Jump to content

BMW seria 7 f01/f02


AlexMihai94

Recommended Posts

Salut,

 

Sunt nou in lumea BMW deci implicit si pe acest forum!

As dori sa va cer cateva sfaturi in ceea ce priveste un BMW seria 7 f01/f02 :

 

-f01 sau f02 ?

-diesel sau benzina?

-ce defecte pot aparea la ele dupa 150.000 km ?

-de ce defecte v-ati mai lovit?

-defectele ce se aud despre cutiile automate sunt reale?

-la ce sa ma uit cand aleg un BMW?

 

Va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut colegule! Am un F01 730d din 2009.

Masina este intr-adevar superba. Motorul de 3l diesel, desi cel mai mic din gama, este extrem de nervos si te ajuta in absolut orice situatie

Daca ai de ales intre diesel sau benzina, eu iti recomand cu caldura varianta diesel. Din moment ce vrei un seria 7, probabil nu esti genul de om care tureaza un motor pana la 7000rpm, iar motoarele diesel de 3l de la BMW pot spune ca sunt cele mai bune motoare din lume. La 150k eu nu am avut absolut nicio problema cu motorul, merge ca si nou. De asemenea, este si extrem de economic. Eu fac un consum stabil intre 7-9% fie ca merg prin oras, fie ca merg pe autostrada. Nu cred ca am avut vreodata un consum peste 10%.

Din punct de vedere al fiabilitatii, sta destul de bine. Colegii spun ca este o masina fiabila, dar din experienta mea cu aceasta masina, pot spune ca este maxim "ok" la acest capitol. Da, am si ramas cu ea in drum la un moment dat din cauza alternatorului. In plus, am mai avut probleme cu sistemul KEYLESS (mai exact senzorii de pe manere functioneaza cand vor ei, daca le vorbesti frumos) si am mai avut un motoras defect la scaunul din fata (destul de neinteresant).

Dotarile de care nu as putea sa ma despart sunt scaunele incalzite (nu sunt sigur daca sunt standard sau nu), head-up display (care nu este vizibil prin ochelari polarizati, atentie!), ACC (desi la autostrazile noastre, cred ca pot sa ma lipsesc de el), senzori de parcare si camera din spate (fara care este aproape imposibil sa parchezi o masina atat de mare). Incearca sa nu fi pacalit de dotari precum Blind Spot Assistence (foloseste oglinzile, le primesti standard) sau Collision Assistence.

Mi-as dori totusi sa am pe ea Lane Departure Assistence, este extrem de util atunci cand esti obosit.

Motorul este genial. Fie ca iti iei 730d sau 740d, primesti acelasi 3l diesel, cu o turbina in plus (740d). Te ajuta in orice fel de depasire, te impinge puternic in scaun la acceleratii (apropo, acceleratia se simte totusi destul de brutal in ea, chiar si pe modul Confort).

Ce iti recomand este sa cauti o varianta cu xDrive. Masina este extrem de grea, iar iarna prin Romania vei avea probleme serioase. Stiu ca eu nu am xDrive si iarna nu prea pot sa o scot deloc. Tractiunea integrala pe masina asta este esentiala pentru siguranta, imi pare rau ca am aflat doar dupa ce am cumparat-o.

 

Am si cateva lucruri care nu imi plac:

Directia, chiar si pe modul confort, devine uneori exagerat de grea, mai ales la viteze mici. Ar trebui sa te apuci de sala daca iti iei masina asta. In plus, desi masina este izolata fonic foarte bine, cand iei un gropan romanesc serios (de-ala cu minereu la fund), se aude aproape o explozie, zici ca masina se rupe. Motorul se plafoneaza cam repede, la 5000rpm (este normal la diesel, dar alte BMW-uri merg pana la 6000), deci va trebui sa fii atent la depasiri si sa o lasi sa schimbe, sa nu te trezesti cu pistoanele iesind din capota (glumesc aici).

 

In modul sport, masina devine brutala. Nu i-am dat Sport + niciodata, nu cred ca reusesc sa o controlez daca derapeaza. Suspensiile se intaresc la maxim, directia devine mai grea decat atunci cand era foarte grea pe Confort si acceleratia devine extrem de sensibila, si daca ii pui si cutia in modul Sport, te da cu capul de tetiera la fiecare acceleratie. Totusi, in modul Confort, acceleratia este foarte moale, te iarta pentru orice miscare brusca si motorul parca doarme.

