BMWClub: Bmw 420 Grand Coupe F36 - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Bmw 420 Grand Coupe F36 masina mea - jurnal

#1 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 11 February 2017 - 18:00

Se pare ca seria 4 nu-i prea populara pe la noi. Asa ca voi pune aici informatii, pareri. Pot folosi ca reper, pe langa restul, in achizitionarea unui Bmw.
Conduc de aproape 2 ani un 420d Gran coupe F36.
Inainte am condus temporar un F30. Am detaliat intr-un alt topic ca m-a deranjat: ruliu, nu avea optiunile pe care le vroiam.
Ca sa remediez problema am testat seriile 4,5 F36/F10. Mi-a placut seria 4(tinuta de drum mai buna, suspensie mai ferma, spatiu suficient, gabarit la limita ok-ului, manevrabilitate buna, hayon). Asa ca am ajuns la un F36 pe care l-am comandat dupa gustul meu.
Configuratie:
motor 2.0 D twinturbo 194cp 400nm
transmisie manuala
culoare Glaciersilber
Sport line + volan/schimbator M sport
Comfort pack (PDC spate, clima automata 2 zone)
Alte dotari: Xenon + led daylight, gps business, connected services, senzor ploaie, hayon electric, retrovizoare electrochrome
jante 397 18" + runflat

Masina arata asa:
exterior: https://www.youtube....h?v=CoHrA6GRAKo (exceptand la mine: jentile care la mine sunt 397, evacuare 2 tevi doar pe o parte, fantele din aripa fata care sunt in culoarea caroseriei). In rest arata la fel cu cea din video.

interior identic cu cel: https://youtu.be/B-dr3Yb4Qu8?t=738 (cu exceptia cutiei care la mine e manuala cu schimbator M )
Motorul trage bine(vezi video) ajungi de la 100 la 200,220 liniar fara efort. Motorul e mai sonor in modul Sport. Directia e mai putin asistata si da incredere la manevre mai sportive. Suspensia devine mai ferma si motorul e pe full output. Chiar si pe comfort se simte cuplul motorului la turatii joase.
Directia e precisa in toate modurile. Totusi fiind servoelectrica feedback-ul dinspre exterior e aproape inexistent.
Cand mergi pe default Comfort, e lejer, silentios, comfortabil bun pt drumuri lungi. Daca mergi in jur de 130 scoti cam 5.6%. La 90 cobori sub 5.

Am scaunele sport odata gasita pozitia sunt de vis (a durat ceva experimentand). Poti face si tilt, reglat lombar, alungit sezutul. Prefer scaunul coborat la maxim (1.87) mai imi raman 10 cm pana la plafon. Pozitia de condus e f buna, sport, stai cu picioarele aproape orizontale. Pb e cand te dai jos/urci tb sa te tarai putin, pragurile sunt putin mai evazate.
Design interior sport practic, minimalist, driver oriented, trimul ales e ok pt nevoile mele. Arata a bord de Bmw. Fara Nu sunt fan piele/lemn, briz brizuri, cel putin nu pe tipul asta de masina.

Daca directia ar avea mai mult feedback ar fi o masina completa.

Ce-as schimba daca as comanda-o inca odata?
Suspensie M sport fixa, senzori de parcare fata, pachet navigatie professional. Raman la Sport line(se integreaza mai bine in design). M Sport line arata cam aftermarket, prea 90's.
0

#2 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 11 February 2017 - 19:57

Inca niste idei:

