Jump to content

BMW X1


dan.l

Recommended Posts

Toata lumea vorbeste, este ok sa iti dai cu parerea dar sa sustii ceva ce nu esti 100% sigur mi se pare deplasat, ac-ul este ca si frigiderul, nu-l folosesti se strica, este de ajuns iarna sa ii dai drumul 2 minute odata pe saptamana ca sa lubrifieze garniturile, deci adevarul este undeva la mijloc :)), nu este foarte simplu de diagnosticat o pierdere de freon, la fel si cu schimbarea garniturilor etc, spun aceste lucruri in cunostinta de cauza, ac-ul de la masina nu este ca si ac-ul cladirilor care pot sa genereze caldura inversand procesul, ac-ul iarna ii dai drumul degeaba consumi combustibil, in momentul in care dai pe caldura se inchide traseul prin evaporator, DAR este ok in perioade umede in cazul in care filtrul de habitaclu nu-si face treaba si nu mai retine umezeala sau pur si simplu se dezaburesc mai repede, motorul se incalzeste mai repede fiind mai solicitat, majoritatea ac-urilor nu functioneaza la temperaturi negative, deci da este ok sa il pornesti, nu va functiona :))

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by claus555
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La alte marci nu cupleaza compresorul sub 3 grade,poti sa-i dai pe auto sau pe ce vrei ca el nu cupleaza,m-as mira ca la bmw sa fie altfel.Referitor la pierderile semnalate de colegu @Dan ceva nu e in regula,daca mai ai pierderi e posibil sa ai probleme sub bord,acolo ca sa poti verifica,trebuie sa dai jos bordul,nu demult la un seria 5 pierdea pe la radiatoru de sub bord. Edited by ADRIAN HD
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inverter ul nu funcționeazĂŁ la temperaturi negative, aducĂŁ acel tip de aer condiționat pentru clĂŁdiri, care iarna poate genera cĂŁldurĂŁ prin inversarea procesului de rĂŁcire.

A/C ul auto nu are Inverter, și pe timp de iarna este folosit pentru controlul umiditĂŁții din habitaclu, ce filtru ĂŽți retine umiditatea, asta apropo de dat cu pĂŁrerea...

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Toata lumea vorbeste, este ok sa iti dai cu parerea dar sa sustii ceva ce nu esti 100% sigur mi se pare deplasat, ac-ul este ca si frigiderul, nu-l folosesti se strica, este de ajuns iarna sa ii dai drumul 2 minute odata pe saptamana ca sa lubrifieze garniturile, deci adevarul este undeva la mijloc :)), nu este foarte simplu de diagnosticat o pierdere de freon, la fel si cu schimbarea garniturilor etc, spun aceste lucruri in cunostinta de cauza, ac-ul de la masina nu este ca si ac-ul cladirilor care pot sa genereze caldura inversand procesul, ac-ul iarna ii dai drumul degeaba consumi combustibil, in momentul in care dai pe caldura se inchide traseul prin evaporator, DAR este ok in perioade umede in cazul in care filtrul de habitaclu nu-si face treaba si nu mai retine umezeala sau pur si simplu se dezaburesc mai repede, motorul se incalzeste mai repede fiind mai solicitat, majoritatea ac-urilor nu functioneaza la temperaturi negative, deci da este ok sa il pornesti, nu va functiona :))

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vad ca e loc de dat cu parerea si Klaus pare ca stie ce spune..

Pot sa te intreb daca ai umblat personal la un sistem de aer conditionat?

 

Nu te supara, pare ca stii dar logica si punctele de vedere care ai vrut sa le atingi/spui s-au indepartat nu s-au apropiat de ceea ce ai incercat folosind o ..logica. Am citit de 5-6 ori ce ai vrut sa spui si nu am inteles.. Poate reusesc eu sa explic ce ai vrut tu sa spui.

Deaigur ca o pierdere de freon nu se gaseste usor si probabil acesta este cel mai urat lucru care i se poate intampla unui COMPRESOR.

 

Desigur, la fel, poate ca nu vei simti aerul rece dat iarna dar foarte probabil experienta(ele) altora au dovedit ca recircularea periodica a freonului ii mentine calitatile (uleiului din el -pentru ca viata compresorului si de acest ulei depinde, este bine ca sa nu se separare prea mult.. pentru ca probabil pot aparea frecari nedorite in compresor si asa sa isi piarda capacitatea de a face ce stie mai bine..) si sa nu ai surprize nedorite vara cand ai nevoie mai mult (si) de aer rece.. iar reamestecul cu freonul ar putea dura prea mult, in detrimentul COMPRESORULUI. Desigur si garniturile, care sunt (anormal de) scumpe si sa vrei sa le schimbi tu vor fi unse.. de freon, oarecum..

