Jump to content

Care e cel mai fiabil motor pe e38?


Romila Ciprian

Recommended Posts

Ce topic amuzant. Ne mai miram de ce e plin de tarabe pe strada. Vrei seria 7 cu 2000 euro, sa il tii 2 3 ani fara investitii majore, sa te si duca extraurban ( adica unde culmea ai nevoie de siguranta pentru ca nu mergi cu 50 la ora ci ci viteze cel putin duble), sa nu bagi un leu in el..

Cu alte cuvinte, cam asa gandesc majoritatea, chiar si cu masini mai actuale. O iau, merg cu ea 2 3 ani pana se strica ( si mai rau decat era) , apoi o vand si culmea cui,unuia la fel ca mine care mai vrea si ala sa mearga 2 3 ani cu ea. :))

Evident ca trebuie sa consume maxim 10 in Bucuresti, sa nu fie ruginita, sa fuga bine ca doar e Bemveu clasa premium si sportiv se stie. Impozite si taxe de ce sa platiti, ca le platim noi restul care zici ca nu traim in aceeasi tara ci in Burkina Faso si avem doar concediu in Ro.

Acum punctual, tu vrei o baraca de masina mai pe scurt, care sa porneasca si sa invarta rotile, sa fie premium evident si care sa reziste eroic inca 2 ani cat o tii tu.

Mi se pare jalnic ca aveti asa gandire. Asta pentru ca un cadavru din asta neingrijit nici Itp-ul nu l-ar lua pe bune in tari civilizate.

Ia-ti Mercedes ca ala e tot premium si asta inseamna ca dupa 20 de ani nu trebuie schimbat nimic la el. Cu 2000 euro abia gasesti Logan in stare decenta. Nu mai stiu ce sa zic, ma socheaza cum gandesc unii. :)) Bafta, te rog sa ne prezinti masina cand o iei.

O sa pun...

Link to comment
Share on other sites

Uite ce e Cavaliere, nu am zis ca nu o sa bag nici un ban in masina pe care o sa o iau, eu am un Tico cu care merg zilnic 100 km in medie pe drumurile din Bucuresti si vreau sa zic ca se tine destul de bine, si e o tutusi un Tico, care nu stiu daca e de fel o masina asa competitiva ca si fiabilitate, doar ca e foarte ieftina la piese... La un e38 nu toate piesele consumabile sunt asa scumpe. Am gasit si piese precum debitmetrul, care costa destul de mult 700 lei, sau amortizoare, pe care le gasesti si la 500 lei si la 700 si 1500 lei... Depinde si de norocul omului. Ce vreau sa spun este ca nu e dracul chiar asa de negru...
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Eu detin e38 730da de 10 ani asa ca sunt in masura sa iti zic ca va fii greu sa o intreti si sa o faci sa mearga cat de cat acceptabil. banuiesc ca te gandesti ca vei cumpara piesele care se strica din dezmembrari numai ca o masina atat de veche are hibe comune si piesele sh daca nu sunt deja stricate cel mai probabil vor ceda foarte repede. un 728 fara facelift probabil ca vei gasi la acesti bani dar probabil va bate din toate incheieturile si va avea tot ce inseamna furtune deja uzate. in mod paradoxal tico este o masina mult mult mult mai fiabila ca un e38 si asta pentru ca este extrem de simpla ... nu are decat motor cutie si cam atat... un e38 are calculatoare, abs , asc, ews, servotronic, calculator cutie viteze, discuri fata spate si lista poate continua. este mai probabil sa te lase in drum un e38 neintretinut decat un Tico cat de cat intretinut. Si eu am la firma o masina japoneza 1.6 benzina pe care o folosesc pentru marfa si nu se strica niciodata pentru este atat de simpla mecanica incat este greu sa cedeze ceva. La tico daca se sparge un furtun de la radiator iei unul pe dimensiune il tai il mufezi si ajungi la destinatie... la e38 nu merge pentru ca furtunele au mufe speciale cu siguranta si nu poti sa pui decat original si cand vei afla ca un furtun costa 400 500 ron iti vei da seama ca de bani aia faci un set motor la tico.

