Jump to content

G30 - 520d


mikken

Recommended Posts

Adica ? Care din noi e neclar ? Tu ii spui ca la tine au venit unii cu revizia facuta de Nea Ilie in fata blocului si au pierdut garantia, altii nu. Si il sfatuiesti sa o faca singur, ca 99% nu se prind aia. Desi s-ar bucura. Suna la BMW si intreaba-i daca ii faci tu revizia cu piese de la Munchen pe rampa din cartier mai ai garantie.
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Da, la banii care s-au dat pe masina, e anormal putin sa mergi pe ce iti zice forumul, eu ti-am explicat ca lucrez oarecum "in bransa" si m-am lovit de ele, insa ti-am explicat ce sa faci ca sa fi sigur.

Cum zice si Catalin de ce nu te duci sa faci revizia la Bavaria si le spui sa ti-o reseteze, ca sa apara si in baza de toate, am vazut destule bmw-uri cu revizii la 6 luni la 15.000 km (sigur a fost alegerea proprietarului), desigur daca chiar banii nu sunt o problema.

 

Ma Andreianu, dupa ce ca ai spus prostii de la inceput, nici nu vezi bine ce am scris?

 

Bai baiatule pentru tine dau un copy-paste

 

 

Mikken, normal ca la astia de la reprezentanta nu le convine ca iti faci revizia in alta parte, dar din moment ce te duci la un service care iti pune codurile de origine pe facturi, nu ai treaba, mi-au venit masini noi cu schimburile alea obligatorii in garantie facute la service-uri din oras, dar oamenii au specificat ca si-au facut masinile cu piese de origine sa nu piarda garantia si nu si-au pierdut-o cand a venit vorba de inlocuit ceva in garantie, insa am avut si cazuri cand au pierdut-o.

 

Adevarat, exista si riscul ca Bavara sa spuna pe mail la acordul unei inlocuiri de piesa ca masina este scoasa din garantie pentru ca nu a venit la revizii si nu prea merita sa risti, insa in cazul tau nu are nici-o treaba, tu doar vrei sa mai faci un schimb in plus. Programeaza-te, fa-i schimbul de ulei si filtru cu piese OE si le specifici si alora de la service sa nu reseteze nimic, cei de la bmw cel mai sigur nici nu o sa-si de-a seama (un 99%) ca ai mai facut tu un schimb si daca isi dau nu au ce sa spuna atata timp cat ai piese de origine (in cel mai rau caz le arunci cu factura in cap cu piesele OE).

 

Cand explic ceva imi place sa spun tot, nu doar ce e frumos la ureche, i-am explicat cazurile cand producatorul a "comentat" si anume cand Gheorghe nu a facut reviziile ALEA OBLIGATORII decat intr-un service oarecare si cand a fost o problema in garantie, omul a venit cu facturi cu piese de origine si i sa acordat inlocuirea la piesa care avea nevoie, masina normal fiind in garantia de 3 ani si 100.000 km, dar am avut cazuri cand nu i s-a aprobat, nu ai de unde sa stii ce spune producatorul, insa in cazul lui MIKKEN NU E VORBA DE ASA CEVA

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Neata Mikken, poate te ajuta experiențele mele, cei drept in România.

La ambele mașini fac schimb intermediar de ulei și filtru, undeva la aproximativ 14.000 km la dealer.

Pt seria 3 am pachetul Service Inclusive ce presupune ĂŽntreținere gratuitĂŁ (practic acoperĂŁ reviziile la fiecare 30k km) pana la 100.000 km și datoritĂŁ acestui aspect nu reseteazĂŁ intervalul de service.

La Coupe ĂŽnsĂŁ neavând pachetul de ĂŽntreținere gratuitĂŁ dealerul a resetat intervalul de service (m-au ĂŽntrebat ĂŽnainte) mașina fiind ĂŽncĂŁ in garanție.

 

Ce as dori ĂŽnsĂŁ e sa pot schimba in opțiunile mașinii intervalul de service și sa ĂŽl cobor la maxim 20.000 km și astfel sa ma bazez ĂŽntr-adevĂŁr pe algoritmii de calcul CBS - Condition Based Service. DeocamdatĂŁ nu am avut succes cu aceasta cerere ĂŽnsĂŁ mai insist la urmĂŁtoarea vizita in service.

