Jump to content

Baterie descarcata - necesita incarcare ?


Recommended Posts

Am fost la service, nu au avut tester special pentru BMW singurul lucru care l-au facut a fost sa verifice daca incarca bateria, CULMEA mi-au spus ca incarca prea mult 17-18 V. M-au speriat nitel spunandu-mi ca nu mai trebuie sa merg cu masina ca imi pot "prajii" din module.

 

La 17-18 V nu se arde niciun modul.

Link to comment
Share on other sites

Iti recomand mergi si la altcineva care are un aparat de masura si sa verifici daca chiar incarca cu 17, sau poti sa cumperi tu unul care costa cca. 30lei, il setezi pe 20v si verifici plusul(borna rosie) la alternator.

In trecut am patit si eu ceva asemanator si m-am dus la un service de dobitoci care nici nu aveau habar sa masoare tensiunea si la fel ca incarca prea mult, trebuie schimbat alternatorul... bla bla, dar de unde ca mie imi incarca normal cu 14.4 14.7 si era problema o siguranta care se arsese.

Edit: Mai poti verifica tensiunea si din meniul secret la Voltage.

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

Pot sa fie si varfuri de tensiune. Nu tensiune marita constant. Sau ai variatii de tensiune si ei au masurat exact cand era in mintile ei.

Masina vede si da erori.

Vina e tot a releului. Neinregistrarea nu face probleme de-astea. Dar oricum trebuie facuta.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

NOUTATI !!!

 

Am venit de la service. Acolo mi-au demontat alternatorul si au constatat ca (astea sunt cuvintele lor) : " Intre cei doi carbuni se stransese mizerie (pilitura) si se unisera intre ei precum si ca au mai curatat "ceva" la alternator".

 

Cert este ca dupa aceasta operartiune tensiunea masurata era intre 14.5 si 14.7 iar pe tester (nu original BMW) era la fel.

 

Acum nu mai imi da niciun mesaj ceea ce am observat ca pentru prima oara de cand a venit iarna a incepus sa se activeze sistemul Start/stop, poate este de la caldura de afara sau poate are legatura cu bateria, nu stiu.

 

Saptamana viitoare m-am programat pentru o diagnoza originala BMW sa vedem ce imi spune.

 

CONCLUZIE : A fost de la ALTERNATOR- dar nu a trebuit sa schimb nicio piesa

 

 

Va multumesc tuturor pentru sfaturile bune.

 

Dupa ce inregistrez bateria va mai spun cum sta treaba.

 

O seara buna.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Am urmĂŁtoarea problemĂŁ:

Ămi tot apare eroarea 4809AB DSC:undervoltage in vehicle pe un x3 F25. Am mĂŁsurat tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit și ea este 13.9V, tensiune care nu variazĂŁ funcție de turație și numĂŁrul de consumatori porniți, cea ce zic eu e ok.

AfarĂŁ erau 300C și citind acest topic am vĂŁzut cĂŁ ĂŽn condiții de iarnĂŁ tensiunea era de 14,7 - 14,9 V.

E ok, variazĂŁ tensiunea de ĂŽncĂŁrcare funcție de temperaturĂŁ?

Link to comment
Share on other sites

Pe alternator scrie 14V. SĂŁ ĂŽnsemne ca el genereazĂŁ o tensiune de 14V? La un F10 tot aĂâ˘a scria pe alternator Ăâ˘i el avea la borne 14,2 V.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

Am următoarea problemă:

Îmi tot apare eroarea 4809AB DSC:undervoltage in vehicle pe un x3 F25. Am măsurat tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit și ea este 13.9V, tensiune care nu variază funcție de turație și numărul de consumatori porniți, cea ce zic eu e ok.

Afară erau 300C și citind acest topic am văzut că în condiții de iarnă tensiunea era de 14,7 - 14,9 V.

E ok, variază tensiunea de încărcare funcție de temperatură?

De cand e bateria montata pe masina?

Masina este cu start-stop?

 

Tensiunea intr-adevar trebuie sa fie/stea peste 14V cu motorul pornit.

