Jump to content

Consum 525Xd


Gaby44GBS

Recommended Posts

Munchen-Parndorf.

 

Cine a mers mai mult prin vest stie ca nu poti sa scoti o medie de 130km/h daca mergi legal sau legal+10km/h. Sunt portiuni in lucru, sunt destule limitari de viteza, centuri etc. Doar pe Sibiu-Deva sau Lugoj-Nadlac (vama) poti sa scoti vit. medie mare mergand legal.

 

In Austria se obtin lejer medii de 130 cu mers relativ economic. In Germania este cum spui tu, dar munchen Parndorf vorbim totusi de mers fara talpa pt o medie de 130. Am facut de zeci de ori drumul ala.

Mergi tot cu medie 130 de la Munchen la Frankfurt si o sa vezi consum mai mare.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

ionut_marius, motorul tau e oarecum o exceptie, ma uit si are consumul declarat oficial mai mic decat F-uri cu motoare 2.0d.

 

Probabil ca downsize-ingul nu e eficient pana la urma. Dar constransi de EU si de taxe exorbitante, norme de poluare samd, se merge in directia asta, desi rezultatul final e mai prost.

 

Deci nu mai compara consumurile altora cu ale tale, se compara cu motoare identice si cu ce da producatorul (am impresia ca testele facute de ei, irelevante oricum, sunt la 90kmh pt exterior).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ionut_marius, motorul tau e oarecum o exceptie, ma uit si are consumul declarat oficial mai mic decat F-uri cu motoare 2.0d.

 

Probabil ca downsize-ingul nu e eficient pana la urma. Dar constransi de EU si de taxe exorbitante, norme de poluare samd, se merge in directia asta, desi rezultatul final e mai prost.

 

Deci nu mai compara consumurile altora cu ale tale, se compara cu motoare identice si cu ce da producatorul (am impresia ca testele facute de ei, irelevante oricum, sunt la 90kmh pt exterior).

 

Nu stiu pe ce te uiti tu, dar 525 x d are consum extrauraban 4.6, iar 640 x d 4.9. Vorbim de consum la 90 la ora declarat. Care declarat e departe de realitate.

520 d f10 are consum declarat extern 3.9.

Nu exista motor de 3 litri care sa consume mai putin decat unul de 2 litri, indiferent ca e pus pe caroserie de 1800 de kg. Vorbim de fizica, de logica pana la urma.

Oricum, repet, conteaza foarte mult de stilul de mers.

Aceeasi medie orara poate fi obtinuta in 10 feluri si cu 10 consumuri diferite si ele.

Edited by cavaliere
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Atentie la consumul din bord, consumul real este cel de la pompa, in bord exista anumiti parametrii care pot modifica/influenta consumul, si la mine arata consum mediu de 4,5 defapt cel real era de 6, depinde de ce valoare ai la parametrul respectiv, in general toate masinile au un asemenea indice, care trebuie ajustat in functie de consumul real, adica cel de la pompa

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Da , se numeste Correct Factor si se gaseste in meniul ascuns, se poate modifica dupa ce iti faci consumul din pompa in pompa dar nu stiu cat trebuie adaugat sau scazut din valoarea default care este 1000.

 

PS: Eu am facut un consum din pompa in pompa si pot sa zic ca este destul de precis calculatorul cu valoarea de 1000, sa zic ca imi arata cu 0.5 mai mult.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

In Austria se obtin lejer medii de 130 cu mers relativ economic. In Germania este cum spui tu, dar munchen Parndorf vorbim totusi de mers fara talpa pt o medie de 130. Am facut de zeci de ori drumul ala.

Mergi tot cu medie 130 de la Munchen la Frankfurt si o sa vezi consum mai mare.

 

Uita-te la ora, tine cont ca in apropierea Vienei s-a mers la ore de varf.

 

Si acum, noaptea, daca bag pe GPS ac. destinatie imi da +4:30. Eu am 3:35.

 

ionut_marius, motorul tau e oarecum o exceptie, ma uit si are consumul declarat oficial mai mic decat F-uri cu motoare 2.0d.

 

Probabil ca downsize-ingul nu e eficient pana la urma. Dar constransi de EU si de taxe exorbitante, norme de poluare samd, se merge in directia asta, desi rezultatul final e mai prost.

 

Deci nu mai compara consumurile altora cu ale tale, se compara cu motoare identice si cu ce da producatorul (am impresia ca testele facute de ei, irelevante oricum, sunt la 90kmh pt exterior).

 

 

Nu am spus ca 3.0d bi-turbo consuma mai putin decat 2.0d bi-turbo, am psus ca 25d consuma mult raportat la 35d, atat.

 

 

Atentie la consumul din bord, consumul real este cel de la pompa....

