Jump to content

Luxemburgheza


RaYn3

Recommended Posts

Am comandat normale pana la urma, Continental PremiumContact 6 245/45/18 100Y exact aceleasi dimensiuni ca si cele actuale de iarna care-s runflat. Desi initial am comandat runflat, azi m-am gandit mai bine si am renuntat la ele. Sunt mai grele si clar sunt mai rigide decat cele actuale de iarna din cauza compozitiei cauciucului care la cele de vara trebuie sa fie mai tare. Fiind mai grele, automat si consumul de combustibil va fi mai mare conform etichetei. Tot din cauza ca-s grele si rigide, vor solicita f mult suspensia si directia. Daca totusi voi avea vreo neplacere cu ele pe drum, intr-o prima faza am kitul de pana ori chem vreo platforma in cel mai rau caz. Asta desi in 12 ani de cand am permis, multumesc lui D-zeu, n-am avut parte de nici o pana si sper ca si de acum inainte sa n-am nici macar o astfel de neplacere.

 

Am observat de ceva timp ca am un click ait in volan atunci cand sta drept si misc f putin de el stanga-dreapta, dar fara sa rotesti efectiv. Se aude cel mai bine cand motorul este oprit. De altfel mi-am dat seama de acel click-ait, atunci cand trebuia sa parchez cu spatele in parcare si trebuia sa fac mai multe miscari. La inceput m-am panicat putin crezand ca poate-i ceva de la caseta, doar ca dupa ce s-a uitat si mecanicul la care tot merg, a zis ca vine undeva de pe coloana si intr-adevar se aude undeva de sub volan. Din ce mi-am dat seama pare sa fie acea imbinare, joint fixat in doua suruburi. Am inteles ca la multe masini mai apar jocuri din acel joint si cumva s-ar mai putea strange acele suruburi. Am cautat putin pe net si am observat ca-i destul de comun acest greier de tip click la F10. Majoritatea spun in schimb ca nu stiu ce O-Ring ar fi de vina si se rezolva prin gresarea lui. Data viitoare cand mai ajung la mecanic ii spun sa se uite exact unde-i buba si sa-mi rezolve. Cel putin in ultima perioada nu m-am mai stresat atat de tare, oricum in mers nu se aude nimic, iar in afara cand o pun pe sport, volanul fiind si mai rigid, nici atat. Cei cu F10, v-ati mai intalnit cu acest zgomot? eventual sa-i spun la mecanic sa mearga direct la sursa si sa nu se apuce poate sa demonteze totul pe coloana...

 

nu am F10 dar si la mine la E90 face exact la fel, asta de cand au venit caldurile: la prima pornire dimineata si un pic de racoare+umiditate in vreo 10 km parcursi nu se aude nimic(totul normal) iar cand se incalzeste motorul si afara incepe click-ul! eu sigur banuiesc ca trebuie gresat ceva acolo sub volan!

cand ma duc sa schimb fulia la motor ii spun mecanicului sa se uite sa vada ce si cum! daca afli ceva da de stire! bafta

Link to comment
Share on other sites

nu am F10 dar si la mine la E90 face exact la fel, asta de cand au venit caldurile: la prima pornire dimineata si un pic de racoare+umiditate in vreo 10 km parcursi nu se aude nimic(totul normal) iar cand se incalzeste motorul si afara incepe click-ul! eu sigur banuiesc ca trebuie gresat ceva acolo sub volan!

cand ma duc sa schimb fulia la motor ii spun mecanicului sa se uite sa vada ce si cum! daca afli ceva da de stire! bafta

 

Inca n-am ajuns la mecanic pentru aceasta problema, urmeaza sa vad cand gasesc timp si eu, dar si el, desi voiam sa merg luna asta la reprezentanta pt update de soft si in acelasi timp voiam sa le zic si de acest zgomot. Din pacate va trebui sa aman pe luna viitoare aceast vizita.