Tensiunea la borne va creste o data cu curentul acceptat de baterie. Tensiunea este destul de putin dependenta de temperatura.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Destul de putin in sensul ca intre vara si iarna poate exista o diferenta de 0.8-1V. Pe probate.

Nu stiu in ce sens vorbesti, dar sunt variabile cum ar fi iarna se foloseste mai mult/mai devreme farurile; cel putin la mine nu se aprind automat... Porniri mai grele iarna... ducand la incarcari mai de durata.. Si de ce incomplete cateodata.

 

O sa verific si eu ce spui..

 

Dar cred ca problema lui vine din alta parte mai ales ca e vorba de tensine mica vara.

Link to comment
Share on other sites

Variatia tensiunii de incarcare n-are legatura cu consumatorii. La fel se intampla la orice masina.

 

Dar la colegul Rcc-67 nu e asta problema.

Scoate mufele din IBS si masoara asa ce tensiune de incarcare ai.

Link to comment
Share on other sites

Variatia tensiunii de incarcare n-are legatura cu consumatorii.

 

Eu nu am spus niciunde ceva de "tensiune de incarcare". (poate ar trebui sa spui si ce trebuie sa gaseasca acolo si ce nu. Banuiesc ca ar fi simplu..)

 

Eu am continuat si continuu sa sustin ca iarna datorita temperaturii si a consumatorilor folositi mult mai mult: alternator consum mult mai ridicat (nu poti sa stii motorul..) de curent, faruri.. probabil distante mai scurte.. BATERIA SE POATE SA NU SE INCARCE SUFICIENT IARNA si de aici probabilitatea de eroare iarna si nu vara.

Eu nu m-am avantat sa vorbesc de tensiune la borne in timpul incarcarii ceea ce este cu totul altceva indiferent de timp. Este ceea ce trebuie sa ii faca simplu spus alternatorul bateriei.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg care-i problema ta. Tot la sportul asta ai ramas? Peste tot unde-i loc de vreo contra, esti prezent. Indiferent ca ai citit sau ai auzit de subiect.

Eu ii dadeam sfaturi colegului Rcc, nu tie. Omul intreaba daca-i ok tensiunea, sau tensiunea de incarcare (a bateriei), zi-i cum vrei ca despre ea vorbim. Sunt niste termeni tehnici obisnuiti pentru cei ce lucreaza in domeniu, chiar daca tu nu-i intelegi.

 

Faci niste confuzii. Nu tensiunea incarca bateria, ci curentul. Poti sa ai 15V si bateria tot slab incarcata. Si nu datorita temperaturii, ci curentului insuficient la incarcare.

Si nu vorbesc din carti, am trecut prin astea.

Repet: tensiunea de incarcare e mai mica vara pentru ca bateria nu are nevoie de aceeasi tensiune la temperaturi pozitive. Despre ASTA discutam cu colegul. Sunt niste fenomene electro-chimice, pe care nu stau acum sa le dezbat.

Iar sfatul cu IBS-ul i-l dadeam tot colegului, nu tie. El a spus ca are probleme.

Pierdere de vreme...

 

Rcc-67, scoate mufele din IBS si masoara asa incarcarea si eventuala eroare. Uneori IBS-ul raporteaza tensiune prea mica in sistem si poate aparea eroare de undervoltage.

Link to comment
Share on other sites

Cosmine nu ma steptam sa te iriti chiar asa.., nu uita ca suntem pe un forum si dezbatem idei nu persoane!

 

Desigur ca tu poti sa alegi sa nu imi raspunzi; nu ma deranjeaza; poti sa ma ignori.

Ce te face sa crezi ca nu am stiut ce o sa spui tehnic vorbind!? Dar NU crede ca le stii pe toate, mai ales cand nu ma cunosti.