- motorul e B57(succesorul lui N47) pana acum n-am auzit de vechile probleme cu distributia... In rest in varianta 194hp e un motor performant, ajunge la 0-100 6.7 sec oficial, consum bun, f scazut cand o conduci economic. Fata de N47 turbo lagul a scazut considerabil, e un motor mai elastic, cuplul e disponibil de mai jos 1500 rpm daca tin minte. Are si joja pt verificat nivelul uleiului. Au inceput sa echipeze cu B57 de la inceputul lui 2015 din cate stiu. Fiabilitatea se va vedea in timp. Eu am ales sa fac reviziile la jumatatea intervalelor oficiale, dupa vechiul calendar Bmw.
- liniile portierelor sunt mai ridicate decat seria 3(pari ca stai mai in masina), spatiu usor mai mult pe latime, mai putin pe inaltime. Se simte mai ales in spate. Ating cu capul capatul plafonului daca stau pe bancheta din spate.
- un punct negativ e GPS, accesibilitatea meniurilor, informatiile de pe GPS sunt inferioare TomTom/Garmin. Dai back in unele cazuri si in loc de meniul anterior te scoate in cel principal de GPS. Numele destinatiilor daca nu le nimeresti exact la revedere, nu stie sa genereze unele apropiate, transliterari pt diacritice... La fel devine ultra complicat cand tb sa definesti o ruta care evita anumite zone, trece prin anumite puncte. Cateodata iti spune sa schimbi directia cam tarziu. Hartile teoretic erau actualizate pt 2015, practic am gasit zone prin Benelux care existau de cativa ani si nu apareau. Cred ca si GPSurile Mio sunt mai bune. Singurul lucru care-mi place - se compun repede numele cu roata Idrive.
- per total e o masina bine inchegata, materiale de calitate(nu scartaie), ceva cu o performanta/dinamica usor mai buna decat oferta tipica din segmentul 30-50k euro. Excludem C-class, A4 care sunt pe aproape. Nu e white collar management type. Cred ca peste cativa ani va fi destul de cautata la SH.
- tinuta buna in viraje, ruliu aproape inexistent(fata de F30/31), masina se aseaza in viraj unde ii comanzi din volan, fara surprize chiar si la limita. F bine echilibrata, se simte ca un kart. Sta bine pe sosea, tb sa mergi spre 200 km/h ca sa simti senzatia de viteza. Chiar si peste 200 nu devine instabila.
- pretul de catalog pt modelul meu 46k euro, poti lua si un 10-15% reducere. Pentru ce ofera e un pret corect. Nu cred ca mai merita daca pretul sare de 50k euro. Optionalele (majoritatea sisteme de asistenta) sau motoare mai puternice nu cred ca aduc un beneficiu care sa justifice 60-70k euro pentru asemenea masina.

This post has been edited by mike2005: 11 February 2017 - 20:19

-3

#3 User is offline   mdln 

  • Driver
  • Group: Members
  • Posts: 1513
  • Joined: 16-March 09
  • Gender:Male
  • Location:NV
  • Interests:.......

Posted 11 February 2017 - 20:10

Pune si tu niste poze cu masina sa o vedem!!!
0

#4 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 11 February 2017 - 21:05

Poze cu masina de noua, in ziua in care imi fusese livrata. Adusa pe platforma unde eram.

Attached File  _IMG9913.JPG (270.39K)
Number of downloads: 142

Attached File  _IMG9909.JPG (267.41K)
Number of downloads: 150

Attached File  _IMG9911.JPG (285.74K)
Number of downloads: 110

Attached File  _IMG9893.JPG (207.09K)
Number of downloads: 110

Attached File  _IMG9902.JPG (223.45K)
Number of downloads: 142

Attached File  _IMG9903.JPG (222.58K)
Number of downloads: 146

Attached File  _IMG9920.JPG (204.35K)
Number of downloads: 105

This post has been edited by mike2005: 11 February 2017 - 21:09

0

#5 User is online   ryoraul 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 911
  • Joined: 10-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Posted 11 February 2017 - 21:11

Tot in spate are distrubutia b 47-le?
-1

#6 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 11 February 2017 - 21:13

View Postryoraul, on 11 February 2017 - 21:11, said:

Tot in spate are distrubutia b 47-le?

Rectific motorul e B47 (nu B57 cum am scris mai sus). Ai dreptate. Sincer sa fiu nu stiu unde are distributia.
0

#7 User is offline   mcliviu 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 764
  • Joined: 27-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 11 February 2017 - 21:50

Mie imi place cum arata. Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.
0

#8 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 11 February 2017 - 21:57

Multumesc, recunosc aspectul a fost unul din motivele principale pentru care am ales masina.
0

#9 User is offline   cavaliere 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1047
  • Joined: 30-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 11 February 2017 - 22:23

View Postmike2005, on 11 February 2017 - 21:57, said:

Multumesc, recunosc aspectul a fost unul din motivele principale pentru care am ales masina.



Sa o conduci cu placere. Jantele sunt foarte frumoase. Ca o remarca, motorul are 190 de cai. Nu este twin turbo, ci singleturbo. Distributia eu cred ca nu ar mai trebui sa faca probleme, avand in vedere ca e motor nou. Multi km fara probleme.
2

#10 User is offline   smecs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 24
  • Joined: 05-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Posted 11 February 2017 - 23:14

- motorul e B57(succesorul lui N47) pana acum n-am auzit de vechile probleme cu distributia... In rest in varianta 194hp e un motor performant, ajunge la 0-100 6.7 sec oficial,

Oficial, datele sunt mai pesimiste.Vorbim de 190cp dintr-un motor single turbo iar acceleratia pana la 100 km/h in 7.5 secunde.Asta ca sa nu dezinformam inutil.