Link to comment
Share on other sites

@Mikken mergi la Bmw aici si pune-le problema. O sa te convingi. Si o sa iti mai spuna ca iti recomanda sa faci schimbul la 30.000. Si iti garanteaza pentru asta. Daca tu esti nelistit, fa-i schimbul. Cred ca stii cat costa aici, comparativ cu Romania. Iar daca vrei si nu iti permiti, ai cumparat masina gresita.
  • Like 1
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Andreianu, nu te cred ca tu spui sa faci schimburile la 30.000 km?:|:|:|:|, stai degeaba pe forum?Ei garanteaza schimburile astea de cand lumea, pana a venit N47-le si principala problema au fost schimburile de ulei prea mari pe langa piese cu defecte de fabricatie si calitate scazuta. Normal ca garanteaza, cum sa nu garanteze? Demult nu mai auzisem pe forum pe cineva care face schimburile la 30.000 km si e perfect de acord cu asta ca garanteaza producatorul.

Daca nu isi permite aia e...treaba lui, o face la 30.000 km, insa omul stie ca e bine facut schimbul pe la 15.000 maxim.

 

Edit: Vezi ca ai N47 andreianu.

 

Mikken dai un telefon, chiar sunt foarte curios desi ti-am spus care ar trebui sa fie raspunsul normal.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mda, deja discutia o ia in directia daca imi permit sau nu masina asta si intretinerea, ceea ce nu cred ca e problema altcuiva in afara de mine...dar e forum, so go ahead and express yourself.

 

Multumesc celor care au dat raspunsuri concrete la intrebarile mele. Concluzia este ca voi face schimbul intermediar, pentru ca mi se pare prea mult sa o tin 30.000km cu un schimb de ulei, indiferent de ce garanteaza producatorul si mai ales in conditiile in care circul cu viteze destul de mari in general.

 

Iar revizia o voi face la dealerul BMW din Germania, cu rugamintea sa nu reseteze intervalul de service, insa probabil va aparea in istoricul lor in baza de date (ceea ce nu poate fi un aspect negativ la revanzare).

 

Toate bune tuturor!

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

mikken, de ce te ambitionezi aiurea pt neresetarea computerului?

 

schimbi uleiul mai repede, ti se reseteaza computerul si vei sti ca vei face din nou revizia peste 30.000 iar daca vei dori din nou sa faci revizia anticipat, o faci si gata. ti se reseteaza computerul din nou samd. de ce sa iti notezi tu pe agenda cu creionul ceea ce ai facut?!

 

pe de alta parte, bmw a creat un computer care spune daca uleiul e uzat ori ba. acum am 19.300km, masina imi spune ca mai sunt 5000km pana uleiul ar trebui schimbat si gata, merg atunci. nu cred ca bmw ar permite ca uleiul sa stea in motor nefiind la nivelul de calitate necesar.

ce iti zice masina tie, pana la cati km ar ajunge cu uleiul actual? (ma gandesc ca poate nici la tine nu s-a nimerit sa ajungi fix pana la 30.000 si ai ars ca si mine uleiul mai repede).

 

relax :)

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Fac la toate masinile schimb intermediar la 13-14k km la Proleasing si le cer sa nu reseteze intervalul de service (pentru ca la 30k sau cand o indica masina, schimbul este gratuit).

Absolut toate interventiile sunt scrise in istoricul BMW, chiar daca nu se face resetarea, pe cheie se vede ca si operatie schimbare ulei filtre etc, acelasi lucru este valabil si daca busesti masina si iti schimba o bara de exemplu, nu reseteaza niciun interval, dar iti scrie in istoric bara schimbata.

Link to comment
Share on other sites

Salutare dragi colegi!

 

Dupa o lunga absenta, atat de pe forum cat si din lumea BMW, ata ma trage inapoi catre aceasta marca.

