BMWClub: M3/M4 ca daily driver - BMWClub

Jump to content

  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

M3/M4 ca daily driver

#1 User is offline   alexxs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 30-January 17

Posted 30 January 2017 - 14:12

Salut,

De cateva luni am inceput sa urmaresc forumul pentru ca (cel mai probabil) urmeaza sa fac o achizitie din grupul BMW. Primul gand a fost 435i (acum 440i), dar am primit o oferta f competitiva pentru un M3/M4 nou. Tot studiind pe internet, am dat peste faptul ca F8x are radiatorul de racire al uleiului montat orizontal, in spatele barii fata, f aproape de pamant. Planul este sa folosesc masina ca daily driver, cu drumuri prin oras (mai ales seara) si in weekend. Dintre cei care aveti M3/M4 sau chiar M5/M6 (au aceeasi pozitionare), ati avut vreo problema cu mersul prin oras? Pe forumurile din US sunt destui care au spart radiatorul respectiv, la unii s-a lasat cu inlocuire de motor (>40k de dolari).

https://farm6.staticflickr.com/5697/20918069606_be45c56812_b.jpg

Celelalte alternative la care ma uit sunt, dupa cum spuneam, 440i si C43, Jaguar XE S si Audi S5. In afara de problema cu oil cooler-ul, sunt curios de parerile celor care isi folosesc M-urile prin Bucuresti, cat de multa satisfactie va ofera, daca ati avut vreodata probleme si cat de fezabil e sa privesc masina ca un daily driver. Mentionez ca fac sub 15.000 km anual.
0

#2 User is offline   PrideR21 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 78
  • Joined: 18-May 11
  • Gender:Male

Posted 31 January 2017 - 09:01

Ca parere personala, o masina atat de puternica are de suferit in conditiile de trafic din Bucuresti.
0

#3 User is offline   alexxs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 30-January 17

Posted 31 January 2017 - 11:17

Mersi pentru parere, poti detalia la ce te referi?

Pe forumurile din afara e vazut ca un daily driver f bun, sunt multi care fac naveta cu ea, unii merg si destul de mult prin oras. In final, ar fi noua si in garantie deci, in caz ca se intampla ceva, ar trebui sa se repare fara batai de cap.
1

#4 User is offline   All 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 597
  • Joined: 29-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 31 January 2017 - 11:20

Eu as merge mai degraba pe 440i si nu mi se pare deloc o idee proasta de daily. O sa fie practic un seria 4 care consuma putin mai mult. In schimb la M s'ar complica foarte mult toata treaba. Pentru drumurile din Romania o sa iti fie mult mai usor si vei avea performante foarte bune. Sincer sa fiu nu stiu unde si cat vei apuca sa te bucuri de puterea si performantele unui M. In afara e mult mai usor sa ai daily un M, ai autostrazi unde poti sa te bucuri de ea, n.ai gropi, eventual ai si un circuit in apropiere etc.

This post has been edited by All: 31 January 2017 - 11:31

0

#5 User is online   Silviu G 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1711
  • Joined: 10-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Above you

Posted 31 January 2017 - 11:23

Probabil in ''tarile civilizate'' merita un M pt daily drive dar pt Romania in nici un caz ...drumurile pe care le avem lasa de dorit.
0

#6 User is offline   six in line 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 961
  • Joined: 29-June 16
  • Gender:Male
  • Location:Dumbravita ( Timisoara)
  • Interests:Fast cars, hot women, exotic destinations and M O N E Y

Posted 31 January 2017 - 11:59

Un M3 sau M4 sunt catalogate ca fiind super masini si pentru daily use, dar nu in tara noastra. Daca esti dispus sa suporti costurile reparatiilor suspensiei adaptive sau sa suporti rigiditatea suspensiei cand treci peste fiecare gropita, canal, denivelare si sunt multe ale dracu in Romania, ia-o. Daca mergi cu ea preponderent in oras, nu prea ai nevoie de atatia cai putere. Oricum masina e senzatie, orice M3 sau M4 este senzatie si nici o alta masina nu se va ridica la nivelul ei. Daca chiar iti doresti un M, i-ati-l :D Daca crezi ca vrei confort si totusi putere, ia un 440i sau 340i cu sau fara pachet M. Daca mi-as permite leasing la un M4, l-as lua maine :D Anunta-ne ce decizie ai luat si bucura-te de optiunea aleasa.
0

#7 User is offline   alexxs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 30-January 17

Posted 31 January 2017 - 13:03

Cumva mi se pare ca un M are mai mult sens la noi, decat in US sau UK. Sa explic. Te duci in Londra, New York si vezi supercar-uri care tot ce pot sa faca este sa accelereze pana la 50 km/h. La fel si pe drumurile si autostrazile pe care le au. Daca depasesc viteza legala chiar si cu f putin, consecintele sunt mult mai mari decat la noi. Si sincer, sa iti iei un M ca sa poti sa mergi "tare" pe autostrada inseamna sa tai foarte mult din sufletul masinii asteia. Ca pana la urma daca vrei multi cai putere, sunt optiuni mult mai ieftine la dispozitie.