 

Ieri mi-au venit cauciucurile si le-am si montat. Asa cum am zis mai sus, am luat anvelope normale, Continental PremiumContact6. Desi n-am apucat sa merg prea mult cu ele si sa-mi fac o parere cat mai clara, mi se pare ca directia e mai usoara si mai putin rigida decat cu runflat-urile de iarna.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salutare. M-a mancat undeva sa-mi codez cu Carly bordul a.i. sa-mi afiseze vitezele in care este cutia, asta dupa ce inainte mi-am codat start-stopul sa tina minte ultimul status. Problema este ca dupa ce am codat modulul de KOMBI cu acea optiune, dupa ce s-au resetat toate cele prin cluster, acum imi arata temp exterioara de 50gr C. I-am dat si restore din Carly, dar am vzt ca tot acea temp o arata. Am citit scurt pe net si ziceau unii pe intalnirea BMW-urilor ca-i normal acest comportament dupa ce codezi KOMBI-ul ca ii ia pana la 20min sa-si revina. Inca n-am apucat sa merg sa verific daca totusi si-a revenit, desi cand am codat-o, dupa aceea am blocat-o, am deblocat-o si la fel afisa.
Link to comment
Share on other sites

Asa se intampla. E normal.

O sa-si revina.

 

Am fost acum cateva minute la ea si arata 35gr de aceasta data :) Intr-adevar, asa e mase, la fel cum ziceau si altii de altfel pe intalnirea BMW-urilor. Nu stiu ce naiba m-a apucat sa codez kkturile alea pe kombi, ca nu-s fan codari, cu exceptia a doua sau trei, in rest nu ma intereseaza toate briz, brizurile alea. Chiar voiam sa activez memorarea start-stopului a.i. sa nu mai apas pe buton tot timpul. Am marit si senzitivitatea senzorului de ploaie de la "sensitive" la "very sensitive" pt ca pe ploaie, de cateva ori am preferat sa pun pe temporizator decat sa stea pe auto si asta desi pe maneta era dat la maxim. Sper sa fie ce trebuie de data asta, cel putin sa fie la fel de senzitiv cum era cel de pe E90, care chiar imi placea cum era setat. O alta chestie care mi-ar place ar fi acel sport display in idrive, doar ca cei de la carly cer aditional 70RON a.i. sa poti face codari aici. Pe mine ma intereseaza doar chestia aia, in rest celelalte nu. Parca totusi nu-mi vine sa dau banii aia pt acel "briz briz" de sport display. Poate daca e cineva din TM si m-ar ajuta sa-mi codeze acea chestie, mai bine as prefera sa bem dupa niste beri de banii aia.

Link to comment
Share on other sites

Guest CosmaCosmin

O sa merg la mecanicul la care am mers aproape de fiecare data pe vremea cand am detinut E90-ul. A lucrat 12 ani in repr bmw din tm pana anul trecut prin decembrie. Tot timpul mi-a lasat impresia ca stie ce face, e foarte sigur pe el atunci cand se apuca de ceva si cel mai important, niciodata n-am avut nici o problema dupa ce el a reparat ori a schimbat ceva. Stie exact unde sa umble, nu bajbaie deloc ca altii semn ca el la servici doar bmw-uri a facut. Sta ceva mai rau la partea de comunicare, desi sunt alte chestii la mijloc. Desi la o asemenea lucrare am emotii indiferent de mecanicul la care merg, totusi in el am cea mai mare incredere. Sper sa fie totul in regula si sa mearga totul smooth.

 

Si face si la altii ?

:-)

 

Tine cont ca o pornire de motor se compenseaza cu 1ora de incarcare in mers

 

Atunci cu 3 semafoare start/stop trebuie sa fac un drum de Cluj :-)

 

