Jump to content

Intrebare schimb motor


Recommended Posts

Seara buna!

 

Revin cu al meu problematic E46 316i FL 2003.

 

De aprox. 6-7 luni de cand folosesc masina am "pilotat" cu impresia ca ea merge perfect.(asta din cauza unora de pe aici care spuneau ca motorul este foarte puturos :)) )

Ambreiajul si volanta au picat incet da' sigur, urmate de o bataie excesiva la motor + sistemul vvt (vanos+distributie) :))

 

In lipsa de bani, acum 1 saptamana (masina sta de 2) am apelat la userul "gommora" pentru o diagnoza, mai mult de curiozitate.

 

Colegu' a constatat ca "cocia" merge mult mai rotund cu mufa vvt scoasa...(tot praf, dar utilizabila)

 

Acestea fiind spuse, si facand un calcul pentru repararea motorului vs schimb motor, situatia arata cam asa :

* Cost reparatie motor (distributie,vvt,simeringuri supape,multiple garnituri) + kit ambreiaj nou + volanta sh + manopera => ~3500-4000 lei.

* Cost motor nou (sh):

Am gasit in dezmembrari la cineva care ar urma sa-l si monteze : motor complect exact ca al meu, 90.000km + cutie + ambreiaj si volanta la pretul de 400€ + manopera.(masina de anglia)

 

Intrbarile ar fii:

1.Ce recomandati ? prima sau a 2a varianta.

2.In cazul in care ma decid sa schimb motorul si doresc varianta 2.0 143 cai(daca gasesc) ce modificari ar fii necesare ?

3.Tot in cazul in care schimb motorul, ce ar trebui investit urgent in el ? (in afara de ulei si filtre)

4.Afecteaza in vre-un fel ca masina donatoare e pe Anglia ?

 

Astept pareri, sfaturi, critici, oferte, mecanici, promisiuni, etc :)

 

PS. Motorul vvt de 115 cai nu este deloc puturos daca este cat de cat ingrijit. (ms colegu pentru convingere)

Link to comment
Share on other sites

O simpla opinie, mai bine faci motorul tau cap coada cu tot ce e necesar, cu banii care ii dai pe altul sh,la randul sau va cere si el investitie, manopera....Daca cel care iti vinde sh asigura montajul si garantia ca pisele sunt bune, merita schimbarea.

 

Ma tot gandesc de 2 saptamani ... faza e ca nu prea imi vine sa bag 1000 euro in motorul asta...nu stiu de ce, dar put si simplu nu ma impac cu ideea.(am uitat sa precizez ca in trecut a avut o bujie rupta in motor si are nevoie de o reductie acum ca sa se potriveasca una din ele ... nici asta nu prea ma incanta, deci ar fii nevoie de alta chiulasa cu totul...e prea mult deja parca)

 

Am vb cu vanzatorul si am pus problema in felul urmator: "Il cumpar doar daca mi-l pui. Daca prezinta erori, sunet ciudat, mers neuniform, dupa montaj, nu mi-l trebuie." Mi-a spus : "Nu-ti bate capu de asta, esti pe maine bune".

 

Garantie nu cred ca da nici-o persoana fizica, iti dai seama..

Acum ... ma tot gandesc ce ar trebuii sa verific dupa ce mi-l pune ... n-am mai facut asta pana acum. Toti cunoscutii imi recomanda ori sa o vand, ori sa cumpar una de pe anglia cu totul si sa-mi iau ce-mi trebuie, ca ulterior sa vand tot ce ramane si sa-mi scot banii. :))

Link to comment
Share on other sites

Decăt să schimbi motorul cu unul second, identic, mai bine il repari pe al tău și ști sigur ca e bun. Am făcut la fel și am băgat o grămadă de bani și în ăsta(M43).

 

Sau pui 3.0 și ști că dacă pică, te-ai bucurat de un motor adevărat.Varianta asta cade totuși din considerente legale și financiare. Deci rămâi cu al tau și il faci de nou.

Edited by Alynex
Link to comment
Share on other sites

In Romania nu este piesa de schimb - presupun ca are alta serie si in cazul asta trebuie sa te duci la rar sa il treci in cartea de identitate (din cate tin minte iti trebuie o factura de cumparare si un service care sa iti dea o adresa ca a montat motorul. Service-ul trebuie sa fie agreat de RAR pt astfel de reparatii).

Altfel poti sa mergi si fara sa fie inscris in cartea de indentitate, doar viitorul comparator o sa aiba probleme la inmatriculare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am inteles ... din pacate de reparat motorul nu prea mai vreau sa aud. (am fost la un mecanic bun din Tm care mi-a facut o "oferta" de 5500 lei pe toata operatiunea :))

E un pret exagerat , pe care nu sunt dispus sa-l platesc.

