Jump to content

Consum crescut f10


Recommended Posts

Eu zic ca nu e din greutate.

 

Iar cel care a dat minus, sa explice de ce. Sau sa explice cum pe seria 5 cu M47, motor de generatie veche, cel mai mare consum avut de mine a fost 9.6% in oras, clima non-stop (22 kmh viteza medie). Iar in afara cel mai mic 5.1%, mers pana intr-o 100, fara clima. Greutatea oficiala e 1670 kg (nu stiu daca se ia cu sofer sau fara, eu am 100kg), iar cu plinul facut sigur trece de 1.7 tone.

 

Consumul mai mic este si pentru ca puterea este mai mica.

Consum redus, este pentru ca masina ta e39 desi touring are 1490 de kg.

Un f10 520d are 1620 de kg.

 

Dar uite alt exemplu. Bmw X1 greutate 1600 de kg, automat 8 trepte, 184 de cai, am avut consum 7.2 la pompa, mers pe pilot Viena-Nadlac setat la 140 la ora. Apoi Nadlac-Timisoara setat la 170 km/h pe pilot pt ca ma grabeam sa ajung la Hotel.

La dus, am avut Arad - Viena, cu pilotul setat pe 140, consum 6.2 la pompa. Viteza medie pe cb a fost 125 parca. Toate aceste consumuri cu clima pornita tot drumul. 2 persoane plus bagaje pana si pe bancheta, ca de, nevasta-mea a cumparat tot soiul de lucruri, pana si 2 veioze. :)))

Eu totusi cred ca scoti sub 7% consum cu un f10 in aceleasi conditii, avand in vedere ca are un coeficient aerodinamic mult mai bun. La viteze peste 100 cx-ul este decisiv.

Link to comment
Share on other sites

530D, 4 persoane, bagaje pana la refuz. Masina nu a fost menajata, in general a mers de la 150 in sus pe autotrazi, iar in Germania cu 200.

 

Timisoara-Zurich-Nisa: consumul mediu a fost 7.5, cu tot cu plimbarile prin orase. Dupa cate zile in Nisa si trafic bara la bara, consumul mediu a crescut la 8. Oricum, foarte multumit.

post-70593-0-13589300-1503049765_thumb.jpg

Edited by Crysis21
Link to comment
Share on other sites

Consumul mai mic este si pentru ca puterea este mai mica.

Consum redus, este pentru ca masina ta e39 desi touring are 1490 de kg.

Un f10 520d are 1620 de kg.

 

Dar uite alt exemplu. Bmw X1 greutate 1600 de kg, automat 8 trepte, 184 de cai, am avut consum 7.2 la pompa, mers pe pilot Viena-Nadlac setat la 140 la ora. Apoi Nadlac-Timisoara setat la 170 km/h pe pilot pt ca ma grabeam sa ajung la Hotel.

[...]

Eu totusi cred ca scoti sub 7% consum cu un f10 in aceleasi conditii, avand in vedere ca are un coeficient aerodinamic mult mai bun. La viteze peste 100 cx-ul este decisiv.

 

Bun, sa le luam pe rand:

 

1. e39 520d touring are 1670 kg, da, e mai greu decat X1 (1670 kg e dat si pe carfolio, scrie si in carte + talon, deasemenea e cantarita de mine pe standul de amortizoare, aproape 1670 kg in cap). Acum am fost intr-un concediu de 1000km prin tara, inca nu am ajuns acasa, si consumul a fost 5.7% (cu masina plina normal), si a ajuns la 5.9 dupa ce am alergat-o pe A1 (mers cam 140kmh, cu sprinturi pana la 150-160).

2. Coeficientul aerodinamic e bunicel, bun la mai toate bmw-urile, nu cred ca intra in calcul la un F10.

3. Un F10 2.0d care consuma 6.5% la mers linistit, pana in 100kmh evident ca are o problema (poate fi de amestec, ceva, nu ma pricep, filtru de aer infundat). Pentru ca daca tu zici ca la X1 la 140kmh ti-a luat 6.2%, lui cat i-ar fi luat, ceva gen 7.5-7.8%. Ceea ce nu e normal pentru un 2.0d, nu e normal nici pentru un 3.0d dupa cum zice colegul Crysis mai sus, care a obtinut un consum de genul la viteze mai mari.

Link to comment
Share on other sites

Bun, sa le luam pe rand:

 

1. e39 520d touring are 1670 kg, da, e mai greu decat X1 (1670 kg e dat si pe carfolio, scrie si in carte + talon, deasemenea e cantarita de mine pe standul de amortizoare, aproape 1670 kg in cap). Acum am fost intr-un concediu de 1000km prin tara, inca nu am ajuns acasa, si consumul a fost 5.7% (cu masina plina normal), si a ajuns la 5.9 dupa ce am alergat-o pe A1 (mers cam 140kmh, cu sprinturi pana la 150-160).

2. Coeficientul aerodinamic e bunicel, bun la mai toate bmw-urile, nu cred ca intra in calcul la un F10.

3. Un F10 2.0d care consuma 6.5% la mers linistit, pana in 100kmh evident ca are o problema (poate fi de amestec, ceva, nu ma pricep, filtru de aer infundat). Pentru ca daca tu zici ca la X1 la 140kmh ti-a luat 6.2%, lui cat i-ar fi luat, ceva gen 7.5-7.8%. Ceea ce nu e normal pentru un 2.0d, nu e normal nici pentru un 3.0d dupa cum zice colegul Crysis mai sus, care a obtinut un consum de genul la viteze mai mari.

 

Consumul depinde de foarte multi factori. Azi am fost Bucuresti Galati, tot cu x1, am avut consum mediu la dus 7.7, mers pe A1 cu 160, apoi in jur de 110 pe dn. La intors, acelasi drum, am consuma 7.2, mers A1 140, apoi vreo 50 de km pana la bucuresti cu 120 130 maxim pe dn, ca era un accident si se blocase autostrada.

Cred ca depinde consumul si de motorina, chiar nu stiu ce sa zic. Oricum, mai este un topic pe forum cu 525 xD, unde sunt mai multi posesori ce confirma un consum de 7 si ceva pana in 140 la ora.

Link to comment
Share on other sites

F10 520d, 2012. Atasez consumuri pentru doua drumuri buc-sv.

 

Bucuresti-Suceava, jumatate de traseu aglomerat, jumatate lejer, depasiri lejere.

c78238f48db2efd34c068b3de33bc462.jpg

 

Suceava-Bucuresti, cu un ocol prin focsani (facut stocul de vin), cam aglomerat traseul, depasiri doar cand se elibera, fara sa fortez.

eb802eb79cdb950075f17e4131a98d82.jpg

 

Mers de croaziera, modul comfort, depasiri cu "talpa grea" mai rar.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

F10 520d, 2012. Atasez consumuri pentru doua drumuri buc-sv.

 

Bucuresti-Suceava, jumatate de traseu aglomerat, jumatate lejer, depasiri lejere.

 

 

Suceava-Bucuresti, cu un ocol prin focsani (facut stocul de vin), cam aglomerat traseul, depasiri doar cand se elibera, fara sa fortez.

 

 