Gata si cu lucrarile. Totul e-n regula, a disparut zornaitul. Mi-a zis mecanicul ca avea ceva joc in lantul superior de aici si acel mic zornait. Schimbat si placutele pe fata, pe spate cica mai au peste jumatate carne si n-avea rost sa le arunc. Le voi tine pe cele noi pt data viitoare. A curatat si galeria de admisie si schimbat garnitura cu clapete. Cica n-a fost chiar atat de incarcata, iar clapetele se miscau ceva mai greu. Tampoanele de motor cica arata bine, vibratiile la rece putand sa vina de la galeria de admisie. Pot spune ca-s mai linistit acum in sfarsit :) Din lucrarile mai importante mai am de bifat schimbul de ulei in cutia de viteze si in cutia de transfer. Mecanicul mi a spus ca el recomanda ca dupa 150000 sa se schimbe uleiul in cv, desi mi-a zis ca atunci cand a lucrat la bmw se schimba si aici dar doar la cererea clientului. Maine urmeaza s-o spal ca-i destul de murdara

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

Ai o lista cu ce ai schimbat ?

Ai schimbat curele la accesorii ?

Edited by CosmaCosmin
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si face si la altii ?

:-)

 

face si la altii de ce sa nu faca, mai ales ca din dec. 2016 lucreaza doar in particular. :)

 

 

 

Ai o lista cu ce ai schimbat ?

Ai schimbat curele la accesorii ?

 

Am o lista proprie si au inceput sa se adune. Am schimbat cam asa:

 

1. tot kitul de distributie(22 - 23 repere) pe OE, plus schimb de ulei Original BMW si filtrul de ulei

 

2. curatat galeria de admisie si schimbarea garniturii cu clapete

 

3. filtrele pe MAN: "ulei", aer, motorina, polen

 

4. schimb placute de frana fata pe Jurid(OEM). Am si placutele pe spate tot Jurid, doar ca cele de pe ea inca au carne si le-am mai lasat

 

5. baterie VARTA AGM 105Ah

 

6. 4x anvelope Continental PremiumContact6, vara

 

7. tampoane motor OE. Astea le-am comandat azi, urmeaza sa-mi ajunga sapt viitoare si sa le schimb

 

Ca si lucrari viitoare: revizie CVA, update soft la toate modulele, maner comfort-acces usa-sofer(a luat-o razna senzorul din el si i-am scos mufa :|) Rolele si curelele nu necesita inca schimbare, sunt in regula.

 

In mare cam asta am apucat sa schimb pana acum in cele cinci luni de cand sunt cu "ea" Ah si abia sapt trecuta, dupa trei luni de asteptare am terminat cu inmatricularea si prin urmare am pus nr-ele precedente pe ea.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salutare colegi. Acum o ora am fost sa-mi spal masina si am luat si laptopul sa-i mai dau o scanare cu ISTA-D, intrucat n-am mai intrat cu interfata pe ea de ~ o luna. Am ramas surprins sa gasesc doua erori legate de DPF si o alta pe Exhaust Gas Sensor above DPF. S-au curatat toate cu exceptia erorii pe acel senzor si una care-i pe CAS din cauza ca am scos mufa la manerul de la sofer. Asta ultima nu ma streseaza, in schimb cea de pe senzor, da. Cand m-am intors, i-am mai dat o scanare si aceeiasi eroare pe senzori, plus una legata de DPF, care mai mult ca sigur apare din cauza acelui senzor. M-am uitat in descrierile oferite de ISTA si cel mai probabil trebuie sa ajung la mecanic si sa se uite la el. Mai jos puteti vedea erorile. A mai avut careva parte de aceste erori? Ceva sfaturi? Merci!

post-55199-0-91116000-1499189059_thumb.jpg

post-55199-0-67698900-1499189068_thumb.jpg

post-55199-0-32020400-1499189075_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Si cat a costat senzorul?

 

Senzorul a costat 180RON la reprezentanta. Puteam sa-l iau cu 150RON de la Claudiu de aici de pe forum, doar ca a trebuit sa ma misc rapid, in sensul ca intr-o vineri dupa-masa am fost la mecanic sa verifice intai ca-i totul la locul lui si dupa am mers la Banat Car, l-am cumparat, reintors la mecanic si schimbat. A fost o fereastra in care a trebuit sa ma misc rpd, altfel mecanicul nu mai avea timp pt masina mea, decat in alta zi.

