Jump to content

Care e cel mai fiabil motor pe e38?


Romila Ciprian

Recommended Posts

Buna seara tuturor! Ma bate gandul sa imi achizitionez un BMW e38 si as dori sa fiu lamurit, care este cel mai fiabil (cel mai putin problematic) motor pe benzina pus pe sasiul acesta. Ce-i drept nu as fi dispus sa dau mai mult de 2000 euro pe o asemenea masina, stiu ca nu o sa fie in stare perfecta, dar caut o masina cu un nivel ridicat de confort pentru destinatii extraurbane; vreau un e38 cat de cat in parametri normali... Din cate am auzit ar fi de evitat TDS-ul de 2.5 litri diesel.
Link to comment
Share on other sites

3.0 d-ul M57 e o afacere buna pe caroseria asta.Plus motorul e foarte fiabil.Ca alternative pe benzina ai doar 2.8 cu 6L apoi sari direct in variantele V8,V12 730i,735i, 740i si 750i.

2,8-ul pe benzina e ok si el ca fiabilitate din cate stiu.Poate doar putin cam mic pt. caroseria de 7-ar.

Ca diesel mai exista si 740d-ul, un model extrem de rar in Romania.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

la suma la care te gandesti tu, probabil masina va avea vreo de 20 de ani; astfel, mai important decat fiabilitatea teoretica a motoarelor, e modul cum au fost exploatate masinile in atatia ani. Daca vrei sa o inmatriculezi pe Bulgaria, merita 740i. Eu stiam ca motoarele astea V8 sunt ok si ele dar exista marturii pe forum care dovedesc si contrariul.

2,5 tdi-ul intr-adevar nici nu merita sa te gandesti la el.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

728 este cea mai ok varianta asta daca nu te intereseaza deloc consumul si atunci poti alege 740i. la 2000 de euro in schimb vei cumpara un e38 intr o stare foarte proasta si vei descoperi cat de costisitor este sa intreti o astfel de masina. eu nu cred ca se merita in acest buget sa cumperi un e38. tu vrei sa dai 2000 de euro pe ea si mai vrei si 740i care are edc si cel mai probabil are amortizoarele deja praf fara sa stii ca un singur amortizor este 1500 ron.... 740i are si discurile de franare mai mari si placute si tot... 740 i are si cutie automata 5hp24 care cel mai probabil va ceda f rapid (ori drumul de forward ori pistonul de reverse) eu zic sa te orientezi spre un e39 mai intretinut

2.5 tds nu se merita nici din prisma consumului... care este mai mare decat la 730d si nu va fii deloc confortabila la drum lung cu 143 de cai la 2tone

Edited by malasorte
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

E39? in cazul asta ma orientez spre Mercedes e300 turbo diesel, decat sa imi iau e39. La e 38 sa inteleg ca motorul de 2.8 litri ar fi cel mai ok. De motorul v8 de 3000 stie cineva ceva?

posed 2 e38. un 750i individual si un alpina b12 6.0. daca bugetul tau este de 2000 atunci sfatul meu este sa uiti de e38 si de e39.. masinile au minimum 15 ani, iar daca nu au fost servisate la marele fix sant doar bune de bagat bani (ffff multi) in ele. iar cele intretinute nu costa 2000. sorry.....

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

de la ce bani pot gasi un e 38 ok?

din pacate sunt putine e38 in stare buna. ma refer aici, in germania. sunt o gramada la vandut, dar 99% sunt cazane, cum se zice. un e38 in mintile lui costa de la 10k in sus. iar pretul asta se platesete doar de fani, de oameni din scena e38. eu anul asta am investit 20k in revizia motorului, suspansie, agregate. masina este intradevar ca noua, dar a costat ceva. ceva ce nu se poate obtinte pe piata, e clar. sant constient ca nu as primii banii astia la o eventuala vanzare (oricum nu se discuta de asa ceva) niciodata. e 38 e batran, tot ce tine de cauciuc e varza si aici marefer si la garniturile de la motor. daca vrei sa-ti faci viata grea.....cumpara un e38 cu 2k!

