Jump to content

sfat achizitie - BMW 320 xdrive vs BMW X1


dan.l

Recommended Posts

Salut!

De un an jumatate conduc un BMW 116i, din 2008, o masina foarte buna si foarte ingrijita... dar, cum ma plictisesc repede de masini, si intrucat am gasit si motivul acum o saptamana (am fost la schi si am agatat un suport de la cric si l-am rupt - cheltuiala de 60 lei :rolleyes: ), am inceput sa ma uit dupa o masina cu garda mai inalta.

Am citit destul de multe topicuri, pe mai multe forumuri si prima varianta pe care o iau in considerare este un BMW X1 xdrive.

Imi place mult si 320 xdrive, dar nu touring, si atunci nu cred ca am facut mare lucru, garda la sol fiind relativ mica. Iarna umblu la schi, la munte si de aceea m-am gandit ca sistemul xdrive e mai sigur decat tractiunea spate - am vazut multe x1 cu tractiune numai spate, la un pret cu aproximativ 1500 euro mai ieftin decat 4x4.

Rog posesorii si pe cei care au condus aceste modele sa imi spuna daca au fost multumiti de masini si eventualele plusuri si minusuri ale acestora.

Bugetul pentru masina va fi undeva in jurul a 13.000 de euro, din ce am vazut la acesti bani gasesc mai mult X1 1.8d, 143 cp, din 2010, fara prea multe dotari, dar sper sa aiba km cat mai putini.

Ce preferati, dotari mai multe sau km mai putini?

Sa ma uit dupa Sdrive sau sa il scot de pe lista?

Va multumesc anticipat!

p.s. precizez ca fac putini km, aproximativ 7000 km/an, asa ca nu ma deranjeaza daca este motor pe benzina.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Daca iei X1, ia cu Xdrive, vei simti utilitatea cand mergi la ski ;) Personal prefer dotari multe si km nu prea conteaza daca a fost intretinuta ca la carte masina. Adica nu as ezita sa iau un X1 in toate mintile din Germania la 189k km full. Decat sa iau unu la 116K km chel mai bine unu dotat. Motoarele pe benzina sunt mai rare pe X1, dar la km care-i faci tu, chiar nu are importanta ce iei. Poti sa-ti iei linistit X1 cu 1.8d, e acelasi motor, doar ca are mai putini cai insa diferenta nu e asa mare la tinuta de drum si la cum trage. Daca o iei pt munte si ski, mergi pe X1 si lasa seria 3. Touring zici ca nu vrei desi e ft practica la drumetii dar garda la sol e mai joasa. Si eu caut un X1 de 2013 pt iubita mea care mi-a confiscat masina si merg cu smartul momentan :D Sport extrem la 100 la ora :D Edited by six in line
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La 7000km/an e chiar indicat sa cauti un motor pe benzina. Dieselul nu este indicat la mers preponderent urban. Avantaje si dezavantaje diesel / benzina le gasesti pe forum

Xdrive face toti banii in opinia mea, util atat iarna cat si vara. Depinde mult de stilul de condus si de ce asteptari ai de la masina.

320 are garda mai joasa, riscul de a ramane suspendat este mai mare in conditii de zapada,munte, etc. Am patit-o de cateva ori iarna asta insa xdrive-ul m-a scos la liman.

Am mers cu x1 diesel, se descurca destul de bine. Poate un pic mai zgomotos motorul fata de 320.

Personal sunt fan diesel, nu as alege bezina. Strict parere personala.

Sfatul meu: testeaza ambele masini, atat diesel cat si benzina. Calculeaza daca merita diferentele de costuri la intretinere,consum, defecte uzuale, etc. la fiecare motorizare. Nu te grabi in a face o alegere

Edited by Madutzu25
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

Nu ma grabesc, deocamdata mai am de strans ceva bani... dar studiez piata.

Din ce am vazut, benzina este doar tractiune spate la X1. In oras nu prea misc masina, orasul e mic, serviciul aproape, asa ca doar la sfarsit de saptamana o misc, in general ies din localitate.

