BMWClub: intra greu in treapta 1 - BMWClub

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

intra greu in treapta 1 120d Rate Topic: -----

#1 User is offline   Doryan 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 135
  • Joined: 24-November 08
  • Gender:Male

Posted 09 December 2016 - 11:47

Am o problema la noul meu 120d si anume, de cand a scazut temperatura afara, am observat ca schimbarea vitezelor se face mai greoi.
Primul pas a fost sa schimb uleiul din cutie . Am pus ulei original Bmw. Simptomele s-au rezolvat partial in sensul ca s-a schimbat in bine dificultatea schimbarii vitezelor insa de cand temperatura a scazut sub 0 grade , dimineata, primele 5-10 min de functionare , cuplarea treptei 1 de viteza este foarte greoaie, adica ori intra foarte greu ori deloc si trebuie sa ma ajut de treapta a doua : incerc 1 , nu intra, bag 2 si dupa 1 si intra perfect. Precizez ca dupa ce se mai incalzeste motorul , problema nu dispare complet , adica poate sa intre perfect sau sa nu vrea deloc :frantics: .
Am incercat asa:
1. Schimbarea treptelor cu motorul oprit : intra foarte bine in toate vitezele si foarte usor.
2. Cu motorul pornit, incerc sa cuplez 1 si raman in punctul de blocare aplicand aceeasi forta pe impins => dupa 3-4 secunde, intra in viteza.
3. Cu motorul pornit , incerc sa cuplez 1 si raman in punctul de blocare aplicand aceeasi forta si opresc motorul => concomitent cu oprirea motorului , intra in treapta 1.

Dupa simptomele de mai sus, care ar putea fi problema/problemele ? Nu as vrea sa incep sa schimb piese pe incercate.
0

#2 User is offline   Kenbobo 

  • Fan dependent
  • Group: Vanzatori Autorizati
  • Posts: 5127
  • Joined: 29-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 09 December 2016 - 11:50

Ai facut cunostiinta cu cutia de BMW :))


Acum serios, poti incerca sa schimbi uleiul in cutie, pune original si ar trebui sa simti o imbunatatire dar nu va disparea de tot, un prieten a schimbat chiar si ambreajul + volanta + ulei cutie si tot degeaba, cand are chef masina intra greu in 1-a.

This post has been edited by Kenbobo: 09 December 2016 - 11:50

0

#3 User is offline   Doryan 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 135
  • Joined: 24-November 08
  • Gender:Male

Posted 09 December 2016 - 11:52

Am mai avut doua e39 si nu am avut probleme :ermm:
0

#4 User is offline   Kenbobo 

  • Fan dependent
  • Group: Vanzatori Autorizati
  • Posts: 5127
  • Joined: 29-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 09 December 2016 - 11:55

E39-le nu aveau problema asta din fericire. Schimba uleiul si vezi cum se comporta pe urma.
0

#5 User is offline   Doryan 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 135
  • Joined: 24-November 08
  • Gender:Male

Posted 09 December 2016 - 11:56

Sa-l schimb iar? Am pus acum 2 sapt ulei original Bmw
0

#6 User is offline   Kenbobo 

  • Fan dependent
  • Group: Vanzatori Autorizati
  • Posts: 5127
  • Joined: 29-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 09 December 2016 - 12:02

Scuze, am sarit peste partea respectiva. Daca l-ai schimbat iar ambreajul isi face treaba, nu prea ai rezolvare :(
0

#7 User is offline   toffefe 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 384
  • Joined: 10-April 12
  • Gender:Male
  • Location:IASI

Posted 09 December 2016 - 12:08

View PostKenbobo, on 09 December 2016 - 11:55, said:

E39-le nu aveau problema asta din fericire. Schimba uleiul si vezi cum se comporta pe urma.


