Jump to content

525d vs. 528i


RaYn3

Recommended Posts

Salutare!

 

Pt ca am reusit sa-mi vand E90-ul, iar planul de mai multa vreme a fost sa trec la seria 5 - F10, prin acest prim topic pe threadul de Seria 5, incerc sa-mi fac lectile cat mai bine pentru cand efectiv voi incepe cautarile. Asa cum zice si titlul, inclin sa merg fie pe 525d, motorul de 2litri si 218CP, fie pe 528i, tot cu motorul de 2Litri. Indiferent de motorizare, cutia de viteze va fi una automata cu modurile Confort/Eco Pro/Sport... si la fel obligatoriu, navigatia mare Professional.

 

In medie parcurg maxim 12000Km/an, deci din start alegerea logica in cazul meu ar fi un motor pe benzina, de aceea cel putin noul motor de 2L de pe 528i chiar imi face cu ochiu. In principiu ar fi avantaje si dezavantaje de ambele parti si mai departe voi incerca sa le enumer din ce am putut eu "culege":

 

525D

 

Avantaje:

 

1. Consum redus

2. Cuplu mai mare(450Nm) fata de 528i(350Nm)

3. Autonomie mai mare pentru un plin de combustibil

 

Dezavantaje:

 

1. Costuri mari cu intretinerea

2. Probleme cu distributia

3. Probleme cu turbina mica

4. Oarecum legat tot de primul punct, problemele generate de prezenta filtrului DPF, costuri ridicate pentru inlocuirea lui.

5. Se incalzeste mai greu pe timp de iarna

6. Vibratii si zgomot datorate motorului diesel

7. Putere mai mica(218CP) fata de 528i(245CP)

528i

 

Avantaje:

1. Costuri mai reduse cu intretinerea(?!?!)

2. Se incalzeste mai rpd pe timp de iarna

3. Motor mult mai silentios si fara vibratii in comparatie cu un motor similar dar pe motorina

4. Putere mai mare, 245CP fata de 218CP

 

Dezavantaje:

 

1. Consum mai mare de combustibil

2. Durabilitatea motorului in timp la un rulaj de peste 100K - 150K Km. Spun asta datorita faptului ca benzina arde complet, uscat, plus regimul de turatii mai ridicat al unui motor pe benzina in comparatie cu un motor pe motorina.

3. Cuplul mai mic(350Nm) fata de cel de pe 525d(450Nm)

4. Probleme la revanzare, avand in vedere ca la noi in tara cele mai cautate sunt masinile cu motoare diesel

 

Cu siguranta mai sunt si alte aspecte pro si contra de fiecare parte si care in acest moment poate-mi scapa, de aceea las listele deschise pentru completari. Anumite afirmatii pot fi subiective, daca aveti ceva obiectii da-ti-mi de stire.

 

Intentionez sa incep cautarile efective incepand cu luna martie-aprilie. Vreau sa mai astept pana atunci in ideea ca vor mai scadea preturile pana atunci tinand cont de faptul ca incepand cu luna viitoare noul seria 5, G30 va incepe sa apara prin showroom-uri. O data cu aceasta miscare, multi posesori de F10 vor dori sa treaca la noul 5-ar si preturile estimez ca vor avea o scadere tot mai abrupta in comparatie cu cele de astazi.

 

Legat tot de motoare, desi cele diesel sunt foarte des intalnite la noi, acest nou motor pe benzina de 2L si 245CP nu-i foarte raspandit, cel putin nu pe la noi. Din ce-am reusit sa citesc, acest motor s-ar parea ca are ceva probleme tot cu lantul la fel ca si N47-le. Acum nu stiu cat de comuna-i problema, cate cazuri au fost raportate pana acum.

 

Ca si optionale:

 

Optionale obligatorii:

 

1. Cutie automata steptronic si dynamic driving control(Eco Pro/Confort/Sport)

2. Display mare de 10.2"

3. Xenon

4. Incalzire in scaune

5. PDC

6. Tempomat

 

Optionale care mi-ar place sa fie:

1. HUD

2. Scaune Confort sau Sport

3. Surround camera

4. Ambiental lights

5. Trapa

 

Restul de optionale sunt bonusuri binevenite :)

 

Masina vreau s-o cumpar din Germania, poate si din tara, dar doar daca gasesc ceva care sa nu-mi lase nici un dubiu in ceea ce priveste modul in care a fost intretinuta, Km reali si fara accident.

