Jump to content

G30 - 520d


mikken

Recommended Posts

Probabil nu este relevant, fiind vorba de alta marca si alta tara decat germania sau romania:

 

 

- nissan, interval de service la diesel 30.000 km, autoturism cumparat nou, cu garantie; la achizitionare, mi-am manifestat nedumerire fata de intervalul prea lung de service vs o masina ce va rula extraurban, destul de multi km anual; am intrebat daca garantia este afectata de schimburi ulei mai dese, am fost asigurat ca nu, este alegerea mea, atata timp cat schimbul se efectueaza intr-un service autorizat

 

-legea prevede ca intretinerea autovehiculului se poate efectua in orice service autorizat, atata timp cat se respecta specificatiile producatorului,iar garantia nu este afectata

 

-am efectuat schimburi intermediare, la 15.000 km, in service-uri multimarca, iar garantia (nu ca as fi folosit-o vreodata), nu este afectata

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Alex, nu ti-am dat eu minus, acum am vazut postul, nu compar Dacia, compar procedura care o foloseste un producator de masini, care nu cred ca tu ai cum sa o cunosti, o procedura care este 80-85% asemanatoare de la garantii, acorduri,discutii,aprobari, sunt multe lucruri care nu ai de unde sa le cunosti daca nu ai lucrat in asa ceva si nu bat campii, gandeste-te ca eu ma uit ce scrieti voi, va dati cu parerea la tot, dar voi habar nu aveti exact procedura, dar ma contraziceti pe mine, nu spun toate astea ca stiu procedura de la Dacia-Renault ci spun ca stiu ca asa se face si la BMW, nu bat campii, stiu lucruri clare.

Cine vrea sa ma asculte bine, cine nu, nu! Exact ca in treaba cu asigurarile, fac asta zilnic si mai vin "domni" pe aici sa ma contrazica ca au lucrat 15-20 ani in sistem si stiu, ok foarte bine, dar asta fac zilnic, poate ce spun acuma, o sa fac maine si tot asa, ma lovesc de ele zilnic sau la cateva zile.

 

Va dati parerea aici 20-30 de oameni cum ar trebui sa faca mikken sa nu fie probleme, dar habar nu are unul ce si cum, voi vorbiti logic si babeste, eu va spun exact cum este treaba.

 

Multumesc!

 

Edit: Mikken mie mi se pare ca aia nu este o solutie sa schimbi mai repede...adica o sa faci schimbul tot pe la 25.000 km ceea ce este in continuare mult, parerea mea.

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mare dilema, mare. Daca vrei revizia la 15k o faci la 15k care e problema. Si sunt absolut sigur ca se poate modifica si intervalul de service in bord cu nr de km la 15k. Fara probleme.

 

OFF, am observat ca pe aici sunt cate unii care au devenit un fel de guru plenipotentiar. Gigi take it easy.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai omul deja a venit cu un raspuns din partea bmw, iar la modul cum a abordat-o ma asteptam ca ala sa fie raspunsul care l-a si primit, domnisoara de la info i-a spus ca poate sa faca revizia si la 25.000 km, adica cu 5.000 km mai putin, dar domnisoara de la info nu are de unde sa stie lucruri tehnice, exact cum te-ai duce la MHS la noi la domnisoara de la info sa o intrebi lucruri de genul, de filtre,ulei, originale, aftermarket, fata iti da niste informatii si atat, daca vrei niste informatii complexe te duci si vorbesti cu cei care se ocupa de asa ceva si anume consilierii BMW.

"WIN, nu esti tu baiat rau, dar cateodata ma minunez cand vad cum poti bate campii si cat de tare cimpari tu dacia cu restul...

 

Mikken, salut!

Imi dau si eu cu parerea..in prima faza intrebi la reprezentanta daca poti face schimburi si la 5000km..pna la urma nu ar trebui sa ii intereseze pe ei, atata timp cat platesti.

