Jump to content

G30 - 520d


mikken

Recommended Posts

Multumesc frumos! Categoric feedbackul meu este si un pic subiectiv cred, fiind totusi fan inrait BMW...care a vrut sa incerce si altceva :) Insa strict intre cele doua, cu dotarile pe care eu le-am configurat, mi se pare ca seria 5 ofera mai mult pentru un cost mai mic. Dar e vorba si de gusturi, ce asteptari are fiecare de la o masina, ce preferinte...etc

 

Intre timp, imi fac de lucru cu "bestia" :frantics: Mai am putin si inlocuiesc toate piesele cu unele noi :pardon:

post-5641-0-16859300-1597150632_thumb.jpg

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Scurt update la aproape 10.000km:

 

- a aparut un zgomot la roata fata stanga, in special cand sunt pe loc cu rotile virate stanga si misc de volan, zici ca se rupe ceva pe acolo. N-am apucat sa merg la service inca sa vad ce e, dar mi se pare muuuult prea devreme pentru probleme tehnice de genul asta

- anvelopele de vara Hankook sunt o rusine, patineaza ca toti dracii si pe uscat...iar daca e putin umed pe jos, mazga sau ceva, orice acceleratie se lasa cu intrat ESP

- presul de la sofer aproape are gaura in el de la calcai unde tii piciorul drept, nu cred ca apuca 15.000km

- sistemul de auto hold e dubios si incomod de folosit...trebuie sa apesi tare frana ca sa se activeze cand esti pe loc. La BMW se bloca automat cand se oprea masina pe loc, mult mai eficient si intuitiv

- cutia de viteze nu se ridica nici pe departe la performanta celei de pe G30, da gherle frecvent si se balbaie nestiind ce sa faca, plus uneori ceva socuri dubioase la schimbare, preponderent la mers prin oras

- interiorul crem partial de textil a fost o mare greseala, se murdareste si se pateaza extrem de usor. Centura de siguranta de la sofer deja e semi neagra. Probabil full piele era mult mai usor de curatat periodic

- consumul este cam cu 2l la suta mai mare decat la G30-520d de 190CP, atat in oras cat si la drumuri lungi pe autostrada

 

Nu are sens sa mentionez partile pozitive, e o masina noua si merge ca atare. Dar orice chestie negativa parca are un impact mult mai mare.

 

Interesanta remarca vis a vis de consum. G30-ul pe care l-ai avut ce consum avea oras/ extern? Ca si performante, banuiesc ca se simte mai vanos Mercedes-ul, avand 55 de cai in plus is ceva cuplu mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca la interior Audi A6 este cel mai bine lucrat dintre toate.

Ergonomia si usurinta in utilizare le gasesc net superioare la seria 5, eu personal nestiind cum o sa ma descurc in mers cu acele touch screen pe care le are A6.

 

Pana la mijloc de decembrie sper sa rezolv si eu cu leasingul.

Am cochetat cu tot felul de tractoare ca X5, Velar, GLC coupe, Touareg, chiar si X4, in ideea de a mai schimba stilul de masina.

 

Dupa ce am condus X5 si mi s-a facut scarba si apoi Velar, am renuntat total la ideea de SUV.

 

Din pacate si la mine, ca si la tine, e o miscare sideways, neexistand un upgrade real. Doar ceva dotari in plus si un motor mai puternic.

Daca as fi avut acum F10, as fi fost destul de entuziasmat de schimbare.

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Este irelevant ce model.

Cand stai in masina mai sus decat soferii de autobuze Otocar care chiar au o pozitie joasa de condus, nu mai conteaza.

Mi-am dat seama dupa primii 50 de metri ca nu e masina pe care o vreau si am vrut sa ma intorc sa le-o las. Insa daca tot o luasem pt intreg weekendul, am zis totusi sa ma ambitionez. Am mers vreo 265km cu ea.

 

A fost un stres continuu. Balans, frane in care nu ma incredeam, pozitie prea inalta, esti deconectat total de la asfalt.

O masina ca X5 este neiertatoare. La prima greseala te omoara.