Am E39. Cand are chef nu intra in prima treapta, trebuie sa bag a 2-a si dupa aia merge. Rezolvarea: m-am obisnuit.
2

#8 User is online   catacfc 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 367
  • Joined: 27-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 09 December 2016 - 12:08

Cred ca e specific pentru cutiile in 6 trepte, la un e46 320d in familie cu 5 trepte si peste 300.000 km in bord, vitezele se schimba frumos.La coupeul meu 320cd cu 6 trepte luat cu 140.000 km in bord, schimbat uleiul la cutie, prima viteza intra greu mai ales la rece.Eu la semafor m-am obisnuit sa mestec mamaliga: mai intai bag a 3a, apoi a 1a intra perfect :).
0

#9 User is offline   badolty 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 93
  • Joined: 09-July 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucursti

Posted 09 December 2016 - 12:12

La fel face si a mea.Vara e mai bine, dar cum vine iarna e chin
0

#10 User is offline   Fane Satar 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 149
  • Joined: 17-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Posted 09 December 2016 - 12:19

Si la mine(e90 320d) e jale. Sper ca dupa ce schimb volant + ambreiaj, sa intre mai bine. Curios este faptul ca am si un x3 2.0d 2007 cutie manuala 6+1 si intra parfum. Aveti idee daca cilindru receptor de la ambreiaj are legatura cu intratul greu in viteze?
0

#11 User is offline   Doryan 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 135
  • Joined: 24-November 08
  • Gender:Male

Posted 09 December 2016 - 12:25

Sa inteleg ca e din categoria "asa fac toate" ? :laugh:
1

#12 User is offline   eneh 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 543
  • Joined: 08-December 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 09 December 2016 - 12:31

Welcome to BMW gearboxes :) Am avut trei si am mers cu inca 2 care nu erau ale mele, ani si clase diferite si intra la fel de greu in viteza a 1-a :)
1

#13 User is offline   MihaiCarunta 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 358
  • Joined: 21-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Posted 09 December 2016 - 16:55

E specific BMW :) si mai ales la seria 1 asa e cutia mai "stramta" sa zic asa. Te obisnuiesti si ajunge sa iti placa la un moment dat.
0

#14 User is offline   matrixx 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 25
  • Joined: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 09 December 2016 - 23:01

Aceeași problema aveam și eu, intra greu în viteza întâi când se răcea bine afară. După ce am schimbat câteva piese la timoneria schimbătorului de viteze alta viata, senzația este ca ai o alta mașină nouă.
0

#15 User is offline   Doryan 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 135
  • Joined: 24-November 08
  • Gender:Male

Posted 10 December 2016 - 00:54

Pai spune-ne mai exact despre care piese este vorba ! :frantics: :frantics:
0

#16 User is offline   All 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 601
  • Joined: 29-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 10 December 2016 - 03:57

Si eu sunt foarte curios ce piese as putea sa schimb ca sa fie mai "teapan" schimbatorul. Nu neaparat sa intre mai usor in viteza, dar ma deranjeaza ca are joc foarte mare stanga-dreapta (si in viteza si pe liber). Este vorba de e46 5 trepte.

P.S: si la mine uneori nu vrea sa intre in viteza 1 asa ca o bag in 2 prima oara. Am avut inainte tot e46 in 5 trepte si la ala intra mereu usor, dar nu imi explic de unde e diferenta asta. Ambele cu aproximativ acelasi nr de km (210-220k). Un singur lucru e comun: jocul foarte mare al schimbatorului.
0

#17 User is offline   Closcutz 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 47
  • Joined: 27-November 11

Posted 10 December 2016 - 06:20

Si la mine intra greu in treapta 1; cand da frigul problema se agraveaza... Detin BMW E 83 2007.
0

#18 User is offline   gowriel1982 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 158
  • Joined: 07-June 16
  • Gender:Male
  • Location:Ramnicu-Sarat,jud.Buzau
  • Interests:Masini rafinate cu motor 6 in linie sau V12!