Mai inteleg de la tine ca vrei sa tii 7 ar ul pe drepta si sa mergi cu el cateodata... pai de la stat vei avea mai mari surpriza cand vei pleca la drum lung. Nu in ultimul rand nu trebuie sa uiti ca este o masina de 2 tone ce are nevoie de frane bune, o suspensie pusa la punct ca sa nu fii un pericol pentru toti participanti la trafic

p.s ca sa si raspund punctual la intrebarea din topic... din punctul meu de vedere cea fiabila motorizare care nu are veleilati sportive deloc este 728. asta din cauza cutie de viteze automata care cedeaza mult mai greu decat 5hp24 de pe e38 730da. cu toate astea 728 consuma mult... real undeva la 17 18 19 20 in bucuresti si cam 12 la drum lung ... mult foarte mult pentru o masina de 2000 euro. 730 d este varianta optima raportat la consum , cuplu si un pic de tot sportivitate (asta dupa o resoftare si o turbina mai mare ).

Edited by malasorte
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu detin e38 730da de 10 ani asa ca sunt in masura sa iti zic ca va fii greu sa o intreti si sa o faci sa mearga cat de cat acceptabil. banuiesc ca te gandesti ca vei cumpara piesele care se strica din dezmembrari numai ca o masina atat de veche are hibe comune si piesele sh daca nu sunt deja stricate cel mai probabil vor ceda foarte repede. un 728 fara facelift probabil ca vei gasi la acesti bani dar probabil va bate din toate incheieturile si va avea tot ce inseamna furtune deja uzate. in mod paradoxal tico este o masina mult mult mult mai fiabila ca un e38 si asta pentru ca este extrem de simpla ... nu are decat motor cutie si cam atat... un e38 are calculatoare, abs , asc, ews, servotronic, calculator cutie viteze, discuri fata spate si lista poate continua. este mai probabil sa te lase in drum un e38 neintretinut decat un Tico cat de cat intretinut. Si eu am la firma o masina japoneza 1.6 benzina pe care o folosesc pentru marfa si nu se strica niciodata pentru este atat de simpla mecanica incat este greu sa cedeze ceva. La tico daca se sparge un furtun de la radiator iei unul pe dimensiune il tai il mufezi si ajungi la destinatie... la e38 nu merge pentru ca furtunele au mufe speciale pe siguranta si nu poti sa pui decat original si cand vei afla ca un furtun costa 400 500 ron iti vei da seama ca de bani aia faci un set motor la tico

 

Daewoo Tico nu e masina! Este o chestie pe 4 roti in care daca faci accident esti mort sanse 100%! Prima mea masina a fost Tico din ianuarie pana in 7 aprilie cand a cedat _chiulasa_ si am mai luat si o tzeapa cu o _chiulasa_ SH/dezmembrari de la un jegos din Maracineni/Buzau! M-am enervat asa rau dupa episodul asta incat am cumparat BMW-ul 520i E34 fabricat in 1990 de la un amic! dupa 5 luni si aproape 6000 km functioneaza si acum perfect! Ce-i drept am bagat cam multi bani in el,si inca mai urmeaza dar e altceva de necomparat cu TICO! As spune ca pentru un E38 ar fi bun un motor 6 in linie de 3.0 litri! Cu toate ca toata masina e complexa rau...Pusesem ochii pe un E38 din 2000 dar m-au "domolit" prietenii,ce au avut 'nshpe masini de toate felurile in ultimii 30 ani...

Dar asa-i: obrazul subtire cu cheltuiala se tine! Care vrea BMW E38 ,sigur o sa-si cumpere indiferent de costuri!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daewoo Tico nu e masina! Este o chestie pe 4 roti in care daca faci accident esti mort sanse 100%! Prima mea masina a fost Tico din ianuarie pana in 7 aprilie cand a cedat _chiulasa_ si am mai luat si o tzeapa cu o _chiulasa_ SH/dezmembrari de la un jegos din Maracineni/Buzau! M-am enervat asa rau dupa episodul asta incat am cumparat BMW-ul 520i E34 fabricat in 1990 de la un amic! dupa 5 luni si aproape 6000 km functioneaza si acum perfect! Ce-i drept am bagat cam multi bani in el,si inca mai urmeaza dar e altceva de necomparat cu TICO! As spune ca pentru un E38 ar fi bun un motor 6 in linie de 3.0 litri! Cu toate ca toata masina e complexa rau...Pusesem ochii pe un E38 din 2000 dar m-au "domolit" prietenii,ce au avut 'nshpe masini de toate felurile in ultimii 30 ani...