 

Desigur ca bateria este incarcata de curent tensiunea crescand si ea ulterior (sa incepem sa discutam un pic despre influienta curentului intr-o baterie veche fata de una mai noua, rezistenta interna... nu cred ca e cazul; devine :offtopic: ); se poate deduce asta din primul post pus de mine in topic! Dar tu ai tinut sa zici acelasi lucru cu, cuvintele tale.. sper ca nu te deranjeaza acest lucru. :rolleyes:

 

Eu sunt cred ca suntem aici ca, cu totii sa invatam cate ceva INDIFERENT PE CE NIVEL INTELECTUAL NE AFLAM! Daca tu crezi si arati ca esti deranjat, eu ma dau la o parte, dar nu din subiectul discutat ci din fata ta.

 

..Si care e solutia pentru Rcc-67 daca IBS (raporteaza) vara sa mentina tensiunea pe bateria mai mica pentru ca e mai cald afara?

Adica ce nu functioneaza corespunzator?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Urmeaza sa determinam, nu? Sau nu de-asta discutam? Crezi ca e cineva care sa puna degetul din prima exact unde-i problema?

Posibil sa fie chiar IBS-ul, cum a fost la mine. Dar asta presupune mai multe teste si verificari, ca un IBS nu-i doi lei. Iar mie mi-a luat foarte mult timp, ca am schimbat si bateria de 2 ori, crezand ca ea e de vina, urma sa schimb si alternatorul pentru ca nu exista o instructiune clara in acest sens nici macar la reprezentanta, din moment ce IBS-ul nu a ajuns in faza de a da eroare.

 

Nu vorbim aici de nivel intelectual. Dar o astfel de abordare in care pui ghilimele ca si cum nu stiu despre ce vorbesc, fii sigur ca deranjeaza.

Problema e ca tu contrezi mereu, te pierzi in detalii de uita omul ce dezbate. Nu stiu daca asta e intentia sau e doar efectul, dar e ceea ce se vede din afara.

Eu propun sa trecem peste, ca am poluat destul. Si sa revenim la discutii constructive, fara vesnicele polemici, de orice natura or fi ele.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca ai pus problema IBS-ului, lucru care recunosc ca nu am tinut seama in afirmatiile anterioare si imi pare rau ca a trebuit sa incerci/cumperi o a doua baterie ca sa afli ca nu era vina bateriei..

 

Voi incerca sa adun cat mai multe detalii despre IBS :pirate: , experiente ale altora pentru ca din fericire eu nu m-am lovit de probleme cu el.

In schimb inclin sa cred ca destul de multe lucruri (fiind impinse la extrem ca si eficienta.. ) trebuie/ar trebui inlocuite dupa o perioada lunga de timp, si aici aduc/pun problema alternatorului de care multi uita ca are si el o viata, desigur el avand "doar" o punte si niste perii colectoare...

Eu i-am schimbat periile si rulmentii anul trecut dupa ce nu cred ca s-a atins nimeni de el in peste 250k km.. fara a avea probleme cu el, doar rulmentii dadeau semne de oboseala/faceau zgomot..

Am facut asta si de dragul bateriei ce urma a fi schimbata dupa 10 ani (densitatea electrolitului nu se mai schimba cu incarcarea; practica statea la 1.22 foarte putin crescand.) desigur ca la AGM alta e povestea, nefiind deloc "user-friendly"..

 

M-ai prins/inteles, iar acum trebuie sa recunosc mai ales dupa ce se intampla sa intram in "conflict" a doua oara..., nu ma las pana nu aflu solutia unei probleme, mai ales daca tine de mine; pot sa intru in detalii si constat din ce in ce mai des ca multe dureri de cap vine din detalii invizibile altora..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am mĂŁsurat tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit și ea este 13.9V, tensiune care nu variazĂŁ funcție de turație și numĂŁrul de consumatori porniți, cea ce zic eu e ok.

AfarĂŁ erau 300C și citind acest topic am vĂŁzut cĂŁ ĂŽn condiții de iarnĂŁ tensiunea era de 14,7 - 14,9 V.

E ok, variazĂŁ tensiunea de ĂŽncĂŁrcare funcție de temperaturĂŁ?

Cu noul IBS am 13.7V acum, la 30 grade temperatura ambientala. State of charge undeva la 70-80%.

Deci e ok tensiunea de 13.9V.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.