Jump to content

Geometrie e46


fane77

Recommended Posts

Salut!

Am schimbat de citeva luni o bieleta de directie pe dreapta.

Dupa asta am facut geometria de vreo 5 ori in 3 locuri diferite. De fiecare data am fost de fata si totul parea ok. Pe calculator era totul in parametri (verde).

Doar ca la condus volanul sta inclinat ori pe dreapta ori pe stinga cind masina merge in linie dreapta.

Chestia asta ma deranjeaza si nu ma pot obisnui.

 

Oare de ce nu iese calumea, sa stea volanul drept?

Daca citeste cineva din Cluj asta si stie un service unde a facut cu succes geometria il rog sa-mi zica si mie.

Link to comment
Share on other sites

Am patit asa dupa ce m-a lovit una in roata.Am fost la un service mi-au desfacut bieletele din caseta au pus volanul drept/blocat apoi au umblat la bielete (convergenta) de asemenea pe coloana de directie ai un inel care sesizeaza cand volanul nu sta drept si se aprinde dsc in bord.Daca nu ai erori cauta un service bun si se rezolva
Link to comment
Share on other sites

La bielete au umblat. Volanul l-au blocat cu un fel de furca iar ultimul la care am fost a pus si poloboc pe volan si era la drept cind a facut reglajele.

Nu-mi dau seama de ce se intimpla asta. Dau toti din umar si zic ca mai mult nu pot face :(

Link to comment
Share on other sites

Pune pe tester (da nu panarama) daca nu ai eroare inseamna ca sunt praf baietii cu unghiul

Poate te indruma cineva eu nu prea te pot ajuta cu mai mult

Mersi oricum!

La un e46 din 2001 nu cred ca un tester m-ar ajuata cu problema asta. E doar geometrie (unghi de convergenta).

Nu-mi explic de ce a iesit de 5 ori prost.

Urmatoarea etapa ar fi sa incerc ceva de genul: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=749585

 

Chiar nu i s-a mai intimplat nimanui sa-i faca unii geometria si sa se trezeasca cu volanul strimb?

Link to comment
Share on other sites

In doua din incercari am facut si spatele.

Mi-a zis mecanicul atunci ca spatele nu-l poate aduce chiar in parametri dar deviatia este mica.

De fiecare data am facut doar unghiul de convergenta avind in vedere ca schimbarea unei bielete de directie afecteaza numai acest aspect.

Nu am facut niciodata unghiul de cadere sau de fuga.

Link to comment
Share on other sites

Incearca la Webcars (cred ca asa le zice), in Buna Ziua. Am fost la ei tot pe problema asta la e46, geometria rotilor era reglata bine, dar doreii n-au reglat si volanul sa stea drept desi au pus aparat de blocare. Numai drept nu statea volanul, ba in dreapta, ba in stanga.

Dupa vizita la baieti, au reglat doar volanul sa stea drept( din bielete de directie) si n-am mai avut probleme. Tin sa precizez ca nici la ei nu mi-a iesit de prima data dar baietii au fost foarte de treaba si au zis sa merg la ei pana o rezolva. Asta dupa ce inainte, la celelalte service'uri vazand ca nu pot regla directia(care inainte era ok) o dadeau ca masina a fost lovita, caseta directie cu probleme, etc. , desi masina nu avea nicio problema.

Link to comment
Share on other sites

Incearca la Webcars (cred ca asa le zice), in Buna Ziua. Am fost la ei tot pe problema asta la e46, geometria rotilor era reglata bine, dar doreii n-au reglat si volanul sa stea drept desi au pus aparat de blocare. Numai drept nu statea volanul, ba in dreapta, ba in stanga.

Dupa vizita la baieti, au reglat doar volanul sa stea drept( din bielete de directie) si n-am mai avut probleme. Tin sa precizez ca nici la ei nu mi-a iesit de prima data dar baietii au fost foarte de treaba si au zis sa merg la ei pana o rezolva. Asta dupa ce inainte, la celelalte service'uri vazand ca nu pot regla directia(care inainte era ok) o dadeau ca masina a fost lovita, caseta directie cu probleme, etc. , desi masina nu avea nicio problema.