 

In ultimele luni am facut test drive cu destule masini si anume: 120d hatchback, 320d sedan, F10-520d, C-class coupe, C-class sedan, E-class sedan, VW golf 7, Audi A3 hatchback si sedan...insa am sfarsit prin a comanda un G30 520d :)

 

Finalistele ramasesera seria 3 F30, seria 5 F10 si noul E-class, care m-a impresionat intr-un mod extrem de placut (nu dati cu pietre). Diferenta de pret dintre F30 si F10 mi s-a parut destul de mica, intre masini configurate similar, iar combinat cu aparitia noului G30 decizia a fost luata imediat. Din review-urile de pana acum pare un progres fata de F10, atat dinamic cat si dpdv al calitatii materialelor folosite, desi recunosc, bordul anterior cu navigatia inclusa imi placea mai mult ca aspect. Abia astept sa o scot la o plimbare!

 

Asadar, masina ce urmeaza sa fie livrata (sper) undeva la mijlocul lunii martie, are urmatoarea configuratie:

 

- motor 2.0d 190CP si 400NM (B47)

- cutie automata cu padele volan

- culoare neagra cu jantele standard pe 17" (V-spoke 618)

- faruri LED

- lumina ambientala

- scaune sport piele neagra + suport lombar si incalzire

- navigatia business (cea inclusa in pachetul standard)

- sistem audio hi fi

- suspensie M

- volan M

- plafon negru

- oglinzi exterioare si interioara heliomate

- bancheta spate rabatabila

- senzori parcare fata spate

- climatronic cu functii extinse

 

Momentan doar cateva poze teaser, din configuratorul online!

 

 

 

sa o folosesti sanatos !

eu am doar doua obiectii

daca o comandam eu o luam cu tevile de esapament pe oval si daca se poate cu Adaptive LED .

drumuri bune cu ea !

Link to comment
Share on other sites

Hai ca am fost pana la BMW si am lamurit problema. Mie pe computerul de bord imi arata ca trebuie sa fac revizia la 30.000km sau 2 ani. Momentan am aproape 20k si mi-au spus la reprezentanta ca daca vreau pot face revizia si la 25.000km, chiar daca imi indica masina ca mai are pana la 30.000km. De ce sistemul asta, nu stiu...caci se pare ca in Romania intervalul de service setat e de 25.000km, nu de 30.000km.

 

Oricum nu cred ca e vorba de cat de repede "arzi" uleiul, probabil sunt niste parametri care se modifica in functie de cum conduci, cum tii turat motorul, etc. Ma indoiesc ca au devenit atat de destepte incat sa faca o analiza chimica a uleiului in timp real si sa decida masina singura daca mai are proprietatile necesare sau nu (sau poate nu sunt eu la curent cu inovatiile :) )

 

In alta ordine de idei, voi astepta inca o luna si o sa fac revizia la 25.000km cu resetare si tot ce trebuie.

 

Ca idee, schimbul de filtru si ulei ar fi costat 270 euro...in conditiile in care piesele costa cam 70 euro (originale, dar nu achizitionate de la BMW, ci de pe ebay).

 

Cu ocazia vizitei la reprezentanta m-am asezat intr-o masina cu M Pack. Scaunele desi sunt tot sport, sunt mult mai confortabile decat ale mele cu piele. Alcantara aia de pe laterale e mai soft si permite presarea, fara sa devina deranjant. La cate optiuni din pachetul M am pus pe masina, cred ca ieseam la acelasi pret daca luam M Pack dar fara piele...poate la urmatoarea, care va fi probabil facelift-ul.

 

@eugentim: multumesc frumos pentru urari! Tevile de esapament sunt standard asa pe rotund; doar pachetul M vine cu o forma dreptunghiulara, foarte misto. Farurile adaptive LED se pot comanda ca optiune, dar costa multicel si sincer nu stiu daca merita diferenta de bani. Si astea standard lumineaza excelent si stii cum e, mereu ai o limitare de buget si optiunile parca sunt infinite :)

Link to comment
Share on other sites

Am discutat pe un topic despre treaba cu uleiul, asa mi-a scazut si mie dupa 1000 km reali, in bord de la 30.000 la 25.000 km pana la revizie, ziceam ca in 5000 km reali ma pune sa fac schimbul:)), treaba este ca el calculeaza dupa viteza medie, porniri/opriri, turatii,regenerari, lucruri din astea...nici eu nu cred ca au un sistem atat de destept care sa masoare proprietaile din ulei, acum vorbesc de G30 ca E60 sau restul sigur nu au :))
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Defapt e un algoritm destul de complex care analizeaza date primite de la x senzori,computer de bord, navigatie, etc. In baza datelor primite calculeaza o estimare de rulaj, cu recalculare la un anumit nr de km sau timp de functionare. Algoritmul ia in calcul foarte multe variabile, chiar si temperatura exterioara.