Ar fi a 12-a masina, pana acum am avut doar benzina, sunt curios si eu daca va fi diesel sau nu asta!?

Link to comment
Share on other sites

Pai Un X1 modelul E84 este construit pe platforma lui E90 touring. Nu se simte la condus la fel, fiind ceva mai maricel ca volum, si implicit alt centru de greutate. Motoarele sunt la fel... deci prezinta aceleasi defecte. Acum cum ai noroc sa gasesti o masina intretinuta. La banutii pe care-i dispui nu cred ca vei gasi un X1 cu putini km. Slabe sanse! Iar sa cumperi o masina cheala, nu cred ca se merita. Cum spuneau si colegii ceva mai sus, x-drive face toti bani , il recomand ca un must be. Acum ca optezi pt un mot 1.8D sau cu 2.0D este alegerea ta.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La 7000km/an e chiar indicat sa cauti un motor pe benzina. Dieselul nu este indicat la mers preponderent urban. Avantaje si dezavantaje diesel / benzina le gasesti pe forum

Xdrive face toti banii in opinia mea, util atat iarna cat si vara. Depinde mult de stilul de condus si de ce asteptari ai de la masina.

 

 

De acord la partea cu motorul pe benzina.

Nu inteleg totusi partea cu Xdrive util vara...Cum adica? Vorbim de o masina de 140-190 cai, ce are tractiunea spate? Daca nu ti-ai facut casa in varful dealului sau locuiesti intr`o zona in care risti sa ramai in zapada 3 luni pe an nu are niciun rost Xdrive-ul, consum ridicat si cheltuieli de intretinere inutile. Ori asa ori daca ai +350 cai si ai nevoie de mai multa aderenta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E90 xdrive mi se pare mai "lipita de asfalt" decat tractiunea spate, mai ales pe carosabil ud. Stiu, nu are aceeasi "senzatie" insa nu caut senzatii tari pe sosea. Am condus mai multe masini cu tractiune fata,spate sau integrala. Aleg oricand AWD.

Singurul dezavantaj pe care il vad la xdrive sunt dele 80-100 kg in plus. Nu contest ca nu ar avea probleme la un anumit nr de km sau anume stil de exploatare in asta e valabil si pt celelalte componente. Sincer nu am vazut nici macar o masina cu probleme la xdrive

Referitor la motor, alege 2.0. Cel condus de mine avea 1.8 si parea cam puturos

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De acord la partea cu motorul pe benzina.

Nu inteleg totusi partea cu Xdrive util vara...Cum adica? Vorbim de o masina de 140-190 cai, ce are tractiunea spate? Daca nu ti-ai facut casa in varful dealului sau locuiesti intr`o zona in care risti sa ramai in zapada 3 luni pe an nu are niciun rost Xdrive-ul, consum ridicat si cheltuieli de intretinere inutile. Ori asa ori daca ai +350 cai si ai nevoie de mai multa aderenta.

Stai linistit ca si la 140 cai pierzi aderenta la tractiune spate. Xdrive este o investitie sigura si utila.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Xdrive ii ca si o plasa de ajutor. Nu te incurca ca ii acolo ,dar cand dai de necaz te bucuri ca te ajuta. Am condus un e92 xdrive pe un drum cu destul de multe viraje si ud. Pot sa spun ca am simtit ca functioneaza. Imi oferea o senzatie de siguranta ,nu trebuia sa fiu atent sa nu ii rupt aderenta. Posesorul masinii o fost si la sky cu ea si era foarte incantat ca nu o avut nici o problema pe zapada. Nici o data nu o ramas blocat.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

X1 se simte la condus la fel ca un e90, din masina chiar pare ca stai foarte jos, nu zici ca esti in suv. Intr-adevar nu are o garda la sol de Suv adevarat, insa este genul de Suv care ofera cele mai apropiate senzatii de turism la condus.