 

Treaba cu noul proprietar nu ar fii stres pentru ca nu se mai merge la RAR daca masina e inscrisa .(se prelungeste ITP'ul la orice statie din 2 in 2 ani)

 

Motorul de 3.0 mi-a trecut prin cap scurt asa ... dar nu prea gasesti asa ceva + ca e destul de mult de modificat pe masina :D

 

Marti probabil o sa merg la "omu cu motorul" ..

Aveti ideea cam cat ar dura toata operatiunea ?

 

P.S: Daca e cineva care vinde/dezmebreaza asa ceva ... astept o oferta pentru un motor, o volanta + cotiera :D

 

@calinus

 

Esti sigur de treaba asta ? (si eu am auzit ceva de genul: sa nu fie din euro4 in 3, deci au treaba cu norma euro defapt)

Edited by hf_now
Link to comment
Share on other sites

La ce service minune ai fost și de la cine vrei sĂŁ iei motorul?

 

La un service vechi, prin fratelia, se ocupa doar de Opel,Vw,Bmw,Mercedes ... sunt buni, ii cunosc de mult timp, am crescut cu ei in zona.

 

Mi-a insirat lista cu ce trebuie +/- una alta:(asa amical sa stiu in mare)

 

1.Distributie => ~700 Lei

2.Vanosuri => ~200 lei buacata sh

3.Chiulasa => 6-700 lei sh

4.Supape simeringuri => 500 lei

5.Tacheti (cred) => nu mai stiu cat a zis

6.Mi-a insirat o gramada de garnituri,furtunase,etc => destul de scump si aici

7.Volanta + ambreiaj

8.Ulei+filtre

 

In total a facut el un calcul si cu manopera 1000 lei ar ajunge cam la 5000-5500 lei.

 

Pai nu mai bine iau eu alt motor si schimb doar distributia ? :))

 

 

Alta ideea convenabila nu gasesc nicicum :(

Link to comment
Share on other sites

poti sa iei si un motor fara serie sau o stergi tu si la RAR te duci cu declaratie pe propria raspundere facuta la notar cum ca nu ai schimbat motorul si gata :)

Sau asa :))

 

In fine ... nu imi bat capu' asa tare pe partea legala. Ma intereseaza sa mearga masina cum trebuie. Sunt dispus sa investesc ceva bani si pe partea estetica deci prea curand nu va fii la vanzare oricum :D

Link to comment
Share on other sites

poate gasesti pe cineva care dezmembreaza un e46 cu ce motor vrei tu ca sa-i poti face proba, sa-l 'asculti'..

dupa parerea mea, odata ce faci operatie pe cord deschis unui motor, nu va mai fi acelasi niciodata!

 

Asa am auzit si eu ... nu ar fii prea ok sa refaci chiar tot motorul (cum e la mine), deci inca un motiv sa-l schimb.

 

Asa am cautat si eu sa fie motorul inca pe masina, dar baiatul de la care cumpar motorul, aduce doar E46 cu volan dreapta si motorul pe care il vreau eu nu mai are instalatia electrica, deci nu se poate porni pe masina.

 

Totusi, m-a asigurat insistent ca motorul are ~90.000km si garanteaza pentru el din moment ce mi-l si monteaza.

Daca nu gasesc pana marti,miercuri o oferta mai buna o sa o duc la el.

Insist oricum asa pe ultima suta de metrii pentru varianta 2.0 143 cai tot vvt, dar sunt cam rare..

 

Daca gasesc totusi motorul de 2.0, ce anume mai trebuie schimbat ? obligatoriu si cutia ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

M-am razgandit . Am ales sa il repar pana la urma.

 

Probleme:

- patina distributie rupta (se vede cum se plimba prin motor pe la capacul de ulei)

- simeringuri supape (scoate fum, consuma ulei)

- vvt nu are nimic (nu merge din cauza distributiei sarite)

- ambreiaj + posibil volanta

 

Costuri totale (piese + manopera): ~600-700 EURO.

 

Maine se apuca de ea, pe miercuri ar trebuii sa fie gata. Sper, ca dupa ce o iau, sa ma convinga sa nu o mai vand.

 

Va anunt, dupa prima plimbare :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu noutati daca mai intereseaza pe cineva.

 

M-a sunat astazi mecanicul, a zis ca e gata.

 

A schimbat asa:

- distributie

- simeringuri supape

- granitura capac culbutori

- garnitura pompa vacum

- ulei Castrol 5w40 + filtru

- curea accesorii

- pompa benzina sh VDO Siemens

 

Pret total cu manopera : 600 euro.

 

La 6 merg dupa ea si va anunt cum e. :)

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.