Jump to content

Sfat achizitie F30 320i


costel78

Recommended Posts

Salutare,

 

Doresc sa achizitionez un F30 (prefer benzina) si m-am oprit la masina din anuntul asta: https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-ID7GhWxB.html#9e302ea713

Mentionez ca am vazut-o azi si nu m-a dat pe spate la cum se prezinta in sensul ca nu e 100% cum respectivul a scris in anunt - are ceva zgarieturi, faruri aburite si unul din ele a fost schimbat (are data de fabricatie dupa 2013), o oglinda sparta, insa tipul a zis ca s-a intamplat de curand si o schimba pe cheltuiala lui. Masina are ceva optiuni lipsa care m-ar fi interesat - nu are xenon, scaune incalzite, oglinzile nu se rabateaza electric, are scaune de piele in loc de textil etc. De tras trage bine dupa parerea mea, insa nu am testat-o pe distanta lunga si nici nu am experienta.

Ma atrage insa faptul e luata de pe CarsOnTheWeb cu un istoric cat de cat verificabil iar pretul nu pare exagerat. Am vazut raportul (anuntul este inca prezent pe site) deci ar fi destul de safe. Mai este si inmatriculata deci la acte (TVA, impozit...) ar trebui sa fie in regula.

 

Intrebari:

- lipseste VIN-ul de pe parbriz(este marcat pe exterior numarul vechi de inmatriculare) - este normal sau a fost schimbat parbrizul?

- cum vi se pare pretul ?

- in afara reprezentantei (nu cred ca prin loc prea curand la ei), cunoasteti un service care poate sa faca o evaluare corecta a masini?

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Doresc sa achizitionez un F30 (prefer benzina) si m-am oprit la masina din anuntul asta: https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-ID7GhWxB.html#9e302ea713

Mentionez ca am vazut-o azi si nu m-a dat pe spate la cum se prezinta in sensul ca nu e 100% cum respectivul a scris in anunt - are ceva zgarieturi, faruri aburite si unul din ele a fost schimbat (are data de fabricatie dupa 2013), o oglinda sparta, insa tipul a zis ca s-a intamplat de curand si o schimba pe cheltuiala lui. Masina are ceva optiuni lipsa care m-ar fi interesat - nu are xenon, scaune incalzite, oglinzile nu se rabateaza electric, are scaune de piele in loc de textil etc. De tras trage bine dupa parerea mea, insa nu am testat-o pe distanta lunga si nici nu am experienta.

Ma atrage insa faptul e luata de pe CarsOnTheWeb cu un istoric cat de cat verificabil iar pretul nu pare exagerat. Am vazut raportul (anuntul este inca prezent pe site) deci ar fi destul de safe. Mai este si inmatriculata deci la acte (TVA, impozit...) ar trebui sa fie in regula.

 

Intrebari:

- lipseste VIN-ul de pe parbriz(este marcat pe exterior numarul vechi de inmatriculare) - este normal sau a fost schimbat parbrizul?

- cum vi se pare pretul ?

- in afara reprezentantei (nu cred ca prin loc prea curand la ei), cunoasteti un service care poate sa faca o evaluare corecta a masini?

 

Multumesc

A fost schimbat parbrizul.

Link to comment
Share on other sites

Mie chiar imi place masina. Zgarieturi au toate,depinde ce zgarieturi. Daca sunt doar in lac e ok. Pana la urma scaunele cu piele nu sunt chiar un minus,poate in timp or sa fie,deocamdata inca arata bine,eu nu am piele,special am cautat fara piele la E60 ( si acum o sa imi sara toti in cap ) si a durat ceva pana sa gasesc exact ce voiam,fara piele,trapa,bi xenon,clima,sa fie neagra si shadowline si 2.0 benzina,cam asta a fost criteriu la mine. Chiar si asa,nu cred ca lipsa de bi xenon e un motiv sa nu iei masina,atata timp cat mecanic e ok go for it. Mie chiar imi place. Mai ales volanul cu padele.

 

 

btw. Masina se apropie de 200 mii km. Daca o iei tine 15 mil sa ii schimbi uleiul din cutie.

Edited by Cloud92
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mie chiar imi place masina. Zgarieturi au toate,depinde ce zgarieturi. Daca sunt doar in lac e ok. Pana la urma scaunele cu piele nu sunt chiar un minus,poate in timp or sa fie,deocamdata inca arata bine,eu nu am piele,special am cautat fara piele la E60 ( si acum o sa imi sara toti in cap ) si a durat ceva pana sa gasesc exact ce voiam,fara piele,trapa,bi xenon,clima,sa fie neagra si shadowline si 2.0 benzina,cam asta a fost criteriu la mine. Chiar si asa,nu cred ca lipsa de bi xenon e un motiv sa nu iei masina,atata timp cat mecanic e ok go for it. Mie chiar imi place. Mai ales volanul cu padele.

 

 

btw. Masina se apropie de 200 mii km. Daca o iei tine 15 mil sa ii schimbi uleiul din cutie.

 

Da, si eu zgarieturile nu le consider neaparat un minus. Chiar m-am bucurat ca bara fata are urme de contact cu pietricele iar sigla e matuita, la fel si bara spate. Cu parbrizul nu prea sunt lamurit dar nici asta nu ar fi un capat de tara.

Stau in dubii cu lipsa xenon-ului. As da 1000e in plus dar sa aiba bi-xenon si faruri automate. Si scanunele au un minus pentru mine fiind din piele si fara incalzire dar trec peste fiind sport. Nici clima nu este ce imi doresc dar na, doar de noua o iei cum vrei tu. Marele avantaj al ei pentru mine este motorul pe benzina (asta vreau), cutia automata si pretul - o lasa la 15000.

Padelele la volan sunt un moft - am condus masini cu asa ceva si dupa ce testezi la inceput sistemul nu-l mai folosesti deloc.

 

O recomandare de service pentru testare?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by costel78
Link to comment
Share on other sites

Salut. Asa cum a spus si @hon mai sus, masina nu o cumperi in fiecare zi. Mai bine mai strangi nitel si iti iei ceva pe placul tau.

 

Sa le faci dupa aceea costa mult mai mult si nu renteaza. De ex sa iti montezi xenoane o sa te rupa. Pe langa tot sistemu de iluminat cu faruri, autoleveling si alte nebunii trebuie sa schimbi si bara si sa montezi sistem de spalare a farurilor.

Asta a fost doar un exemplu ...

 

Cat despre incalzirea in scaune, nici pentru mine nu a fost un plus in achizitia masinii pana cand am luat-o si am vazut cat de misto sunt! Acu vreau sa imi fac si volanul incalzit sa fie tot tacamu :p

 

Parbrizul daca a fost schimbat in reprezentanta nu ai de ce sa iti faci probleme.

 

Eu personal zic sa te mai uiti putin, sa mai strangi niste bani si sa iei ceva pe placul tau. Poate nu gasesti absolut tot ce vrei, e si normal, dar macar sa ai plusuri si minus-uri.

De ex, ma am cutie automata dar nu am xenoane. Parca te gandesti ca merita "schimbul". Dar tu ai enumerat numai minus-uri si singurul plus sunt scaunele sport. Sunt misto, recunosc, dar nu merita sa renunti la celelalte pentru scaune sport.

 

Pe langa masina trebuie sa iei in calcul ca este iarna, ai nevoie de cauciucuri de iarna. De asemenea trebuie sa iei in calcul ca in viitorul apropiat trebuie sa faci o revizie la cutia automata (~2000 RON pentru cutia ZF 8+1), poate distributia daca bate si alte lucuri la care nu te astepti si nu te gandesti :)

 

P.S, zgarieturile se repara si oricum o sa faci altele in Bucuresti. Eu am adus masina impecabila si in prima saptamana am primit semne de portiera pe toate usile.

Si da, am avut grija unde parchez. Ultima oara am fost la auchan pallady si am parcat in spate de tot. Eram eu si 500 locuri goale. A venit una de la TM, a parcat fix langa mine si cand a deschis usa direct in masina mea ... imi venea sa o strang de gat!