Xdrive ajuta si vara, orice s-ar scrie pe aici. Eu am intrat pe ploaie in cateva curbe cu viteza mai mare decat ar fi trebuit si masina corecteaza singura trasa, oricum mult mai usor de controlat decat daca era tractiune doar pe o punte. Nu ofera aceleasi senzatii ca un rwd, insa sa fim seriosi, ca nu vorbim de 400 de cai, ca sa punem senzatiile pe primul loc.

Doi la mana, este mai slab antifonat fata de un e90, insa diferenta se simte mai mult la ralanti. In mers, pana in 140 se aude la fel. Peste aceasta viteza, aerodinamica mai slaba isi spune cuvantul, insa nu e ca si cum nu poti sa stai in masina.

Ca si costuri de exploatare, xdrive nu presupune decat un schimb de ulei o data la doi, trei ani, deci nesemnificativ. Din punctul meu de vedere, eu zic sa iei cu xdrive, daca tot iei x1. Asta ca sa te poti bucura din plin de avantajele garzii la sol decente + sistem 4x4.

Vezi ca am la mine pe topicul masinii o poza din zilele cu ninsoare extrema si poti sa iti faci o idee cam pe unde poate merge masina. Are limitelel ei, insa cu niste cauciucuri de iarna ca lumea, te bagi in locuri pe unde nu crezi ca puteai.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ca si la 140 cai pierzi aderenta la tractiune spate. Xdrive este o investitie sigura si utila.

 

Culmea ca eu am exact 143 cai si tractiune spate si nu inteleg in ce situatie pierzi aderenta in conditii normale de mers. Pe ud am facut cele mai tampite chestii posibile cu masina si te asista sistemele electronice imediat. Daca derapezi sau intri prea tare in viraje tot in sant ajungi si cu xdrive si fara, ca aici vorbim de condus, nu de pilotat. Nu cred ca isi propune nimeni sa ia xdrive ca sa arunce masina 90 grade si dupa sa o tina in acceleratie ca la cursele de coasta...

Xdrive nu inseamna doar un schimb de ulei in plus la 2-3 ani, inseamna 100kg in plus si motorul trebuie sa actioneze ambele punti permanent, costuri mai mari de achizitie etc. La un motor de 150-200 cai asta aduce cresteri de consum destul de mari si scade performantele.

Edited by All
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Stilul meu de condus este unul prudent, rareori pe drum bun, o calc mai serios. Dacă e ud sau zăpadă o las în limita legală.

În două ierni petrecute alaturi de seria 1, încă nu am avut probleme, dar nici nu am avut curajul să merg in zone de munte să urc o panta înzăpezită mai serioasă...

Cred că foarte mult a contat faptul că am cauciucuri de iarnă noi.

As fi vrut să merg la Vidra sau Șureanu la schi, dar nu m-am încumetat.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Culmea ca eu am exact 143 cai si tractiune spate si nu inteleg in ce situatie pierzi aderenta in conditii normale de mers. Pe ud am facut cele mai tampite chestii posibile cu masina si te asista sistemele electronice imediat. Daca derapezi sau intri prea tare in viraje tot in sant ajungi si cu xdrive si fara, ca aici vorbim de condus, nu de pilotat. Nu cred ca isi propune nimeni sa ia xdrive ca sa arunce masina 90 grade si dupa sa o tina in acceleratie ca la cursele de coasta...

Xdrive nu inseamna doar un schimb de ulei in plus la 2-3 ani, inseamna 100kg in plus si motorul trebuie sa actioneze ambele punti permanent, costuri mai mari de achizitie etc. La un motor de 150-200 cai asta aduce cresteri de consum destul de mari si scade performantele.

E simplu, nu ai greutate pe punte = pierzi din start. Am avut tractiune spate cu toate sistemele posibile + anvelope premium si nu am fost multumit. Iarna pe zapada nici nu mai are rost sa zic. :) Fiecare cum doreste.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Culmea ca eu am exact 143 cai si tractiune spate si nu inteleg in ce situatie pierzi aderenta in conditii normale de mers. Pe ud am facut cele mai tampite chestii posibile cu masina si te asista sistemele electronice imediat. Daca derapezi sau intri prea tare in viraje tot in sant ajungi si cu xdrive si fara, ca aici vorbim de condus, nu de pilotat. Nu cred ca isi propune nimeni sa ia xdrive ca sa arunce masina 90 grade si dupa sa o tina in acceleratie ca la cursele de coasta...

