Jump to content

Voi cum conduceti o Automata ?


Kidoo

Recommended Posts

Salutare,

 

Am o dilemma, voi cei ce aveti cutie automata(Fara AutoHold :) ), ce mod de condus abordati in traffic aglomerat(cand se sta 2-3 min pe loc apoi inaintezi 100 m) :

 

1) raimai tot timpul in modul Drive ?

2) treci tot timpul in modul N, pana se pune coloana in miscare ?

 

De ce procedati asa, din ce considerente ?

 

Cum e mai "sanatos" pentru cutia de viteze si ambraj sa conducem in astfel de situatii ?

 

Eu am un E60 din 2006 si ma gandesc ca e mai sanatos sa o trec in modul N cat timp astept deplasarea coloanei(si asa si procedez).

 

Merci! :thumbsup:

Edited by Kidoo
Link to comment
Share on other sites

Personal merg cu ea mereu in D si auto hold activat. Stiu ca ar fi mai putina presiune pe cutie si ambreiaj daca as trece-o pe N la semafor, dar mi-e lene sa dau fata-spate de maneta aia. E automata, sa mearga cum vrea ea. Cand aveam manuala faceam din astea :D Eu cred ca, cutiile sunt concepute sa stea mereu in D. Cand am fost in SUA, nu trecea nimeni cutia pe N la semafor, oamenii erau chiar foarte contrariati cum ca nici nu e bine sa o tii in N. Ma astept ca in 2017 sa tina cutiile daca le exploatezi normal si nu abuzezi de masina.
Link to comment
Share on other sites

Personal merg cu ea mereu in D si auto hold activat. Stiu ca ar fi mai putina presiune pe cutie si ambreiaj daca as trece-o pe N la semafor, dar mi-e lene sa dau fata-spate de maneta aia. E automata, sa mearga cum vrea ea. Cand aveam manuala faceam din astea :D Eu cred ca, cutiile sunt concepute sa stea mereu in D. Cand am fost in SUA, nu trecea nimeni cutia pe N la semafor, oamenii erau chiar foarte contrariati cum ca nici nu e bine sa o tii in N. Ma astept ca in 2017 sa tina cutiile daca le exploatezi normal si nu abuzezi de masina.

 

Idem si la mine. O tin doar in Drive si AutoHold-ul pornit in oras tot timpul. Mi se pare cel mai confortabil in acest fel. Pana la urma din aceasta cauza au inventat acest AutoHold.

Link to comment
Share on other sites

Idem si la mine. O tin doar in Drive si AutoHold-ul pornit in oras tot timpul. Mi se pare cel mai confortabil in acest fel. Pana la urma din aceasta cauza au inventat acest AutoHold.

 

Ok, Ok...masini cu Auto Hold...dar eu am un E60, fara Auto Hold...

Link to comment
Share on other sites

Ok, Ok...masini cu Auto Hold...dar eu am un E60, fara Auto Hold...

 

In cazul asta ma gandesc ca-i mai confortabil s-o scoti pe N decat sa stai minute in sir cu piciorul pe frana sa n-o ia din loc. Nu-i provoci nici un rau daca o scoti pe Neutral, altfel nu l-ar fi pus pe schimbator.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu am functia ”auto hold” si o tin in ”D” tot timpul iar unde este cazul de gen aglomeratie mare sau semafor tin piciorul pe frana. Am incercat sa o trec la semafor in ”N”... uitam tot timpul, si cand voiam sa plec o acceleram inutil si chiar jenant. Nu cred ca in convertizor se creeaza o tensiune atat de mare ca sa afecteze discurile din cutie atunci cand masina sta la semafor cu motorul la relanti.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Daca semaforul/stationarea dureaza mai mult de 30-40 de secunde o scot pe n de obicei, daca nu stau cu piciorul pe frana. E90 nu are autohold

si eu la fel fac...daca stiu ca dureaza mai mult de 30 sec....asa am sfatuit-o si pe prietena sa faca.

daca va uitati atent, dupa cateva sec turatia oricum scade cand tii frana apasata pe D...deci "se relaxeaza" cutia....si pe DN1 bara la bara....daca era sub 30 de sec nu o scoteam.acolo exista si avantajul ca vedeai cum se inainteaza.in oras as lasa-o numai pe D

 

 

edit: si E90 poate avea auto hold manual :)) tragi frana de mana....e acelasi principiu

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

In cazul asta ma gandesc ca-i mai confortabil s-o scoti pe N decat sa stai minute in sir cu piciorul pe frana sa n-o ia din loc. Nu-i provoci nici un rau daca o scoti pe Neutral, altfel nu l-ar fi pus pe schimbator.

 

Conduc de putin timp automata . Daca masina e in Neutral nu placa daca lasi frana ? Eu ma gandesc ca N e ca si cand ai scoate o manuala din viteza , deci pleaca fara sa apesi frana . Daca trebuie sa stau mai mult de un min o pun in P , si apoi las frana .

Am o spalatorie auto in oras cu un dispotiv automat de iti trage masina prin spalatorie , la cutie manuala trebuie sa scot masina din viteza si sa las frana . La automata cum pot proceda sa am rotile libere ?

Link to comment
Share on other sites

Pai da, o lași pe N altfel nu are cum sa o tragĂŁ...

 

Asa ma gandeam si eu dar citind comentariile de mai sus am inteles altceva . Sunt cativa colegi care spun ca lasa masina in N sa nu mai tina piciorul pe frana , adica masina nu e asigurata , sau folosesc frana de mana si nu specifica asta . Deasta eram putin derutat . Mersi

Link to comment
Share on other sites

Ideea e ca am observant o modificare in mersul motorului la relanti in D fata de momentul cand e in N.

 

Cand il tii in D marca e in sarcina, suna altfel...cum il scoti pe liber se aude cu se "relaxeaza"...asta nu e vizibil in turatii.

 

Eu sunt curios de cum merge lumea si daca are cineva cunostinte de uzura generate de astfel de moduri de condus.

 

Sunt nou pe Automata, mi-o doream de mult si sunt "indragostit" de ea...si cum e normal adun cat mai multe informatii ca sa-i ofer o intretinere cat mai corecta... :)

 

Merci! :thumbsup:

Edited by Kidoo
Link to comment
Share on other sites

Lasati cutiile in D, nu le mai scoateti pe liber, chit ca stati 10 secunde sau 50 la semafor sau ca mergeti bara la bara pe DN1. Daca vreti sa nu le stricati prematur, evident.

 

Pe ce te bazezi cand afirmi acest lucru ? ...de ce se strica, ce se strica, mai multe explicatii te rog !!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pe ce te bazezi cand afirmi acest lucru ? ...de ce se strica, ce se strica, mai multe explicatii te rog !!!

 

Uzura prematura, adesea e cauza principala ptr stricarea marsarierului, adica bagi in R dar masina nu se misca de pe loc.

 

When stationary in traffic, even for many minutes, it is not necessary to move the gear lever into neutral because the torque converter absorbs the engine’s propulsion force but does not transmit it all to the gearbox. No wear is taking place. In fact, more wear will take place if you engage neutral then engage a drive gear when it is possible to move off. Most gearboxes will automatically select first gear when the vehicle becomes stationary.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

La E90 tineam piciorul pe frana, mi-am dezvoltat abilitatea de a frana cu stangul la semafor :D Chitsro, poate la TM sunt semafoare cu ceas, la BUcuresti inca nu a auzit Firea de asa ceva.

 

 

Buna asta , oricum e degeaba ceasul in capitala, ca tot de 2-3 ori prinzi semaforul! :nea:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pe ce te bazezi cand afirmi acest lucru ? ...de ce se strica, ce se strica, mai multe explicatii te rog !!!

Cand o scoți dupa D-N și invers folosești inele de frânare pentru pinioane și e logic ca se uzeazĂŁ mai repede... Din câte știu eu.. DacĂŁ ma ĂŽnșel corectati-ma

Link to comment
Share on other sites

cutia de viteze automata este un ansamblu hidraulic... la fiecare decuplare din D sau R pachetele de discuri numai sunt in presiune. Blocul de supape inchide circuitele hidraulice la fiecare astfel de manevra iar cuplarea si decuplarea este mai daunatoare decat tinutul cutiei in D cu frana apasata. Practic se creeaza un "soc" la fiecare astfel de manevra. Nu va ganditi ca atunci cand tineti piciorul frana cutia sta stresata... nici pe departe ea este proiectata sa functioneze asa... aici intervine si convertizorul de cuplu care nu functioneaza ca un ambreiaj clasic ci pe sistem turbional fiind dependent de turatia motorului si a pompei de ulei din cutie. Pinioanele dintr o cutie automata nu am auzit aproape niciodata sa cedeze... mai degraba cedeaza discurile si placile din cauza unei probleme legata de presiune hidraulica. Daca un solenoid in blocul de supape numai deschide si inchide corespunzator automat vor ceda discurile si placile din cauza frictiuni defectuoase. La motoarele mari diesel sau motoare mari pe benzina ce au cuplu mare cedeaza convertorul care este primul care preia socul si cine a desfacut o cutie automata stie ca pinioanele sunt ultmile piese din cutie. la o cutie automata in general cedeaza convertorul , blocul de supape sau vreo simpla garnitura sau oring care poate determina cutia sa numai cupleze in nici o treapta (pierde presiunea de ulei). Decuplarea si cuplare in D n R in mod constant duce uzura prematura a cutiei. Este ca si cum la un sistem sub presiune mare de apa ai inchide si deschide non stop si brusc un robinet... va garantez ca foarte curand va ceda acel sistem si apa va incepe sa curga pe undeva (principiul de lovitura de berbec) Edited by malasorte
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.