Link to comment
Share on other sites

Eu nu as lua fara xenon. Mi se par maxim de urate fara. Si nici benzina, nu 320i. Benzina as lua doar 328.

Aici cred ca tine de fiecare si de ce vrea de la masina. Eu am cautat e90 si am preferat benzina si am luat un 318i. Da, motorul (aproape) cel mai mic, cu cei mai putini cai, dar momentan nu imi trebuie mai mult. M-au interesat alte aspecte pana la motor/puterea lui/combustibil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multam baieti pentru raspunsuri.

Am renuntat la ea dupa ce am mai studiat mobile.de si am vazut ca ma apropii cu banutii alocati pentru masina de cam ce vreau eu. Da, e o suma destul de mare si farurile cu halogen strica tot exteriorul...nu mai zic ca port ochelari si noaptea mi-ar fi un real folos cele cu xenon. Vreau sa ma duc eu prin primavara sa o iau de afara insa voi mai studia si piata de aici si daca vad ceva care se incadreaza, nu ma deranjeaza sa scutesc un drum.

 

Tavicu, cheltuielile alea sunt deja prevazute in buget...la benzina insa nu am auzit sa fie probleme cu distributia, si asta e unul din motive pt. care prefer benzina + DPF-ul + reviziile+...

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by costel78
Link to comment
Share on other sites

Nu au probleme cu distributia dar tot au probleme,de ex motoru' de pe 328i si 528i , 528i vreau eu dar stau pe ganduri la ce problematic e motorul din ce vad pe forumuri. Din germania am luat si eu masina. M-a costat cam 500 de euro drumul dus ( avion ) hotel taxiu si benzina la intoarcere +1500 eur tot procesul asta de inmatriculare. Taxa + rar + asigurare +itp etc etc dar la mine a fost taxa mai mare pentru ca e euro 4. ( 520i 2008 ) Edited by Cloud92
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu am VIN-ul pe parbriz, si mai pot confirma de inca doua F30 ce nu il au.

Mie mi-a sarit acum 2 ani o piatra de la geniile care arunca pietre pe drum iarna si am avut parbrizul fisurat.

L-am schimbat in reprezentanta; Nu aveam seria masinii pe parbriz nici cand am luat masina si nici acum; masina cumparata noua.

Nu cred ca se mai scrie seria in parbriz; am si un x1 cumparat de nou in 06.2016 si, la fel, nu are seria in parbriz.

Edited by tutorial
Link to comment
Share on other sites

Terminați cu seria in parbriz: BMW N-o mai pune de cel puțin 3 ani (nu stiu de ce).

Nici a mea care e din 2012 nu are seria scrisĂŁ pe caroserie vizibila prin parbriz.

Modele din 2015 stiu sigur ca nu au seria trecutĂŁ, asa ca asta e prostie.

Si ce daca parbrizul a fost schimbat, e mai bine sa cumperi masina cu el fisurat?

Daca a fost schimbat pe Casco la reprezentanta este perfect.

Link to comment
Share on other sites

Presupun ca e primul tau BMW, de aici poate si graba cu care vrei sa achizitionezi autoturismul.

Daca tot esti dispus sa platesti 15.000€ sau mai mult, eu zic sa nu te grabesti ... incearca sa cumperi masina care iti place din prima, nu cea la care deja te gandesti sa adaugi ceva, pt. ca retorofiturile te va face sa cheltui mult mai multi bani decat ai achizitiona autoturismul cu optiunile respective.

Stiu ca toata lumea ar dori sa cumpere ieftin si bun, dar nu se poate ... la BMW, 1000-2000€ fac diferenta intr-o masina buna si una purtatoare de sigla. Iar banii aceia o sa-i bagi din cateva repere.

Bafta in achizitie ... din propria experienta, eu unul am cautat mereu cel putin 3 luni pana sa gasesc ce-mi place LA UN PRET CORECT, chiar daca unii au spus ca e mult fata de ce este pe piata. Dar diferenta s-a vazut in timp, cand au fost investiti putini bani.