Xdrive nu inseamna doar un schimb de ulei in plus la 2-3 ani, inseamna 100kg in plus si motorul trebuie sa actioneze ambele punti permanent, costuri mai mari de achizitie etc. La un motor de 150-200 cai asta aduce cresteri de consum destul de mari si scade performantele.

 

Scade xdrive performantele mult si creste consumul mult? :)))

Inteleg ca nu ai xdrive, e f ok, dar nu mai abera. Vezi niste comparatii pe aceeasi motorizare si apoi revino cu asemenea afirmatii.

Si ce anume inseamna in plus in afara de 2 litri de ulei la 3 ani?

Eu am acelasi motor si pe x1 si pe e90 si trag la fel ambele, diferente imperceptibile pentru simturile umane. Consumul e mai crescut mai x1, insa nu doar pt ca e xdrive ci si pt ca are jante pe 18 si o aerodinamica mai slaba. Daca nu ti-ai luat x drive, e ok, dar nu mai abera ca pe motor de maxim 200 de cai e inutil.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Culmea ca eu am exact 143 cai si tractiune spate si nu inteleg in ce situatie pierzi aderenta in conditii normale de mers. Pe ud am facut cele mai tampite chestii posibile cu masina si te asista sistemele electronice imediat. Daca derapezi sau intri prea tare in viraje tot in sant ajungi si cu xdrive si fara, ca aici vorbim de condus, nu de pilotat. Nu cred ca isi propune nimeni sa ia xdrive ca sa arunce masina 90 grade si dupa sa o tina in acceleratie ca la cursele de coasta...

Xdrive nu inseamna doar un schimb de ulei in plus la 2-3 ani, inseamna 100kg in plus si motorul trebuie sa actioneze ambele punti permanent, costuri mai mari de achizitie etc. La un motor de 150-200 cai asta aduce cresteri de consum destul de mari si scade performantele.

 

Prostii se pot face si cu 100 cai tractiune spate si cu 300 tractiune integrala, depinde doar de "experienta" soferului. Xdrive nu e garantia sigurantei, asa cum nici celelalte tipuri de tractiune nu sunt.

Eu conduc masini integrale cam de 8-9 ani, insumand ultima masina si actuala, am peste 200k km cu ele, pe timp de iarna, vara, viscol, polei, zapada,, ploaie, canicula etc. Nu exista comparatie, cel putin pentru romania si drumurile sale acoperite ba cu noroi, ba cu gheata, ba praf, ba altele, intre sistemul xdrive si tractiunea spate sau chiar fata. Sunt atat de multe situatii in care nici macar nu realizezi ca masina te ajuta fiind integrala, atatea momente in care abia dupa ce parcurgi aceeasi bucata de drum in fix aceleasi conditii si cu xdrive si fara si abia atunci vezi diferenta majora. Si da, aici ma refer la drumurile cand se merge tare chiar si pe uscat sau normal in toate celelalte conditii de aderenta scazuta.

Iar la faza cu consumul pot spune despre 320xdrive de 184 cai cam asa : urban nu am consumat peste 10 in bucuresti niciodata, media normala e pe la 9. Extraurban consumul variaza intre un 6% in condiitii de viteza medie realizata de cca. 105 km/h si maxim 8% in conditii de viteza medie realizata de cca. 130-135 km/h. Atentie, cand spun viteza medie ma refer la parcurs pe drum tulcea-bucuresti si retur, cca 550-600 km.(am specificat ca sa nu sara toti baietii ca al lor serie 3 consuma 2 la viteza X, intai incercati cum am spus si apoi discutam). Deci nu vad un mare impediment consumul, e drept nu am condus 320d similar doar spate ca sa compar consumurile insa fie el si un litru in plus, chiar nu ma deranjeaza.

