Jump to content

problema cutie automata f10 520D


Sorindan

Recommended Posts

Salut...Vineri am schimbat uleiul in cutie la reprezentanta ZF. Inainte de schimb, cand plecam cu masina dimineata pana ajungea uleiul in motor la cca 70 de grade, primele 3 schimburi le facea cu o smucitura. Vineri am fost la reprezentanta ZF sa schimb uleiul in cutie, le-am explicat problema, le-am zis ca masina avea in aprilie 266k km, au spus ca e cam batrana, dar se poate ca dupa schimb sa nu mai fie problema asta. primul inginer mi-a zis imediat sa fac si o resetare. Dupa ce au scos uleiul, am pus baia, un alt inginer a venit cu calculatorul, a pornit putin masina, dar fiindca avea 50 de grade cutia, a mai lasat-o o ora sa se raceasca. Dupa o ora, a pornit masina, a dat mers putin in D si R, in D masina facea ca toti dracii, a pus uleiul pana a curs si a mers putin cu ea. Pe urma mi-a spus ca nu trebuie sa fac resetare, cutia se adapteaza continuu si o perioada de timp o sa mearga prost. Inainte sa plec de la ei, l-am mai intrebat o data daca sigur nu trebuie sa fac resetare, a zis ca daca am la cine acum imediat sa o fac, daca nu, nu. Plec de la ei si ma duc la un service sa schimb placutele spate. Masina era calda, mergea exceptional de bine, fapt pt care am zis sa nu mai resetez adaptarile. A doua zi de dimineata, o pornesc si o scot din garaj si ce sa vezi, primul schimb cu soc, celelalte doua cu un soc mai mic si face asa pana se incalzeste, pe urma in unele cazuri la primul schimb se mai simte un soc mic de tot. Am observat ca daca accelerez incet se simte, daca ii dau mai multa forta in acceleratie nu se mai simte. Primul inginer de la reprezentanta mi-a zis ca cutia nu mai e tanara, are destui km dar daca nu patineaza la schimburi si nu da eroare in bord nu ar avea vreo problema... Ce sa fac, o fi normal sa faca asa, nu o fi? sa fac resetarea...? o fi inca in perioada aia in care merge prost..? Please help me
Link to comment
Share on other sites

reseteaza adaptarile si vezi cum se comporta. Cutia are niste pistoane mici care se tocesc in timp, socurile la rece pot fi si de la solenoide. daca face doar la rece nu m-as stresa foarte tare, daca la cald nu face, nu patineaza sau alte zgomote suspecte da-i pace. Si a mea la 112000 km da mici socuri la rece

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

sa sa te linistesc iti spun ca a mea face asa de 5 ani . am vreo 500k cu ea. Uneori face mai mult uneori mai putin. Intr adevar intervine uzura in timp dar daca ai un stil de condus normal, o duci destul de mult. Cand o ceda de tot o reconditionezi si gata. Nu am umblat niciodata la softul cutiei pt ca este destul de delicate treaba si nu am incredere in chestiile astea. Las-o asa cum a facut o mama ei ca aia stiu ce au facut acolo. Ai grija numai sa fi pus ulei destul in cutie pt ca aici poate fi o problema. Mie la reprezentanta mi au pus o garniture prost si am pierdut 1 L si incepuse sa faca socuri rau , pana m am uitat sub masina si era fleasca de ulei. Eu as verifica nivelul de ulei din ea.
Link to comment
Share on other sites

Vezi nivelul uleiului din cutie. Mergi la ZF, stiu baietii ce sa ii faca. sa nu fie dus mechatronicul. Eu la ZF fac revizia la F30 si la E60 la 80K km si nu am treaba cu ele.

pai la ZF am facut schimbul, l-au facut ca la carte la o temperatura sub 40 de grade si au conectat laptopul la masina, banuiesc ca ar fi trebuit sa le dea o eroare... :mellow:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si a mea are mici socuri la rece, 130k km. Am facut si eu schimbul de ulei la ZF, nu am sesizat nicio schimbare. O sa ii resetez si adaptarile cand vine cablul.

Eu zic sa ii dai pace pana nu ai probleme la cald. Singura solutie este sa o reconditionezi.