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

la 2k Eur risti sa iei si un E36/E46 epava, daramite un E38 in banii astia, asculta ce zice Doc si ti-o zic si eu din aceeasi perspectiva, o masina veche mereu cere bani, nu e grav daca iti place si ai banii, dar o masina veche care la vremea ei a fost varf de gama cere aproape la fel de multi bani ca si atunci cand era noua acum 10 sau 20 ani, lucrurile nu s-au schimbat mai deloc in ceea ce priveste costurile lor de intretinere si al pieselor, singura variabila care poate sa ti se le scada e sa faci tu toata manopera, dar chiar si asa raman costurile pieselor, daca vrei piese noi si bune. Daca vrei sa pui piese sh, nu ai decat, dar clar masina aia nu va mai fi ce ar fi putut fi.

 

Eu cred ca un E38 ok, adica unul care sa nu necesite investiti majore, ar trebui sa gasesti pe la un 5-6k Eur, dar si asta poti fi sigur ca va mai manca cateva mii intr-un 1 an 2. Cel mai ieftin ca si intretinere e tot 728, si e un motor fiabil, ca nu e cel mai rapid, asta este, nici 740i sau 750i nu o sa te dea pe spate daca ai alte referinte, erau la vremea lor fiind alt etalon, daca vii de pe o masina de 100cp normal ca o sa ti se para rapide :)

Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bine, bine, dar cum ramane cu cei care au cazane de e38 si merg cu ele in continuare chiar daca au atatea probleme. Eu personal am condus cateva e38-uri pana acum, si sincer sa fiu nu mi-au lasat o impresie tocmai rea, adica, chiar daca erau "cazane" te puteai folosi de ele fara probleme majore, imi aduc aminte cel mai bine de un 728 care chiar mi-a placut cum merge cutia schimba foarte bine, ca si probleme am sesizat decat la interior (capac scrumiera defect) si afisajele din bord aveau pixeli morti, dar in rest masina se prezenta acceptabil, motorul nu avea pierderi de lichide, mergea foarte foarte frumos... Sunt constient ca la 2000 euro nu iti iei Septar impecabil, nici nu ma intereseaza, atata timp cat ma pot folosi de el in conditii normale (fara sa consume mai mult decat trebuie, sau sa nu porneasca fie cand e rece sau cald, cutia automata sa schimbe fara smucituri, sa nu troncane la denivelari precum o caruta, etc) pentru mine e deajuns.
Link to comment
Share on other sites

din astea zombie sunt destule, le tot vezi pe strazi, daca le opresti si le iei la bani marunti te iei de par, dar da, se tarasc, acum depinde de fiecare ce vrea de la masina lui, daca poti accepta un minim de conditie tehnica cat sa se invarta roata e ok, din astea vei gasi destule :)
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Deci, casa fie clar pentru toata lumea, ma intereseaza un e38 cu care sa pot circula in conditii normale, nu ma intereseaza sa fie "tipla", nu imi iau masina sa o tin o viata, de regula dupa 2-3 ani le schimb, ma plictisesc repede e ele si caut ceva diferit.

perfect. sa ne spui dupa 1 an cum a fost experienta!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Chiar ma uitam zilele trecute si mi s-a parut foarte ingrijit modelul asta: https://www.olx.ro/oferta/bmw-730d-e38-2001-ID75eOi.html#ac0e4662a0 . (nu stiu masina, nu il cunosc pe proprietar)

Nu inteleg cum ai de gand sa platesti combustibilul/taxele/intretinerea unui e38 daca bugetul este de 2000 euro... Daca vrei comfort poti sa te uiti maxim la un e39, pe care la fel nu il vei gasi in stare foarte buna si care va cere multi bani pe viitor. Nu iti imagina ca daca iei e39 sau e38 diesel o sa consume putin, eu zic ca o sa consume minim 7-8 afara/ 12-13 in oras. Ia in calcul si impozitul (2.5 - 1100 lei, 3.0 ~2200 lei / an)+ asigurarea (probabil 500 lei pe 6 luni), revizie, punerea la punct a masinii dupa achizitionare. Eu mi-am luat de 2 luni un e46 si am cheltuit in jur de 500 euro sa pun la punct mare parte din ce ma deranja, asta in conditiile in care masina a fost luata fara defecte majore (si am avut norocul ca nu am gasit probleme noi dupa ce am achizitionat masina).