 

Iar motorul foarte probabil nu se incalzeste mai repede ci este mai solicitat (de aceea un pic ii scade turatia cand porneste compresorul - pentru ca trebuie sa traga si rola compresorului (care e cuplata acum prin comanda data) pe langa celelalte- de aici consumul mai mare de carburant!) Motorul se incalzeste turandu-l mai tare/mult la rece pentru ca frecarile sunt mai mari la rece (nu intreba de ce ;) ).

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am treaba, nu conteaza cate am desfacut, da in fine, nu imi place sa dezvolt prea mult, nu am rabdare, oricum mi se pare ca ma intimd prea mult

Mersi ca ai dezvoltat tu, acuma intradevar se intelege ce am vrut sa spun, oricum eu am comentat ceva bazat pe postarile anterioare

 

Aia cu turatia e tare, dar am promis ca ma abtin, deci da ma abtin...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by claus555
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Filtrul de polen are carbon pentru filtrarea mirosului, nu umiditatii...

Ca sa nu zici ca te contrazic, sa iti si dau dreptate, cu totul ca tu zici ca nu esti de acord cu mine, ai afirmat ce am zis eu fara sa iti dai seama...:))dar din ce cauza se formeaza mirosurile neplacute? Pe ce se bazeaza? Sincer lucrurile chiar nu-si au rostul, n-ai cu cine, ma retrag, consider ca am spus destule, vorba aia...nu o mai zic :p

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

E vorba de mirosurile din exteriorul habitaclului, noxe etc.

Umiditatea pe care o elimina A/C-ul este cea din habitaclu, unde, pe recirculare, aerul nici nu mai ajunge prin filtrul de care pomenesti...

Sincer acuma, gandesti ce scri sau...o tii asa ca ai timp...?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Un mar cu un par face 2 pruni....si...sa trecem peste.

 

 

Cel mai rau este cand nu gasesti pierderea pentru ca pana la urma ajungi la concluzia ca trebuie sa desfaci bordul, poate sa piarda la radiatorul din interior (cum a zis si un coleg mai sus) insa nu esti sigur ca nu ai cum sa vezi acolo.

 

Chiar azi am folosit prima data A/C anul asta (pentru mama), are un zgomot in plus ce creste cu turatia motorului, este posibil sa nu-mi fi bagat freon/ulei cat trebuie cand am avut motorul dat jos.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cat de trist ca pe forumul unei marci premium sa fie oameni convinsi ca nu se foloseste A/C iarna, in conditiile in care mai toate masinile pornesc automat compresorul daca folosesti functia de dezaburire parbriz..

Ba chiar face rau, i-auzi...

Sa ne fereasca soarta de ziua in care veti merge la vot...

  • Like 7
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

se scapa cel mai bine de mirosul de bacterii care se depun pe lamele radiatorului din bord!

De ce?

Pentru ca SE FOLOSESTE RECIRCULAREA(!) si nu se opreste aerul conditionat cu, cel 5 minute inainte de a ajunge la destinatie..

Aviz "amatorilor"/ ..celor care se plang de mirosuri.. dupa oprirea aerului conditionat!

 

That is the hard way of learning! ;)

 

A, schimbarea filtrului de habitaclu are efect minim/inexistent, nu previne formarea bacteriilor pentru ca, ca filtru de habitaclu sa fie implicat in procesul de filtrare a aerului doar nefolosind recirculare el filtreaza aerul!

Nu ma credeti?

Demontati, si observati singuri unde este amplasat si GANDITI CAND TRECE AERUL PRIN EL.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cat de trist ca pe forumul unei marci premium sa fie oameni convinsi ca nu se foloseste A/C iarna, in conditiile in care mai toate masinile pornesc automat compresorul daca folosesti functia de dezaburire parbriz..

 

Eu nu sunt convins ca tu stii cel mai bine cum se dezabureste parbrizul.

Ai putea sa ne arati in manual unde scrie ca dezaburirea se face cu AC pornit si nu cu aer pe automat (A)?

 

Compresorul porneste automat daca a fost lasat pornit la oprirea motorului, altfel nu porneste de capul lui.

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Revenind la pierderea de freon, a fost și colegul meu cu x3 la service și avea doar 250 grame in loc de ~ 900 . Cred cĂŁ a fost o greșealĂŁ fĂŁcutĂŁ anul trecut, când am fost tot ĂŽmpreunĂŁ, la alt service, altfel mi se pare ciudat sa avem amândoi așa pierderi mari.

Oricum, peste o lunĂŁ mi-am propus sa merg sa verific din nou daca mai lipsește freon sau nu. VĂŁ țin la curent.

Win, așa suna și la mine, zgomotul creștea pe mĂŁsurĂŁ ce acceleram. Trebuie verificat, e pĂŁcat sĂŁ se ducĂŁ compresorul...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am montat de o saptamana o navigatie aftermarket cumparata de pe aliexpres (link: https://es.aliexpress.com/item/Touch-Screen-Car-DVD-Player-for-BMW-X1-E84-2009-2013-1080P-Ipod-USB-SD-Radio/32383806380.html?spm=2114.13010208.99999999.264.qmBDqX), instalat si o camera pentru marsarier si alarma viper, cu comenzi pe cheile masinii.

Deocamdata sunt foarte incantat, sper sa fie ok in timp.

Postez cateva imagini cu navigatia instalata:

 

 

 

http://i64.tinypic.com/ravrb9.jpg

 

http://i65.tinypic.com/mts6d4.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2z71qoz.jpg

 

http://i65.tinypic.com/20pztiw.jpg

 

Sunetul este ok, are usb, bluetooth, functioneaza comenzile de pe volan, eu nu am senzori de parcare, dar am inteles ca s-ar putea sa nu functioneze dupa instalare (sa nu ii recunoasca, cel putin pe cei de pe fata).

Microfonul pentru bluetooth are cablu scurt si nu imi place unde a fost pozitionat (pe grila de aer din consola centrala), dar zilele urmatoare o sa il schimb.

Per total sunt multumit de achizitie, impactul vizual este mare :rolleyes: .

Salut, cum se comporta navigatia?

Link to comment
Share on other sites

Nu mai aplecati urechea la tot ce se spune, incercati sa invatati din practica :) Timp de 10 ani, am folosit AC-ul poate de doar cateva ori si numai in August, dar nu in fiecare an ! Stiti CE ? AC-ul merge si acum perfect, fara sa inlocuiesc sau sa adaug un gram de freon. Vb din experienta pe masina personala un Opel Astra H 1.9 CDTI 120cp model 2007 ! Masina am vandut-o recent, fiind acum posesorul unui F30 320d LCI ! Sa nu-mi spuneti ca la BMW trebuie sa folosesc AC-ul si iarna .... :) :) :)
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cat de trist ca pe forumul unei marci premium sa fie oameni convinsi ca nu se foloseste A/C iarna, in conditiile in care mai toate masinile pornesc automat compresorul daca folosesti functia de dezaburire parbriz..

Ba chiar face rau, i-auzi...

Sa ne fereasca soarta de ziua in care veti merge la vot...

 

 

Poti folosi AC-ul cand vrei si cat vrei tu ... nu aceasta constituie o problema. Idea preconceputa era ca daca nu utilizezi AC-ul constant acesta are de suferit ... tocmai nimic mai FALS ! ( vedeti postul de mai sus, si va veti convinge )

Edited by pedro_nr1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am aplicat pe dedesubt și în praguri un produs anticoroziv pe baza de ceara pentru protectia cavitatilor din caroseriile auto, care forrmeaza un strat protector împotriva coroziunii - motip hollow section wax.

Meseriașul care s-a ocupat, a spus că arată foarte bine mașina pe dedesubt, că nu are probleme cu rugina. Sper că acest produs o să protejeze caroseria și pe viitor.

post-73871-0-81953900-1535880034_thumb.jpg

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Am aplicat pe dedesubt și ĂŽn praguri un produs anticoroziv pe baza de ceara pentru protectia cavitatilor din caroseriile auto, care forrmeaza un strat protector ĂŽmpotriva coroziunii - motip hollow section wax.

Meseriașul care s-a ocupat, a spus cĂŁ aratĂŁ foarte bine mașina pe dedesubt, cĂŁ nu are probleme cu rugina. Sper cĂŁ acest produs o sĂŁ protejeze caroseria și pe viitor.

 

Pe dedesubt cum a aplicat-o? E la spray sau la pistol?

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu știu să îți răspund, nu am avut timp sa stau acolo - operațiunea a durat câteva ore, pentru că a trebuit să fie date jos ornamentele și scuturile de dedesubt.

L.e.

Am căutat pe net și am găsit asta:

Available in 500ml spray can and 1 litre spray gun can.

Eu am cumpărat tub de 1 litru.

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Puțin peste 139.400 de km la bord și am dus-o la o reprezentanta din oraș, pentru o verificare tehnică (360° parcă se numește).

Mi-au spus că telescopul față dreapta are scurgeri de ulei, așa că o să trebuiască să le schimb pe amândouă pe față și să refac geometria.

Cu aceasta ocazie am actualizat și softul mașinii la ultima versiune, din iulie 2018. In weekend o să fac o tura mai lunga, sunt curios sa vad daca este vreo diferență.

 

P.s. ce telescoape să pun, originale sau aftermarket? Mulțumesc!

Edited by dan.l
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.