 

In fine, sunt opinii personale. Nu tin sa fie acceptate. Nici macar bagarte in seama

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

nu am mers cu X5 nou, doar cu E70 si cu Velar, si aceeasi senzatie descrisa de edit am avut si eu cu ambele, desi clar Velar se simte mai bine la capitolul franare si confort, depinde de fiecare ce cauta de la o masina dar daca vrei driving experience cat mai aproape de old school nu o gasesti in vreun SUV, cel mai mult se aproprie Cayenne de asa ceva si e singurul SUV care ar merita luat in calcul pentru ca e compromisul cel mai bun de pe piata intre o limuzina gen seria 5 si o masina din categoria lui X5.
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu sunt fan SUV-uri, nu am cumparat niciodata desi am avut in vedere si Tuareg si X5 de-a lungul timpului, mereu m-a oprit cate ceva sa aleg Suv. In primul rand pretul care e mereu mai mare fata de ceea ce ofera si nici nu puteam justifica nevoia de o caroserie asa mare pentru nevoile mele.

 

Am condus noul G05 3.0d dar si GLE (faceliftul la ML), iar noul X5 cu pachet M, frane M, jante pe 22 parca, mi s-a parut foarte asemanator cu o berlina in comportament. Frana bine, accelera bine si statea foarte bine in curbe. Mie mi se pare ca au evoluat mult SUV-urile la capitolul feeling la volan fata de modelele de acum 10-15 ani cand chiar te simteai ca in autobuz. In astea moderne parca nu e chiar asa.

Culmea e ca noul X5 atat cat am mers cu el mi s-a parut mai rigid decat G30-ul meu.

 

GLE (faceliftul la ML) iti da senzatia ca stai mai sus si e mult mai comfortabil cel putin cel cu care am mers eu avea perne si jante de 21 parca.

 

Oricum nu am sa inteleg obsesia multora de a cumpara SUV, mari mici medii, romanul a facut o pasiune pentru ele.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu sunt fan SUV-uri, nu am cumparat niciodata desi am avut in vedere si Tuareg si X5 de-a lungul timpului, mereu m-a oprit cate ceva sa aleg Suv. In primul rand pretul care e mereu mai mare fata de ceea ce ofera si nici nu puteam justifica nevoia de o caroserie asa mare pentru nevoile mele.

 

Am condus noul G05 3.0d dar si GLE (faceliftul la ML), iar noul X5 cu pachet M, frane M, jante pe 22 parca, mi s-a parut foarte asemanator cu o berlina in comportament. Frana bine, accelera bine si statea foarte bine in curbe. Mie mi se pare ca au evoluat mult SUV-urile la capitolul feeling la volan fata de modelele de acum 10-15 ani cand chiar te simteai ca in autobuz. In astea moderne parca nu e chiar asa.

Culmea e ca noul X5 atat cat am mers cu el mi s-a parut mai rigid decat G30-ul meu.

 

GLE (faceliftul la ML) iti da senzatia ca stai mai sus si e mult mai comfortabil cel putin cel cu care am mers eu avea perne si jante de 21 parca.

 

Oricum nu am sa inteleg obsesia multora de a cumpara SUV, mari mici medii, romanul a facut o pasiune pentru ele.

 

Ai dreptate: din experienta mea cu suv-urile(si am avut 2 x6-uri) clar sunt mult mai rigide decat turismele, cel putin decat seria 5, de 7 nici nu mai vorbesc. In opinia mea sunt foarte bune, doar sa iti adaptezi alegerea nevoilor tale, mediului frecventat, drumurilor, etc...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Marea majoritate au in cap “ imi iau gip boss”, e vorba de opulenta, smecherie, grandomanie cum a fost si treaba cu “‘masinile strĂŁine” in 2000. Asta e romanul.

 

Te-ai trezit cu fata la perna? pe principiul asta, nu ar trebui sa se mai produca SUV-urile.

 

Sa iti spun de ce luasem eu in calcul SUV, de ex:

Pentru ca dupa 12 ani se seria 3, joasa, rigida....mereu cu stresul bordurilor, gropilor....vreau sa trec la ceva care ma "elibereaza".

Daca esti frustrat, poti face asemenea afirmatii, dar pana la urma face ce il duce capul.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Tatal meu detine un BMW X6 E71 35d, ocazional o mai conduc si eu, mai ales la drumuri lungi.

Spre comparatie cu E93-ul meu, este o masina foarte confortabila. X6-le sta foarte bine-n curbe, pleaca bine de pe loc si nu ma oboseste deloc la drum. Clar daca voi vinde vreodata E93-ul, voi trece la un SUV.