 

0.1 abatere.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In anumite conditii un 2.0 consuma mai mult de cat un 3.0 , de exemplu pe autostrada cand mergi cu viteze de peste 150km/h un 2.0 incepe sa manance destul de bine si chiar depaseste un 3.0 ... Dar in Romania unde se ating greu viteze de peste 150km/h (ce sa mai zic de mers constant) , un 2.0 este mai ideal si mult mai econom.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

de unde chestia asta ca 2 litri e mai bun decat 3 litri in Romania, cand este fix pe dos de fapt?!

 

in tarile cu autostrada, iti sunt suficienti 150cp pe seria 5 pt ca nu faci depasiri, nu ai nevoie sa iti pui viata pe sosele ca sa ajungi intr-un timp decent la destinatie.

 

in vest, te urci 5 insi in masina, pui 100kg de bagaj si rulezi frumos la 160-180 pe autostrada inghitind 1000km in 7 ore si faci asta cu 150 cp pe masina care are peste 2 tone incarcata.

in Romania, cu aceste jeguri de drumuri, cu pocnitorile de 2 litri si pana in 200cp cum am eu, stai frumos in coloana, ca prostu'. Daca aveam si noi 5000km de autostrazi(cam atat trebuie raportat la dimensiunea tarii si media europeana), era ok si motor mic. da, in Romania iti trebuie sute de cp ca sa te descurci.

Edited by edit
  • Like 6
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

diferenta intre mers cu coloana si mers la limita iti castiga maxim 5-10 minute la fiecare 100 km, in conditiile in care riscurile cresc foarte mult; dupa parerea mea nu merita; eu consider ca motoarele de 3l iti aduc un plus de confort - dar pur si simplu nu sunt de acord sa platesc cei 500 euro impozit anual; daca il vor reduce la niste nivele rezonabile, atunci motorul optim pt seria 5 in romania este 3l.

 

revenind la topic - dupa 2 luni de exploatare si aproximativ 2500km, consumul e cam asa:

- bucuresti ultra aglomerat: 12-13%

- bucuresti in perioada vacantei scolare: 10-11%

- extraurban drum national: 6%, la mers in ritmul traficului

- extraurban autostrada, pe pilot automat: 110kmh: 5%; 130kmh: 6%; 150kmh: 7.5%;

 

per total, consuma cam un litru in plus fata de E91 320xd manual 184cp.

  • Like 5
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

de unde chestia asta ca 2 litri e mai bun decat 3 litri in Romania, cand este fix pe dos de fapt?!

 

in tarile cu autostrada, iti sunt suficienti 150cp pe seria 5 pt ca nu faci depasiri, nu ai nevoie sa iti pui viata pe sosele ca sa ajungi intr-un timp decent la destinatie.

 

in vest, te urci 5 insi in masina, pui 100kg de bagaj si rulezi frumos la 160-180 pe autostrada inghitind 1000km in 7 ore si faci asta cu 150 cp pe masina care are peste 2 tone incarcata.

in Romania, cu aceste jeguri de drumuri, cu pocnitorile de 2 litri si pana in 200cp cum am eu, stai frumos in coloana, ca prostu'. Daca aveam si noi 5000km de autostrazi(cam atat trebuie raportat la dimensiunea tarii si media europeana), era ok si motor mic. da, in Romania iti trebuie sute de cp ca sa te descurci.

 

Cand am scris ca se descurca mai de mult lumea cu E39 520d in depasiri am primit minusuri asa ca nu is de ajuns cei 190 de pe F10.

Link to comment
Share on other sites

de unde chestia asta ca 2 litri e mai bun decat 3 litri in Romania, cand este fix pe dos de fapt?!

 

in tarile cu autostrada, iti sunt suficienti 150cp pe seria 5 pt ca nu faci depasiri, nu ai nevoie sa iti pui viata pe sosele ca sa ajungi intr-un timp decent la destinatie.

 

in vest, te urci 5 insi in masina, pui 100kg de bagaj si rulezi frumos la 160-180 pe autostrada inghitind 1000km in 7 ore si faci asta cu 150 cp pe masina care are peste 2 tone incarcata.

in Romania, cu aceste jeguri de drumuri, cu pocnitorile de 2 litri si pana in 200cp cum am eu, stai frumos in coloana, ca prostu'. Daca aveam si noi 5000km de autostrazi(cam atat trebuie raportat la dimensiunea tarii si media europeana), era ok si motor mic. da, in Romania iti trebuie sute de cp ca sa te descurci.

 

De ce draq da-ti cu minus cand omul chiar are dreptate.Omul se refera sa faci depasiri corecte si regulamentare dar sa beneficiezi din plin de cuplul si puterea celor 3 litri.Chiar sunteti prosti de bubuie astia care au dat dau cu minus.

  • Like 4
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

de unde chestia asta ca 2 litri e mai bun decat 3 litri in Romania, cand este fix pe dos de fapt?!