Mers de croaziera, modul comfort, depasiri cu "talpa grea" mai rar.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Posibil sa scot si eu asa consumuri cu 525d-ul meu, dar cand dai kick-down pt depasiri, m-as mira sa mai scoti la final un astfel de consum chiar si cu 520d. Cel mai putin am reusit sa scot 6.3% pe 1500km cand am venit cu ea din Germania si asta mers cu 130 indeosebi pe toate autostrazile, regulamentar si cred ca doar de trei ori niste varfuri pana la maxim 200. In tara, mai putin de 6.5 sau 6.6 in exterior n-am reusit. Cu siguranta daca as merge lejer si fara depasiri, posibil sa scot aproape de 6, dar unde mai e fun-ul daca merg pe eco pro la consum. Plus ca adoptand un astfel de stil de condus, pun in cap cel putin turbina mica, daca nu si cea mare cel mai probabil o sa aibe de suferit in timp de la condusul subturat. Prefer sa ard motorina mai multa decat sa ma apuc sa schimb turbine. La E90 am avut motorul de M47 cu problematica turbina de Mitsubishi si in cei cinci ani cat am tinut-o, n-am avut nici cea mai mica problema cu turbina ori sa fluiere iarna. Consider ca am protejat-o prin modul de conducere. O singura data a trebuit sa merg la consum la un drum extra-urban si asta din cauza ca mi s-a ars o siguranta si n-am mai putut deschide usita rezervorului. Acum stiu ca toate au un snur in portbagaj pt backup :) Trebuia sa plec la drum si am fost putin limitat cu motorina. In rest, o tineam doar intre 2000 si 3000 cu schimbul treptelor indeosebi la 3000 chiar si in oras. La prima pornire, pana nu rulam cel putin 2Km cu ea, n-o fortam.

Link to comment
Share on other sites

I feel you. In mod normal nu merg nici eu asa, dar pe DN-uri nu prea ai de ales. Dar, n-am mers modul eco pro, ci croaziera cu depasiri. Majoritatea lejere, iar unele cu kickdown, blana maxima. Daca as fi mers mod eco, probabil scadeam mai mult. De fapt, din ce retin, suceava-focsani am mers ca un mosneag, si aveam 5.0. Pana la bucuresti a ajuns la 5.9

 

Pe autostrada mananca jar. Am scos pe autostrada si 6.4 si aproape 8 in functie de cat de des trebuia sa reduc grav, apoi iar accelerat.

 

Am facut ca si timp cel mai putin 3:40 ore, suceava-bucuresti, sa nu ne intelegem gresit :))

 

Dar ce am pus in screenshot este consum de croaziera la un f10 520d, sa-si faca oamenii o idee.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by SimionBaws
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Am si eu consum prea mare pe F10 B47 automata 110,000 km; ca sa dau un exemplu mai putin discutabil: la 130 pe cruise control (128-129 pe GPS) consumul instant variaza cam in jur de 7.3. Asa avea din start de cand am luat-o de la dealer-ul din Germania. De la ce ar putea sa fie, de unde sa incep cercetarile?
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La 2.0d mi se pare un consum destul de ok pe tru o masina de 2000 kg....cel putin eu am N47 xdrive automata...deci masina e grea, consum pe masura...Pe alt topic deschis, zicea un coleg ca la greutatea asta era bun un 3.0...Dar impozitul e nesimtit de mare...
Link to comment
Share on other sites

Are 1.7 tone, nu 2, si nu am nici xDrive. Un amic cu seria 3 E90, tot 2.0 diesel dar N47, tot cutie automata si fara xDrive, are consum de 5 si putin in conditii similare. 100-150 kg diferenta nu pot sa justifice o crestere a consumului cu 40%, sunt sigur ca e ceva in neregula cu masina mea. As fi curios sa aflu ce consum instant au si altii cu masini asemanatoare la aceeasi viteza.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am si eu consum prea mare pe F10 B47 automata 110,000 km; ca sa dau un exemplu mai putin discutabil: la 130 pe cruise control (128-129 pe GPS) consumul instant variaza cam in jur de 7.3. Asa avea din start de cand am luat-o de la dealer-ul din Germania. De la ce ar putea sa fie, de unde sa incep cercetarile?

 

Cam ala e consumul, dar marca de anvelope si presiunea din ele mai conteaza, asa ca sa te simti bine, verifica-le.

Link to comment
Share on other sites

Ala e consumul, cel cu e90 cred ca se imbata cu apa rece singur.. cu consum de 5% la 130/h. si cele 100-150 kg conteaza foarte mult.

 

Am vazut eu pe ecranul masinii lui consum de 5 si un pic (nu mai tin minte exact cat dupa virgula, dar as zice 2 sau 3) dupa un drum Bucuresti - Praga, si stiu sigur ca nu a mers cu mai putin de 130 pe autostrada. Il voi ruga sa vada consumul instant la 130, ca sa am ceva mai clar.

Link to comment
Share on other sites

Am avut E91 320xd, acum am F11 525xd; la 150kmh pe autostrada (Bucuresti - Constanta) pe cruise control: E91 consuma ~6.5, F11 consuma ~7.5; diferenta de consum este data de greutate (inclusiv incarcarea masinii), aerodinamica, cauciucuri (e diferenta de 0.5l intre r16 205 si r18 225), etc.

 

Ca fapt divers - pe Bucuresti Pitesti consuma cu 0.2l in plus pe ruta spre Pitesti, datorita diferentei de nivel (cam 80-90m).

 

In concluzie, e ok un consum de 7.2 pe autostrada la 150kmh pt F11 520d.

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu aceasi problema cu consumul la un 520d (e60) cu cutie automata, s-a rezolvat prin curatare EGR / galerie de admisie / clapeta de acceleratie impreuna cu eliminarea DPF-ului asa cum trebuie (ultimul soft EU3 de la BMW, fara postinjectie si alte prostii).

 

Inainte: 11-12% oras / 6.6-6.8% afara

Dupa: 7.5-8% oras / 5.5-5.8% afara

Edited by matose
Link to comment
Share on other sites

E interesant tabelul, dar ce inseamna in el "Moderate", "Normal" si "Fast" ca viteza? Vad ca ai ultima inregistrare consum de 6.09 prin oras + autostrada, viteza "Normala" - fara mai multe date s-ar deduce ca ai consum sub 6 pe autostrada.

 

Daca faci mouse over primesti mai multe detalii (cum ar fi viteza medie). Acela e consum mers apox legal belgia si oalnda, plus ceva oras. La mers legal (in Belgia am 120 max, in olanda am 130 si scurte portiuni cu 140), masina consuma sensibil sub 6).

Link to comment
Share on other sites

Am avut E91 320xd, acum am F11 525xd; la 150kmh pe autostrada (Bucuresti - Constanta) pe cruise control: E91 consuma ~6.5, F11 consuma ~7.5; diferenta de consum este data de greutate (inclusiv incarcarea masinii), aerodinamica, cauciucuri (e diferenta de 0.5l intre r16 205 si r18 225), etc.

 

Ca fapt divers - pe Bucuresti Pitesti consuma cu 0.2l in plus pe ruta spre Pitesti, datorita diferentei de nivel (cam 80-90m).

 

In concluzie, e ok un consum de 7.2 pe autostrada la 150kmh pt F11 520d.

 

Vorbesti de consumul instant care il afiseaza pe bord sau consum facut la pompa ?

 

Cand vorbim de consum trebuie luate mai multe in considerare, exact cum ai spus si tu, e diferenta notabila doar daca luam in calcul jantele cu anvelope.

 

De ex. F10 530d cu jante pe 19, 245 fata; 275 spate ia cam cu 1.5-2l/100km in plus pe oras fata de 225/55/17.

 

In weekend am fost pana in Austria, la intoarcere am avut vant foarte puternic din fata, daca la dus am avut un consum de 7l/100km la intoarcere am avut 8l/100km, ma rog, am mers destul de tare, nu cu 130kmh, dar viteza medie foarte apropiata.

 

Pentru iarna am anvelope 245/45/18 runflat, o janta cu anvelopa cantareste 26.6kg, ceea ce e extrem de mult, doar anvelopa are ~15kg si asta influenteaza mult consumul si nu e corecta o comparatie cu o masina identica ca si model si motorizare dar care foloseste 225/55/17 cu gume normale, fara runflat. Fara discutie e diferenta la consum.

 

Cum ai zis si tu, greutatea, incarcarea si diferenta de nivel influenteaza si astea mult consumul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.