Edited by lucianWRC
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cam tarziu, dar cateva observatii. Am condus ceva timp un F30 325d.

- verifica daca bancheta spate e rabatabila, asa ceva nu era(acum e?) in standard la F30.

- faruri halogen slabe/chioare la F30. Comparatuv pe acelasi drum mergeam cu un Laguna 3(halogen) si alea clar luminau mai bine. Cauta Xenon neaparat mare diferenta.

- scaunele sport le gasesti si cu piele. Din cate stiu piele nu inseamna neaparat incalzite. Personal am ales scaune cu tesut la F36, volanul M. N-am nevoie de incalzire e rezonabil asa.

- oglinzile le-am ales fara rabatare electrica. Evit posibile probleme, nu mi se pare un neajuns. La fel si cu degivrarea, nu-i bai.

- F30 are ceva ruliu, pare putin cam moale si imprecis. Nu-mi inspira siguranta la viteze mari pe autostrada mai ales in viraje luate pe banda stanga. Pt a remedia problema poti cauta ceva cu suspensia M fixa sau M adaptiva. M fixa e ceva mai ferma. Partea buna e ca F30 stock e comfortabila, izoleaza bine fata de exterior. Nu simti viteza. Daca-ti gasesti reglajul scaunului e chiar comfortabila la drumuri lungi.

- tot despre suspensia standard: stiu un caz de F30 care a luat sub rotile drepte(pe autostrada) un soclu de baliza (alea dreptunghiulare, plate, inalte de 4-5 cm) pe la 80 km/h. Rezultatul: jante 18" indoite, volanul putin has, vibratii in volan la viteze mai mari. Schimbat jante si geometrie, recalibrat directia, problema nu s-a rezolvat complet. I-au schimbat puntea dreapta fata, toata caseta de directie (cremaliera, coloana, servomotor) si s-a rezolvat. Acum daca ma gandesc mi se pare cam fragila mecanica pt tipul asta de incident. Gandeste-te ce inseamna sa dai intr-o groapa serioasa, cate s-ar indoi acolo?

Credeam ca-s mai trainice masinile astea, aia parca a fost de unt. Am patit ceva asemanator la fostul meu Renault Laguna, o bordura luata in oras la 30-40 km/h. Bordurile sunt inalte, au macar 10 cm. Nici o problema in afara de o galma in cauciuc(jante 17, balonul era de 45). Nici macar geometria dereglata.

Edited by mike2005
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multam Mike

Nu am mai luat maĂâ˘ina aia Ăâ˘i nu cred ca am greĂâ˘it, unul din motive fiind lipsa farurilor cu xenon Ăâ˘i a stĂŁrii ĂŽn care se prezentau cele de pe maĂâ˘inĂŁ.

Sunt ĂŽn cĂŁutĂŁri ĂŽnsĂŁ nu voi lua ceva din RO decât dacĂŁ intradevar are ce este lista mea de opĂâşionale "must have" Ăâ˘i trece toate verificĂŁrile. Altfel ĂŽn aprilie am prevazute câteva zile de concediu pentru un drum ĂŽn Germania.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pentru putin

Ai mai multe sanse in Germania sa gasesti niste configuratii mai bune si niste dealuri mai corecte. M-as feri sa cumpar in Romania sau prin Europa de est.

Pt Bmw recomand centrele/reprezentantele lor unde vand certified preowned cars (http://gebrauchtwagen.bmw-niederlassungen.de/CarSearch/Index). Ai 2 ani garantie pe partea mecanica + altele. Am vizitat un astfel de centru in Munchen, langa Allianz arena, numai masini Bmw off lease de 3-4 ani maxim, profesionisti, preturi bune. Nu ma incumet sa iau de la autohouse-uri oarecare.

 

Uitasem, despre farurile adaptive. Daca pica sunt scumpe. Unui coleg cu Merc C class(mod actual) i-a picat un far adaptiv(nu-si mai modula lumina). Doar farul a costat 900 euro fara manopera.

Edited by mike2005
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Astea bmw lease le-au rupt aia maxim si bmw le vinde acum ca pe fete virgine. Pana la urma nu stii niciodata cum a exploatato proprietarul anterior, gen blana cu motorul rece. Eu as lua minim 328i si inca ceva nu te uita dupa suspensie adaptiva. Cu o suspensie sport bilstein b12 si cauciucuri non runflat e peste suspensia adaptiva.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Astea bmw lease le-au rupt aia maxim si bmw le vinde acum ca pe fete virgine. Pana la urma nu stii niciodata cum a exploatato proprietarul anterior, gen blana cu motorul rece. Eu as lua minim 328i si inca ceva nu te uita dupa suspensie adaptiva. Cu o suspensie sport bilstein b12 si cauciucuri non runflat e peste suspensia adaptiva.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Corect pot fi abuzate cat sunt in leasing, am mai vazut cazuri(diferite marci). De obicei niste plecari rapide de pe loc/viraje luate rapid sa incerce masina, cam mult spus abuz. Multi tureaza tare motorul cand inca e rece, da asta e abuz. Dar asta o fac 90%, neavand cunostinte de mecanica. Totusi ai in vedere ca masinile astea noi de > 40k euro nu ajung de obicei la puslamale si toti ghertoii. Sa-ti permiti sa platesti un leasing/operare la asa e scump, restrange categoria de clienti. Chiar si ca masini de firma, nu primeste oricine asa ceva.

 

Cele mai multe Bmw-uri/masini "premium" sh provin din leasing. Masinile vandute la concesiunile oficiale au fost verificate/reparate + reviziile au fost facute ca la carte. Nu dau 2 ani garantie la mecanica pe o gioarsa. Plus istoric cunoscut, poti verifica kilometrajul. Nu te opreste nimeni sa ceri o diagnoza, test de compresie, verificare turbina, diferential.

Altfel mergi la un autohaus oarecare vezi ce fauna e pe-acolo, crezi ca-si onoreaza/dau vreo garantie? Da gasesti niste super dealuri acolo, de multe ori prea bune sa fie adevarate. Sau daca o iei de la un particular, legal nu poti sa-l constrangi sa ofere vreo garantie.

 

Suspensia asta adaptiva actioneaza si in mod activ. Adica isi schimba instantaneu presiunea din amortizor(comanda electronica) in functie de solicitarea transmisa de la roti. E foarte comfortabila, am testat asa ceva.

Suspensiile sport de care spui sau cea M fixa ofera o tinuta de drum mai ferma/sportiva. Le prefer pe astea personal dar poate ca altii cauta comfort max si alegi adaptiva.

 

Daca ai incercat ambele tipuri de penuri, ai feedback mai bun in directie la cele non runflat?

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Salutare, ia cu toata increderea masini care sunt vandute de firme de leasing. Sunt intretinute bine si deseori au fost schimbate piese la ele care nu erau neaparat necesare. Am lucrat la LeasePlan in Belgia timp de 4 ani, eram manager de flota de masini pentru firma Mars. Aveam 40 de masini de care ma ocupam si pot sa-ti zic cu mana pe inima ca un leasing e in toate mintile. 75% din masinile scumpe care le vedeti in Vest pe strada sunt masini pe firma si deseori leasing. Oamenii nu dau 85K euro pe un seria 5 cu banii jos, isi fac leasing si restul ii investesc mai ales la ei sunt multe avantaje fiscale daca ai leasing si costuri pe firma ;) Oricat de alergata ar fi fost masina respectiva, cand ajunge la revizie la BMW le baga baietii pe gat piese si schimburi la diverse piese fara sa fie nevoie. Plateste firma de leasing, nu clientul final. Clientul final plateste doar chiria pe masina respectiva si nu-l intereseaza. Eu cumpar doar masini care au fost leasinguri la firme. Cum zicea Mike, nu oricine primeste masina premium pe mana. De regula e un om peste 30 de ani cu familie si alea si are o functie decenta. Ia neaparat masina cu xenon, adaptiv sau neadaptiv, Xenon sa fie. Spor la cautat.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.