 

Referitor la cutie, eu nu am avut nicio problema cu ea. Am auzit ca se strica pe la 150k, eu acum am 150k si astept sa vad ce se intampla. Am talpa foarte grea (foarte des duc pedala la blana) si nu am avut absolut nicio problema la cutie. Cred ca am pierdut totusi ulei din ea la un moment dat. Convertorul (sau convertizorul, nu sunt sigur cum se numeste) functioneaza impecabil (desi daca se strica, pregateste-te sa spargi o banca).

Trebuie sa mentionez ca am schimbat bucse la greu, peste tot prin ea. Dar nu ma plang, sunt ieftine. La un moment dat am carat 300kg de gresie cu ea (ce sa fac, renovam pe acasa).

 

Nu stiu ce sa iti spun sa verifici la ea pe langa lucrurile obisnuite. Dar daca esti nou in lumea BMW-urilor, ai mare, MARE grija la service ca se dau tepe en-gros. Sa nu iti cumperi absolut nimic din service. Eu mi-am luat 4 jante care in showroon erau 2000k€ de pe Internet cu 500€. Repet, ai mare grija sa nu iei teapa. Mergi cu ea la mecanici locali daca ai vreo problema.

 

Ultima chestie ar fi sa iti faci obligatoriu CASCO pe ea. Vezi ca pe masini de genul asta se dau chei la greu! Si eu am patit-o chiar de 3 ori.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut colegule! Am un F01 730d din 2009.

Masina este intr-adevar superba. Motorul de 3l diesel, desi cel mai mic din gama, este extrem de nervos si te ajuta in absolut orice situatie

Daca ai de ales intre diesel sau benzina, eu iti recomand cu caldura varianta diesel. Din moment ce vrei un seria 7, probabil nu esti genul de om care tureaza un motor pana la 7000rpm, iar motoarele diesel de 3l de la BMW pot spune ca sunt cele mai bune motoare din lume. La 150k eu nu am avut absolut nicio problema cu motorul, merge ca si nou. De asemenea, este si extrem de economic. Eu fac un consum stabil intre 7-9% fie ca merg prin oras, fie ca merg pe autostrada. Nu cred ca am avut vreodata un consum peste 10%.

Din punct de vedere al fiabilitatii, sta destul de bine. Colegii spun ca este o masina fiabila, dar din experienta mea cu aceasta masina, pot spune ca este maxim "ok" la acest capitol. Da, am si ramas cu ea in drum la un moment dat din cauza alternatorului. In plus, am mai avut probleme cu sistemul KEYLESS (mai exact senzorii de pe manere functioneaza cand vor ei, daca le vorbesti frumos) si am mai avut un motoras defect la scaunul din fata (destul de neinteresant).

Dotarile de care nu as putea sa ma despart sunt scaunele incalzite (nu sunt sigur daca sunt standard sau nu), head-up display (care nu este vizibil prin ochelari polarizati, atentie!), ACC (desi la autostrazile noastre, cred ca pot sa ma lipsesc de el), senzori de parcare si camera din spate (fara care este aproape imposibil sa parchezi o masina atat de mare). Incearca sa nu fi pacalit de dotari precum Blind Spot Assistence (foloseste oglinzile, le primesti standard) sau Collision Assistence.

Mi-as dori totusi sa am pe ea Lane Departure Assistence, este extrem de util atunci cand esti obosit.

Motorul este genial. Fie ca iti iei 730d sau 740d, primesti acelasi 3l diesel, cu o turbina in plus (740d). Te ajuta in orice fel de depasire, te impinge puternic in scaun la acceleratii (apropo, acceleratia se simte totusi destul de brutal in ea, chiar si pe modul Confort).

Ce iti recomand este sa cauti o varianta cu xDrive. Masina este extrem de grea, iar iarna prin Romania vei avea probleme serioase. Stiu ca eu nu am xDrive si iarna nu prea pot sa o scot deloc. Tractiunea integrala pe masina asta este esentiala pentru siguranta, imi pare rau ca am aflat doar dupa ce am cumparat-o.