L.E. Legat de performante, la fel, nu stiu cum se misca un model similar cu tractiune spate, insa, venind de pe o masina cu 210 cai si tractiune tot integrala, actualul 320 se misca putin mai bine, desi are doar 184 cai. E bine ca atunci cand se compara capacitatile masinilor diferite sa nu se ia in calcul doar senzatia ca masina impinge mai tare sau nu, e stiut ca la xdrive si alte integrale senzatia de impins in scaun e mai putin resimtita, masina nu balanseaza atat de mult, nu ridica botul la accelerari sau sa lase usor fundul cand impinge spatele. La xdrive pur si simplu trage, urca in ture si viteza creste. Atat.

Edited by georgeg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=240004001&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

ce părere aveți despre acest exemplar?

ce ar trebui să verific/întreb vânzătorul?

mulțumesc anticipat!

menționez că nu sunt interesat de mai multe dotări.

p.s. ar fi prima mașină diesel pe care o am, până acum am avut vreo 10, toate benzina, sper să mă acomodez...

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

http://suchen.mobile..._medium=android

ce pĂŁrere aveți despre acest exemplar?

ce ar trebui sã verific/Întreb vânzãtorul?

mulțumesc anticipat!

menționez cĂŁ nu sunt interesat de mai multe dotĂŁri.

p.s. ar fi prima mașinĂŁ diesel pe care o am, pânĂŁ acum am avut vreo 10, toate benzina, sper sĂŁ mĂŁ acomodez...

 

 

In prima faza as intreba daca are carte service, iar apoi as verifica vin-ul in sistem. 115 mii de km din 2011 mie unul mi se pare suspect de putin. A mea e din 2013 si are 150 de mii. Altfel, daca are km aia, pretul pare in regula, nici mic nici mare. Totusi e cam chelios si cu cutie manuala.

Singurul minus major al masinii este lipsa xenon-ului din punctul meu de vedere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

mulțumesc. xenonul aratĂŁ bine, dar eu foarte rar conduc seara/noaptea. ĂŽn plus, prefer sĂŁ câștig la km ĂŽn defavoarea dotĂŁrilor, am eu o problema cu asta .

 

E ok daca nu conduci noaptea, atunci nu este asa o mare lipsa. Mie mi se pare necesar datorita utilitatii, partea estetica fiind secundara. Verifica km masinii, ca daca sunt ok, atunci merita banii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

alta intrebare... :rolleyes:

 

vreau sa trimit pe cineva sa vada o masina, in anunt scrie ca e xdrive, dar pe caroserie nu scrie.

pe vindecoder apare: Drivetrain ALLR - logica imi spune ca este tractiune 4x4, dar vreau sa fie sigur - sper ca e corect.

va rog sa ma ajutati, cei cu experienta.

multumesc!

 

vin: VK17422

Link to comment
Share on other sites

alta intrebare... :rolleyes:

 

vreau sa trimit pe cineva sa vada o masina, in anunt scrie ca e xdrive, dar pe caroserie nu scrie.

pe vindecoder apare: Drivetrain ALLR - logica imi spune ca este tractiune 4x4, dar vreau sa fie sigur - sper ca e corect.

va rog sa ma ajutati, cei cu experienta.

multumesc!

 

vin: VK17422

 

 

 

Daca dupa vin apare allr, este x drive. Nici pe a mea nu scrie x drive, desi este. Vezi daca nu are si optiunea "model deleting". X1 meu nu are nici emblema xdrive, nici emblema x1.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

apare : Model Designation, Deletion

bĂŁiatul care merge sa il vadĂŁ, nu știa dupĂŁ ce ĂŽși dĂŁ seama daca e 4x4.

mulțumesc ĂŽncĂŁ odatĂŁ, deja sunt dator...

 

 

Cu placere. Mie de exemplu mi-a placut ca nu are emblemele pe ea, e chestie de gust. Majoritatea au x1 pe hayon si xdrive pe lateral la prag. Bafta sa ai noroc la ea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.