Daca nu vor, la 15.000 km le faci undeva...iei ulei si filtru originale si aia e.nu ai niciun sigiliu undeva, ca sa poata depista asta "

 

Nu stiu la ce sa-ti dau dreptate, ai spus un lucru logic acolo, nu au de unde sa afle ei ca ai mai facut tu 100 de schimburi chiar daca ai bagat si 10W40 in masina, mai ales daca nu ti-a resetat cineva schimbul de ulei (iti dau dreptate si acum) si da pentru ei e un ban in plus ca vrei tu sa-ti faci revizia la termen mai mic decat trebuie, insa eu am explicat niste lucruri care au fost raspunsurile tehnice si reale la cazul lui Mikken+ niste raspunsuri bonus pentru cei care nu stiau pana acum, care au citit printre randuri si-au dat seama ce am vrut sa spun.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

in legatura cu schimbatul uleiului si a altor consumabile treaba e relativa zic eu .

in Germania nu sta nimeni cu carnetelul sa noteze citi km fac de la schimb la schimb .

mai ales daca masinile sunt conduse de femei .parca o si vad pe nevastamea cu carnetelul la seria 1 sa noteze km .

daca nu conduc masina ei mult timp doar ma anunta ca a aparut ceva in bord si ma duc sa vad ce e sa o programez la ce e de facut la masina .

sigur asa fac majoritatea (90%) soferitelor si probabil a soferilor . cind apare schimb ulei la bord se duc o lasa la BMW primesc masina in loc si o iau seara sau a doua zi si circula cu ea pina apare ceva

in B C .multi nici nu stiu unde e joja de ulei .

asa ca parerea mea e ca discutia e relativa !

Edited by eugentim
Link to comment
Share on other sites

Cred ca o sa-mi scada si mie intervalul in BC, deja imi arata inca 9.000km pana la revizie si am 19.000km acum. Probabil cand o sa ma apropii de 25.000km real, imi va spune sa fac revizia si BC. Destul de mult si la 25.000km sa se schimbe uleiul, dupa parerea mea, dar avand in vedere ca fac preponderent drumuri lungi, fara porniri/opriri dese, e in regula.

 

@WIN60: sincer sa fiu nu am idee ce acopera exact Service Inclusive, dar banuiesc ca reviziile uzuale, conform manualului, gen filtre, ulei, verificari, etc. Orice alta defectiune e acoperita de garantie, cred.

 

@Di Angelis: multumesc frumos pentru urari. Eu inclin mai mult spre sportivitate, de asta mi-am si configurat-o asa. Seria 5 este intr-adevar o limuzina perfecta pentru drumuri lungi, insa nu as pune-o chiar la capitolul lux :)

 

@chitsro: fiind prima revizie, ar putea sa observe urme pe surubul baii de ulei si sa comenteze la asta. De la a doua revizie, probabil nu mai au cum sa depisteze nimic. Oricum e clar ca orice interventie o voi face la un service autorizat, nu pe bordura in fata blocului :p

 

@Mircea-Si: nu cred ca va accepta BMW sa modifice intervalul reviziei in BC, deoarece asta inseamna practic revizii mai dese pentru ei, deci bani mai multi (avand in vedere ca am Service Inclusive). Oricum intrebarea mea initiala era alta, intre timp s-a lamurit, cel putin in ceea ce ma priveste. Discutiile bineinteles pot continua ca doar e forum public :)

 

@eugentim: eu am fost mereu maniac cu intretinerea masinilor si cu schimbatul chestiilor la timp (sau chiar inainte)...fac asta din pasiune. La o masina noua, sunt convins ca si daca as schimba uleiul la 50.000km, dupa 3 ani cat intentionez sa o tin, nu ar fi absolut nicio problema la motor (oricum e in garantie). Posibil ulterior sa apara belelele, pentru urmatorul proprietar, dar mie nu-mi place sa-mi bat joc.

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Salutare colegi,

 

As avea nevoie de un sfat va rog, intrucat nu am experienta deloc cu masini noi. Mi se pare ca intervalul de schimb ulei dat de BMW la 2 ani sau 30.000km este mult prea mare (chiar si pentru circulat in Germania).

 

Asadar as vrea sa ii fac un schimb de ulei intermediar, insa pe cont propriu. Credeti ca se pierde garantia sau pot fi ceva probleme?

 

Voi folosi filtrul original, precum si uleiul original BMW 5w30 TwinPower Turbo LL-04. Nu am de gand sa resetez nimic, pur si simplu ii mai fac odata revizia cand va ajunge la 30.000km.

 

Multumesc

 

Urmarind calculatorul de bord nu vei ajunge sa faci 30.000km,

cifra ramane doar parte in marketingul BMW.

 

De exemplu,

La un drum de 500km, calculatorul scade 1000 din estimarea pana la urmatorul schimb.

 

La a mea au facut schimbul la 30+

si poate de asta am schimbat distributia, turbina face zgomote,

inainte de 150.000 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare!

 

Nu prea am mai avut timp de forum, insa nici mari noutati nu am sincer. Am facut revizia intre timp si ma apropii de 33.000km :)

 

Intre timp mi s-au defectat clapetele alea care se inchid in grila si stau tot timpul deschise...tre sa ajung sa le schimbe pe garantie.

 

Si inca o ciudatenie: mi s-a intamplat de doua ori mergand relativ incet, dar pe accelerare, sa imi intre sistemul de franare automat, neavand nicio masina in fata. Efectiv a inceput sa bipaie, se aprindea masinuta aia rosie in bord si imediat a franat pentru o fractiune de secunda ceea ce evident m-a speriat un pic, eu incercand sa accelerez.

 

Mi se pare un pic periculos daca da rateuri de genul asta sistemul. Nu vreau sa-mi imaginez daca se trezeste sa franeze el asa intr-o depasire...

 

Oricum, e si asta pe lista pentru urmatoarea vizita la service. In rest, masina merge bine, niciun incident :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

si eu sunt nemultumit tare de sistemul ala. franeaza prosteste si parca in ultima perioada mai mult ca oricand, desi i-am setat interventia sa fie pe "late". Din pacate, nu se poate dezactiva.

cel mai mult sistemul se confuzeaza cand stau intr-o coloana si nu sunt aliniat cu cel din fata(ci un pic in lateral), astfel incat radarele simt deopotriva masina din fata, cat si spatiul liber din dreapta sau stanga ei(in functie de cum sunt eu asezat).

 

faza este ca franeaza violent. ca si scuza, mereu chestiile astea s-au intamplat la viteze foarte mici,prin oras, la maxim 20km/h, dar mereu ma astept sa ma pocneasca unul din spate.

 

o singura data a franat correct si aveam bine peste 100km/h. am coborat un pic ochii si cand am ridicat privirea, cel din fata frana. am apasat frana, impreuna cu momentul in care masina s-a sesizat ca e cazul.

 

iar ai luat avans cu kilometrii, la un moment dat fiind la egalitate. eu am pe la 27.500, insa voi face 2000 in urmatoarele 10 zile.

Edited by edit
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si inca o ciudatenie: mi s-a intamplat de doua ori mergand relativ incet, dar pe accelerare, sa imi intre sistemul de franare automat, neavand nicio masina in fata. Efectiv a inceput sa bipaie, se aprindea masinuta aia rosie in bord si imediat a franat pentru o fractiune de secunda ceea ce evident m-a speriat un pic, eu incercand sa accelerez.

 

Destul de ciudat comportamentul descris de tine. Din ce am experimentat eu de cand am masina in momentul in care apesi pedala de acceleratie sistemul temporar nu mai emite avertismente si nici nu mai aplica franare automata. Insa in momentul in care pedala de acceleratie e in punctul ei neutru (fara sa fie apasata, insa foarte posibil ca piciorul tau sa fie in contact) se reactiveaza si e posibil sa aplice pt o fractiune de secunda o frana automata destul de brutala.

 

si eu sunt nemultumit tare de sistemul ala. franeaza prosteste si parca in ultima perioada mai mult ca oricand, desi i-am setat interventia sa fie pe "late". Din pacate, nu se poate dezactiva.

cel mai mult sistemul se confuzeaza cand stau intr-o coloana si nu sunt aliniat cu cel din fata(ci un pic in lateral), astfel incat radarele simt deopotriva masina din fata, cat si spatiul liber din dreapta sau stanga ei(in functie de cum sunt eu asezat).

 

faza este ca franeaza violent. ca si scuza, mereu chestiile astea s-au intamplat la viteze foarte mici,prin oras, la maxim 20km/h, dar mereu ma astept sa ma pocneasca unul din spate.

Sigur nu se poate dezactiva? Pe seria 3 se poate :)

 

O situatie ce mi se pare si mie periculoasa e atunci cand sistemul te avertizeza in faza finala, aplicand sau nu franare automata, pregatind insa simultan si sistemul de franare pt o oprire de urgenta. In momentul in care contribui si tu ca si sofer cu efort pe pedala de frana poti sa apesi cat de gentil ai vrea ca tot o sa ai o frana extrem de periculoasa pt cel din spate. Nu mai zic ca dupa faze de aste mai sunt si admonestat fara drept de apel de consoarta :rolleyes: in ceea ce priveste skill-urile mele de sofer.

