Jump to content

fum albastrui M52TUB28


pyu

Recommended Posts

Cam la o pornire din zece, indiferent daca e la cald sau la rece, imi scoate un fum albastru greoi, timp de 2-3 secunde.

Alteori, mi-a dat si in mers - cand acceleram mai tare, 2-3 secunda am vazut fumul in spatele meu, dupa aia nimic, nu mai scoate deloc o perioada.

In mers se intampla foarte rar, nu are nici o legatura cu stilul de condus.

 

Am vazut ca furtunul de la epurator era strangulat, si uleiul nu mai era colectat si trimis in baie. Am inlocuit furtunul ala - ma gandeam ca se umple membrana aia de ulei si il trage in admisie cand se aduna mai mult - dar dupa asta tot a mai facut asa. Nivelul uleiului a scazut putin, insa am si niste scurgeri pe undeva pe langa epurator / corpul filtrului de ulei.

 

Aveti poate ceva idei despre ce ar cauza asta?

Ma gandesc la epurator, pentru ca la rece uneori mai tremura motorul, face cam urat pana se incalzeste. Trage foarte bine in afara de zona de 2500 rpm, acolo are un lag, si la rece si la cald - cand e rece motorul se simte putin mai tare.

Am luat in calcul si semeringurile la supape, dar daca ar fi asta cauza, nu cred ca ar trebui sa scoata fumul in mers.

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca e posibil sa fie infundat acel canal, am intalnit asta la celalalt motor pe care-l aveam pe masina - s-a desfundat doar dupa ce s-a incalzit bine si s-a bagat presiune pe acel canal.

 

Motorul asta il am de 3 saptamani, inca nu am avut timp sa fac nimic la el.

Vreau sa-mi pregatesc lista acum, sa vad ce am de verificat/schimbat.

 

Crezi ca pcv-ul / canalul pana in baie sa fie problema? Sa se acumuleze acolo ulei, si din cand in cand sa-l traga in admisie?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Revin cu noi probleme.

Dupa ce am schimbat pcv-ul, nu am mai avut probleme cu fumul sau consumul de ulei.

Insa, uneori tremura la relanti. Si imi sta cam la 1100 rpm la rece, si cam 900-1000 la cald.

La fel facea si inainte sa schimb PCV-ul, dar ma gandeam ca de la asta face asa, mai ales ca am gasit furtunul nr 6 de aici rupt cu totul, statea in aer.

Am pus-o pe tester, nici o eroare.

Cred ca am volanta masa simpla - din cauza vibratiilor pe care le face motorul, dar nu stiu daca se explica turatia ridicata.

Si alta problema este lipsa cuplului intre 2000 si 3000 rpm. Pana in 2000 se simte putin cuplul, dupa 2000, pauza, apoi de pe la 3000-3500 incepe sa traga cum trebuie.

 

Pareri, idei?

Link to comment
Share on other sites

Porneste instant, si la cald si la rece.

Nu da deloc in nas, trage liniar.

Face figuri la rece, cand o tin constant la turatie mica, sa zicem 2000 rpm. Adica ba ar trage, ba ar frana, ceva de genul asta (urca acul cu 100 ture, apoi scade cu 100 si tot asa), dar doar daca o tin la acea turatie, daca accelerez, trage liniar.

Furtune fisurate nu am mai gasit, poate sa mai verific, a doua oara.

Am cumparat si filtrul de benzina, dar sigur nu asta e problema.

Link to comment
Share on other sites

Iti spun ce as face eu in situatia ta asta pana sa ajungi la investigatii amanuntite.

 

In primul rand sa schimbi toate filtrele si bujiile..

Mai propun sa cureti debitmetrul, clapeta de acceleratie si tot ce mai este prin zona acea daca nu ai facuto deja.

Sa verifici din nou daca traseul CCV este intalat corect.

 

O-ringul corpului jojei ce se imbina cu baia de ulei este in conditie buna?

 

Cel mai probabil este ceva banal.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

O-ringul corpului jojei ce se imbina cu baia de ulei este in conditie buna?

 

Hmmm, buna intrebare.

La asta nu m-am gandit. Cred ca este primul lucru pe care-l voi verifica, dupa aia trec la filtre si bujii.

Merci, revin cu pareri.

Link to comment
Share on other sites

Ai avut dreptate la faza cu joja de ulei. Nu era bagata bine, am fixat-o si sigilat-o cu silicon.

Relantiul sta foarte bine acum, la rece merge bine, nu mai tremura asa.

Dar faza cu pierderea de cuplu nu s-a rezolvat, chiar daca am schimbat si filtrul.

La bujii inca nu am ajuns, nu stiu daca au legatura...

Si am mai observat ca mai are o pauza pe la 4000 sau 4500, trage bine dupa 3000, pana in zona aia, are o mica pauza acolo (nu da in nas, dar trage mai slab, nu mai urca acul atat de repede), dupa ce trece de asta, se duce spre rosu destul de bine.

Trebuie sa mai fie ceva pe duca.

Ma gandeam la catalizatorul infundat - din cauza ca-mi ardea mult ulei din cauza pcv-ului distrus, dar daca ar fi fost asta cauza, nu ar fi tras bine pe toata plaja de turatii.

Evacuarea e cea de 323i e36, nu am schimbat-o cu una de 328, dar nu cred ca are legatura, pentru ca dupa ce am pus motorul pe masina, a tras bine la inceput.

 

Alte idei?

Link to comment
Share on other sites

Evacuarea e de rahat, pune si sonde noi pe evacuarea de 328

 

Dar, intreb si eu, daca e chiar atat de proasta evacuarea, de ce la inceput a mers ok?

Adica atunci a fost ok, a tras bine, si dupa 1 luna de la transplant a inceput sa faca figuri?

Vreau sa schimb si evacuarea, dar pe la primavara, acum am alte prostii in cap...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.