Intretinerea nu ma ingrijoreaza, dupa cum ziceam, are garantie si service inclus pe 5 ani.
1

#8 User is offline   Kosmog 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 265
  • Joined: 17-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 31 January 2017 - 13:17

Ca o parere personala, singura problema la o astfel de masina mi se pare garda la sol si probabil rigiditatea fata de un model de serie ( nu stiu exact cum este, fiindca nu am condus ). Eu personal as merge pe 540i sau x5 50i. Imi pare combinatia ideala intre sport si confort. Sau 440i in cazul tau, desi eu as prefera seria 5.

Totusi, cand vrei sa achizitionezi o masina in banii astia, ma gandesc ca primul lucru pe care trebuie sa il faci este test drive cu fiecare model in parte. Eu nu as da niciodata suma respectiva, fara un test drive. Ai facut?

This post has been edited by Kosmog: 31 January 2017 - 13:20

0

#9 User is offline   eneh 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 543
  • Joined: 08-December 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 31 January 2017 - 13:28

Si evident ii vei face si casco dar e pacat sa stai cu el in service in loc sa-l conduci! Mie mi-e un pic mila cu e90-ul meu prin oras ca are garda joasa daramite cu un m3 :). Life is too short to drive slow cars, go for it :thumbsup:

This post has been edited by eneh: 31 January 2017 - 13:44

0

#10 User is offline   PrideR21 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 78
  • Joined: 18-May 11
  • Gender:Male

Posted 31 January 2017 - 14:18

View Postalexxs, on 31 January 2017 - 11:17, said:

Mersi pentru parere, poti detalia la ce te referi?

Pe forumurile din afara e vazut ca un daily driver f bun, sunt multi care fac naveta cu ea, unii merg si destul de mult prin oras. In final, ar fi noua si in garantie deci, in caz ca se intampla ceva, ar trebui sa se repare fara batai de cap.

- rigiditate
- garda la sol
- gropi ( faci jantele praf )
As merge cum a zis si colegul, un 440i fara suspensia Msport :D

This post has been edited by PrideR21: 31 January 2017 - 14:19

0

#11 User is offline   Cristian.O 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1271
  • Joined: 05-October 09
  • Gender:Male
  • Location:targu mures
  • Interests:B.M.W.

Posted 31 January 2017 - 14:45

Daca iti permiti si iti doresti un M,cumpara-l fara ezitare! Lasa deoparte toate "dezavantajele" si ratiunea,da-i talpa si zambeste!

This post has been edited by Cristian.O: 31 January 2017 - 14:46

8

#12 User is offline   alexxs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 30-January 17

Posted 31 January 2017 - 14:50

Test drive e mai greu de realizat se pare. Majoritatea are doar 2.0 diesel pe masinile de test. :) Mai incerc.

Rigiditatea nu ma deranjeaza atat de mult. Acum am un GTI, nu e ca si cum e un monument de confort. Intentionez sa iau suspensia adaptiva si am inteles ca pe modul "Comfort" e chiar ok. Cat de ok, habar n-am, ca nu e ca si cum as avea pe cine sa intreb in Romania. Cand am fost in US nu mi s-a parut ca aveau drumuri WOW fata de noi, deci sper sa nu fie probleme.

Gropile si jantele. Am luat intr-adevar cateva gropi serioase cu GTI-ul actual, dar jantele au rezistat fara probleme. Daca e sa zgarii o janta in 5 ani, asta e, fac pe Casco si inghit galusca. Nu e mai rau decat la alte masini mai scumpe din punctul asta de vedere.

Din ce am cautat pe net, garda la sol nu ar fi decat cu 1cm mai mica decat masina actuala. Sper sa nu fie o problema, oricum nu planuiesc sa o folosesc cand e zapada f mare afara.

Ca alternative de la alte marci ma mai uit la C43 si S5.
0

#13 User is offline   six in line 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 961
  • Joined: 29-June 16
  • Gender:Male
  • Location:Dumbravita ( Timisoara)
  • Interests:Fast cars, hot women, exotic destinations and M O N E Y

Posted 31 January 2017 - 14:51

Ia M4 si bucura-te de el :D
3

#14 User is offline   Petrut TGV 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 23-February 16

Posted 31 January 2017 - 15:20

Eu ti-as sugera sa iti cumperi M3/M4/C43/S5 dar sa ai si o masina de daily, sa o folosesti la alergat prin oras. Sunt situatii, cel putin la mine, cand am de mers atat de putin incat nici nu ajunge motorul la temperatura optima de functionare. Daca ii faci x cicluri d-astea de mers aiurea nu cred ca e tocmai benefic pentru o masina de performanta.

