Jump to content

Defect fabricatie sau eroare montaj


virus

Recommended Posts

Salutare!

Am si eu o problema usor bizara. Masina este un e46 320d 2004. I-am schimbat volanta (LUK) kitul complet ambreiaj (placa, disc, rulment, furca tot LUK) iar dupa montaj am observat:

1) cu motorul oprit pedala de ambreiaj se poate apasa cu un efort uniform pana la aproximativ 3 cm de podea unde opune o oarece rezistenta in plus la apasare;

2) cu motorul pornit, la apasarea pedalei de ambreiaj in zona in care spuneam anterior ca prezinta rezistenta sporita la apasare, se simte o vibratie in pedala. Doar pe acea portiune. In rest vitezeze se schimba foarte usor, iar pedala de ambreiaj nu necesita apasarea pana in zona cu probleme pentru a debreia.

Ce ar putea provoca aceasta problema care nu o aveam cu vechiul ambreiaj? Kit cu defect de fabricatie, sau montaj gresit? Am uitat sa spun ca masina are parcursi aproximativ doua sute km de la schimbul de ambreiaj.

Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca vei primi raspunsul asteptat ca asa trebuie sa fie sau nu ... dar ce as putea sa iti sugerez este ca atat timp cat nu sunt zgomote in timpul folosirii ambreiajului, efortul folosit in folosirea pedalei nu este mai mare/ sau mai mic, in sens de diferente vizibile.., motorul trage cum te astepti/sau mai bine, te poti linisti, totul este in regula.

 

Ar trebui sa ma crezi ca si dupa curatarea admisiei (ca exemplu) am simtit o diferenta in felul cum trage motorul, si aceiasi schimbare (in si mai bine) dupa schimbarea/rectificarea turbinei... in sensul ca pedala "prinde"/"trage" de mai jos. ;)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum adica s-a terminat cursa ambreiajului? inca nu s-a autoreglat placa iar in momentul in care apas pana la capat portiunea din cursa care merge mai greu ii dau "soarele" peste cap?

Inainte, cu vechiul kit nu aveam aceasta problema, si nu consider ca e normal sa tremure limba la adidas daca tin pedala de ambreiaj apasata la capat.

Edited by virus
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat si tubul acela (prins de cutie cu patru suruburi) pe care se deplaseaza rulmentul de presiune cand apesi pedala?

S-a schimbat si pivotul acela de plastic (alb) pe care se sprijina furca rulmentului!?

 

S-a verificat starea furcii (cumva indoita, ceea ce ar fi greu de crezut..)? Furca nu am citit nicaieri ca ar trebui schimbata.. dar poate situatia a cerut-o..

 

Cele doua de mai sus SUNT recomandabil(e) a fi schimbate la schimbul kitului!

 

Nu as suspecta nimic altceva pentru ca ceea ce zici tu ca simti ca merge greu e in ansamblu/mecanismul pana in soarele discului care se pare ca isi face treaba in decuplarea discului de volant.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu s-a schimbat decat ce am mentionat, furca a venit in set cu kitul iar restul s-a considerat ca nu este nevoie de catre mecanic. Totusi, cu aceleasi piese kitul vechi nu avea nici o vibratie. Volanta am schimbat-o in exces de zel. Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

Cum adica s-a terminat cursa ambreiajului? inca nu s-a autoreglat placa iar in momentul in care apas pana la capat portiunea din cursa care merge mai greu ii dau "soarele" peste cap?

Era o parere. La asta m-am gandit prima data, poate ajunge soarele la capatul apasarii, si nu mai are unde.

Apropo, rulmentul nu avea doua pozitii de montaj? Cu o diferenta de 1-2 cm la cursa fata de soare?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu.

Nu exista asa ceva. Mai ales daca ambreiajul e cu auto-reglare.

Esti sigur ca nu exista rulment cu 2 pozitii de montaj?

Acu 1-2 luni am schimbat kitul, si rulmentul are 2 pozitii de montaj, una din ele apropie cu aproape 2 cm partea mobila a rulmentului de soare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Confirm. Rulmentul are 2 pozitii de montaj. Am facut operatiunea la 320d 2004 si impreuna cu mecanicul a trebuit sa ne uitam cum era prins pe furca rulmentul original.

Rulmentul nou are carcasa din plastic si una dintre pozitii impinge rulmentul mai in fata (catre placa de presiune/soare), iar cealalta pozitie pozitioneaza rulmentul spre spate.

 

Din pacate nu mai retin care dintre pozitii este cea corecta pentru functionarea optima a ambreiajului. Dar, rulmentul se roteste la 90 grade in jurul axei sale si este in noua pozitie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

...daca are/sunt doua pozitii de montaj, de ce nu s-ar vedea sau nu ar mentiona acest specialist [care chiar instaleaza un volant "normal", cu o singura masa (despre care se stie ca sunt anumite riscuri...)].

Vezi video

; de la minutul 5:50 la 9:15 (cand spune clar ca rulmentul, partea din spate a lui se sprijina/aliniaza cu partile laterale ale furcii).

Cand eu am demontat si remontat, totul a fost gasit exact ca in clipul prezentat. Si am urmarit si manualul de demontare si reparatii pentru benzina si motorina seria 3 (2005-2008). Nu scrie nicaieri despre doua pozitii, pentru ca daca ar fi fost, obligatoriu ar fi mentionat pentru ca este esential de observat cum este montat!

 

Din nou, cand am schimbat kitul ambreiaj si volantul NU AM VAZUT ca ar fi doua puncte de montaj al rulmentului!

2cm este o distanta ENORMA de montaj in doua puncte diferite pe furca!

 

:offtopic:

(...Cred ca o sa raspund numai acelora care au schimbat singuri cel putin kitul! ;)

Deocamdata nu am intanit pe nimeni atat de "aventuros"..; decat mecanici de profesie (Premium Service)care rar mai dau p-aci..)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poate aproape de podea s-a terminat cursa ambreiajului.

Daca era montajul gresit, nu cred ca mai puteai schimba vitezele, sau nu iti pocnea ceva pana acum...

 

Baieti, cred ca m-am lamurit. Colegul nostru pyu are dreptate. M-am uitat la rulmentul vechi si are intradevar doua pozitii de montaj, mai exact pe niste suporti mai lungi sau mai scurti.

 

Sunt de parere ca rulmentul este montat pe suportii lungi si astfel fiind mai aproape de placa o apasa peste capat, ce parere aveti?

 

post-8601-0-40175200-1487507957_thumb.jpg post-8601-0-24750800-1487507978_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fii atent si la cele 2 filmulete de mai jos.

Exact acel tip de rulment - cel cu rosu, am gasit montat si am inlocuit la mine.

Nu am instalat rulment Sachs si nici kit Sachs; eu am pus kit-ul LUK.

 

se pare ca demonstreaza ca Sachs ar fi mai bun, in timp ce
zice de rulmentul LUK ar fi noul design..

Din poza ta nu reiese ce tip de rulment este montat acolo (se vede ca este rotit in poza 2..) dar in filmultele amandoua puse de mine, se subintelege (pe aripioarele acelea ale rulmentilor) unde/cum se sprijina furca pe pe rulment.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

normal trebuie sa stea cu picioarele mai scurte pe furca, va trebui sa dai cutia de viteze jos sa verifici. Daca nu ia in calcul si verificarea tubului si pivotului acela de plastic.

 

Eu am avut pivotul acela tocit si cum ti-am scris si mai sus partea opusa (cea cu cilindrul hidraulic) atingea in placa de presiune cand pedala era calcata pana la podea

Link to comment
Share on other sites

Fii atent si la cele 2 filmulete de mai jos.

Exact acel tip de rulment - cel cu rosu, am gasit montat si am inlocuit la mine.

Nu am instalat rulment Sachs si nici kit Sachs; eu am pus kit-ul LUK.

 

se pare ca demonstreaza ca Sachs ar fi mai bun, in timp ce
zice de rulmentul LUK ar fi noul design..

Din poza ta nu reiese ce tip de rulment este montat acolo (se vede ca este rotit in poza 2..) dar in filmultele amandoua puse de mine, se subintelege (pe aripioarele acelea ale rulmentilor) unde/cum se sprijina furca pe pe rulment.

 

Sa nu crezi ca am ceva cu tine, dar rulmentul pe care l-am montat eu parea sa aiba 2 pozitii de montaj:

http://media.atp-spareparts.com/img/30377571.jpg

 

Practic in partea care intra in furca aia este patrat, pentru a putea fi montat in ambele pozitii.

Chiar are si niste umflaturi din plastic, ca sa nu iasa usor din furca.

 

Eu l-am pus in toate pozitiile, pentru ca debraia foarte jos, dar nu complet, iar la capatul cursei se apasa foarte foarte greu. Insa la mine era o problema de incompatibilitate intre kitul de e46 si volanta de e36, si am dat-o la pace folosind placa de presiune si volanta de e36 si discul de e46. Pana la urma nu mai stiu cum am lasat rulmentul ala, ca am demontat si montat de cateva ori cutia si kitul...

Edited by pyu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Desigur ca vede din pozele de mai sus ca se poate ca rulmentul sa fie rotit la 90 de grade si sa fie in doua pozitii(distante) diferite fata de arcurile/"soarele" discului ambreiaj.

 

Numai ca din 2005 pe E90 rulmentul are o singura pozitie; de retinut pentru cei care trec pe aici si isi fac griji..

 

Ne-am lamurit acum. Bravo noua!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Desigur ca vede din pozele de mai sus ca se poate ca rulmentul sa fie rotit la 90 de grade si sa fie in doua pozitii(distante) diferite fata de arcurile/"soarele" discului ambreiaj.

 

Numai ca din 2005 pe E90 rulmentul are o singura pozitie; de retinut pentru cei care trec pe aici si isi fac griji..

 

Ne-am lamurit acum. Bravo noua!

 

Eu am luat kit de e90, 320d, codul este acesta 3000951933 (codul de producator)

Si vine cu rulment cu 2 pozitii. Nu stiu din ce an, dar stiu ca se pune pe e46, e60, e90, etc.

Link to comment
Share on other sites

Eu am luat kit de e90, 320d, codul este acesta 3000951933 (codul de producator)

Si vine cu rulment cu 2 pozitii. Nu stiu din ce an, dar stiu ca se pune pe e46, e60, e90, etc.

Atunci rulmentul acela trebuie sa fie doar valabil in kitul de Sachs; cautat pe google dupa codul dat si peste tot zice de Sachs.

Daca puneti Sachs f. probabil ca asta o sa primiti.

Poza de mai sus pusa de tine contrazice ce spun dar aleg sa concluzionez decat sa ma contrazic.

 

Kitul de ambreiaj este acelasi pentru motor m47n 6trepte euro4 si m47n2 (e46,e60, e90). Se pare ca difera varianta constructiva a rulmentului. Unele au acele umflaturi, altele nu. De aceea la montaj trebuie tinut cont cum se aseaza rulmentul in furca.

Atunci cum se face ca eu am primit rulment doar cu o prindere (suport metalic la spate.. pe aripioarele de sprijin) in kitul LUK identic cu, ce am avut pe masina; E90, M47N2, euro 4, 6 trepte?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.