 

Overall insa consider ca isi face treaba ok. Am avut o situatie cand mergand in coloana la aprox 60 km/h mi-am luat ochii de la drum pt o fractiune de secunda. Exact in clipa respectiva cel din fata a aplicat frana la maxim, probabil si el avand o clipa de neatentie si neobservand ca masinile din coloana erau pe cale de a se opri. Nu cred ca as fi oprit in timp util daca masina nu initia franarea de urgenta. La momentul cand eu eram cu piciorul pe frana deja masina franasa aprox jumatate din distanta necesara opririi.

Link to comment
Share on other sites

pe G30 e o versiune mai noua de ACC, teoretic imbunatatita; nu stiu daca poate fi dezactivat.

 

la F10 am un buton in stanga volanului, din care pot sa dezactivez sistemul de collision assist; in oras nu il dezactivez niciodata, in afara localitatii l-am dezactivat de cateva ori, cand mi s-a parut ca intervine aiurea (trafic destul de dezordonat).

Link to comment
Share on other sites

Eu nici n-am incercat sa il dezactivez, il tin mereu pe cea mai inalta setare. O sa anunt oricum problema cand merg data viitoare la service pentru clima si grila aia, sa verifice un pic.

 

Nu stiu daca m-am mai "plans" pana acum, dar vopseaua si lacul sunt slabe rau calitativ. Deja masina e plina de zgarieturi :( Nu-mi mai iau ever vopsea nemetalizata.

 

In rest, numai de bine despre cum merge masina. Imi aduce un zambet pe buze in fiecare zi cand o conduc. Probabil voi ajunge la 40.000km in curand :)

Link to comment
Share on other sites

Eu la F10 n-am intampinat problema descrisa de voi la G30 vis-a-vis de ACC. In afara, dezactivez tot timpul sistemul de "Collision warning" altfel intr-adevar te franeaza atunci cand te bagi in depasire din cauza vitezelor mai mari, esti destul de aproape de cel din fata pe care vrei sa-l depasesti si prin urmare se activeaza sistemul. Prin urmare tot timpul "Off" la drumuri extra-urbane. In oras il tin activ tot timpul. In acest fel, totul functioneaza cum trebuie. Nu-mi amintesc sa fi avut vreu rateu din partea lui. Imi place mult la mersul in coloana pt ca te "remorchezi" de cel din fata si nu trebuie sa mai accelerezi ori sa franezi. M-as mira sa functioneze totusi mai prost pe G-uri. De obicei aceste sisteme s-au tot imbunatatit. Edited by RaYn3
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am ACC, aia e cu totul altceva. Am avut pe E60-ul dinainte si functiona perfect, cum spui si tu.

 

G30 are standard un sistem de anti-collision (nu e optiune), insa nu functioneaza la fel ca ACC-ul, care e de fapt un tempomat cu stop&go.

 

Din ce stiu, acest sistem s-a pus prima oara pe G30, nefiind si pe F10

Link to comment
Share on other sites

la mine a aparut o problema suparatoare...acum o luna cand erau stergatoarele pe auto, din cauza ploii intense au pornit la viteza maxima si stergatorul din stanga a inceput sa loveasca stalpul. le-am trecut imediat pe prima treapta de viteza, pt ca oricum la treapta a doua, de viteza mare, mi se par ineficiente. nu au mai batut in stalp.

am uitat aproape instant de intamplare.

 

ieri a fost ploaia aia mare si am pus din prima stergatoarele pe prima treapta de viteza(nu pe auto), adica cea care le tine constant la viteza mica. dupa ceva vreme, au plecat singure la viteza maxima(desi nu erau setate pe auto astfel incat sa faca ceva de capul lor) si din nou au inceput sa loveasca in stalp. le-am oprit si le-am pornit din nou iar totul a revenit la normal.

practic, sunt doua probleme, faptul ca uneori lovesc in stalp pe treapta de viteza mare si a doua fiind faptul ca merg uneori la o intensitate de ea selectata, desi nu sunt pe auto setate.

Edited by edit
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am ACC, aia e cu totul altceva. Am avut pe E60-ul dinainte si functiona perfect, cum spui si tu.

 

G30 are standard un sistem de anti-collision (nu e optiune), insa nu functioneaza la fel ca ACC-ul, care e de fapt un tempomat cu stop&go.

 

Din ce stiu, acest sistem s-a pus prima oara pe G30, nefiind si pe F10

 

OK. Am crezut ca-i pe acelasi principiu. My bad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.