 

Probabil am scris destul de mult, dar as vrea sa aflu cat mai multe detalii in principal de la cei care poseda unul din aceste doua modele. Vreau sa ma corectati daca am gresit undeva. Eventual daca aveti si ceva consumuri reale, ca in rest pe net/youtube sunt fel si fel de date.

 

Multumesc!

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Posesor de F10 525D.Km la bord: ~155.000. Km parcursi: 17.635, consum real (masurat la pompa plin la plin): 8.16

 

Salut! Si eu am avut aceeasi dilema la un moment dat. :-))) Motorul de 2 litri benzina bi-turbo este totusi mai putin popular in comparatie cu vestitul n47 cel putin la noi, si mai ales pe F10. Din acest motiv, eu nu am reusit la momentul respectiv sa imi formez o opinie cu privire la fiabilitatea acestuia. Cred ca la benzina mai trebuie sa tii cont de unele probleme legate de bobine.

 

Referitor la diesel, cele noi si moderne se incalzesc foarte repede, deci poti sa tai de pe lista problema asta, mai ales daca gasesti o masina cu webasto. Referitor la zgomotul din habitaclu, sa nu compari insonorizarea de la E90 cu cea de la F10 ca n-are nicio treaba.

 

Legat de intretinere, nu cred ca sunt atat de mari costurile la diesel fata de benzina. Nu vorbim de DPF, care da, si el e un consumabil.

 

Legat de putere, benzina este mai puternica (cu putin dpmdv), dar vezi in ce plaja te turatii ai puterea aia si in ce treapta, pentru ca in 90% din timp conduci cuplu, nu putere, iar aici diesel-ul e in avantaj. Depinde cum utilizezi tu masina si in ce regim. Pe mine de ex ma avantajeaza un cuplu mai mare.

 

Consumul: uita-te pe youtube ca sunt niste canale care arata consumurile reale pe regim urban si autostrada. Urban e irelevant, dar vezi pe autostrada sa iti faci o parere. Asta ar trebui sa fie ultima problema.

 

Problemele de ls 525d: distributie si turbina mica. Cu distributia e clar, legat de turbina depinde mult de felul in care a fost exploatata masina, insa fiind o masina SH, este clar un risc.

 

Legat de optionale: eu as taia de pe lista orice e costisitor. Iar niste oglinzi smulse de un retard in romanica, iti poate da o gaura serioasa in buget daca optezi pentru surround view (sper sa nu fac o confuzie, dar parca retin ca sunt si in oglinzi camere). In rest, m-as uita sa aiba sunet minimim HIFI si ce-ai mai trecut tu pe acolo.

 

Spor la cautari si choose wisely! Te asteptem cu masina cand iei o decizie. :)

 

 

 

 

Edited by mcliviu
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Posesor de F10 525D.Km la bord: ~155.000. Km parcursi: 17.635, consum real (masurat la pompa plin la plin): 8.16

 

Salut! Si eu am avut aceeasi dilema la un moment dat. :-))) Motorul de 2 litri benzina bi-turbo este totusi mai putin popular in comparatie cu vestitul n47 cel putin la noi, si mai ales pe F10. Din acest motiv, eu nu am reusit la momentul respectiv sa imi formez o opinie cu privire la fiabilitatea acestuia. Cred ca la benzina mai trebuie sa tii cont de unele probleme legate de bobine.

 

Referitor la diesel, cele noi si moderne se incalzesc foarte repede, deci poti sa tai de pe lista problema asta, mai ales daca gasesti o masina cu webasto. Referitor la zgomotul din habitaclu, sa nu compari insonorizarea de la E90 cu cea de la F10 ca n-are nicio treaba.

 

Legat de intretinere, nu cred ca sunt atat de mari costurile la diesel fata de benzina. Nu vorbim de DPF, care da, si el e un consumabil.