 

citeam pe niste pagni mai in spate despre cutele de pe tapiseria din piele.

a mea pe bancheta spate a avut cute inca de noua. a fost primul lucru care mi-a atras atentia ca fiind anormal.

 

Legat de cute, ce sa zic...intr-adevar e subiectiva treaba. Nu ma stresez prea tare din aceasta cauza, discutia a inceput de la faptul ca cineva reclama faptul ca daca are cute inseamna ca are multi km, mai multi decat indica la bord la data cumpararii, desi am explicat ca toate verificarile pre si post achizitie, au indicat ca are acei km de la bord.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare. N-am mai intrat de multa vreme pe acest thread. Intre timp mi s-a nascut si bebele, avem deja cinci saptamani impreuna. Cum era de asteptat, s-au schimbat deja prioritatile, el trecand pe primul loc, iar luxemburgheza undeva pe un loc secund. Totusi tinand cont de faptul ca vine iarna, vreau sa-i cumpar un set de jante pe 18" si pe care sa-mi montez cauciucurile de iarna. Am creat si un topic dedicat pe aria de cumparari. Daca stiti pe cineva care are de vanzare, dati-mi de stire. In principiu as vrea tot style 328, la fel ca cele de pe masina, dar nu-i obligatoriu. Jantele vor fi SH, iar ca buget m-am gandit undeva la 500Euro, poate cu mici plusuri daca sunt in stare

buna.

 

Jante 18"

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Frumoasa si dotata masina!

 

Legat de roti pt iarna, si eu urmeaza sa iau un set, cel mai probabil pe 17" - cred ca sunt mai potrivite pentru iarna, mai ales ca ai si suspensie adaptiva - am gasit pe olx la cineva din bucuresti, 500 euro setul complet cu cauciucuri de iarna, style 327 (mie imi plac).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

[...] vreau sa-i cumpar un set de jante pe 18" [...]

Jante 18"

 

Eu am luat de la un tip din Pitesti jantele (ce-i drept de tabla, 17"). Daca ai drum pe acolo, nu e foarte departe de pasajul de la Bascov, da-mi un PM si vedem cum dam de el, ca nu il mai gasesc pe OLX. Avea foarte multe jante, din cate am putut sa vad atunci, majoritatea de BMW. Atunci mi-a zis ca poate aduce cam ce vreau din Germania. Poate merita pusa o intrebare...

 

Locatia o stiu, deci poate te-ar putea ajuta vreun coleg mai din apropiere... zic si eu :rolleyes:

 

L.E. Acum am vazut ca esti din Timisoara :pardon:

 

A.

Edited by Atomykatt
Link to comment
Share on other sites

Frumoasa si dotata masina!

 

Legat de roti pt iarna, si eu urmeaza sa iau un set, cel mai probabil pe 17" - cred ca sunt mai potrivite pentru iarna, mai ales ca ai si suspensie adaptiva - am gasit pe olx la cineva din bucuresti, 500 euro setul complet cu cauciucuri de iarna, style 327 (mie imi plac).

 

Am deja cauciucurile de iarna si sunt pe 18, de aceea caut si jantele sa fie tot pe 18. Daca nu aveam cauciucurile, luam totul pe 17 din start, nici nu ma mai complicam cu dimensiuni mai mari. Asa am luat masina, cu cauciucuri de iarna, runflat pe 18 si jantele actuale, dar pe care in primavara am montat anvelopele de vara. Am gasit in TM la cineva pe OLX un set de jante style 328 care au si senzori de presiune in ele. Eu nu am asa ceva, fiind sistemul clasic prin ABS. Daca voi lua aceste jante, imi va arata temp si presiunea pe fiecare roata in parte fara sa mai trebuiasca nici o codare? Sau le iau degeaba pt ca mai trebuie ceva hardware pe masina ori ceva coding?!?!

 

Multumesc pt apreciere. Din pacate nu prea mai am timp de ea, nici macar sa-i mai trag cate o spalare asa cum faceam inainte. De ceva timp nu i-am mai facut nimic, n-am mai avut nici o problemuta desi am tras de ea f mult prin oras si destul de putin in afara. Sper sa ramana la fel de cuminte ca si pana acum :)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

[..] Daca voi lua aceste jante, imi va arata temp si presiunea pe fiecare roata in parte fara sa mai trebuiasca nici o codare? Sau le iau degeaba pt ca mai trebuie ceva hardware pe masina ori ceva coding?!?! [...]

 

Ai nevoie de RDC Control unit + cablarea aferenta + codare (sunt mai multe coduri dar piesa arata la fel: 36106855180)

 

A.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai nevoie de RDC Control unit + cablarea aferenta + codare (sunt mai multe coduri dar piesa arata la fel: 36106855180)

 

A.

 

Am inteles. Merci de informatii. In cazul asta n-are rost sa ma incurc si sa platesc mai mult pt niste senzori pe care nu-i pot folosi fara si alte investitii.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Senzorii de presiune pot fi dati jos de pe jante si inlocuiti cu valve normale.

Un set de 4 senzori presiune roti se vand pe olx cu ~500 ron - daca diferenta de pret la jante e tot pe acolo, ii poti vinde.

post-62803-0-97551700-1509539382_thumb.jpg

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest CosmaCosmin

e normal comportamentul cutiei in conditiile descrise de tine

daca o accelerezi doar o idee mai tare (nu abuziv) vei vedea ca nu se mai simte cand schimba

 

dupa ce vei schimba tampoanele motorului vei scapa si de trepidatii si putin se va ameliora si acele "socuri"(care de fapt nu sunt socuri; crede-ma, nu vrei sa stii cum sunt de fapt socurile unei cutii defecte)

 

RaYn3, de ce te-ai hotarat sa schimbi tampoanele ?

a rezolvat schimbarea lor trepidatiile ?

Link to comment
Share on other sites

RaYn3, de ce te-ai hotarat sa schimbi tampoanele ?

a rezolvat schimbarea lor trepidatiile ?

 

Pt ca aveam vibratii in habitaclu, iar dupa inlocuirea lor, chiar s-a dovedit ca erau uzate si necesitau inlocuire. Trepidatiile au disparut dupa inlocuirea lor, evident. Fata de M47-le de pe E90, acest N47 mi se pare ca trepideaza mai tare. Poate totusi pt ca-i "fortat" sa fie mai silentios si-l tine mult mai strans. POate nu-i cea mai buna explicatie, dar cam asa il simt. M47, desi era mai zgomotos, parca era mai relaxat, nu strans asa de tare ca si N47.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mie N47 mi se pare mult mai zgomotos fata de M47, cel putin din afara masinii are un zgomot mult mai pronuntat la relanti. Din masina, testate ambele pe E90, desi N47 vibreaza mai tare, este ceva mai silentios pe langa M47 la care se aud "ropotele" de diesel ceva mai bine, N47 pare mai "benzinar" si mai rafinat din punctul asta de vedere.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mie N47 mi se pare mult mai zgomotos fata de M47, cel putin din afara masinii are un zgomot mult mai pronuntat la relanti. Din masina, testate ambele pe E90, desi N47 vibreaza mai tare, este ceva mai silentios pe langa M47 la care se aud "ropotele" de diesel ceva mai bine, N47 pare mai "benzinar" si mai rafinat din punctul asta de vedere.

 

Desi pare putin paradoxal, intr-adevar N47-le este mai putin zgomotos, mai rafinat in ceea ce priveste zgomotul de diesel fata de generatia precedenta, totusi produce vibratii mai mari. Acelasi lucru l-am observat si la noile motoare de 2Litri de la VAG in comparatie cu tractorasele de 1,9 spre exemplu. Au incercat sa le duca mai mult spre benzinare, sa fie mai putin zgomotoase, desi un motor diesel asa functioneaza, este zgomotos. Poate totusi reusesc sa le imblanzeasca in timp in totalitate, inclusiv in ceea ce priveste vibratiile. E clar ca aceste vibratii sunt mai puternice din cauza reducerii zgomotului.

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.