Edited by Di Angelis
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa se simtĂŁ nimeni, nu am vreo frustrare, eu am spus ce gândesc mulți romani când vor suv si ce ĂŽnțeleg ei prin Suv, nu am zis ca asta ĂŽnseamnĂŁ Suv, nu judec oamenii dupĂŁ ce conduc, nu am eu gândirea asta, ĂŽnsĂŁ pot spune prin prisma experienței de munca, ce fel de oameni ĂŽși cumpara Suv, nu toți, dar o mare parte.

 

Nu știu de ce, mie nu imi plac Suv urile din poziția din care sa dețin unul si sa merg cu el, imi inspira cred ca teama si nesiguranța, deși clar sunt mai sigure, posibil din cauza ca sunt mai mic de statura si m as simți prost :)), pe lângĂŁ faptul ca sub nici o forma nu as avea de ce sa iau Suv pentru 90% mers in oras.

In schimb ĂŽntotdeauna mi au placut cum aratĂŁ, mi se par geniale Suv urile de la Bmw ca si design, ĂŽncepând cu E71 care când a apĂŁrut mi se pĂŁrea nava spațialĂŁ.

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E de inteles nevoia de spatiu, de portbagaj mare, de garda la sol si de 4x4.

Exemplu, stai la munte, ai casa prin creierii muntilor si mai ai si vreo 2-3 copii, ce o sa iei ? Daca iti permiti ma refer, clar SUV-ul e alegerea logica.

Alt exemplu, traiesti in mijlocul Bucurestiului, ai 21 de ani, fara copii, fara nevasta si cel mai voluminos "pachet" pe care il iei cu tine e vreo gagica...are rost sa iei SUV?

 

Inca o treaba pe care o remarc in ultima perioada este ca femeile, chiar si cele tinere, aleg sa isi ia SUV-uri, chiar dintre cele mari. Care e treaba ? Femeile are trebui sa aiba gusturi mai rafinate, inteleg un Macan se potriveste la o femeie, dar ma minunez cand vad femeie conducand GLS. Si abea le taraie prin trafic, nu stiu sa le parcheze, etc.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Suv-urile sunt mult mai rigide pt ca trebuie sa compenseze cumva dezavantajul inaltimii si greutatii mai mari.

 

Nu am nici un dubiu ca un X5 cu suspensie M este mai rigid dexat seria 5 cu suspensie M si asta simti la condusul normal

Problema este ca la manevre bruste sau la situatiile dificile din trafic, te scapi pe tine de frica, pt ca oricat de rigide ar fi, manevrele sunt mai putin precise si sigure fata de un sedan.

Am mers cativa km in spatele unui M50d, g05 intre Slatina si Pitesti (pt cine stie cum e drumul) iar soferul ala spulbera toate masinile de pe strada(depasea si pe continua-a fost efectiv cel mai agresiv sofer pe care l-am vauzt in jumatate de mil de km de cand am permis). In absolut fiecare curba frana aproape in disperare.

 

@mik, senzatia aia cu Velar am avut-o si eu, ca ar sta mai bine pe strada fata de X5. Poate si pt ca Velar am condus imediat a doua zi dupa X5 si deja eram invatat cu SUV-ul si prinsesem mai mult curaj, plus ca in Velar stai mai jos.

Velar are si avantajul liniei inferioare a geamurilor pozitionata mai sus fata de X5 si iti da senzatia ca esti mai integrat in masina, ca ai o pozitie mult mai joasa.

 

Inca nu am renuntat definitiv la suv si asta nu pt a-mi atenua vreun complex de inferioritate, ci pt ca vreau sa pastrez si seria 5 si chiar nu am ce sa fac cu doua masini identice daca as lua A6.

 

@radu, tendinta de a trece la suv-uri este globala, nu doar in Romania. eu zic ca in 10-20 de ani nici nu vor mai fi breakuri.

daca ne uitam, si cel mai amarat prodcator are acum 2-3-4-5 suv-uri in gama, pt ca efectiv asta se cauta.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E de inteles nevoia de spatiu, de portbagaj mare, de garda la sol si de 4x4.

Exemplu, stai la munte, ai casa prin creierii muntilor si mai ai si vreo 2-3 copii, ce o sa iei ? Daca iti permiti ma refer, clar SUV-ul e alegerea logica.

Alt exemplu, traiesti in mijlocul Bucurestiului, ai 21 de ani, fara copii, fara nevasta si cel mai voluminos "pachet" pe care il iei cu tine e vreo gagica...are rost sa iei SUV?