 

Legat de putere, benzina este mai puternica (cu putin dpmdv), dar vezi in ce plaja te turatii ai puterea aia si in ce treapta, pentru ca in 90% din timp conduci cuplu, nu putere, iar aici diesel-ul e in avantaj. Depinde cum utilizezi tu masina si in ce regim. Pe mine de ex ma avantajeaza un cuplu mai mare.

 

Consumul: uita-te pe youtube ca sunt niste canale care arata consumurile reale pe regim urban si autostrada. Urban e irelevant, dar vezi pe autostrada sa iti faci o parere. Asta ar trebui sa fie ultima problema.

 

Problemele de ls 525d: distributie si turbina mica. Cu distributia e clar, legat de turbina depinde mult de felul in care a fost exploatata masina, insa fiind o masina SH, este clar un risc.

 

Legat de optionale: eu as taia de pe lista orice e costisitor. Iar niste oglinzi smulse de un retard in romanica, iti poate da o gaura serioasa in buget daca optezi pentru surround view (sper sa nu fac o confuzie, dar parca retin ca sunt si in oglinzi camere). In rest, m-as uita sa aiba sunet minimim HIFI si ce-ai mai trecut tu pe acolo.

 

Spor la cautari si choose wisely! Te asteptem cu masina cand iei o decizie. :)

 

 

 

Merci de raspuns. Legat de cuplu vs putere, da sunt de acord cu tine. Mai important este cuplul decat puterea, putere de care poate vei beneficia mai mult la drumurile extra-urbane si nu in oras. Ca si tine, aleg cuplul in detrimentul cailor.

 

Legat de incalzirea pe timp de iarna...la E90 dupa ce i-am schimbat pompa de recirculare, se incalzea mai rpd, desi incepea sa bage caldura cam dupa 2 -3Km pe timp de iarna. La fel, legat de zgomot, nu pot spune ca m-ar deranja atat de tare, mai ales ca seria 5 evident ca-i mult mai bine antifonata decat un seria 3. Nu m-a deranjat nici pe E90, prin urmare nici pe F10 nu-l vad un minus atat de important dpmdv. Totusi l-am pus ca si dezavantaj, pt ca privind lucrurile obiectiv, da, stim cu totii faptul ca un motor diesel este zgomotos si cu vibratii fata de un benzinar. Repet, nu ma deranjeaza acest aspect.

 

Legat de distributie, din ce m-am interesat, kit-ul n-ar fi chiar atat de costisitor, tinand cont ca poate-l schimbi o singura data.

 

O sa incerc evident sa iau cea mai buna decizie cand va veni timpul, doar ca poate asa cum ne-am confruntat multi, nu intotdeauna iti iese totul perfect. Sper totusi sa gasesc pana la urma o masina buna si cu destule optionale.

 

Evident ca o voi prezenta la momentul potrivit. Sanatosi sa fim :)

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Adauga la avantaje 528 pret si rulajul mai mic la care o vei gasi. Se va echilibra cu revanzarea.

Consumuri reale vezi pe spritmonitor.de dar sfatul meu e sa nu fie asta neaparat un criteriu.

Avantaj benzina: motoare mai simple. Diesel-urile sunt mai complicate, si in alta ordine de idei tine cont ca viitorul se vede fara diesel. Deja se iau masuri drastice impotriva diesel-urilor si vor fi din ce in ce mai scump de produs pentru a putea respecta normele de poluare.

Spor!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Frumoasa comparatia, oricare ai alege nu cred ca vei da gres, eu dupa 9 ani de diesel parca as trece la benzina, tousi 528i este bezina turbo, si acolo cred ca se poate strica turbina, avantaj ca nu ai dpf, fiind un motor cu injectie directa este destul de galagios, iar pe carosoria de f10 sigur vei avea un consum maricel, eu inclin 60% catre benzina si 40$ diesel. Am condus 330i care are acelasi motor putin modifcat (251 cp)si se misca foarte bine. Am mai auzit ceva de acest motor pe benzina ca nu ar fi foarte fiabil, dar nimic concret, probabil cand am cautat eu erau foarte putine ca km peste 100-150 k
Link to comment
Share on other sites

Fa cumva si mergi cu amandoua, asa vei alege cu inima impacata.