In nici un caz nu e un laborator de chimie care sa analizeze ca s-a subtiat uleiul.

Link to comment
Share on other sites

Exact, asa cred si eu ca functioneaza, pe baza unor algoritmi predefiniti si date primite de la senzori diversi.

 

Problema ciudata este ca intervalul prestabilit la mine a fost de 30.000km de la inceput, din prima zi asta imi arata...iar acum la 20.000km imi arata fix in 10.000km sa fac revizia. La multe alte masini, atat noi cat si SH, am vazut ca acest interval e stabilit la 25.000km by default. Exemplu la @edit cu masina identica sau la fratele meu la F11 525xd...

 

La reprezentanta mi-a aratat fata de la receptie sistemul lor si scria ce rulaj am in prezent, ca mai am 10.000km pana la termenul de revizie si surpriza...o rubrica separata ca pot face revizia in 5.000km totusi, gen o exceptie.

 

Vad doua posibilitati aici:

 

1. sistemul lor e conceput in asa fel incat sa accepte marja asta de 5.000km, in cazul in care senzorii masinii micsoreaza intervalul de revizie conform analizei de care am vorbit mai sus, sa fie acceptata.

2. incearca o strategie de reducere de costuri extinzand perioada de revizie la 30.000km, cine nu comenteaza face la 30.000km...dar in cazul in care vine cineva si zice domne e prea mult (cum am fost eu), sa ii spuna: ah pai uitati puteti face si cu 5.000km mai devreme daca doriti

 

O alta chestie dubioasa pe care am vazut-o in sistemul lor e ca am Service Inclusive pana in anul 2025 fara limita de km :) Tind sa cred ca e o greseala ceva, ca si tipa de la info desk s-a mirat cand a vazut.

Link to comment
Share on other sites

Mai degraba varianta a 2-a. Sigur sistemul tine cont de uzura motorului si timpi de funcționare, totusi e primul interval de service.

Am observat ca difera intervalul de service in unele tari din europa pe seriile E si F; mai mult ca sigur si pe G e la fel. Din ce am mai auzit, se poate schimba intervalul de service din sistem si computerul masinii; daca ai Service Inclusive e posibil sa nu fie de acord cei de la bmw. Trebuie intrebat

Spre exemplu, la e90 meu, e o dif de 2000 km intre ce estimeaza computerul si ce e real. Mai indica 5000 pana la service, acum 2 sapt indica 6000 si de atunci am facut cam 500-550km real.

Banuiesc ca algoritmii s-au mai inbunatatit intre timp, senzorii sunt mai "destepti"

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

mikken, si la mine tot 30k a fost. insa din motiv de jar si trafic urban a coborat la 25k.

apoi, sigur e vreo greseala cu service inclus pana in 2025.

eu am patit la un A4 sa imi vina instalatia audio cu mai multe difuzoare si plasate in locuri unde nu puteai nicicum sa configurezi sa vina astfel

 

@madutzu..din ce am observat si la alte masini anterioare, indicatorul functioneaza la cate 1000km fiind irelevant cat ai facut de cand te uitasei anterior. si poate, atunci cand te-ai uitat, aveai alte 400km de cand mai coborase intervalul cu 1000km.

Edited by edit
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

WIN, nu esti tu baiat rau, dar cateodata ma minunez cand vad cum poti bate campii si cat de tare cimpari tu dacia cu restul...

 

Mikken, salut!

Imi dau si eu cu parerea..in prima faza intrebi la reprezentanta daca poti face schimburi si la 5000km..pna la urma nu ar trebui sa ii intereseze pe ei, atata timp cat platesti.

Daca nu vor, la 15.000 km le faci undeva...iei ulei si filtru originale si aia e.nu ai niciun sigiliu undeva, ca sa poata depista asta

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.