This post has been edited by smecs: 11 February 2017 - 23:15

2

#11 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 11 February 2017 - 23:18

@cavaliere
Multumesc.
Am preferat jantele de 18. Cu 19/20 e complicat pe drumuri proaste. Stilul 397 mi s-a parut mai "curat" decat altele. Singura problema e ca offsetul anvelopei e sub 1 cm fata de janta. La o minima atingere, urcat unghi mic pe trotuar marginea anvelopei se misca si ramane janta expusa. E aproape garantat sa o zgarii in astfel de situatii. Mi s-a intamplat odata pana acum in cei 30k km. Ma gandesc sa instalez protectii. Vad ca Alloygator ar fi cei mai buni. Cand se uzeaza gumele astea ma gandesc sa trec poate pe 240/245. Am 225 in talon deci nu e legal. Alte sugestii?

Ai dreptate cu turbo. Ma refeream la denumirea comerciala, asa scrie si pe capacul motorului in genul "twin power turbo". In practica da e o turbina cu geometrie variabila singlescroll. Cu distributia incerc sa fac ce pot: utilizat corect motorul/menajat mecanica, revizii la jumatatea intervalelor, dezactivat mereu start/stop.

This post has been edited by mike2005: 11 February 2017 - 23:39

0

#12 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 11 February 2017 - 23:29

View Postsmecs, on 11 February 2017 - 23:14, said:

- motorul e B57(succesorul lui N47) pana acum n-am auzit de vechile probleme cu distributia... In rest in varianta 194hp e un motor performant, ajunge la 0-100 6.7 sec oficial,

Oficial, datele sunt mai pesimiste.Vorbim de 190cp dintr-un motor single turbo iar acceleratia pana la 100 km/h in 7.5 secunde.Asta ca sa nu dezinformam inutil.

Ai dreptate, am incurcat datele. Parca 6.7 erau la 325d pe care l-am avut inainte. Cei interesati de un model isi vor fi facut temele cautand datele oficiale. Intentia topicului e sa ofere pareri posesor, aspecte din utilizarea reala.
In realitate diferentele 4 cp /0.8 secunde ma indoiesc c-o sa le constientizeze majoritatea. N-am incercat plecari de pe loc pana acum sa testez 0-100, n-am intentia sa forjez masina. Prefer sa tin diferentialul, ambreiajul intregi. Tratez masina civilizat si cu responsabilitate. Nu-i dau "blana" pe rece, nu trec de 2000 rpm pana temp uleiului nu ajunge la 100. Ce ma intereseaza mai mult acceleratiile 70-100+ cand intru pe autostrada, 100+ cand schimb banda.

This post has been edited by mike2005: 11 February 2017 - 23:43

0

#13 User is offline   cavaliere 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1047
  • Joined: 30-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 11 February 2017 - 23:38

Diferenta de dinamica fata de 325 d pe care l-ai avut cat de mare ti se pare? Eu am mers cu b47 asta pe x3 si sincer nu mi s-a parut absolut deloc diferit fata de n47-le meu de 184 de cai.
Ma gandesc ca la cel de 230 de cai cat are cel biturbo, trebuie sa fie diferente semnificative in plaja de viteze 100-180. Pana in 100 la ora toate fug binisor, problema intervine cand pui 3 4 persoane in masina si sari de 140, atunci incep sa se vada limitarile unui motor singleturbo stors de cai. Eu am avut Cklass 2.2 biturbo cu 204 cai si vreau sa zic ca fugea rau masina aia. Am avut acelasi motor si pe Eklass si tot fugea insa masa mai mare nu o facea asa sa dea senzatia ca fuge de sub tine la 160 cand calcai pedala la fund.
PAcat ca fiabilitatea n47 biturbo nu este stralucita.
1

#14 User is online   ryoraul 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 911
  • Joined: 10-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Posted 11 February 2017 - 23:48

Care diferenta de 150 kg?
0

#15 User is offline   mik15 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2746
  • Joined: 04-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu - UAE

Posted 11 February 2017 - 23:50

e frumoasa masina, imi place 4GC spre deosebire de 3GT care e mai uratel de la jumatate inspre spate :), 4GC e mult mai bine proportionat vizual din profil mai ales. Cum de nu automata?
1