Dar asa-i: obrazul subtire cu cheltuiala se tine! Care vrea BMW E38 ,sigur o sa-si cumpere indiferent de costuri!

bine zis. dorinta e una, costurile...altceva. greu de combinat una cu alta. posibil este.....

Link to comment
Share on other sites

Tu te gandesti ca nu e o tragedie sa dai 500 lei pe un debitmetru, dar cand o sa te trezesti ca iti pica cate o piesa de'asta "nu asa scumpa" la 3-4 saptamani o sa intelegi in ce te'ai bagat.

Nici Mercedes nu este o varianta mai ieftina la intretinere. Sunt masini complexe si ti le cumperi doar daca ai putina pasiune si esti dispus sa ai grija de ele. Daca vrei sa scapi cat de cat ieftin cu intretinerea/taxele/consumul seria 5-7 nu intra in discutie. Ai sanse de un e46 nonfacelift si mi se pare mult mai ok.

Link to comment
Share on other sites

... eu am un Tico cu care merg zilnic 100 km in medie pe drumurile din Bucuresti si vreau sa zic ca se tine destul de bine, si e o tutusi un Tico, care nu stiu daca e de fel o masina asa competitiva ca si fiabilitate, doar ca e foarte ieftina la piese... La un e38 nu toate piesele consumabile sunt asa scumpe. Am gasit si piese precum debitmetrul, care costa destul de mult 700 lei, sau amortizoare, pe care le gasesti si la 500 lei si la 700 si 1500 lei... Depinde si de norocul omului. Ce vreau sa spun este ca nu e dracul chiar asa de negru...

Ba este, pentru ca, ce trebuie sa intelegi, asta daca vrei sa intelegi cu adevarat (si au incercat destul de multi aici sa iti explice..) ca cheltuielile cu intretinerea masinii din punct de vedere tehnic cresc exponential cu clasele din care fac parte; asta e valabil la toate marcile..

Si aceleasi cheltuieli sunt mari/frecvente cu, cat masina e mai veche si prost intretinuta.. si sa nu crezi ca sunt aici invidiosi care nu te vor in seria 7.. ci probabil sunt destul de realisti.

 

Recent un seria 3 a primit un set complet de brate, vreo 4 bucse (nu ca nu as fi vrut sa le schimb pe toate; dar timpul si banii nu mi-au permis...), amortizoare si arcuri in valoare de 500 Euro; totul pe spate. Asta fara manopera si aliniament ca la carte, ulterior..

Masina e impecabila acum pe drum.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

sau te poti orienta spre asta http://bit.ly/2dQy3KR

e de departe cea mai fiabila masina de lux, cred ca nici intretinerea dorel-ica din romania n-o pune pe butuci.

 

motoarele astea V8 mie nu-mi inspira incredere deloc! apai,cum sa se miste toata caroseria cand o accelerezi brusc?! E penibil si ridica mari semne de intrebare privind echilibrarea maselor in acel motor! Pot sa accelers brusc motorul M20B20 de pe masina mea pana termin un rezervor de benzina si tot nu se misca toata caroseria intr-o parte,ba chiar nu se misca NIMIC ,pot sa pun si un pahar de apa pe galeria de admisie si tot acolo va ramane dupa vreo cateva turatii de 1000-6000 rpm!

Iar Lexus prin Romania,iti trebuie curaj sa faci asta...

Eu n-am avut lexus V8 deci nu pot sa ma pronunt in privinta fiabilitatii motorului dar sigur nu-i departe de un motor BMW cand vine vorba de intretinere!

Din punctul meu de vedere un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri in linie e de ajuns la un E38! pentru "pretentiosi" sigur se poate apela la motoarele de M3/M5 , tot cu 6 cilindri in linie dar de 3.8litri, 3.6 litri sau 3.2 litri! S38B38, S38B36, S38B32!

Bineinteles,exista motoare mai noi 6 cilindri in linie cu turbo ce-si fac treaba la fel de bine!

Eu motor BMW V8 nu mi-as lua nici sa ma bati!

nu-mi inspira incredere!

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Tie poate nu....dar sa stii ca sunt grozave....tin grozav de bine la drift....la uilizare umana nu prea au moarte.

 

am un prieten ce a platit aproximativ 10000 euro pentru un range rover Vogue L322 fabricat in 2003 iar in ultimii 45000 km,ca atatia a reusit sa faca,a mai platit reparatii si piese(inclusiv 3000 euro o cutie automata ,deoarece la vreo 10 zile dupa ce a cumparat-o a picat cutia de viteze automata), aproximativ 20000 euro! Asta doar ca sa faca 45000 km! Iar mai nou, de vreo luna de zile n-are compresie pe cilindrul 5 ,si a ajuns sa constate asta dupa ce ,"meseriasii p,.lii" din service-ul RROManesc l-au pus sa schimbe aproape tot prin zona motorului,inclusiv bobine de inductie NOI,pana s-a gasit unu mai DESTEPT sa masoare compresia LA PROPRIU pe cilindrul respectiv! Era 0, pana si eu suflu mai tare decat pistonul 5 din FAIMOSUL MOTOR BMW 4.4l M62TU! da' omu' nu s-a lasat asa cu una cu doua, a cumparat ALT MOTOR BMW 4.4l si cand sa-l monteze ,al dreaqului NU SE POTRIVEA... :hyper: deci,mie sa nu-mi zica vreunul de motoare V8 ca-s niste porcarii,mari compromisuri doar sa obtii niscaiva cuplu si putere mai multa decat ce scoti dintr-un 6 in linie COMPETENT! Probabil e si vorba de sunet si spatiul ceva mai redus de montaj in compartimentul motor! In rest cand vad V8 pentru mine este = kacat!

Are 223000 km actualul motor de pe range rover! Adica,sa ma ierti dar al meu "RAPAN" vechi de cand bunica, M20B20 are cam 260000 km si functioneaza perfect,porneste la prima si in toti cilindrii,consuma vreo 8 litri la suta de km mers pana-n 120 km/h si poate chiar si acum sa se deplaseze cu 200 km/h,chiar mai pe miercuri i-am dat 170 km/h pe ploaie torentiala si nici nu s-a clintit masina de pe traiectoria ce i-am dat-o sau sa "se planga" motorul de CEVA la 5000 rpm cat avea la viteza aia! si l-am tinut ceva timp la turatia aia! consumul e mare dar ce mai conteaza pentru un motor vechi de 27 ANI?!

deci daca as alege un E38 ,as vrea sa aiba un motor cu bloc de fonta ,6 cilindri in linie si macar 3000 cmc! N-ar fi rau nici 4000 cmc tot cu 6 cilindri in linie,dar BMW nu s-a "prea grabit" sa dezvolte asa motor! Eu consider ca au gresit! trebuiau sa produca si un 4.0 litri 6 in linie bloc de fonta si eventual o turbina pe masura! aveau numai de castigat!

 

si cand se strica ceva il arunci decat sa il repari. Am 2 japoneze in curte si oferta de piese noi are preturi de iti pica plombele. Iar de dezmembrari nu poate fi vorba, pe cand la Bmw e plina tara de cadavre donatoare.

stai sa ghicesc: piesele in cauza sunt legate de servodirectie sau motor/anexe motor,corect?

stiu cazuri de masini japoneze SH la care au trebuit piese de mii de euro!

Se intampla o MIZERIE,UN JEG de nedescris pe piata auto! HOTIE pe fata la drumul mare si putini isi dau seama sau comenteaza situatia asta!

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

sau te poti orienta spre asta http://bit.ly/2dQy3KR

e de departe cea mai fiabila masina de lux, cred ca nici intretinerea dorel-ica din romania n-o pune pe butuci.

 

Cu riscul ca as parea de-a dreptul masochist... Nu sufar masinile japoneze, datorita aspectului, prin urmare prefer germanele, chiar daca sunt mult mai stricacioase.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Tu te gandesti ca nu e o tragedie sa dai 500 lei pe un debitmetru, dar cand o sa te trezesti ca iti pica cate o piesa de'asta "nu asa scumpa" la 3-4 saptamani o sa intelegi in ce te'ai bagat.

Nici Mercedes nu este o varianta mai ieftina la intretinere. Sunt masini complexe si ti le cumperi doar daca ai putina pasiune si esti dispus sa ai grija de ele. Daca vrei sa scapi cat de cat ieftin cu intretinerea/taxele/consumul seria 5-7 nu intra in discutie. Ai sanse de un e46 nonfacelift si mi se pare mult mai ok.

 

Sunt dispus sa incerc experienta cu un e38 (atat buna cat si rea), tot ce imi doresc este sa gasesc oamenii suficient de priceputi si experimentati care sa ma indrume atunci cand am neaparata nevoie. Stii cum e vorba aia: Orice sut in fund, un pas inainte. Chiar sunt atat de curios si in acelasi timp entuziasmat de e38 incat vreau sa imi iau un e38 macar sa vad cum este o astfel de masina. Ca si rugaminte de la voi: vreau sa stiu care este cel mai bun benzinar. Cumva cel de 2.8 litri sau sa ma bag totusi la 3.0I? Daca aducem in discutiile toate motorizarile, banuiesc ca cel mai bun motor ar fi 3.0 diesel...

Edited by Romila Ciprian
Link to comment
Share on other sites

Realizezi ca un 730i pentru un drum bucuresti-constanta-bucuresti (asa ca exemplu) o sa ceara +300 lei de benzina, nu? Iar prin bucuresti pentru 30km asteapta-te la ~50 lei de benzina. Consum in afara sub 10 nu o sa vezi, iar in Bucuresti in cel mai bun caz iti consuma 20, daca mergi si seara cu ea. Nu inteleg ce vrei sa realizezi cu masina asta, cum vrei sa mergi cu ea? Pentru o medie de 15k km pe an o sa ai nevoie de 1000 lei de benzina pe luna. Adica aproape 2500 euro pe an...

Pana si cei care isi cumpara seria 5/7 dupa 2012, masini de peste 15k euro isi aleg motoare care sa consume cat mai putin ca sa poata merge cat mai mult cu ele. Sa iti iei masina de 2000 euro si sa o rulezi 100km la 3 saptamani ca sa zici ca ai seria 7 este...intr-un mare fel.

Link to comment
Share on other sites

Realizezi ca un 730i pentru un drum bucuresti-constanta-bucuresti (asa ca exemplu) o sa ceara +300 lei de benzina, nu? Iar prin bucuresti pentru 30km asteapta-te la ~50 lei de benzina. Consum in afara sub 10 nu o sa vezi, iar in Bucuresti in cel mai bun caz iti consuma 20, daca mergi si seara cu ea. Nu inteleg ce vrei sa realizezi cu masina asta, cum vrei sa mergi cu ea? Pentru o medie de 15k km pe an o sa ai nevoie de 1000 lei de benzina pe luna. Adica aproape 2500 euro pe an...

Pana si cei care isi cumpara seria 5/7 dupa 2012, masini de peste 15k euro isi aleg motoare care sa consume cat mai putin ca sa poata merge cat mai mult cu ele. Sa iti iei masina de 2000 euro si sa o rulezi 100km la 3 saptamani ca sa zici ca ai seria 7 este...intr-un mare fel.

Tu nu vrei sa intelegi un lucru: masina va fi doar pentru destinatii extraurbane, nu vad sensul sa te deplasezi cu asa ceva intr-un oras ca Bucuresti, am mentionat ca masina va parcurge undeva la 6000 km pe an.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

si cand se strica ceva il arunci decat sa il repari. Am 2 japoneze in curte si oferta de piese noi are preturi de iti pica plombele. Iar de dezmembrari nu poate fi vorba, pe cand la Bmw e plina tara de cadavre donatoare.

 

recunosc ca mi-a scapat acest aspect important.

 

urmaresc tone de emisiuni si citesc sute de articole despre piata auto doar ca majoritatea sunt in state, unde masina in cauza s-a vandut de noua si gasesti pe-o raza de 150km oriunde un cimitir auto care sa aiba una intreaga. plus sit-uri gen pelican parts sau summit racing care au piese noi.

 

deci da, ls-u' e fiabil, da' nu indestructibil, asa ca orice maruntis ii pica, risti sa stai cu lunile dupa piese scumpe.

Link to comment
Share on other sites

Pentru mers exclusiv extraurban 730d ar fi cea mai buna optiune. Dar trebuie sa iei in considerare asigurare+impozit+rovinieta+revizia anuala (~1000 euro pe an, asta daca nu o pui pe bulgaria-dar vezi ca si acolo costa destul de mult in momentul actual) si sa o pui la punct dupa cumparare ca sa nu ramai cu ea in drum.

 

Ca sa lamurim misterul:

-planuiesti sa o iei fara fiscal si sa nu platesti impozit? Asta implica faptul ca ulterior o vei vinde foarte greu sau va trebui sa o dezmembrezi

-vrei sa o iei/pui pe bulgaria?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.