Posted 10 December 2016 - 07:02

View PostDoryan, on 09 December 2016 - 11:47, said:

Am o problema la noul meu 120d si anume, de cand a scazut temperatura afara, am observat ca schimbarea vitezelor se face mai greoi.
Primul pas a fost sa schimb uleiul din cutie . Am pus ulei original Bmw. Simptomele s-au rezolvat partial in sensul ca s-a schimbat in bine dificultatea schimbarii vitezelor insa de cand temperatura a scazut sub 0 grade , dimineata, primele 5-10 min de functionare , cuplarea treptei 1 de viteza este foarte greoaie, adica ori intra foarte greu ori deloc si trebuie sa ma ajut de treapta a doua : incerc 1 , nu intra, bag 2 si dupa 1 si intra perfect. Precizez ca dupa ce se mai incalzeste motorul , problema nu dispare complet , adica poate sa intre perfect sau sa nu vrea deloc :frantics: .
Am incercat asa:
1. Schimbarea treptelor cu motorul oprit : intra foarte bine in toate vitezele si foarte usor.
2. Cu motorul pornit, incerc sa cuplez 1 si raman in punctul de blocare aplicand aceeasi forta pe impins => dupa 3-4 secunde, intra in viteza.
3. Cu motorul pornit , incerc sa cuplez 1 si raman in punctul de blocare aplicand aceeasi forta si opresc motorul => concomitent cu oprirea motorului , intra in treapta 1.

Dupa simptomele de mai sus, care ar putea fi problema/problemele ? Nu as vrea sa incep sa schimb piese pe incercate.


:D Pleaca in a-2a! :-) Glumesc bineinteles! Uite,ca sa te "consolez" la al meu E34 520i la primele ore ale diminetii 6:00-7:00 daca mai e si frig afara ,gen minus 5 grade celsius sau mai rau, nu vrea sa intre in nici o treapta! DAR: m-am invatat minte si dau de "facaletul ala" pana incepe sa intre intai intr-o treapta(oricare ar fi ea) apoi "ma plimb" prin toate treptele pana incepe sa intre relativ usor in toate! practic fac asta la rece inainte sa pornesc motorul vreo 30 secunde,pentru ca am observat ca dupa "antrenamentul asta" intra oarecum mai usor in a-1a! DAR,eu tind sa cred ca la cutia mea de viteze a-2a e "cam" obosita pt. ca uneori sare din ea, sau nu intra si se aude un carait nasol in mers! dupa ce o scot din nou si o bag inca o data in a-2a nu mai zice nimic! Uneori functioneaza perfect,deci... cam astea-s fiarele! am vazut cutie de viteze ce aproape ca nu-ti dadeai seama/nu simteai ca ai bagat a-1a ,la un VOLVO S70 din 1997 ce are vreo 347000 km REALI la bord si inca functioneaza perfect,motorul SI CUTIA DE VITEZE! Am ramas cam masca dar... la unii producatori auto se poate mai bine la altii mai rau!
Fii foarte atent sa bagi exact uleiul care trebuie in diferential ,cutia de viteze si mai ales motor! N-ai pus ce trebuie,le distrugi sigur in scurt timp!
p.s.: DUPA ce se incalzeste motorul si am parcurs ,sa zic vreo 3-4 km intra perfect in toate vitezele la 520i-ul meu!poate a-2a mai face figuri dar nu mereu! Avand in vedere ca sunt aceleasi "fiare"(cutia de viteze,diferential,motor) de acum aproape 27 ani(05.1990) eu ma declar super multumit!
Incearca sa "te plimbi" prin toate treptele de viteze inclusiv marsarier inainte sa pornesti motorul! Sunt sigur ca te va ajuta! Iar dupa ce pornesti motorul si incepi sa mergi cu masina, nu te "arunca" la toate vitezele, incearca intai sa o tii ceva timp in a-1a si a-2a , bineinteles nu foarte turat ca NU-I FRUMOS si politicos fata de motorul rece! :D eu n-o turez peste 2000 ture pana nu ajunge la jumate acul la temperatura motorului!
bafta!