Poti incerca si un update de soft la cutie, dureaza ff putin si am inteles ca rezolva unele probleme (gen socul din 2-1 la oprire mai brusca).

Link to comment
Share on other sites

eu am facut update la toata masina si am resetat adaptarile

rezultat:

cutia schimba considerabil mai bine, plecarea de pe loc mai lina, retrogradari mai confortabile, condus in trafic mai confortabil

motor o idee mai silentios si as vrea sa spun mai economic, dar poate a fost placebo

au mai fost si alte schimbari minore, dar care tin de alte lucruri

eu am avut softul de fabrica din 2010, deci decizia era clara ca masina avea nevoie de update

 

de mentionat e ca pe langa update si resetare masina a primit si o revizie ceva mai extinsa: ulei+filre, suporti motor, suport cutie, flanse cardan, suporti diferential, frane, admisie curatata, egr nou, etc

nu am schimbat uleiul in cutie, dar daca mai tin masina il voi schimba, dar voi da cutia jos sa il pot schimba pe tot si sa o curat in detaliu la interior.

parere personala: nu sunt de acord la o masina second cu +100-200mii km sa ii schimb doar 60% din ulei in cutie. o cumperi de la un necunoscut, nu stii daca s-a menajat cutia. e ca si cand folosesti doar deodorant fara sa faci dus

repet, e doar o parere personala

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum sa schimbi doar 60% din ulei? N-am auzit in viata mea asa ceva. Ori il schimbi pe tot, ori nu :D E ca si cum ti-ai pune doar 60% din lumina sau doar 60% din masina? Gen un pic peste jumate...de puntea spate nu mai ai nevoie sau cum? Parerea mea e ca iti bati joc de masina daca faci lucrurile de mantuiala si o masina intretinuta prost nu are cum sa tina mult si bine. Am vazut masini la 230K km care aratau jalnic din toate punctele de vedere si masini la 450K km care mergeau impecabil.
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Harsh, am schimbat la ZF cu tot cu baie de ulei + curatare completa a cutiei plus curatare sau inlocuire la nush ce filtru. Parca 8 litri , cost total 2200 ron daca-mi aduc bine aminte. Mi-au zis ca procedura standard e sa goleasca absolut toata cutia si sa o curete bine si abia dupa aia sa o reumple. S-au uitat atunci si la mechatronic si au zis ca functioneaza bine. MAsina e un F30 330XD. Cand e vorba de cutie, nu am incredere in orice service.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca au facut misto de tine baietii de la zf. Nu intra 8 litri daca elimini uleiul prin metoda gravitationala. Poate vreo 6 si nici aia cred.

Si cum.mai exact au curatat ei cutia? :))) in ce a constat aceasta curatare completa?

Feci la zf demonteaza baia si lasa sa se scurga cat se scurge, dupa care pun baia noua si pun ulei. Asa te-au mintit pe tine ca au curatat complet?

In plus, multlaudatii baieti de la Zf faur nu au posibilitatea sa reseteze nimic, desi zf produce cutiile. E ceva stupid insa asta iti vor spune si ei ca nu au cum sa intervina electronic. Ulei nou si pa drum bun.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Au pus nush ce pompa vacuum cu care au extras tot uleiul din cutie. Au curatat-o cu o solutie speciala. Eu m-am dus sa fac schimbul la cutie pt ca il fac mereu la 80K km si nu am probleme niciodata. Cutia oricum schimba bine si inainte si dupa schimb. Parca dupa schimb sa zicem ca schimba un pic mai fin, dar e posibil sa fie si efectul placebo. Masina e in garantie si daca pica ceva, e treaba BMW ce face cu ea :D eu le-o pun in brate si aia e ;) M-am dus la ZF pt ca ei produc cutiile respective. MIsto sau fara misto, cutia merge bine :D Edited by six in line
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am un x5 e70 fl 2010 4.0d. Ma gandeam sa fac si eu update de cutie si motor. Sincer mi-e cam frica sa nu fie mai rau. Probleme actuale... din 1a in a 2a accelerat incet se simte o pauza la schimbat, cand franez din a 2a in 1a se simte un soc. Ulei schimbat in cutie convertizor grup.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Eu am un x5 e70 fl 2010 4.0d. Ma gandeam sa fac si eu update de cutie si motor. Sincer mi-e cam frica sa nu fie mai rau. Probleme actuale... din 1a in a 2a accelerat incet se simte o pauza la schimbat, cand franez din a 2a in 1a se simte un soc. Ulei schimbat in cutie convertizor grup.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Langa unitatea mecatronica ai niste supape hidraulice ce sunt actionate electromagnetic de niste solenoizi , trebuie sa schimbi supapa si/sau solenoidul care corespunde cu treaptele 1-2 2-1 , dar poate trebuie sa schimbi si niste discuri de ambreaj umed , asta numai daca deschizi cutia poti sa iti dai seama.