#16 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 11 February 2017 - 23:58

View Postcavaliere, on 11 February 2017 - 23:38, said:

Diferenta de dinamica fata de 325 d pe care l-ai avut cat de mare ti se pare? Eu am mers cu b47 asta pe x3 si sincer nu mi s-a parut absolut deloc diferit fata de n47-le meu de 184 de cai.
Ma gandesc ca la cel de 230 de cai cat are cel biturbo, trebuie sa fie diferente semnificative in plaja de viteze 100-180. Pana in 100 la ora toate fug binisor, problema intervine cand pui 3 4 persoane in masina si sari de 140, atunci incep sa se vada limitarile unui motor singleturbo stors de cai. Eu am avut Cklass 2.2 biturbo cu 204 cai si vreau sa zic ca fugea rau masina aia. Am avut acelasi motor si pe Eklass si tot fugea insa masa mai mare nu o facea asa sa dea senzatia ca fuge de sub tine la 160 cand calcai pedala la fund.
PAcat ca fiabilitatea n47 biturbo nu este stralucita.


Per total motorul de pe 325 simteam ca e mai puternic. Era mai distractiv plus sunetul metalic al turbinei ca la raliu. Puterea era distribuita altfel: aproape 1 sec la inceput era turbo-lag, lasa impresia de masina care abia se urneste. Cand intra turbo livra puterea brutal, ma impingea in scaun. La plecari de pe loc pana la 100 chiar aveam efectul de tunnel vision. La 420(B47) mai putin lag iar puterea e livrata liniar. Lipseste senzatia ca fuge de sub tine dar per total e mai elastic.
Am mai incercat reprize(doar cu sotia in masina) 100-180 pe autostrada vs Macan/Audi a4/a6 cu 3.0 tdi. Ei veneau lansat din spate si tot reuseam sa iau avans. 325 facea de ras si nume mai selecte la reprize dar era mai insetat. Am un coleg cu 330d (3 litri) si spunea ca nu poate cobora sub 7%.

This post has been edited by mike2005: 12 February 2017 - 00:28

0

#17 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 12 February 2017 - 00:14

View Postmik15, on 11 February 2017 - 23:50, said:

e frumoasa masina, imi place 4GC spre deosebire de 3GT care e mai uratel de la jumatate inspre spate :), 4GC e mult mai bine proportionat vizual din profil mai ales. Cum de nu automata?

Initial imi spusese cineva de seria 4 nu auzisem de ea. Vedeam pe strada 3GT(horror) si credeam ca ala e seria 4 :). Pana am fost la reprezentanta intamplator si l-am vazut.
3GT are proportiile ciudate privit din lateral, corpul/cabina pare prea mare fata de pasajele rotilor. Rotile par minuscule. Altfel o masina practica, spatioasa. Am inteles ca nu mai scot succesor din cauza vanzarilor slabe.
4GC da are liniile geamurilor mai ridicate, plafonul mai jos. Mai putin practic fata de F30 dar mi-a placut. M-am obisnuit la parcare cu flancul masinii care e mai evazat.

N-am ales automata pentru ca-s fan manuala. Placerea de a conduce si un control mai fin in situatii limita (am facut un curs Bmw Driving experience - Basic si se poate controla chiar frumos supravirarea cu ambreiajul). Plus evit povesti horror cu erori/gremlini in cutiile automate.

This post has been edited by mike2005: 12 February 2017 - 00:29

0

#18 User is offline   dr3 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 36
  • Joined: 16-March 10

Posted 22 April 2017 - 15:15

E exact acelasi motor cu distributia tot in spate , si la el s-au auzit cazuri de distributie crapata . Au mai ridicat presiunea in rampa , nush ce schimbari minore au mai facut si l-au redenumit , sa scape de celebritatea N47 :)

This post has been edited by dr3: 22 April 2017 - 15:16

0

#19 User is offline   mike2005 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 82
  • Joined: 14-March 15
  • Gender:Male

Posted 29 April 2017 - 19:23

View Postdr3, on 22 April 2017 - 15:15, said:

E exact acelasi motor cu distributia tot in spate , si la el s-au auzit cazuri de distributie crapata . Au mai ridicat presiunea in rampa , nush ce schimbari minore au mai facut si l-au redenumit , sa scape de celebritatea N47 :)

Salut, poti da mai multe detalii? Vreun link ceva?
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro