Jump to content

Volanul se invarte mai greu


Recommended Posts

Salutare.

Ieri am schimbat bieletele de directie,am facut geometria dar volanul se invarte mai greu ca inainte.(Daca stiam ca o sa se intample asta nu le schimbam).

Inainte sa le schimb volanul se invartea fff usor.

Ce as putea sa mai verific?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut.Este vorba despre un E60 2009.Nu am schimbat niciodata lichidul.O sa-l schimb si o sa fac si o alta geometrie.Ideea este ca dupa ce am schimbat bieletele ,imediat a inceput sa se invarta greu,deci acelasi lichid era si inainte si dupa.O sa-l schimb oricum.
Link to comment
Share on other sites

Salut.Azi am avut niste evenimente horror.Troncaneala la greu si apoi abs error,servo failer ,etc.Pom de Craciun.Am ajuns cu greu la un service si cica rulmentul era cu probleme.L-am comandat am dat avans.Acum surpriza ENORMA....Mai aveam putin si imi cadea roata stanga.TOATE PREZOANELE mai aveau putin si cadeau asa de slabite erau.Chiar vroiam sa plec la un drum lung.Cand mi s-au schimbat bieletele nu au mai strans rotile ca lumea si uite cum am am mai pierdut 10 ani din viata;))).Nici nu vreau sa ma gandesc la 140km/h ce se putea intampla.

Deci problema rezolvata cu fff mult stres ce putea fi evitat lejer.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca am rezolvat-o.Am facut iar geometria(la alt service)si volanul se invarte ok,cum era inainte.Apropos de ulei,ce ulei sa-i bag?CHF 11S am vazut pe net ca ar fi ptr servo.

Numai bine!

:offtopic: Faza cu suruburi nestranse chiar e foarte periculoasa/riscanta.

La un E90 din 2005 acel tip de ulei am pus, am gasit facut de Febi-Bilstein, daca asta ar conta. ;)

Dar orice fabricant in norma aia e OK.

 

Inca o data, daca bagi degetul in rezervorul uleiului si uleiul are culoare rosiatica schimba-l de urgenta!

Nu potsa spun ce miros oribil avea si ce depuneri sunt pe peretii vasului. A trebuit sa fierb efectiv in apa cu soda acel vas ca sa il pot curata cat mai bine.

In interiorul rezervorului este sita montata invers prinsa cu un surb pe centru.

 

Multi pun un rezervor nou cand vad ce mizerabil e la interior.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit pe net un tutorial cum se schimba/improspateaza uleiul la pompa directiei si furtunele aferente...

Am scos cum au spus furtunul de legatura intre pompa si rezervor, dar se pare ca la invartirea (spre dreapta) manuala a pompei imi contamina uleiul proaspat pus (dupa ce curatasem deja rezervorul.. :Devil: ) nu inainte de a baga capatul acelui furtun intr-o sticla de plastic (crezand ca acela este returul..) si a infunda temporar gaura de la fundul rezervorului!

 

Oricum, inversand furtunele si prin rotire spre dreapta a inceput sa curga uleiul vechi in sticla de plasic, in timp ce rezervorul trebuie mentinut/alimentat permament cu ulei in el.. am continuat asa pana cand pe furtunul de retur am observat curgerea uleiului nou usor verzui, semi-transparent.

Mai mentionez ca am simtit la mana ca o data cu trecerea noului ulei prin pompa discul pe care sta cureaua (elastica) se invartea (o idee) mai usor! Toata aceasta operatie nu dureaza mai mult de 10-15 minute, in sensul ca pompa trage destul de repede uleiul din rezervor avand in vedere numarul de rotiri facute pentru a observa uleiul scazut in rezervor. Totul se face pe partea de sus; nimic pe sub masina.

In tutorial se mai spune ca ar trebui facute rotiri complete stanga-dreapta, dar eu facand asta dupa nu am observat sa iasa ulei rosiatic prea mult sa contamineze mult uleiul proaspat..

 

Oricum acest ulei v-a fi din nou schimbat foarte probabil la doua schimburi de ulei de motor.

 

Ti-ar trebui (eu am fost inspirat) doi litri de ulei, ca sa iti mai ramana cel putin jumatate de bidon din cel de-al doilea.

 

Cureaua este elastica; se poate scoate usor cu o surubelnita deplasand surubenita in lung-circular pe sub curea si tragand in acelasi timp in lateral de curea pentru a o scoate de pe canelurile rotii..

 

Sa ai deja cumparate doua coliere cu strangere cu surub (intre 16-22 mm diametru) pentru furtunele care le vei demonta de la fundul rezervorul.

 

Iti mai recomand sa verifici/cureti cat poti de bine filtrul/sita prin care a trecut vechiul ulei! Aceea sita este prinsa printr-un surub in stea in mijlocul filtrului.

Sita se poate inspecta/roti in interiorul filtrului dar nu se poate scoate afara.

 

Succes!

 

ZF Procedure Flushing Power Steering System.pdf

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare.Am facut operatiunea descrisa de tine.Uleiul era fff murdar si cam subtire/decolorat.Am spalat instalatia cu ulei,am completat la semn si acum totul e ok.

:goodjob:

Sper ca esti incantat ca ai schimbat acel ulei! Mai ales cand vezi in ce stagiu/hal se degradase cel vechi..

 

Daca vrei poti sa si vezi cum este RECIRCULAT PERMANENT acel ulei trecand prin sita din rezervor si in sistem si ce important este acesta sa fie de cat mai buna calitate (nedegradat). Are ceva viteza de curgere..

(Eu aveam impresia ca uleiul din rezervor e acolo doar sa fie consumat cand cel din sistem se pierde..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.