Mersi!

Cred ca voi merge si acolo. Era urmatoarea optiune dar eram totusi sceptic avind in vedere ca am cheltuit pina acum 250 ron pe reglaje de directie si tot nu e ok.

O sa le zic ca directia e reglata doar ca trebuie sa-mi puna volanul drept din bielete. Sper sa gasesc intelegere - sincer ma cam indoiesc. Se pare ca e foarte greu sa gasesti un meserias bun pe la noi, nu doar pentru masini ci asa in general.

Link to comment
Share on other sites

Ei mi-au spus ca volanul nu e pus drept si ca reglajul geometriei e bun. In cazul meu am platit o singura data dar am fost de mai multe ori pana am fost multumit, asta fiind si cerinta lor. Mi-a placut atitudinea fata de client si ca explica ceea ce fac sau neregulile. Mi-au lasat o impresie foarte buna.
Link to comment
Share on other sites

Ei mi-au spus ca volanul nu e pus drept si ca reglajul geometriei e bun. In cazul meu am platit o singura data dar am fost de mai multe ori pana am fost multumit, asta fiind si cerinta lor. Mi-a placut atitudinea fata de client si ca explica ceea ce fac sau neregulile. Mi-au lasat o impresie foarte buna.

Cind ai fost la ei? Recent?

Link to comment
Share on other sites

La test trebuie sa mergi ca sa te asiguri ca nu ai probleme cu ce spun baietii pe aici

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/117783-problema-dsc-e46/

Daca nu ai erori ORICE service de calitate rezolva problema ta

Am citit ca nu ai facut si spatele de fiecare data.Iarasi,orice service serios iti face fata/spate

Citeste mai sus si daca e ok cauta un service bun

Link to comment
Share on other sites

La test trebuie sa mergi ca sa te asiguri ca nu ai probleme cu ce spun baietii pe aici

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/117783-problema-dsc-e46/

Daca nu ai erori ORICE service de calitate rezolva problema ta

Am citit ca nu ai facut si spatele de fiecare data.Iarasi,orice service serios iti face fata/spate

Citeste mai sus si daca e ok cauta un service bun

Se zice ca spatele e greu de facut mai ales la o masina veche unde piesele ce trebuie miscate sint foarte ruginite. Poate doar daca se inlocuiesc.

Problema e ca nu stiu un service bun pentru asa ceva. Am incercat deja 3...

Cred ca o sa incerc si cel mentionat mai sus :(

Link to comment
Share on other sites

Pe spate e un surub excentric care se poate rupe, deasemenea daca nu umbla cu grija mecanicul, poate stramba suportul la conducta de frana( cand tine contra cu o cheie mare).Rezultatul, cand masina e incarcata planetara poate atinge conducta de frana(partea de cauciuc).Deci mare atentie pe spate la E46.
Link to comment
Share on other sites

am facut si eu geometria in vreo 3 locuri diferite si la fel pateam. s-a dovedit ca aveam joc in caseta si dupa ce am reconditionat-o am scapat de probleme.

Cum se manifesta la condus jocul in caseta sau cum se poate verifica ca asta e problema?

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat azi un mecanic daca e dispus sa facem un reglaj empiric al bieletelor, fara aparat de geometrie, asa cum descrie tipul ala in linkul ce l-am dat mai sus.

N-a vrut.

Zice ca intii trebuie pus spatele la punct dar n-a stiut sa zica daca dupa aceea o sa stea volanul drept.

Ma gindesc ca poate are dreptate pentru ca fata se regleaza dupa spate. Doar ca in cazul meu spatele e cam blocat.

Link to comment
Share on other sites

Cum se manifesta la condus jocul in caseta sau cum se poate verifica ca asta e problema?

