Jump to content

Baterie descarcata - necesita incarcare ?


Recommended Posts

Buna seara,

 

Care poate sa fie problema cu incarcarea / descarcarea bateriei. Primesc urmatoarele mesaje (vezi pozele)

 

Situatia s-a prezentat astfel :

 

1. Cand a aparut prima data primul mesaj, am mers la un centru de vanzare baterii si am pus-o la un tester rezultatul fiind - 50% incarcata -bateria era originala din septembrie 2010. Sfatul a fost sa fie schimbata.

 

2. Dupa cateva zile (de ger intradevar) a aparut si mesajul 2 + la oprirea motorului aparea " Charge battery" tinand cont de sfatul precedent si ca un om constiincios m-am dus si am cumparat o baterie noua marca VARTA Start Stop Plus 95Ah AGM

 

3. Dupa ce am pus bateria cea noua STUPEFACTIE primesc aceleasi 2 mesaje , necunoscator fiind am intrebat si am primit urmatorul raspuns : " trebuie sa mergi cu masina vre-o 1 ora sa se incarce" . OK zis si facut am pornit masina am oprit tot ce inseamna consumator de curent pe ea ( faruri, aeroterma, radio, etc) si am lasat-o pornita 1 ora si 15 minute ( nu am miscat-o de pe loc).

 

4. NASPA - dupa ce am oprit masina am primit aceleasi mesaje

 

Ce poate sa fie ? Va rog o parere.

 

Multumesc anticipat

post-75485-0-95735100-1484242097_thumb.jpg

post-75485-0-12289000-1484242105_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cand ai inlocuit bateria ai facut si o codare/resetare pe masina?

 

NU.

 

Am intrebat si eu asta si au spus ca nu este necesar pentru ca atunci cand au schimbat bateria au folosit o alta baterie sa tina curent continuu, parca au conectat-o undeva in fata sub capota.

 

Verifica incarcarea...poate nu mai incarca alternatorul .

 

 

Cuvantul "alternator" imi da fiori. Trebuie sa merg la reprezentanta sau pot incerca la orice service ?

 

PS Mai pot merge cu masina daca este alternatorul ? Ma refer macar pana la reprezentanta 150 km ? Sau 15 km pana la primul service?

Link to comment
Share on other sites

Au folosit o alta baterie ca sa nu pierzi memoriile (ceas, radio, etc.)

Bateria se inregistreaza la schimbare

Dupa simptome, nu iti incarca bateria. Poti verifica incarcarea cu un voltmetru; daca nu te pricepi mergi la service. Poate fi alternatorul sau releul de incarcare. Indicat ar fi sa faci pui un tester pe masina, nu sa mergi pe ghicite

Ce motorizare ai de ai pus baterie de 95Ah?

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Au folosit o alta baterie ca sa nu pierzi memoriile (ceas, radio, etc.)

Bateria se inregistreaza la schimbare

Dupa simptome, nu iti incarca bateria. Poti verifica incarcarea cu un voltmetru; daca nu te pricepi mergi la service. Poate fi alternatorul sau releul de incarcare. Indicat ar fi sa faci pui un tester pe masina, nu sa mergi pe ghicite

Ce motorizare ai de ai pus baterie de 95Ah?

 

Daca nu incarca poate sa fie de la faptul ca nu a fost inregistrata ?

 

Masina este X3 f25 an 2010 2.0

Link to comment
Share on other sites

Nu. Din cunostintele mele, calculatorul optimizeaza incarcarea in functie de vechimea bateriei,nr de cicluri de incarcare, rezistenta interna si alti parametri. Cu alte cuvinte, o baterie noua este incarcata diferit fata de una veche, fapt ca duce la prelungirea duratei de viata. Din acest motiv se înregistrează bateria la schimbarea cu una noua, cu aceeasi parametri.

Daca se schimba parametrii (amperaj si curent pornire), la înregistrare se codeaza cu noii parametri

Ca fapt divers, am schimbat bateria cand mai avea 0% viata

LE: cand ti-au montat bateria nu au măsurat daca încarcă? Stiu ca asa se procedeaza pt a-ti acorda garantie

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

O incarca si daca nu este inregistrata , nu prea stie cat si cum , dar o incarca. Treaba cu inregistratu este ca sa te tina bateria mai mult timp. Oricum eu cred ca ai schimbat bateria ''degeaba'' adica inainte sa te indrume ''baietii'' sa schimbi bateria trebuia sa verifice daca o incarca si cu cat o incarca. Mergi neaparat la in electrician mai priceput sa verifice daca alternatoru baga , daca nu baga verifici releul si daca nici acolo nu e problema, trebuie sa reconditionezi alternatoru.

 

M-am amuzat forte tare cand ti-a zis sa mergi o ora sa incarci bateria care ai cumparat-o noua :))

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Din ce oras esti? Te-ai dus la service-ul recomandat de magazin sa o montezi ca sa iti ofere garantie? Daca nu, sunt sanse sa strici si bateria noua daca ai probleme cu alternatorul.

 

Da am garantie , o carte intreaga :) . Daca chiar am probleme cu alternatorul cat mai pot merge cu masina ? 100 km, 50 km, 10 km ? pana sa stric si bateria noua ?

