Jump to content

swap 3.0d


Cristophor

Recommended Posts

Salutari, in primul rand, imi cer scuze daca s a mai discutat pe aici subiectul care o sa l deschid. Vreau niste pareri. Am un e46 320d 150 cai. M am indragositul de sunetul lui 3.0d. Asa ca m ar tenta un swap. Bineinteles iau o masina de UK si ma apuc de transplant, motor cutie, transmisie ecu,frane si tot ce trebuie, nu la partea asta am nevoie de pareri. Acum, la mine in carte scrie 'serie motor nu se poate citi' . Ok, credeti ca la un control rar isi vor da seama dupa 'haulit ca e 3 litri? Ca na, are capace nu se vad cilindrii. La itp, am vazut ca face doar o poza cu capota ridicata si atat. Cel putin la mn nu s a uitat dupa nicio serie.
Link to comment
Share on other sites

Te complici prea mult,oricine vede diferenta de la 4 la 6 cilindrii...O vinzi pe asta si cumperi alta in 6cil.sa zicem 330D varianta de 204cai cu 6 trepte,apoi o resoftezi si aia e.Probabil vrei sa platesti impozit de 2000cm si in realitate pe masina vrei motor de 3000cm.Normal ca se poate face transplantul insa e pe riscul tau
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ramai fara talon si esti nevoit sa ajungi la RAR ar trebui sa fie ok. La itp se rezolva. Sa n'ai folii neomologate, becuri arse, anvelope de dimensiuni necorespunzatoare, rugina si n.ai de ce sa ramai fara talon. Daca ajungi la RAR si ai motor in 6 cilindri pe masina iar in acte in 4 iese circ, nici cu spaga nu o rezolvi. Am un prieten care a incercat sa faca RAR.ul cu 2.5 iar in acte avea 1.8 si n'a avut ce sa ii faca.
Link to comment
Share on other sites

Ok, multumesc de raspunsuri, o sa ma mai gandesc. De acord cu voi, daca fac asta, masina trebuie fie ganta pt a evita suspendarea talonului. Chiar si angeleyes- ul trebuie sa l dau jos pt a fii sigur. Oricum folosesc statie cb, asa ca sunt la curent cu stirile. Daca ar fii fost impozitul undeva la 500 de lei, nu 2000 nu m as fii complicat.
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Inca o intrebare, codul motorului unde e scris pe motor? Bun, li se pare suspect o baga la verificat, ciuciu serii. Scrie cumva in carte nr de cilindrii? Sau se apuca sa caute pe google toata istoria bmw ca sa se documenteze?

Nu e chiar așa greu sa faci diferența 4 vs 6 cilindrii chiar și pentru "necunoscători" dar pt cei de la RAR... zice bine cookie,totuși ! Și mare atenție după, la avarie(accident) indiferent de motiv sau din vina cui e tu ești cel vinovat... chiar și cu asigurarea , nu te despagubeste!

Edited by minicoop
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e asa exagerat cu asigurarea, ma indoiesc ca se anuleaza complet din cauza motorului. Daca ai in carte trecut "fara serie" atunci curata si seria de pe motorul nou. Daca te opreste RAR-ul in trafic sansele sa scapi nu sunt prea mari, dar depinde si in ce oras locuiesti. Eu in ~60k km nu am trecut niciodata pe langa RAR, iar de politie am fost oprit de cel putin 20 de ori.
Link to comment
Share on other sites

Poliția și RAR-ul pe drum in nici-un caz nu te controlează doar dacă ajungi in RAR cu motorul schimbat atunci .... cât despre asigurare cu noile legi in care la accident toate mașinile o sa treacă prin verificări frâne/direcție obligatoriu etc și sigur se va constata schimbarea motorului , in orice caz e treaba fiecăruia cum se descurca din partea mea a fost doar o mențiune ! Bafta in ce ți-ai propus. ! Iar cu motorul dacă nu e trecută seria in carte asta nu înseamnă ca nu este înregistrat cu cmc ai motorului respectiv ( m-a refer la motorul in 4 cilindri ) Edited by minicoop
Link to comment
Share on other sites

Mai am timp sa ma decid. Poate pana atunci, scade impozitul:). Din spusele voastre e riscant. Daca fac omologare ma incadrez in cei 40% peste puterea din fabrica. Oare o sa apara la primarie modificarea? Sau sunt datele vechi salvate in calculator?. Mi se pare prea mult 2000 de lei fata de 180 cat platesc in moentul de fata.
Link to comment
Share on other sites

Mai am timp sa ma decid. Poate pana atunci, scade impozitul:). Din spusele voastre e riscant. Daca fac omologare ma incadrez in cei 40% peste puterea din fabrica. Oare o sa apara la primarie modificarea? Sau sunt datele vechi salvate in calculator?. Mi se pare prea mult 2000 de lei fata de 180 cat platesc in moentul de fata.

NO COMMENT :)) tu sti cel ma bine ce ai de fĂŁcut și cum ĂŽți calculezi prioritĂŁțile dar ca o pĂŁrere personalĂŁ nu se merita sa stai in stres pt atât ✌

Link to comment
Share on other sites

Eu nu as face omologare, la asigurare nu cred ca o sa ai probleme vreodata. Eu zic doar sa ai grija sa nu ramai fara talon si... bucura-te de cei 200+ cai :))). Am un prieten cu un 3.0d ca acela + intercooler si sta la ~270 cai si 600nm fara probleme de mult timp.
Link to comment
Share on other sites

Bun sfat si foarte incurajator. Sa loveasca mai serios, cu ghinion si din vina lui vreun S Class nou sau mai stiu eu ce avion de peste 100k euro si sa nu despagubeasca rca ul din cauza motorului neomologat. Sa vezi atunci ce o sa se mai bucure de cei 200 cp cand o sa trebuiasca sa plateasca reparatii de zeci de mii de euro din buzunar.

 

Chiar nu inteleg lejeritatea cu care indemnati si incurajati astfel de practici. Cu riscul de a supara pe multi dar mie mi se pare dovada maxima de cocalarism sa ai motor de 1.8 in acte si de 3.0 sub capota. Stiu ca e frumos sa ai motor V8 cu impozit si alte taxe ca la motor de 14, si mie mi-ar placea dar momentan conduc ce imi permit.

Edited by Cookie
  • Like 7
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Sa vrei ai performante mai bune si sa pacalesti statul cu 2000 lei pe an nu inseamna sa fii cocalar, inseamna doar sa vrei sa obtii cat mai multe cu o situatie fianciara mediocra. Statul nu ofera prea multe si ne fura zi de zi, nu vad ce e asa rau in ce face colegul. Face un swap care nu pune pe nimeni in pericol si face tot efortul asta din pasiune, nu ca sa dea in cap cuiva. Nu inteleg in baza a ce sustineti faptul ca se anuleaza asigurarea in caz de accident. Cineva a specificat mai sus ca se face verificarea la directie/frane. Atata timp cat masina respecta coeficientul de franare si directia lucreaza normal nu vad in ce fel se pot lega de motor. Daca o luam asa mai justificat ar fi sa anuleze asigurarea pentru persoane cu dimensiuni diferite la anvelope/roti, modificari radicale asupra suspensiei etc. decat pentru cineva cu 3.0d in loc de 2.0d. Ia in considerare si faptul ca el a achizitionat o masina intreaga si poate face swap-ul corect (adica frane in primul rand)
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu te am intrebat alceva, iar tu deviezi subiectul. Nu te am intrebat daca ti se pare cocalareala. Doar daca se prind de motor. In 5 ani de zile nu am avut parte de un control RAR. Odata am avut talonul suspendat pt folie neomologata pe spate de catre politie. Masina asa era din germania, da na la ei nu e asa, si am muscat o. La RAR s au uitat doar daca am rezolvat problema foliei, si pe langa ,lumini, cauciucuri dar la serii nu s au uitat. Iar la accident, daca nu sunt vinovat la ce sa mi ia masina la expertiza daca am mers regulamentar si ala m a lovit. Daca lovesc pe cineva, si iese cu victime, aici e baiul. Stiu caz pieton traversand neregulamentar lovit de masina urmand cu usoare lovituri, politia a vazut urma de franare au tras concluzii, la revedere fara expertiza. Pana la urma e riscul meu, mi.l asum, dar stiu ca mi fac nebunia si ma simt bine. Practic vreau s o transorm in 330d, inclusiv franele care sunt extrem de importante. Oricum multumesc pentru parere, decizia e la mine. Drumuri bune ai fara evenimente.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
O decizie buna daca se face ca la carte: adica schimbat si cutia (cea veche nu e calculata pentru cuplul lui 3.0 si va ceda 100%) si probabil diferentialul spate (acelasi motiv), schimbat sistemul de racire(pus unul corespunzator pentru 3l, cel de 2 e subdimensionat pentru 3), schimbate telescoapele fata si arcurile (sunt diferite la 3.0 fata de 2.0 din cauza greutatii motorului mai mare la 3.0+cutie+racire), apoi (foarte important) franele. Si, in final, omologate. Diferenta de 2000 la impozit e o bagatela fata de cat te costa restul. Daca nu vei face toate operatiunile (mai putin omologatul) vei fi un cocalar (fara intentia de a te jigni). Adica vei obtine o masina nesigura, care te poate lasa in drum cand ti-e lumea mai draga, si, mai periculos, vei pune in pericol pe altii cu buna stiinta (de-aia am zis cocalar).
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