 

 

Se manifesta prin faptul ca trebuia sa tin volanul usor inclinat spre stanga si peste denivelari se auzea o bataie in caseta, mai ales peste linia de tramvai. Oricum, jocul in caseta se depisteaza foarte usor tragand de roata cu masina suspendata.

Link to comment
Share on other sites

salutari

Am facut si eu geometria la un e46 dupa ce am schimbat pe fata capetele bucsa de la suport sau cum ai zice.

Am fost sa fac geometria si am spus ca vreau sa se faca si pe spate, mecanicul a incercat sa desfaca acel surub excentric si a renuntat spunand ca-l poate rupe.

Sincer nu am fost multumit de rezultat deoarece am auzit ca geometria se face dupa rotile din spate, iar cele de pe spate sigur nu sunt bine deoarece am bucsile de la acea bara duse.

Ieri am comandat suruburile excentrice un fel de saiba si piulitele. Ciudat este ca au spus ca trebuiesc 4 piulite. Am comandat si bucsile , maine urmand sa le montez.

Intrebarea mea este urmatoarea. Unde recomandati sa fac geometria in Bucuresti.

Pentru cei care cunosc zona , am facut geometria atunci la Arteca in zona Jilava. Nu stiu nimic de baieti dar era cel mai aproape de mine si nu puteam circula mult cu rotile aiurea deoarece tragea rau dupa schimbarea articulatiei de pe fata.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit asta legat de suspensia spate la bmw e46. Erau intr-un pdf cu mai multe informatii despre suspensia la bmw e46 (si altele) - pe care n-am reusit sa-l uploadez.

susp346

Din surubul eccentric se regleaza unghiul de cadere (camber). In timp ce unghiul de convergenta (toe) se regleaza din cele trei suruburi care tin suportul bucsei bratului central.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL71-EUR-04-2001-E46-BMW-320d&diagId=33_0840

 

Cel mai bine ar fi sa fie inlocuite buscele 4 si 3, plus suriburile si piulitele aferente 20,19,12,11,10 (asta e surubul eccentric).

Iar de facut geometria, probabil reprezentanta ar putea s-o faca cel mai bine pt ca ei au sculele necesare - daca sint seriosi.

La Cluj in reprezentanta e 340 lei un reglaj complet de directie cu conditia sa nu fie piese blocate.

Edited by fane77
Link to comment
Share on other sites

Am gasit asta legat de suspensia spate la bmw e46. Erau intr-un pdf cu mai multe informatii despre suspensia la bmw e46 (si altele) - pe care n-am reusit sa-l uploadez.

susp346

Din surubul eccentric se regleaza unghiul de cadere (camber). In timp ce unghiul de convergenta (toe) se regleaza din cele trei suruburi care tin suportul bucsei bratului central.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL71-EUR-04-2001-E46-BMW-320d&diagId=33_0840

 

Cel mai bine ar fi sa fie inlocuite buscele 4 si 3, plus suriburile si piulitele aferente 20,19,12,11,10 (asta e surubul eccentric).

Iar de facut geometria, probabil reprezentanta ar putea s-o faca cel mai bine pt ca ei au sculele necesare - daca sint seriosi.

La Cluj in reprezentanta e 340 lei un reglaj complet de directie cu conditia sa nu fie piese blocate.

 

 

Multumesc mult fane77

Poti sa-mi trimiti tot pdf-ul la adresa de email straculenco_george@yahoo.com?

Din piesele aratate pe RealOEM am cumparat piesele nr. 3,6,10,11,12 dar este bun sfatul tau si cu celelalte piese.

Am hotarat sa iau tot ce apartine de bucsaraie spate si sa le schimb in primavara.

O sa iau si surubaraia sa fiu sigur ca nu intampin probleme. Este mai bine sa pun totul nou tinand cont ca masina nu o am de mult timp si nu am schimbat nimic pe spate.

As avea rugamintea daca e cineva care sa maajute si cu partea suport diferential . Ce trebuie schimbat pe acolo si la ce trebuie sa fiu atent cand umblu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.