 

in tarile cu autostrada, iti sunt suficienti 150cp pe seria 5 pt ca nu faci depasiri, nu ai nevoie sa iti pui viata pe sosele ca sa ajungi intr-un timp decent la destinatie.

 

in vest, te urci 5 insi in masina, pui 100kg de bagaj si rulezi frumos la 160-180 pe autostrada inghitind 1000km in 7 ore si faci asta cu 150 cp pe masina care are peste 2 tone incarcata.

in Romania, cu aceste jeguri de drumuri, cu pocnitorile de 2 litri si pana in 200cp cum am eu, stai frumos in coloana, ca prostu'. Daca aveam si noi 5000km de autostrazi(cam atat trebuie raportat la dimensiunea tarii si media europeana), era ok si motor mic. da, in Romania iti trebuie sute de cp ca sa te descurci.

 

 

De acord cu tine. In romania te ajuta foarte mult un motor mai mare.

Foarte multi frustrati, in special cu logane, din ce am intalnit eu pana acum, incearca sa accelereze cand ii depasesti, si chinuie saracele masini la 160km/h ca sa arate ca si loganul poate. Nu e zi sa nu intalnesc cel putin 2-3 frustrati de genul asta.

Si daca aceea suma de 500€ la impozit face diferenta pentru siguranta mea (a se citi: cat mai putin timp pe contrasens, cu atat mai sigur), atunci da, merita. Din ce am observat, consumul la un motor de 3l, fata de 2l, e de 3-4l/100km in plus in oras si 2-3l/100km in afara.

 

Am fost recent in UK si la ei chiar nu ai nevoie de motor peste 1.6l. Cel de 2.0 este deja fitza, si asta pentru ca, desi sunt soferi slabi, nu depasesc limitele legale in 99% din cazuri. Ceea ce face ca un motor de peste 2.0 sa fie inutil. N-am vazut o depasire in 3 saptamani si aproape 3000 mile parcurse.

 

Ps: eu am dat minus acum din greseala la postul sau, sunt de pe telefon, am dat full version la forum si era prea mic si apropiat butonul de quote. Scuze!

Edited by AFk^
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mi-am adus aminte de topicul asta cand am vazut mirat ce consum de scuter imi arata masina in seara asta...

Traseu Bucuresti - Barajul Siriu (via Paulesti-Valeni-Calvini), mers pe confort unde era asfaltul mai prost si in rest pe sport (cutia pe "normal"). Pe curbe nu batraneste dar nici formula 1, pe dn1 viteza 80-100/120-150 dupa cum permitea traficul, roti 17" de iarna, 2 persoane cu bagaj usor, temperatura 4-6 grade afara.

post-86142-0-64202300-1517342832_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca aici e vb de f10 525 d, dar al meu e90 320d 163 cai, ct-buc, resetat consumul la plecarea din ct am ajuns in buc cu o medie de 5.7 pe CB la viteze de 140-160.

La retur cu traversat buc aproape de ora de varf, 6.2 si cu sprinturi pana la 180, am poze in tel adr mi-e lene sa fac upload.

Link to comment
Share on other sites

Mi-am adus aminte de topicul asta cand am vazut mirat ce consum de scuter imi arata masina in seara asta...

Traseu Bucuresti - Barajul Siriu (via Paulesti-Valeni-Calvini), mers pe confort unde era asfaltul mai prost si in rest pe sport (cutia pe "normal"). Pe curbe nu batraneste dar nici formula 1, pe dn1 viteza 80-100/120-150 dupa cum permitea traficul, roti 17" de iarna, 2 persoane cu bagaj usor, temperatura 4-6 grade afara.

 

Nu stiu cum e mersul 80-100/120-150, din moment ce media de viteza e 69km/h. E un consum normal, nimic special.

Link to comment
Share on other sites

80-100 in localitati si 120-150 in afara lor, dupa cum permitea traficul, era viteza doar pt bucata de dn1 Paulesti-Bucuresti. In restul traseului sunt multe curbe stranse, masini care mergeau cu 30-40, drum in panta etc. Oricum, pt Romania, ca sa fii safe, cam aia e viteza medie posibila in conditii obisnuite (fara autostrazi) pe un traseu de peste 100km spre munte. Undeva intre 60-90 kmph.

Nu ziceam ca este un consum incredibil pt masina asta ci unul bun raportat la alte masini care au performante (si greutate) mai mici decat un 525 F11, pe un traseu de genul asta ;)

Spor !

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

Pai viteza medie nu bate cu limitele date de tine 80-150kmh. Oricum nu conteaza, consumul e normal.

 

Putin de necrezut pare consumul colegului Mircea, 5.7% la viteze de 140-160. Mda. Poate viteza medie e alta (mult mai mica), si poate varfurile de viteza au fost rare.

 

5.7, as vrea sa fie adevarat si in cazul masinii mele :-)

 

as zice mai degraba ca ii asta

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.