O decizie buna daca se face ca la carte: adica schimbat si cutia (cea veche nu e calculata pentru cuplul lui 3.0 si va ceda 100%) si probabil diferentialul spate (acelasi motiv), schimbat sistemul de racire(pus unul corespunzator pentru 3l, cel de 2 e subdimensionat pentru 3), schimbate telescoapele fata si arcurile (sunt diferite la 3.0 fata de 2.0 din cauza greutatii motorului mai mare la 3.0+cutie+racire), apoi (foarte important) franele. Si, in final, omologate. Diferenta de 2000 la impozit e o bagatela fata de cat te costa restul. Daca nu vei face toate operatiunile (mai putin omologatul) vei fi un cocalar (fara intentia de a te jigni). Adica vei obtine o masina nesigura, care te poate lasa in drum cand ti-e lumea mai draga, si, mai periculos, vei pune in pericol pe altii cu buna stiinta (de-aia am zis cocalar).

da asa e daca nu platesti 2000+ la impozit si faci toate operatiunile de mai sus e nesigura masina, LOL

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Decat sa o omologhezi mai bine cumperi 330d si ii muti volanul... cu piesele de pe a ta. In ceea ce priveste RAR ul eu personal dupa 600.000 de km nu mi a ridicat nici un inginer RAR capota. Singurul lucru la care poti avea probleme este sa ai talon diesel sa se auda a benzina sau invers.... Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O decizie buna daca se face ca la carte: adica schimbat si cutia (cea veche nu e calculata pentru cuplul lui 3.0 si va ceda 100%) si probabil diferentialul spate (acelasi motiv), schimbat sistemul de racire(pus unul corespunzator pentru 3l, cel de 2 e subdimensionat pentru 3), schimbate telescoapele fata si arcurile (sunt diferite la 3.0 fata de 2.0 din cauza greutatii motorului mai mare la 3.0+cutie+racire), apoi (foarte important) franele. Si, in final, omologate. Diferenta de 2000 la impozit e o bagatela fata de cat te costa restul. Daca nu vei face toate operatiunile (mai putin omologatul) vei fi un cocalar (fara intentia de a te jigni). Adica vei obtine o masina nesigura, care te poate lasa in drum cand ti-e lumea mai draga, si, mai periculos, vei pune in pericol pe altii cu buna stiinta (de-aia am zis cocalar).

Imi place cĂŁ Âştii sĂŁ jigneÂşti, dar oare cei care fac /monteazĂŁ sau iÂşi pun chip-tunning pe maÂşinĂŁ Âşi fac curse noaptea ca hoții, nu se numesc tot cocalari? Cei care ignorĂŁ pe ceilalți si aleargĂŁ pe linia de tramvai ca sĂŁ fie primii la semafor pe çând ceilalți stau la coadĂŁ ca proÂştii , cum se numesc?

Tu care ĂŽl ĂŽnveți ce anume sĂŁ ĂŽnlocuiascĂŁ la maÂşinĂŁ ( vĂŁd cĂŁ ai suficiente cunoÂştințe de mecanicĂŁ), pentru ca el sĂŁ devinĂŁ " cocalar", tu cum ar trebui sĂŁ te numeÂşti? Profesor de c....? ĂncearcĂŁ sĂŁ-ți revizuieÂşti atitudinea fațĂŁ de ceilalți colegi, pânĂŁ la urmĂŁ fiecare face ce vrea cu banii lui.

Link to comment
Share on other sites

Cei care isi pun chip tunning pe masina nu cred ca sunt cocalari. Pt ca atunci hai sa-i numin si pe cei de la AC Snitzer de ex cocalari. Sau aia sunt cocalari de firma, mai ales ca din cate stiu ofera chiar reprezentanta Bmw asa ceva si chiar cu garantie? Referitor la cei care nu respecta colegii de trafic nu pot spune decat atat: daca nu se va schimba mentalitatea noastra nu vom ajunge nicaieri. Si cum mentalitatea mi-e greu sa cred ca se va schimba vreodata...

Iar referitor la ceea ce ai zis ca fiecare face ce vrea cu banii lui, pot spune ca sunt de acord atat timp cat ceea ce face nu afecteaza siguranta celorlalti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.