Link to comment
Share on other sites

Langa unitatea mecatronica ai niste supape hidraulice ce sunt actionate electromagnetic de niste solenoizi , trebuie sa schimbi supapa si/sau solenoidul care corespunde cu treaptele 1-2 2-1 , dar poate trebuie sa schimbi si niste discuri de ambreaj umed , asta numai daca deschizi cutia poti sa iti dai seama.

 

 

Nu stiu daca m-as risca sa repare cineva de la noi o cutie de viteze automata :(

Am 130k km totusi

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mie mi s-a spart conducta ce duce ulei din cutie la racitor/incalzitor sau cum se spune , cutia a ramas fara ulei si mi s-a prajit convertizorul. Am fost la in tip in cluj , a desfacut cutia , a zis ca nu este afectata dar nu stie ce sa zica in privinta convertizorului , am schimbat conducta si convertizoru reconditionat , am bagat ulei de la liqi moly (65lei)/l si deja am facut 30.000 km de la reparative, si cutia se comporta impecabil , chiar mai bine de cat inainte ... Cand ii aud pe unii ca numai ulei bmw sau zf sa bagi in cutiile de viteza adica (250lei/l) imi vine sa mor :frantics: :frantics:. Sunt satul pana peste cap de uleiurile bmw/oe. Cutia cu pricina este zf 8hp70. Cand ajung la 60.000 ii mai fac o data schimbu de ulei si filtru si asta e , la pretul ala imi permit sa fac schimbu de ulei in cutie o data cu uleiul de motor.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

[ Cand ii aud pe unii ca numai ulei bmw sau zf sa bagi in cutiile de viteza adica (250lei/l) imi vine sa mor :frantics: :frantics:. Sunt satul pana peste cap de uleiurile bmw/oe. Cutia cu pricina este zf 8hp70. Cand ajung la 60.000 ii mai fac o data schimbu de ulei si filtru si asta e , la pretul ala imi permit sa fac schimbu de ulei in cutie o data cu uleiul de motor.

 

 

Pai aia "unii" sunt cei care spun cam ce e mai bun pt tipul asta de cutie. Ce sa zic, esti norocos ca merge atat de bine cutia cu uleiul ala.

Eu in toate cutiile automate pe care le-am avut am bagat doar ulei oe. Am patit o data la Grand Cherokee sa nu pun Mopar ci Castrol si smucea usor, asa ca m-am lecuit de experimente ieftine.

  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

De ce nu te-ai risca daca ai probleme cu ea? vezi aici reparatii capitale.. https://www.farcebook.com/reparatiicutiiautomate

 

Sa ma duc pana in timisoara din bucuresti...

O sa incerc si un update de cutie si motor sa vad ce se intampla dar asta la primavara. Mi se pare greu de crezut ca o cutie sa se duca la 130k cand uleiul si filtrul a fost schimbat la 85k

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si aia unii , de unde stiu ei ca doar ala e uleiul potrivit ?doar ca scrie bmw sau zf ?... Eu iti zic ce a spus tipu care mi-a facut reparatia , '' uita de firmele gen bmw/zf , alege uleiul dupa specificatii, (adica care coincide cu codul dat de producator) si firma sa nu fie chiar ultima speta , o firma acolo care se pricepe in uleiuri (Castrol , ravelo, liquid moly , mobil)'' Am ales sa ascult de domnu , care nu era platit de nici una din firme pentru reclama. Iti dai seama ca daca as fii pers la bmw at fii zis ca bmw e cel mai bun si tot asa ... Edited by OPaul
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.