In ceea ce priveste zgomotul, vibratiile nu are sens sa compari cu seria 3. Vei fi uimit ca e o difenta notabila intre F30 320D si 525D in favoarea 5-ului.

 

M-as concentra desemenea ca in bugetul propus sa gasesc masina cu cel mai mic rulaj posibil, ideal in limita recomandata de ZF pentru a schimba uleiul la cutie. Daca vei avea ulterior nevoie de interventie la cutie se duc bani mult peste costul distributiei si/sau a turbinei.

Din pacate topicul cu probleme la cutii ZF8HP se va popula din ce in ce mai mult din cauza multora care inca mai cred in ideea de umplere cu fluid "lifetime"

Cateva detalii aici

 

PS. Articolul nu e chiar ideal structurat, se poate insa urmari pagina de farcebook a celui care repara cutii in Timisoara, are un portofoliu impresionant.

Multumesc Cookie :)!

Edited by teodors
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

CAre sunt alea "marile probleme" ale cutiei? Poate or fi probleme daca nu schimbi uleiul si dupa ce o iei din Germania cu 200 de mii la bord mai faci cu ea cateva zeci de mii si ii dai goneta ca de, doar e bemveu, si apoi te trezesti ca s-a strricat cutia. Si vii cu concluzia ca e proasta cutia.
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Benzina clar, daca iti permiti ti-as recomanda 528i an 2010-2011 cu motor 3.0 N52 aspirat. Motor fiabil, fara turbo si suna super.

 

528i 2,0 245 e ok, are putere suficienta la rulajul tau anual nici nu are rost sa te gandesti la diesel. O sa economisesti 2-3 L /100 km care is 360 L x 5.7 = aprox 2000 lei pe an. La diesel iti pica un injector, dpf, turbo si s-a dus economia.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

as merge pe benzina fara nicio indoiala, mai ales la rulajul mic si care probabil e preponderent in oras. 528i fiind turbo se poate la fel de usor remapa si ajungi la un cuplu echivalent, desi si cei 350NM sunt ok, am avut motor de 2.0 turbo cu acelasi cuplu de 350 si crede-ma ca se misca foarte bine. Un 528i il iei cu km mai putini deci sanse mai reduse sa ai ceva probleme majore cat o tii. O fi el putin mai galagios fata de un 6L pe benzina, dar in niciun caz nu "tractoriceste" ca 2.0d :).
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Momentan sunt intr-o perioada de documentare si incerc sa aleg cea mai buna varianta in ceea ce ma priveste atunci cand voi incepe cautarile efectiv. In perioada urmatoare o sa incerc sa aflu cat mai multe detalii despre motorul N20 ce echipeaza 528i a.i. sa stiu cam la ce sa ma astept daca voi merge pe acesta. Vreau sa ma limitez la un motor de 2Litri si nu 3litri. Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

La km aia i-ati benzinar. Motorul ala de 245 de cai rupe in 2 :D e senzatie :D daca faci 12K km pe an sa zicem ca in 10 ani faci 120K ceea ce e ft putin. Oricum in 2-3 ani te saturi de masina si o dai...

 

Alegerea logica asta ar fi intr-adevar, doar ca asa cum multi stim, de cele mai multe ori alegem cu inima si nu cu capul asa cum ar trebui in multe situatii, inclusiv la alegerea unei masini :) La fel ca si E90-ul, si F10-le voi dori sa-l tin cel putin 5ani.

Link to comment
Share on other sites

.... Alex Teile stiu ca avea un 528i alb caruia i-a schimbat motorul.

 

Ups...Am mai citit undeva la un anunt cu un 528i ca undeva la 70 000Km i-a fost schimbat si motorul, dar si cutia. Mi s-a parut ciudat, dar vad ca anumite coincidente reapar pe ici pe colo. Mi-a mai zis de altfel si cineva din oras ca n-ar fi prea fiabile motoarele astea de pe 528i. Hmm...

Link to comment
Share on other sites

Este destul de dificil sa faci o comparatie pertinenta, atata timp cat procentul de masini diesel de pe piata este net superior celor pe benzina, deci greu de evaluat fiabilitatea, si greu de facut o comparatie pertinenta.

 

Si per final, important este sa le conduci pe amandoua, sa vezi cu ce senzatii ramai, pe hartie lucrurile arata intr-un fel, la volan este putin diferit.

Link to comment
Share on other sites

FRE a avut masina de noua, ceea ce e cu totul altceva. Cum scriam mai sus, nici eu nu am reusit sa imi formez o parere despre acest motor la vremea cand am schimbat masina, si am mers pe diesel pentru ca mie mi se potriveste mai mult.

Probabil o sa imi sara in cap iubitorii motoarelor pe benzina, insa acum un an si jumatate gasisem un 535xi destul de bine dotat si la un pret bun. Acel motor avea 306cp, si 400nm cuplu. 300cp... e ceva, dar nu stiu de ce, ceva nu mi-a placut. Poate din cauza xdrive masina nu mi s-a parut ceva senzational, sau poate pentru ca nu imi place mie sa turez masina ca naiba ca sa traga. Nu am mers mult, dar aia e impresia cu care am ramas. Fata de 535d, cu putere similara, dar alt cuplu, aia mi se parea moarta.

Consider ca benzina e superba pe un motor mare, aspirat sau supraalimentat, dar motoarele pe benzina mici imi dau un sentiment aiurea, fie ele si cu turbo.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca te uiti la plaja de cuplu al ambelor motoare o sa intelegi de ce 535xi-ul ti se pare mai moale.Diesel-ul te baga in scaun instant dar dupa 3500 rpm nu mai spune nimic,pe cand benzinarul atunci incepe sa prinda viata.

 

 

Eu as alege benzinar,de fapt sunt fan motoare pe benzina dar eu nici nu fac km multi anual.Daca as face 20-30k pe an poate as gandi diferit.

Sa nu se inteleaga ca sunt contra motoarelor Diesel,nu exclud ca pe viitor sa fiu posesor de Diesel numai ca oricat de departe s-a ajuns cu tehnologia inca se imbacsesc tot felul te filtre,injectoare defecte ,turbo etc.

 

Mai este de luat in considerare si transmisia,la un motor pe benzina se preteaza mult mai bine cutia manuala pe cand la Diesel cea automata.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Mai este de luat in considerare si transmisia,la un motor pe benzina se preteaza mult mai bine cutia manuala pe cand la Diesel cea automata.

 

Pai vreau automata neaparat. Nici nu vreau sa ma mai gandesc la manuala. Exclus. Oricum nu-i asta baiul, ca automata se gaseste pe ambele motorizari. Cred ca si la benzinare, cele mai multe transmisii sunt tot automate avand posibilitatea sa schimbi si manual daca vrei. Trebuie sa stau intr-o zi si sa caut mai multe informatii despre motorul de pe 528i, N20.

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

salut .

DIn august posesor de 528I F10 din 2013 :)

La fel ca si tine am stat si eu si am studiat f mult ce masina sa imi iau .

Am avut e46 318 d , e60 520 d cu n47 din 2009 . Sicer as fi vrut diesel dar tinand cont de numarul mic de km pe care ii fac undeva intre 7-8000 km per an am ales benzina .

Cu e60 am facut 38000km in 6 ani ......

Am zis ca nu e cazul de diesel si am trecut la benzina .

Pro :

- revizie este sesizabil mai ieftina (daca nu este cea de 60000 cu bujii - eu am facut-o cand am luat-o avea 58000 km masina ) ;

- foarte silentioasa ( mers normal , pe sport se face auzita ) ;

- rapida si cu demaraj bun ;

 

Contra :

- consumul este sesizabil mai mare si fata de ce dau ei cel putin cel urban dar se recupereaza din diferenta de pret si km ;

- pret de revanzare ....aici voi pierde dar am zis ca 6 ani o tin si mi-am asumat pierderea .

 

Cam asta e de zis ,

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.