Eu nu am genul asta de masina, ci un 740D F01, si pe langa un amarat de citroen C4. Alergatura o fac cu copaia, iar iesirile din oras, concediile sau drumuri mai lungi le fac cu bmw-ul.

Masina anterioara a fost un F10, si problemele aparute la el am parerea ca ar fi fost datorate nefolosirii adecvate a masinii....

Bine in cazul tau nu se aplica asta, ca masina va avea garantie si nu te va interesa, dar daca iei masina sa o ti 5+ ani, iti garantez ca diferenta de carburant / uzura masinii/ si km care ii vei scuti iti va plati masina de daily cu varf si indesat.

Numai bine!
0

#15 User is offline   sm3agol 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 206
  • Joined: 19-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Campina/Bucuresti/Buzau

Posted 31 January 2017 - 15:36

Anul trecut pe vremea asta am avut si eu aceeasi decizie de luat ca si tine, ma uitam la un 440i xDrive...dar am primit oferta cu discount 27% la M4. Intr-un final m-am indreptat catre o alta marca (Focus RS), o masina putin mai ok pentru daily driving, desi scoicile sunt putin deranjante la intrat / iesit in masina zilnic.
Oricum daca esti fixat pe acest model, iti recomand 440i xDrive si in timp daca te plictisesti ii adaugi un volan performance din alcantara si o evacuare performance si e alta masina...

In trecut erau diferente mai mari intre M-uri si masinile normale datorate cutiei DCT, dar acum si cea normala schimba foaaarte bine.
Achizitia unui M are sens doar daca o faci impreuna cu Service Inclusive - costurile franelor, diverselor schimburi de consumabile (care sunt mult mai dese decat la o masina normala) sunt costisitoare.
0

#16 User is offline   alexxs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 30-January 17

Posted 31 January 2017 - 15:44

Da, oricum voi pastra si Golful, deci o sa mai am o masina in caz de nevoie.

@sm3agol: Discountul de 27% era la masina noua sau SH? Stiu la ce te referi cu intretinerea, nici nu ma gandeam sa-l iau fara. Tu ai apucat sa si mergi cu unul la test drive?

This post has been edited by alexxs: 31 January 2017 - 15:44

0

#17 User is offline   sm3agol 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 206
  • Joined: 19-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Campina/Bucuresti/Buzau

Posted 31 January 2017 - 15:56

View Postalexxs, on 31 January 2017 - 15:44, said:

Da, oricum voi pastra si Golful, deci o sa mai am o masina in caz de nevoie.

@sm3agol: Discountul de 27% era la masina noua sau SH? Stiu la ce te referi cu intretinerea, nici nu ma gandeam sa-l iau fara. Tu ai apucat sa si mergi cu unul la test drive?


27% la o masina noua normal, dar e posibil sa nu fie relevant pentru ca avem la firma 4 BMW si 1 Rolls si BMW Romania tine cont de chestiile astea cand calculeaza discount-ul.

Sunt invitat de dealer-ul meu la toate evenimentele BMW (BMW M days, BMW M Performance, MINI etc) si am avut ocazia sa conduc M3/M4/M6 de 2 ori, dar mai placut impresionat am fost de ultima sesiune de la Adancata cu autoturisme 440i xDrive echipate cu accesorii performance - evacuarile se aud intr-un mare fel, pocnesc etc... singurul regret e ca apucasem sa imi comand deja alta masina...
0

#18 User is offline   alexxs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 30-January 17

Posted 31 January 2017 - 16:33

Nu ti s-a parut deranjanta cutia de viteze de pe seria 4 comparativ cu DCT-ul de pe M-uri? Eu am mers cu un 420xd la test drive cu cutie steptronic simpla (nu sport) si mi s-a parut destul de rea. Sigur, era mai lina comparativ cu DSG-ul actual, dar nu avea nici o treaba cu ideea de sportivitate.

PS: Am vazut si eu ca 40i-ul suna mult mai bine decat 35i, chiar si cu evacuare stoc. Sincer, asta era unul din lucrurile care ma tineau din a cumpara 440i fata de M.

De asemenea, daca nu te deranjeaza sa faci un mic review al ambelor (M si 440i), mi-ar fi de mare ajutor

This post has been edited by alexxs: 31 January 2017 - 16:38

0

#19 User is offline   PrideR21 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 78
  • Joined: 18-May 11
  • Gender:Male

Posted 31 January 2017 - 19:38

Merc C63 AMG S nu te coafeaza ? :D
0

#20 User is offline   alexxs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 30-January 17

Posted 31 January 2017 - 21:56

Nu cred ca intra in buget. Saptamana viitoare incerc sa ajung si la Mercedes, dar nu imi fac iluzii prea mari. C43 pret de lista era cu 7k peste 440i GC, iar la GC am un discount destul de bun. C63 ar rupe in doua bugetul probabil :)

This post has been edited by alexxs: 31 January 2017 - 21:57

0

Share this topic:


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro