Jump to content

318i mers neuniform


Recommended Posts

Salutare tuturor,

De curand am achizitionat un 318i cu 200.000 km la bord, din Germania, model 2001, motor N42 de 2 litri 143 CP. Am observat abia ulterior dupa ceva km ca fumega, ceea ce nu m-a speriat atat de tare, stiam ca e o problema des intalnita si reparabila. Am venit cu ea pe roti in Romania, a functionat perfect, dar cu sete de ulei. La un moment dat, am constatat ca merge neuniform, cel mai probabil in 3 cilindri. Nici asta nu m-a alarmat deoarece in Germania schimbasem deja o bobina veche din aceeasi cauza. Am dus masina la un service bun, mi-au schimbat toate bobinele (Beru) si cand au pornit-o avea aceleasi simptome de mers neuniform. Oamenii au desfacut motorul, pentru ca trebuia oricum rezolvata si problema cu uleiul, dar inainte au masurat compresia care era de 9:1, si inteleg ca in mod normal ar trebui sa fie 12:1. Acum motorul este in "operatie": cuzineti pistoane noi, segmenti noi, bobine, bujii, garnituri, simeringuri supape, rectificat chiulasa. Am zis ca daca tot ma apuc de treaba, sa o fac cum trebuie.

 

Apelez la voi pentru ca pana la aflarea rezultatului acestor reparatii (abia luni vin cuzinetii) as vrea sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu astfel de probleme, sau daca poate ar mai fi ceva la care trebuie sa ma uit in caz ca, Doamne fereste, problema persista.

 

Multumesc!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Trebuia sa iti cumperi alt motor, aia isi bat joc de tine. Pe toate joaca asta o sa iti ceara minim 2000 lei. Deja au profitat cu nesimtire si ai schimbat 4 bobine degeaba, care probabil au fost >400 lei+ manopera. Trebuia sa iti cumperi alt motor, ca mai prost ca asta n-avea cum sa fie. Costa 400e un motor si inca 100e sa il pui, iar ca sa faci treaba buna ii puneai si o distributie noua.

Or fi motoarele astea mai proaste, dar nu prea am auzit de persoane sa le segmenteze. De obicei sunt probleme cu Valvetronicul, simeringurile, diverse garnituri, intinzatorul de la distributie.

De curiozitate, cat te-au costat masina+ adusul?

Edited by All
Link to comment
Share on other sites

Reparatia costa dublu de cat ai scris tu acolo. Dar sansele sa iau alt motor si sa aiba aceleasi probleme sau mai mari sunt foarte ridicate, asa ca nu vad cum alt motor ar fi o solutie. Motorul arata bine si reparatia trebuie facuta. Deoarece si cuzinetii au uzura, probabil a mers cativa km cu prea putin ulei. Probabil ca am fost naiv cand am cumparat-o pentru ca nu am stiut exact la ce sa ma uit. Bobinele am decis eu sa le schimb pe toate pentu ca erau 4 bobine diferite. Manopera e 30 de lei pentru asa ceva deci e irelevant. Masina a costat 2000€, iar adusul - 2 plinuri, din care am platit cam jumate deoarece am venit cu pasageri de pe blabla car.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai luat`o la un pret foarte bun, chiar daca sunt probleme cu motorul. Dar sa dai 4000 lei sa refaci motorul este extrem de mult...trebuia sa intrebi pe forum inainte sa incepi reparatia asta. E primul valvetronic segmentat de care am auzit vreodata. Toate sunt problematice, dar nu la nivelul asta. Daca ai fi luat unul din dezmembrari mai mult de semeringuri si distributie nu aveai ce sa schimbi la el. Sansele sa ai aceleasi probleme ar fi fost de 1 la 500.
Link to comment
Share on other sites

e46 facelift la 2000 de euro, sa fii multumit ca are motor. unul bun si cu un numar decent de kilometrii este dublu ca pret. In general cum au zis si colegii, motorul ala are probleme cu valvetronicul, distributia si vanosul, iar consumul de ulei este de la simeringurile de supape.

Este posibil sa mearga al fel de prost si dupa ce se termina operatiunea. Tine-ne la curent, eu sunt f interesat, pt ca ma atrage si pe mine motorul asta.

Link to comment
Share on other sites

Deci tie iti mergea motorul neuniform si te ai gandit sa masori compresia si apoi sa il segmentezi. Am inteles bine? Daca da, sa stii ca e o mare problema. Sansele ca sa se rezolve mersul neuniform dupa ce segmentezi motorul sunt infime!! Sansele sa fii segmentat degeaba motorul sunt f mari (te poti consola ca aveai simeringurile de la supape duse, dar asta te costa mult mai putin si nu desfaceai motorul). Acum ca tot desfaci motorul iti recomand: sa iei si kit distributie nou (kit complet) si sa intrebi serios mecanicul tau daca are trusa de cale fara care nu poti monta distributia corect! Alta intrebare, un tester ai pus pe masina?
Link to comment
Share on other sites

Masina este intr-un service bun (Automeister) nu la un mecanic de cartier... Au toate sculele posibile si imposibile. Testerul arata misfire pe toti 4 cilindri. In germania am avut aceleasi simptome si a fost de la o bobina. Am schimbat-o si aa fost abolut ok pt. urmatorii 3000 km.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Masina este intr-un service bun (Automeister) nu la un mecanic de cartier... Au toate sculele posibile si imposibile. Testerul arata misfire pe toti 4 cilindri. In germania am avut aceleasi simptome si a fost de la o bobina. Am schimbat-o si aa fost abolut ok pt. urmatorii 3000 km.

Ba ai facut bine ca o segmentezi, oricum cere-le sa schimbe si cuzinetii si sa verifice cat de bine inchid supapele adica sa faca un test inainte de a monta _chiulasa_.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca in urma discutiei de mai sus nu vreau sa fac asta. Lumea nu a inteles ca eu am facut o reconstructie de motor aici, de buna voie si nesilit de nimeni, si s-a iscat o discutie inutila pe tema costuri etc. O sa pun lista cu piesele schimbate maine cand o sa am o forma finala, fara preturi, deoarece eu am luat de la mai multi furnizori in functie de piesele comandate si variatiile de pe piata pot fi destul de mari.
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu pune la suflet, asa e pe forum, isi da fiecare cu parerea. discutiile aparut sunt pe baza faptului ca de obicei tipul acela de motor e sensibil pe alte componente decat ce ai schimbat tu. Acum ca am vazut opusul, a aparut si exceptia. pretul ma interesa pt a face o comparatie cu un motor sh.
Link to comment
Share on other sites

Asta e o chestie pe care nu o inteleg. Singura problema a motorului meu era compresia scazuta, si consumul de ulei care e ceva comun. Nu mi se pare mai rentabil un motor nou. Pentru ca nu e noi, ci tot vechi :) si poate avea aceleasi problee sau mai mari...

Pe de alta parte, teoretic, puteam rezolva problema si mai ieftin dar am preferat sa o fac bine.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.