 

Inca o treaba pe care o remarc in ultima perioada este ca femeile, chiar si cele tinere, aleg sa isi ia SUV-uri, chiar dintre cele mari. Care e treaba ? Femeile are trebui sa aiba gusturi mai rafinate, inteleg un Macan se potriveste la o femeie, dar ma minunez cand vad femeie conducand GLS. Si abea le taraie prin trafic, nu stiu sa le parcheze, etc.

 

Oare femeile isi aleg...SUV-urile? :))

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Interesanta remarca vis a vis de consum. G30-ul pe care l-ai avut ce consum avea oras/ extern? Ca si performante, banuiesc ca se simte mai vanos Mercedes-ul, avand 55 de cai in plus is ceva cuplu mai mult.

 

Cred ca undeva la 5% extern si 8% in oras aveam cu 520d-ul. E normal probabil sa consume mai mult E-ul, fiind motorul de 245CP si mai greu...insa mult mai vanos nu mi se pare. Probabil greutatea in plus, cutia diferita si suspesia mai soft isi spun cuvantul si nu o simt asa agresiva. Chiar si pe modul sport+, cand intareste pernele de aer la maxim, nu este la fel de ferma ca suspensia M de pe seria 5. Adica o simti ca prinde viteza repede, dar nu la modul agresiv si sportiv cu o facea BMW-ul.

 

Oricum, pentru mine personal e clar care va fi urmatoarea masina :) Mi-a ajuns cu experimentele. Voi prinde probabil noul model de seria 5 la lansare, pun pachetul M, sistemul audio HK, motorul de 2l diesel si poate scaunele comfort cu piele Nappa (dar astea sunt optionale). Scaunele sport de pe seria 5 sunt foarte faine, atata timp cat nu le pui cu piele Dakota, care le face ca stanca si incomode. M-am asezat in G30 cu tapiseria standard de pe pachetul M pe scaune sport si e altceva, mult mai soft alcantara aia cu material textil.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca undeva la 5% extern si 8% in oras aveam cu 520d-ul. E normal probabil sa consume mai mult E-ul, fiind motorul de 245CP si mai greu...insa mult mai vanos nu mi se pare. Probabil greutatea in plus, cutia diferita si suspesia mai soft isi spun cuvantul si nu o simt asa agresiva. Chiar si pe modul sport+, cand intareste pernele de aer la maxim, nu este la fel de ferma ca suspensia M de pe seria 5. Adica o simti ca prinde viteza repede, dar nu la modul agresiv si sportiv cu o facea BMW-ul.

 

Oricum, pentru mine personal e clar care va fi urmatoarea masina :) Mi-a ajuns cu experimentele. Voi prinde probabil noul model de seria 5 la lansare, pun pachetul M, sistemul audio HK, motorul de 2l diesel si poate scaunele comfort cu piele Nappa (dar astea sunt optionale). Scaunele sport de pe seria 5 sunt foarte faine, atata timp cat nu le pui cu piele Dakota, care le face ca stanca si incomode. M-am asezat in G30 cu tapiseria standard de pe pachetul M pe scaune sport si e altceva, mult mai soft alcantara aia cu material textil.

 

Posibil sa fie mai confortabile cu alcantara. Eu am scaune comfort cu piele Dakota aia cu cusaturile contrastante, sincer nu stiu daca difera mult de scaunele sport, pentru ca nu am stat intr-una cu scaune sport.

Cat despre motor, intrebam pentru ca pe hartie cel putin e mai vanos cel de pe Merc chiar si in varianta de 194 de cai.

Link to comment
Share on other sites

Poate pt ca Mercedesul este mult mai bine antifonat, de asta si senzatia de accelerare neimpresionanta raportand la cei 245cp.

 

Realitatea este ca si in varianta de 194cp, E klasse se misca mai bine ca 520d cu 190cp si sigur nu e multumita celor 4cp in plus.

Sunt f multe masuratori pe net in acest sens.

Edited by edit
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt prea multe lucruri care conteazĂŁ, depinde de optimizĂŁri, conteazĂŁ foarte mult cutia si asa mai departe, totuși oricum ar fi Mercedesul trebuie sa fie o diferenta mare, daca ai posibilitatea mergi cu Bmw DupĂŁ cĂŁteva luni de Mercedes si o sa simți diferenta de putere.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.