Jump to content

intra greu in treapta 1


Recommended Posts

Am o problema la noul meu 120d si anume, de cand a scazut temperatura afara, am observat ca schimbarea vitezelor se face mai greoi.

Primul pas a fost sa schimb uleiul din cutie . Am pus ulei original Bmw. Simptomele s-au rezolvat partial in sensul ca s-a schimbat in bine dificultatea schimbarii vitezelor insa de cand temperatura a scazut sub 0 grade , dimineata, primele 5-10 min de functionare , cuplarea treptei 1 de viteza este foarte greoaie, adica ori intra foarte greu ori deloc si trebuie sa ma ajut de treapta a doua : incerc 1 , nu intra, bag 2 si dupa 1 si intra perfect. Precizez ca dupa ce se mai incalzeste motorul , problema nu dispare complet , adica poate sa intre perfect sau sa nu vrea deloc :frantics: .

Am incercat asa:

1. Schimbarea treptelor cu motorul oprit : intra foarte bine in toate vitezele si foarte usor.

2. Cu motorul pornit, incerc sa cuplez 1 si raman in punctul de blocare aplicand aceeasi forta pe impins => dupa 3-4 secunde, intra in viteza.

3. Cu motorul pornit , incerc sa cuplez 1 si raman in punctul de blocare aplicand aceeasi forta si opresc motorul => concomitent cu oprirea motorului , intra in treapta 1.

 

Dupa simptomele de mai sus, care ar putea fi problema/problemele ? Nu as vrea sa incep sa schimb piese pe incercate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai facut cunostiinta cu cutia de BMW :))

 

 

Acum serios, poti incerca sa schimbi uleiul in cutie, pune original si ar trebui sa simti o imbunatatire dar nu va disparea de tot, un prieten a schimbat chiar si ambreajul + volanta + ulei cutie si tot degeaba, cand are chef masina intra greu in 1-a.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Cred ca e specific pentru cutiile in 6 trepte, la un e46 320d in familie cu 5 trepte si peste 300.000 km in bord, vitezele se schimba frumos.La coupeul meu 320cd cu 6 trepte luat cu 140.000 km in bord, schimbat uleiul la cutie, prima viteza intra greu mai ales la rece.Eu la semafor m-am obisnuit sa mestec mamaliga: mai intai bag a 3a, apoi a 1a intra perfect :).
Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt foarte curios ce piese as putea sa schimb ca sa fie mai "teapan" schimbatorul. Nu neaparat sa intre mai usor in viteza, dar ma deranjeaza ca are joc foarte mare stanga-dreapta (si in viteza si pe liber). Este vorba de e46 5 trepte.

 

P.S: si la mine uneori nu vrea sa intre in viteza 1 asa ca o bag in 2 prima oara. Am avut inainte tot e46 in 5 trepte si la ala intra mereu usor, dar nu imi explic de unde e diferenta asta. Ambele cu aproximativ acelasi nr de km (210-220k). Un singur lucru e comun: jocul foarte mare al schimbatorului.

Link to comment
Share on other sites

Am o problema la noul meu 120d si anume, de cand a scazut temperatura afara, am observat ca schimbarea vitezelor se face mai greoi.

Primul pas a fost sa schimb uleiul din cutie . Am pus ulei original Bmw. Simptomele s-au rezolvat partial in sensul ca s-a schimbat in bine dificultatea schimbarii vitezelor insa de cand temperatura a scazut sub 0 grade , dimineata, primele 5-10 min de functionare , cuplarea treptei 1 de viteza este foarte greoaie, adica ori intra foarte greu ori deloc si trebuie sa ma ajut de treapta a doua : incerc 1 , nu intra, bag 2 si dupa 1 si intra perfect. Precizez ca dupa ce se mai incalzeste motorul , problema nu dispare complet , adica poate sa intre perfect sau sa nu vrea deloc :frantics: .

Am incercat asa:

1. Schimbarea treptelor cu motorul oprit : intra foarte bine in toate vitezele si foarte usor.

2. Cu motorul pornit, incerc sa cuplez 1 si raman in punctul de blocare aplicand aceeasi forta pe impins => dupa 3-4 secunde, intra in viteza.

3. Cu motorul pornit , incerc sa cuplez 1 si raman in punctul de blocare aplicand aceeasi forta si opresc motorul => concomitent cu oprirea motorului , intra in treapta 1.

 

Dupa simptomele de mai sus, care ar putea fi problema/problemele ? Nu as vrea sa incep sa schimb piese pe incercate.

 

:D Pleaca in a-2a! :-) Glumesc bineinteles! Uite,ca sa te "consolez" la al meu E34 520i la primele ore ale diminetii 6:00-7:00 daca mai e si frig afara ,gen minus 5 grade celsius sau mai rau, nu vrea sa intre in nici o treapta! DAR: m-am invatat minte si dau de "facaletul ala" pana incepe sa intre intai intr-o treapta(oricare ar fi ea) apoi "ma plimb" prin toate treptele pana incepe sa intre relativ usor in toate! practic fac asta la rece inainte sa pornesc motorul vreo 30 secunde,pentru ca am observat ca dupa "antrenamentul asta" intra oarecum mai usor in a-1a! DAR,eu tind sa cred ca la cutia mea de viteze a-2a e "cam" obosita pt. ca uneori sare din ea, sau nu intra si se aude un carait nasol in mers! dupa ce o scot din nou si o bag inca o data in a-2a nu mai zice nimic! Uneori functioneaza perfect,deci... cam astea-s fiarele! am vazut cutie de viteze ce aproape ca nu-ti dadeai seama/nu simteai ca ai bagat a-1a ,la un VOLVO S70 din 1997 ce are vreo 347000 km REALI la bord si inca functioneaza perfect,motorul SI CUTIA DE VITEZE! Am ramas cam masca dar... la unii producatori auto se poate mai bine la altii mai rau!

Fii foarte atent sa bagi exact uleiul care trebuie in diferential ,cutia de viteze si mai ales motor! N-ai pus ce trebuie,le distrugi sigur in scurt timp!

p.s.: DUPA ce se incalzeste motorul si am parcurs ,sa zic vreo 3-4 km intra perfect in toate vitezele la 520i-ul meu!poate a-2a mai face figuri dar nu mereu! Avand in vedere ca sunt aceleasi "fiare"(cutia de viteze,diferential,motor) de acum aproape 27 ani(05.1990) eu ma declar super multumit!

Incearca sa "te plimbi" prin toate treptele de viteze inclusiv marsarier inainte sa pornesti motorul! Sunt sigur ca te va ajuta! Iar dupa ce pornesti motorul si incepi sa mergi cu masina, nu te "arunca" la toate vitezele, incearca intai sa o tii ceva timp in a-1a si a-2a , bineinteles nu foarte turat ca NU-I FRUMOS si politicos fata de motorul rece! :D eu n-o turez peste 2000 ture pana nu ajunge la jumate acul la temperatura motorului!

bafta!

 

Ai facut cunostiinta cu cutia de BMW :))

 

 

Acum serios, poti incerca sa schimbi uleiul in cutie, pune original si ar trebui sa simti o imbunatatire dar nu va disparea de tot, un prieten a schimbat chiar si ambreajul + volanta + ulei cutie si tot degeaba, cand are chef masina intra greu in 1-a.

 

mai face si a mea asa, dar eu i-am "gasit leacul": daca nu vrea a-1a atunci la momentul ala , bag repede marsarier si apoi vrea in a-1a!

ciudata treaba dar cam asta e...

 

Am E39. Cand are chef nu intra in prima treapta, trebuie sa bag a 2-a si dupa aia merge. Rezolvarea: m-am obisnuit.

 

8) ET VOILA SOLUTIA!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am gasit asta :

 

"* First, if the trans fluid has never been changed (yes, we know, BMW says it’s “lifetime” … well, it’s not), lets change the fluid and refill with the Red Line MTL synthetic. This is a unique fluid and it can often help with recalcitrant shifting problems.

 

Red Line MTL synthetic manual transmission fluid

(for standard rear wheel drive manual transmissions):

BMW

 

* You may have a weak clutch master or slave cylinder, or air in the hydraulic system (which would only happen if there were a problem with the master or slave or line, in the first place). In this case, the pedal movement would not be fully actuating the clutch release lever and the pressure plate would still be contacting the clutch disc to some degree. Just as if you were not fully depressing the clutch pedal and trying to shift from neutral to first. In these cases, it would not be uncommon for the shifter to go into second (or another gear) easier … then be easy to go into first.

 

Look for any signs of fluid leakage from the bottom of the transmission bell-housing (leaking slave cylinder) or at the master cylinder (under the dash, connected to the pedal). If no leakage is found, bleed the system and see if this improves the shifting. If it does … good. If the symptoms return, but there is no leakage, the master cylinder is likely faulty. In this case, we would recommend that you replace both the master and the slave, so that you only have to do this once, and bleed the system.

 

Clutch master and slave cylinders:

 

BMW

 

* The clutch disc splined hub may be sticking on the transmission input shaft splines. This can cause the disc to stay up close to the flywheel when the pressure plate is disengaged (pushing the pedal in). This issue would have similar symptoms as noted above. If this were the fault, the only way to take care of it is to remove the transmission and clean and lube the splines. Of course, if the transmission is out …. you should really just take the opportunity to replace the clutch assembly."

 

Din cele spuse mai sus , tind sa cred ca este de vina lichidul de frana/ambreiaj. Avand in vedere ca problema apare doar la temperaturi scazute, lichidul pierzandu-si din proprietati sau absorbind ceva apa /umezeala in instalatie, la temperaturi joase acesta isi schimba vascozitatea iar pompitele de ambreiaj ("master " si "slave") nu mai sunt actionate pana la capat, rezultand o slaba actionare a pieselor din ambreiaj => problema noastra .

 

Asta este logica mea si o sa incerc sa schimb cat mai rapid lichidul de frana, astfel facandu-se si aerisirea instalatiei. Sper sa se rezolve problema. :mellow:

Edited by Doryan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La mine se rupsese bucsa de la levier, piesa nr. 7:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG31-EUR-09-2004-E87-BMW-118d&diagId=25_0387

numai ca mecanicul mi-a indicat sa schimb si piesa nr. 6 din cauza bilei de pe levier care se uzase.

 

Ca sa rezum am schimbat urmatoarele: 2, 5, 6 si 7 care nu sunt tocmai ieftine plus uleiul din cutie.

Acum intra foarte usor in viteza si parca tremuratul schimbatorului s-a diminuat dar nu total.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La mine se rupsese bucsa de la levier, piesa nr. 7:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG31-EUR-09-2004-E87-BMW-118d&diagId=25_0387

numai ca mecanicul mi-a indicat sa schimb si piesa nr. 6 din cauza bilei de pe levier care se uzase.

 

Ca sa rezum am schimbat urmatoarele: 2, 5, 6 si 7 care nu sunt tocmai ieftine plus uleiul din cutie.

Acum intra foarte usor in viteza si parca tremuratul schimbatorului s-a diminuat dar nu total.

 

buna postarea ta, dar daca ar fi sa schimbam toti care avem probleme la CV componentele "cheie" enumerate de tine, cred ca fara 150-200 euro nu se rezolva problema...

vb de masina mea, E34 ,520i , cam 150 euro/dolari ar costa toate fara manopera bineinteles! :D

dar daca ma mai "caraie" mult treapta a-2a e posibil sa le cumpar pana la urma!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ramineam cu schimbatorul in mana probabil continuam sa merg asa, ma obisnuisem cu agatatul in viteza intai pentru ca vorba unui mecanic priceput "asa face ele" :)

Ce nu am mentionat mai sus este ca aveam ceva scurgeri de ulei la cutie pe la cele doua simeringuri pe care culmea le schimbasem deja cu ceva ani in urma.

Din ce am inteles, codurile simeringurilor pe original au fost schimbate de cateva ori pana acum, clar sunt piese ce se strica prea repede la BMW si nu ar trebui ..

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ramineam cu schimbatorul in mana probabil continuam sa merg asa, ma obisnuisem cu agatatul in viteza intai pentru ca vorba unui mecanic priceput "asa face ele" :)

Ce nu am mentionat mai sus este ca aveam ceva scurgeri de ulei la cutie pe la cele doua simeringuri pe care culmea le schimbasem deja cu ceva ani in urma.

Din ce am inteles, codurile simeringurilor pe original au fost schimbate de cateva ori pana acum, clar sunt piese ce se strica prea repede la BMW si nu ar trebui ..

 

si la CV de la 520i-ul meu se pierde ceva ulei dar chiar infim! acum ,nu ma grabesc sa remediez problemele astea dar probabil cand o da caldura si EXPIRA ASIGURAREA "de bulgaria" cred ca o tin vreo 2 saptamani pe dreapta sa-i rezolv mai multe probleme,dar CV sigur o dau jos ca mi se pare ca pierde ceva ulei DE MOTOR undeva intre CV si motor,din ce am vazut ultima oara! sincer,m-as bucura sa fie de la timonerie caraiala sau intratul asta greu in viteza 1 . ca de e de la cutie... e trist :hyper:

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.