 

Strict dintre astea doua, as alege un e39. In principiu as recomanda un 520d automat. In tara un e39 ingrijit eu zic ca poti gasi la 3000-4000 euro deja inmatriculat,cu fiscal,intretinut.

 

P.S: acum ca am citit si ultima ta postare, mi-am dat seama ca tu vrei sa iti iei e38 doar ca sa poti sa zici ca ai seria 7 si iti imaginezi ca il vei putea tine 2-3 ani doar cu ulei si filtre. Imi pare rau sa te dezamagesc, dar nici daca iti cumperi pisica nu o sa scapi ieftin daca vrei sa ai grija de ea.

Ar fi mare lucru sa reusesti sa iei un e38 cu 2000 euro si sa te poti lauda peste 3 ani ca ai dat doar inca 2000 euro la intretinere de cand o ai (strict piese pentru reparatii+revizii, fara alte taxe), dar chiar si asta e prea putin probabil.

Edited by All
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nici nu se pune problema, ce tine de siguranta... Am avut masina cu tractiune spate si i-am luat cauciucuri SH de iarna, nu a fost o alegere buna. Iar daca nu ma insel, mare diferenta ca si confort intre e38 si MB w210 (e class) nu este, insa la costuri, cu siguranta. De regula BMW sunt masini de genul "Love it or hate it".
Link to comment
Share on other sites

Oare chiar iti trebuie un "septar"? Oare nu meriti si tu o masina sa o poti baga la impozit, sa o inscrii pe numele tau (poti avea multe belele daca masina nu e pe tine). Suntem in 2016, s au cam dus vremurile cand era. "cool " sa ai o masina fara acte in regula. Nu vrei si tu o masina cu care sa poti pleca linistit cu familia la munte, mare...
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Oare chiar iti trebuie un "septar"? Oare nu meriti si tu o masina sa o poti baga la impozit, sa o inscrii pe numele tau (poti avea multe belele daca masina nu e pe tine). Suntem in 2016, s au cam dus vremurile cand era. "cool " sa ai o masina fara acte in regula. Nu vrei si tu o masina cu care sa poti pleca linistit cu familia la munte, mare...

 

Impozitul ca impozitul, dar pentru ca nu am cel putin 30 de ani, asigurarea este exagerat de mare, la orice masina. Nu ma incalzeste cu nimic faptul ca e pe numele meu. In tara asta cu legi de cacat nu se merita. Si oricum o masina de genul asta o voiam doar pentru iesiri in afara orasului cand am timp liber, nu pentru mers zi de zi si mai ales in Bucuresti. Deci eu cu asa ceva as fi facut aproximativ 6000 pe an.

 

Pai nu consuma mult.

 

Trebuia s o ții, era ruginitĂŁ?

 

Avea rugina sub ornamentele de plastic, pe la praguri, Una peste alta a fost o masina buna.

Link to comment
Share on other sites

un compromis, daca vrei neaparat 7: https://www.olx.ro/oferta/bmw-730i-e32-ID7efDs.html#276b5de486

 

il scoti sub 2000 si-l inmatriculezi la bulgari.

 

imposibil e38 la bugetul tau.

 

cat despre MB

W140 aceeasi situatie cu e38

W210 e in opinia mea cel mai nereusit mercedes.

W124 gasesti in stare OK daca ai noroc, insa fara aer conditionat, cu geamuri manuale si in niciun caz cu acte OK...

mai e si E34, aceeasi clasa cu w124, gasesti la 2000.

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.