Link to comment
Share on other sites

Ai probleme cu alternatorul.

Mesajele alea nu au treaba cu inregistrarea. Chiar daca nu inregistrezi bateria noua, tu nu tre sa vezi nicio problema.

 

 

Deci se prefigureaza o vizita urgenta la service. Cum se numeste aparatul care verifica alternatorul ca sa stiu de ce intreb. Ca sigur nu ajung la reprezentanta in limita celor 30 km cu am spus ryoraul mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Spune din ce oras esti, poate te ajuta un coleg de pe forum. Nu ai nevoie neaparat de aparat, poti si prin OBD daca ii faci o diagnoza sa afli ce voltaj are bateria si daca iti incarca. Daca e ca la modelele mai vechi, poti afla din bord singur.

 

L.E: Nu mai trebuie sa mergi in service(daca ai noroc). Poti sa afli singur voltajul

. Tipul asta pe la 6:15 gaseste meniul cu voltajul, urmeaza ce face acolo cu motorul oprit si dupa porneste`l si vezi cat iti afiseaza. Daca iti incarca ar trebui sa ai cu motorul pornit macar 12.5-13V, in cea mai rea situatie. Ideal ar fi sa ai 13.5-14V. Edited by All
Link to comment
Share on other sites

Poate sa intre in meniul ''secret'' din bord. Porneste motorul si tine apasat pe butonul ce resetezi kilometrajul din bord pana ce iti apare un meniu, dupa apesi cate 1s ca sa te plmbi prin meniu pana ce scrie Unlock , cand ajungi pe Unlock ti apasat pana ce iti apare sa bagi un cod , codul este suma ultimelor 5 cifre din VIN (seria sasiu). Ai aici in clip care iti arata cum sa accesezi meniul
Dupa ce ai introdus codul intri si cauti in meniu System Voltage si tii apasat pe buton pana ce intra in el si vezi cat produce alternatorul. Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Daca incarcarea e OK, banuiesc ca e, altfel dupa 100 km nu o mai porneai, si apare in continuare mesajul de baterie cu probleme atunci nu ai decat sa codezi bateria pe masina. Merge si cu testere multimarca, Launch, Autocom, KTS care le gasesti probabil la orice atelier mai rasarit.
Link to comment
Share on other sites

Daca alternatorul e bun, incarcarea trebuie sa aiba valori de 14.8 14.9 pt bateria veche. Iar pentru cea noua undeva la 14.6 acum iarna.

 

 

Am sa incerc sa intru maine in "meniu secret " sa vad ce imi spune. Va anunt cum s-au desfasurat lucrurile. Multumesc pentru sfaturi.

 

Personal am crezut ca se descarca bateria pentru ca exista vre-un scurt circuit pe undeva si imi era frica sa nu ia foc :D sau ca se descarca din cauza ca in ultima vreme mi-a cam pornit alarma de perimetru ( s-au aglomerat masinile -iarna nu-i ca vara :D ).

Edited by tataluibob
Link to comment
Share on other sites

NU.

 

Am intrebat si eu asta si au spus ca nu este necesar pentru ca atunci cand au schimbat bateria au folosit o alta baterie sa tina curent continuu, parca au conectat-o undeva in fata sub capota.

 

Trebuie sa mergi la un alt service. Pe langa faptul ca s-au chinuit degeaba, baietii nu inteleg cum e cu inregistrarea bateriei noi. Se inregistreaza din cu totul alte motive.

 

Am sa incerc sa intru maine in "meniu secret " sa vad ce imi spune.

 

Poti sa-l uiti. Este relativ si prezinta erori mari. Mergi la un service.

Link to comment
Share on other sites

Concluzii :

 

1. Azi merg la un service (oricare ar fi el) si pun masina pe tester. O sa apara acolo daca am probleme la alternator, adica nu incarca ?

 

2.Tot azi cand am plecat la servici nu mi-a mai aparut niciunul din mesaje. Este adevarat ca nu am mai aprins farurile si nici aeroterma inainte sa pornesc masina (btw a pornit ca de fiecare data din prima)

 

3.Acum nu mai inteleg nimic !!!

 

Multumesc mult pentru ajutor, va tin la curent :D de 14.6 v :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Daca faci rost de un aparat de masura (voltmetru) poti verifica singur daca incarca. E foarte simplu. Pentru test, mergi la reprezentanta sau la un service care se ocupa de bmw

Verificarea incarcarii trebuia facuta de cei care ti-au montat bateria.

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Am fost la service, nu au avut tester special pentru BMW singurul lucru care l-au facut a fost sa verifice daca incarca bateria, CULMEA mi-au spus ca incarca prea mult 17-18 V. M-au speriat nitel spunandu-mi ca nu mai trebuie sa merg cu masina ca imi pot "prajii" din module.

 

 

Cum am mai spus dimineata cand am plecat nu mi-au mai aparut cele 2 mesaje, nici cand am mers cu ea la service.

 

Acum chiar ca nu mai stiu ce sa fac.

 

Pe romaneste, am plecat BOU si m-am intors VACA ! Sau invers :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.