View PostKenbobo, on 09 December 2016 - 11:50, said:

Ai facut cunostiinta cu cutia de BMW :))


Acum serios, poti incerca sa schimbi uleiul in cutie, pune original si ar trebui sa simti o imbunatatire dar nu va disparea de tot, un prieten a schimbat chiar si ambreajul + volanta + ulei cutie si tot degeaba, cand are chef masina intra greu in 1-a.


mai face si a mea asa, dar eu i-am "gasit leacul": daca nu vrea a-1a atunci la momentul ala , bag repede marsarier si apoi vrea in a-1a!
ciudata treaba dar cam asta e...

View Posttoffefe, on 09 December 2016 - 12:08, said:

Am E39. Cand are chef nu intra in prima treapta, trebuie sa bag a 2-a si dupa aia merge. Rezolvarea: m-am obisnuit.


8) ET VOILA SOLUTIA!
-1

#19 User is offline   Doryan 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 135
  • Joined: 24-November 08
  • Gender:Male

Posted 10 December 2016 - 18:30

Am gasit asta :

"* First, if the trans fluid has never been changed (yes, we know, BMW says it’s “lifetime” … well, it’s not), lets change the fluid and refill with the Red Line MTL synthetic. This is a unique fluid and it can often help with recalcitrant shifting problems.

Red Line MTL synthetic manual transmission fluid
(for standard rear wheel drive manual transmissions):
BMW

* You may have a weak clutch master or slave cylinder, or air in the hydraulic system (which would only happen if there were a problem with the master or slave or line, in the first place). In this case, the pedal movement would not be fully actuating the clutch release lever and the pressure plate would still be contacting the clutch disc to some degree. Just as if you were not fully depressing the clutch pedal and trying to shift from neutral to first. In these cases, it would not be uncommon for the shifter to go into second (or another gear) easier … then be easy to go into first.

Look for any signs of fluid leakage from the bottom of the transmission bell-housing (leaking slave cylinder) or at the master cylinder (under the dash, connected to the pedal). If no leakage is found, bleed the system and see if this improves the shifting. If it does … good. If the symptoms return, but there is no leakage, the master cylinder is likely faulty. In this case, we would recommend that you replace both the master and the slave, so that you only have to do this once, and bleed the system.

Clutch master and slave cylinders:

BMW

* The clutch disc splined hub may be sticking on the transmission input shaft splines. This can cause the disc to stay up close to the flywheel when the pressure plate is disengaged (pushing the pedal in). This issue would have similar symptoms as noted above. If this were the fault, the only way to take care of it is to remove the transmission and clean and lube the splines. Of course, if the transmission is out …. you should really just take the opportunity to replace the clutch assembly."

Din cele spuse mai sus , tind sa cred ca este de vina lichidul de frana/ambreiaj. Avand in vedere ca problema apare doar la temperaturi scazute, lichidul pierzandu-si din proprietati sau absorbind ceva apa /umezeala in instalatie, la temperaturi joase acesta isi schimba vascozitatea iar pompitele de ambreiaj ("master " si "slave") nu mai sunt actionate pana la capat, rezultand o slaba actionare a pieselor din ambreiaj => problema noastra .

Asta este logica mea si o sa incerc sa schimb cat mai rapid lichidul de frana, astfel facandu-se si aerisirea instalatiei. Sper sa se rezolve problema. :mellow:

This post has been edited by Doryan: 10 December 2016 - 18:31

0

#20 User is offline   matrixx 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 25
  • Joined: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 11 December 2016 - 20:15

La mine se rupsese bucsa de la levier, piesa nr. 7:
http://www.realoem.c...&diagId=25_0387
numai ca mecanicul mi-a indicat sa schimb si piesa nr. 6 din cauza bilei de pe levier care se uzase.

Ca sa rezum am schimbat urmatoarele: 2, 5, 6 si 7 care nu sunt tocmai ieftine plus uleiul din cutie.
Acum intra foarte usor in viteza si parca tremuratul schimbatorului s-a diminuat dar nu total.
1

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro