Jump to content

Bmw F30 2013


Recommended Posts

Salutare!

De curand am achizitionat un bmw 320d f30 din 2013. Este prima mea masina asa ca nu stiu prea mult deci..fiti blanzi daca gresesc cu ceva. :D

 

Prima mea curiozitate ar fi ... eu cand am luat masina , persoana de la care am luat'o ( fiind o firma din bucuresti care aduce masini din afara) mi'a spus ca este modelul de 184 de cai dar pentru ca vechiu' proprietar era din Belgia , a fost redusa la 163 de cai ( pentru ca acolo se plateste in functie de kw ). Cum pot afla exact ce model de motor este; daca e de 184 sau 163?

Mai vreau sa intreb detinatorii acestui model unde as putea face o revizie completa in Bucuresti? De care ulei sa pun ?

Si inca o intrebare...este ok daca ii fac un chiptunning ? Daca da, la cine in Bucuresti imi recomandati?

Multumesc frumos !

 

A si inca ceva, e normal ca atunci cand merg in marsalier sa imi fluiere turbina?

 

Va salut!

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

De curand am achizitionat un bmw 320d f30 din 2013. Este prima mea masina asa ca nu stiu prea mult deci..fiti blanzi daca gresesc cu ceva. :D

 

Prima mea curiozitate ar fi ... eu cand am luat masina , persoana de la care am luat'o ( fiind o firma din bucuresti care aduce masini din afara) mi'a spus ca este modelul de 184 de cai dar pentru ca vechiu' proprietar era din Belgia , a fost redusa la 163 de cai ( pentru ca acolo se plateste in functie de kw ). Cum pot afla exact ce model de motor este; daca e de 184 sau 163?

Mai vreau sa intreb detinatorii acestui model unde as putea face o revizie completa in Bucuresti? De care ulei sa pun ?

Si inca o intrebare...este ok daca ii fac un chiptunning ? Daca da, la cine in Bucuresti imi recomandati?

Multumesc frumos !

 

A si inca ceva, e normal ca atunci cand merg in marsalier sa imi fluiere turbina?

 

Va salut!

Daca este de Belgia se poate sa aiba power reduction(uita-te in talon)

Daca ai carte de sevice si vrei sa continui la reprezentanta, daca nu, sunt cativa pe forum,nu este ceva complicat.

Ulei 5 30 Twinpower turbo bmw(Shell)

E prima data cand aud ca fluiera in marchearriere.Verifica turbina(cand faci schimbul de ulei) si consumul de ulei.

Cat despre ciptuning eu zic sa nu...

Link to comment
Share on other sites

In primul rand ĂŽn talon, dar cel mai probabil e de 163,n am vĂŁzut de Belgia cu 184.

Apoi uita te pe stalp, dacĂŁ ai doar jante de 16,cu anvelope 205/60,e modelul efficientdynamics.

DacĂŁ ai toate jantele (16-20),e modelul standard cu power reduction.

Se scoate la unele service-uri. Ăn reprezentanta nu prea mai vor.

 

Chip doar dacĂŁ ĂŽl faci la un tuner cu experiențĂŁ, insa 184 Cp pt un 2.0 cu o singura turbina e cam spre limita.

Link to comment
Share on other sites

Daca este din belgia atunci este sigur limitat la 163 dar se poate scoate si este cam 350 RON. (P.S. Poti lua legatura cu neo_anderson de aici de pe forum)

 

Daca vrei sa faci in continuare reviziile la reprezentanta iti pot recomanda sa te uiti si prin alte localitati gen Ploiesti. Eu acolo am facut revizia si a fost 1050 RON fata de 1800 RON in Bucuresti.

 

Daca nu vrei sa faci la reprezentanta poti sa iti iei si tu piesele si sa mergi la un service al tau. Foarte important pune ulei BMW 5W30, nu ale prostii ... este cam 40 - 45 RON / L (asta pe net, daca te duci la reprezentanta e dublu).

 

Eu zic ca o sa iti ajunga momentan cei 184 caluti (dupa ce scoti power reduction). Nu recomand sa o fortezi mai tare ca dupa aia risti sa pice alte lucruri.

 

Si pentru turbina si linistea ta sufleteasca iti recomand sa faci o diagnoza completa. E cam 100 RON si dupa aia stii totul despre masinuta (tot cu neo_anderson poti vorbi). In special filtru de particule sa te asiguri ca se regenereaza si ca nu sunt probleme (costa cam 1500 - 2000 Euro unul nou).

 

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea. In rest in functie de km masinii ( > 150k ) trebuie sa mai iei in vedere distributa sa o asculte cineva daca face galagie si o revizie la cutia automata daca ai.

Edited by Tavicu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

 

Despre turbina, am fost la un baiat de la RBN , mi`a pus masina pe un tester si mi`a zis ca turbina e ok. Mai multe persoane mi`au zis ca e ceva normal sa fluiere cand sunt in marchearriere ( multumesc adi v pentru corectare ). Nu stiu ce sa cred. Poate ca sunt si eu un pic paranoic avand in vedere ca e prima mea masina si am muncit ceva timp sa reusesc sa o iau... ( pretul, pe langa bani , include si doua hernii de disc . In fine , asta nu intereseaza pe nimeni.)

 

 

Coldone , m`am uitat pe stalp si , intradevar, nu imi arata decat 205/ 60 r16. Deci dupa spusele tale ar fi modelul de 163 de cai. Insa in ciuda faptului ca ai afirmat ca as avea o singura turbina, pe capacul de la motor scrie TwinTurbo... sa fie alt capac?

 

Tavicu , multumesc mult pentru sugestie , voi lua legatura cu el . In privinta distributiei , dupa cateva cautari pe google am ajuns sa ii contactez si sa merg la cei de la

bimmer-service. Unul dintre mecanicii de acolo a ascultat motorul si a zis ca e ok.

 

Eu sunt mutat recent in Bucuresti , am doar cateva zile si tot ce cunosc este drumul de la mine pana la Park Lake in rest... pe nimeni si mai nimic. Asa ca am sa va tot bat la cap :p

Edited by CatalinAlecsandru
Link to comment
Share on other sites

Coldone , m`am uitat pe stalp si , intradevar, nu imi arata decat 205/ 60 r16. Deci dupa spusele tale ar fi modelul de 163 de cai. Insa in ciuda faptului ca ai afirmat ca as avea o singura turbina, pe capacul de la motor scrie TwinTurbo... sa fie alt capac?

Nu e alt capac, asa scrie pe toate.

Marketing....

Link to comment
Share on other sites

VIN: WBA3E11020J725822

Type code: 3E11

Model: 320D EFFDY (EUR)

E-F-R series: F30

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N47T

Displacement: 2.00

Power: 120 (163 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 300 - ALPINWEISS 3

Upholstery code: LCL3 - LEDER DAKOTA/SCH

Prod.date: 2013-09-07

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S2FH 16"LM RAEDER V-SPEICHE 390

S2PA Lockable wheel bolt

S3AC Trailer coupling

S3BE SPIEGELKAPPEN SCHWARZ

S3L8 EXTERIEURUMF. IN ALUMINIUM SATINIER

S4AE Armrest front, retractable

S4AT Interior trim finishers black high-gloss

S4DN AKZENTLEISTEN KORALLROT MATT

S5DA Passenger airbag deactivation

S6AC INTELLIGENTER NOTRUF

S6AE TELESERVICES

S6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES

S6NR BMW APPS

S6NS KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON

S6WA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF.

P7AC BMW SPORT LINE

S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE

S8S3 Automatic locking during starting

S8V1 HINWEISSCHILD NCAP ENGL/DEU/ITAL

S205 Automatic transmission

S230 Extra package, EU-speciifc

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S258 Tyres with runflat properties

S320 Deleted, model lettering

S423 Floor mats, velours

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S481 Sports seat

S494 Seat heating driver/passenger

S497 Centre armrest, rear

S502 Headlight cleaning system

S507 Park Distance Control (PDC), rear

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometre speedo

S563 Light package

S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.

S609 Navigation system, Professional

S676 HiFi speaker system

S698 Area-Code 2 for DVD

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S868 Language version, Dutch

S886 Operating instructions, Dutch

 

 

Intalnirea are loc azi la rond la Pta Alba Iulia(vezi topicul cu Intalniri in Bucuresti)

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

VIN: WBA3E11020J725822

Type code: 3E11

Model: 320D EFFDY (EUR)

E-F-R series: F30

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N47T

Displacement: 2.00

Power: 120 (163 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 300 - ALPINWEISS 3

Upholstery code: LCL3 - LEDER DAKOTA/SCH

Prod.date: 2013-09-07

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S2FH 16"LM RAEDER V-SPEICHE 390

S2PA Lockable wheel bolt

S3AC Trailer coupling

S3BE SPIEGELKAPPEN SCHWARZ

S3L8 EXTERIEURUMF. IN ALUMINIUM SATINIER

S4AE Armrest front, retractable

S4AT Interior trim finishers black high-gloss

S4DN AKZENTLEISTEN KORALLROT MATT

S5DA Passenger airbag deactivation

S6AC INTELLIGENTER NOTRUF

S6AE TELESERVICES

S6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES

S6NR BMW APPS

S6NS KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON

S6WA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF.

P7AC BMW SPORT LINE

S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE

S8S3 Automatic locking during starting

S8V1 HINWEISSCHILD NCAP ENGL/DEU/ITAL

S205 Automatic transmission

S230 Extra package, EU-speciifc

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S258 Tyres with runflat properties

S320 Deleted, model lettering

S423 Floor mats, velours

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S481 Sports seat

S494 Seat heating driver/passenger

S497 Centre armrest, rear

S502 Headlight cleaning system

S507 Park Distance Control (PDC), rear

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometre speedo

S563 Light package

S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.

S609 Navigation system, Professional

S676 HiFi speaker system

S698 Area-Code 2 for DVD

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S868 Language version, Dutch

S886 Operating instructions, Dutch

 

 

Intalnirea are loc azi la rond la Pta Alba Iulia(vezi topicul cu Intalniri in Bucuresti)

 

 

 

Si in concluzie , este modelul de 163 de cai. Acum intrebarea ar fi...toate aceste modele de 163 de cai au motorul identic cu cele de 184 cp insa au acest power reduction pentru un consum mai mic?

Link to comment
Share on other sites

Da, s-ar putea sĂŁ ai modelul EfficientDynamic, deci cu consum și emisii reduse. Ar trebui sĂŁ aibĂŁ câteva chestii ĂŽn plus cum ar fi:

"Auto Start-Stop function", "Brake Energy Regeneration", "Optimum Shift Indicator" și alte setĂŁri care fac ca anumite componente sĂŁ se ĂŽnchidĂŁ automat dacĂŁ nu sunt folosite. Toate pentru a fi mai "ecologicĂŁ" mașina. Ah, și cel mai important, puterea motorului redusĂŁ.

 

Da, sigur e EfficientDynamics, acum vĂŁd ĂŽn lista de opțiuni: Model: 320D EFFDY (EUR)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ăntre 2013 320D 184cp vs 163cp Eff Dyn. cuplul este același :)

Am fĂŁcut un test pe un drum ĂŽnchis circulației, ĂŽn linie dreaptĂŁ cu un prieten care are aceeași mașinĂŁ, doar cĂŁ 163EffDyn vs 184 ca la mine.

Am ĂŽncercat sĂŁ respectĂŁm cât de mult putem condițiile, sĂŁ fie identice și am mĂŁsurat de 3 ori.

 

Știi care e diferența realĂŁ ĂŽntre 163 și 184, 0.5 secunde. :) Ăn testul nostru, am plecat amândoi simultan. Eu am ĂŽnceput sĂŁ mĂŁ detașez cam la 80kmh așa. Pe la 120kmh eu aveam cam jumĂŁtate de mașinĂŁ ĂŽn fațĂŁ.

 

Eu personal, pentru jumĂŁtate de mașinĂŁ n-aș forța motorul ĂŽn plus. Am cĂŁutat special cu 184cp pentru cĂŁ aveam pitici pe creier, dar mĂŁ descurcam bine mersi ĂŽn RO și cu 163 se pare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@CatalinAlcsandru, de ce insisti atat de mult ca sa-ti maresti puterea? La ce capitol crezi ca vei castiga major cu 20 de cai in plus?

Oarecum retorice intrebarile...

 

Eu unul as lasa masina cum a venit din fabrica. Trebuia sa-ti cumperi de la inceput una cu puterea dorita.

 

Hai sa facem o analiza. Cat timp mergi in oras si cat timp in afara orasului?

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca softul nu se face pentru "viteza", cea mai mare satisfactie este in treptele mici implicit in oras.

Tu de ce ai lasa masina cum a venit din fabrica? Ca nu mai e la fel?

 

Risti, chestiile astea cu "as lasa masina cum a venit ea", "daca umblii in motor,ala nu mai e motor" si etc sunt lucruri invechite, cand aud lucruri de genul fac un pas inapoi si il las pe respectivul sa vorbeasca singur pentru ca nu am cu cine.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Dar atunci la ce te-ai referit cand ai spus lucrul acela, a lasa masina ca din fabrica?E posibil sa nu fi inteles eu si da-mi un motiv sa inteleg, o explicatie logica pentru care ai lasa-o ca din fabrica in cazul de fata ca sa inteleg?

 

Ca si cum ar vorbi 10 oameni intr-un grup despre modificari si vine un al 11-lea si spune "eu as lasa-o cum a venit din fabrica" si dupa sa plece:)), intelegi?

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

OK!

 

1.

Ideea este ca softul nu se face pentru "viteza", cea mai mare satisfactie este in treptele mici implicit in oras.

Nici vorba. 163 si 184 CP au acelasi Nm. Nu castigi absolut nimic in oras. Cei 21 CP te ajuta sa atingi o viteza mai mare cu ~5 km/h in plus intr-un timp mai scurt, probabil 2 secunde.

A explicat deja foarte bine si @deeJayOg!

 

2. DOAR modificarea softului nu este suficienta. Sunt si cateva piese ce trebuiesc schimbate, plus noi parametri in ECU. Asta daca vrei sa faci totul ca la carte. La aspectele astea ma refeream cu "masina din fabrica".

Ca apoi sa vina tot aici pe forum si sa se planga ca nu stiu ce probleme are si ca BMW e de rahat si ca nu stiu ce.

 

Concluzie: nu merita upgrade-ul. Timp si bani investiti pentru o satisfactie in proportie de 99% egala cu zero. Cel 1% e alocat cifrelor, adica se va simti mai bine in grupurile de discutii cand va zice cati CP are. Cred ca despre asta e vorba in final, dar ma rog...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.