 

Am si cateva lucruri care nu imi plac:

Directia, chiar si pe modul confort, devine uneori exagerat de grea, mai ales la viteze mici. Ar trebui sa te apuci de sala daca iti iei masina asta. In plus, desi masina este izolata fonic foarte bine, cand iei un gropan romanesc serios (de-ala cu minereu la fund), se aude aproape o explozie, zici ca masina se rupe. Motorul se plafoneaza cam repede, la 5000rpm (este normal la diesel, dar alte BMW-uri merg pana la 6000), deci va trebui sa fii atent la depasiri si sa o lasi sa schimbe, sa nu te trezesti cu pistoanele iesind din capota (glumesc aici).

 

In modul sport, masina devine brutala. Nu i-am dat Sport + niciodata, nu cred ca reusesc sa o controlez daca derapeaza. Suspensiile se intaresc la maxim, directia devine mai grea decat atunci cand era foarte grea pe Confort si acceleratia devine extrem de sensibila, si daca ii pui si cutia in modul Sport, te da cu capul de tetiera la fiecare acceleratie. Totusi, in modul Confort, acceleratia este foarte moale, te iarta pentru orice miscare brusca si motorul parca doarme.

 

Referitor la cutie, eu nu am avut nicio problema cu ea. Am auzit ca se strica pe la 150k, eu acum am 150k si astept sa vad ce se intampla. Am talpa foarte grea (foarte des duc pedala la blana) si nu am avut absolut nicio problema la cutie. Cred ca am pierdut totusi ulei din ea la un moment dat. Convertorul (sau convertizorul, nu sunt sigur cum se numeste) functioneaza impecabil (desi daca se strica, pregateste-te sa spargi o banca).

Trebuie sa mentionez ca am schimbat bucse la greu, peste tot prin ea. Dar nu ma plang, sunt ieftine. La un moment dat am carat 300kg de gresie cu ea (ce sa fac, renovam pe acasa).

 

Nu stiu ce sa iti spun sa verifici la ea pe langa lucrurile obisnuite. Dar daca esti nou in lumea BMW-urilor, ai mare, MARE grija la service ca se dau tepe en-gros. Sa nu iti cumperi absolut nimic din service. Eu mi-am luat 4 jante care in showroon erau 2000k€ de pe Internet cu 500€. Repet, ai mare grija sa nu iei teapa. Mergi cu ea la mecanici locali daca ai vreo problema.

 

Ultima chestie ar fi sa iti faci obligatoriu CASCO pe ea. Vezi ca pe masini de genul asta se dau chei la greu! Si eu am patit-o chiar de 3 ori.

pot sa confirm, f01/02 e o masina serioasa. un bmw daca vrei ca si un e38. solid si robust, dar si frumos. eu am un 760 li, insa ceea ce ai scis este valbil. minus clar consum:)! iar la directie cred ca ai ceva, la mine este ok in orice faza de viteza. aaa...si nu merg la sala:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Probabil AlexMihai94 si-a cumparat deja masina si de entuziasmat ce este nu a mai revenit cu un feedback Eu am aceasi masina 730d doar ca este 2010 si sunt de aceasi parere cu directia cred ca ai tu o problema, la mine uneori merge chiar prea usor, chiar enervand cand vin de pe alta masina.

Cat despre consumul precizat nu intaleg cum poti avea 7/9 mai ales ca ai talpa grea. Eu acuma spre ex sub 11 nu o pot scoate si nu locuiesc intr-un oras aglomerat, iar consumul pe ultimi 2000k facuti prin tara si oras 11.3

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

Nu am niciun motiv sa mint in legatura cu consumul, atat imi arata mereu pe iDrive. Ma duc totusi azi la un mecanic sa vedem ce probleme am cu directia, asa face de cand am luat-o (si eu tot spuneam ca e normal, ca e grea masina si munceste mult pompa, nu prea vreau sa-i recunosc defectele).

 

Colegul cu 760li sigur are un consum destul de mare. Dar cred ca merita sa platesti impozitul si benzina pentru acel V12. Probabil ca eu as fi platit masina de doua ori deja doar prin amenzile de viteza, motorul acela cu siguranta nu te lasa sa ,,iesi la plimbare".

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.