Jump to content

Tremurat la franare - Discuri Noi


kevinn14

Recommended Posts

Eu nu am fĂŁcut acea procedura de bedding . Sincer nu prea am ĂŽnțeles exact , trebuie sa frânezi tare dar nu opresti la 0 de câteva ori de la anumite viteze ? Mie mi-au zis când am plecat de acolo primii 400-500 km sa ĂŽncerc sa nu franez tare
Link to comment
Share on other sites

In prima faza demonteaza discurile si masurat butuci fata + spate cu ceasul comparator.

Ca si ovalitate un butuc bun nu trebuie sa depaseasca 2-3 miimi pe ceasul comparator, daca aceasta valoare este mai mare atunci trebuie schimbat butucul respectiv cu rulment cu tot. si binentele alte discuri noi.

 

Modalitate de schimbat discuri:

 

se curata butuci ( lacrima ) se masoara butuci cu ceasul comparator sa nu depaseasca 2-3 miimi pe ceas, se monteaza discurile si se masoara din nou discurile cu ceasul comparator, nu trebuie sa depaseasca 3-4 miimi pe ceas.

Daca valorile sunt bune 100% ai scapat de problema.

Link to comment
Share on other sites

Am gĂŁsit service unde sa verific și butucii și discurile , am gĂŁsit și butuci pe original 425 Ron / bucata ( fuzeta se cheama nu ? ) , dar din pĂŁcate se pare ca ĂŽmi pica Fulia :)) adicĂŁ sper sa fie Fulia sa nu fie ceva mai grav ... se aude ceva din zona rolelor / curele / fulie ... trebuia sa și plec din Buc pt câteva zile dar cum nu știu ce se aude am lĂŁsat-o și am plecat cu mașina soției . marți am programare sa verific chestia asta , sa vedem ce e ... DacĂŁ ar fi Fulia am ĂŽnțeles ca cel mai bine este sa pun Corteco nu ?
Link to comment
Share on other sites

In prima faza demonteaza discurile si masurat butuci fata + spate cu ceasul comparator.

Ca si ovalitate un butuc bun nu trebuie sa depaseasca 2-3 miimi pe ceasul comparator, daca aceasta valoare este mai mare atunci trebuie schimbat butucul respectiv cu rulment cu tot. si binentele alte discuri noi.

 

Modalitate de schimbat discuri:

 

se curata butuci ( lacrima ) se masoara butuci cu ceasul comparator sa nu depaseasca 2-3 miimi pe ceas, se monteaza discurile si se masoara din nou discurile cu ceasul comparator, nu trebuie sa depaseasca 3-4 miimi pe ceas.

Daca valorile sunt bune 100% ai scapat de problema.

 

Cred ca e totusi vorba de sutimi de mm, cam greu sa masori miimi cu un ceas comparator.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am gĂŁsit service unde sa verific și butucii și discurile , am gĂŁsit și butuci pe original 425 Ron / bucata ( fuzeta se cheama nu ? ) , dar din pĂŁcate se pare ca ĂŽmi pica Fulia :)) adicĂŁ sper sa fie Fulia sa nu fie ceva mai grav ... se aude ceva din zona rolelor / curele / fulie ... trebuia sa și plec din Buc pt câteva zile dar cum nu știu ce se aude am lĂŁsat-o și am plecat cu mașina soției . marți am programare sa verific chestia asta , sa vedem ce e ... DacĂŁ ar fi Fulia am ĂŽnțeles ca cel mai bine este sa pun Corteco nu ?

Salut. Am pus eu Corteco acum o luna si acum a picat iar. O schimb pe garantie. Daca nu o montezi in service pune OE.
Link to comment
Share on other sites

Salut. Am pus eu Corteco acum o luna si acum a picat iar. O schimb pe garantie. Daca nu o montezi in service pune OE.

 

Pff și dacĂŁ ai garantie poți sa plĂŁtești diferența pentru OE sau ĂŽți pune tot CORTECO ?

 

E cineva care a pus OE și dacĂŁ știe un preț ?

Edited by kevinn14
Link to comment
Share on other sites

Am lĂŁsat ieri mașina la service , sa schimbe Fulia . In legĂŁtura cu tremuratul la frânare , mi-au gĂŁsit și probleme la brațele superioare ( deși alte service-uri nu gĂŁsiserĂŁ ) . Le-am comandat și pe acelea , deși slabe șanse sa fie de acolo . Bucsele erau cu probleme , aveau puțin joc . Fulie am pus Corteco , ei mi-au zis ca nu au avut probleme pana acum cu Corteco . A fost 1250 lei și brațe pe stoc am gĂŁsit doar TRW - 850 lei amândouĂŁ . Ma duc mai ĂŽncolo sa o iau , sper sa fie Ok ...
Link to comment
Share on other sites

Ce problema avea fulia?

 

Am lĂŁsat ieri mașina la service , sa schimbe Fulia . In legĂŁtura cu tremuratul la frânare , mi-au gĂŁsit și probleme la brațele superioare ( deși alte service-uri nu gĂŁsiserĂŁ ) . Le-am comandat și pe acelea , deși slabe șanse sa fie de acolo . Bucsele erau cu probleme , aveau puțin joc . Fulie am pus Corteco , ei mi-au zis ca nu au avut probleme pana acum cu Corteco . A fost 1250 lei și brațe pe stoc am gĂŁsit doar TRW - 850 lei amândouĂŁ . Ma duc mai ĂŽncolo sa o iau , sper sa fie Ok ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Incearca mai bine pe un stand de frane model nou care arata gradul de ovalizare in procente

 

Inainte sa arunci discurile poate se merita o rectificare cu canvik etc

 

Verificare cu comparatorul a fuzetelor discurilor

 

Mai de curand exista o lege in romania ca atelierele de reparatii trebuie sa fie dotate stand de franare... unde poti face si bedding initial pe axe fata spate

 

Pe urma urmezi procedura pe durata a cateva sute de km

 

Failure to follow these procedures may result in brake judder, excessive noise, or other difficulties in bedding-in the new brake pads. The pads need a fresh surface to lay down an even transfer film. Residue from the previous pad compound on the surface or an irregular surface on a used rotor will cause the pads to grip-slip-grip-slip as they pass over the rotor surface under pressure. The resulting vibration will cause noise and telegraph vibrations through the suspension and steering wheel. This vibration is known as brake judder or brake shimmy. This is typically caused by an uneven transfer film on the rotor surface or an uneven surface on the rotor not allowing that transfer film to develop evenly. This is often misdiagnosed as a warped rotor.

 

Bedding-in new pads and rotors should be done carefully and slowly. Rapid heat build up in the brake system can lead to warped rotors and or glazed brake pads. Most brake pad compounds will take up to 300-400 miles to fully develop an even transfer film on the rotors. Following are the recommended bed-in procedures from each manufacturer:

 

AKEBONO

400 to 500 miles of moderate driving is recommended. Consumer should avoid heavy braking during this period.

 

ATE

400 to 500 miles of moderate driving is recommended. Consumer should avoid heavy braking during this period.

 

BREMBO GRAN TURISMO

In a safe area, apply brakes moderately from 60mph to 30mph and then drive approximately 1/2 mile to allow the brakes to cool. Repeat this procedure approximately 30 times.

 

HAWK

After installing new pads make 6 to 10 stops from approximately 35 mph with moderate pressure. Make an additional two to three hard stops from approximately 40 to 45 mph. Do not allow the vehicle to come to a complete stop.When completed with this process, park the vehicle and allow the brakes to cool completely before driving on them again. Do not engage the parking brake until after this cooling process is compete.

 

Note: Hawk racing pads (Blue, Black, HT-10, HT-12) may require a different bed-in procedure. Contact your sales specialists at the Tire Rack for racing application information.

 

POWER SLOT

Follow the brake pad manufacturer's recommended break-in procedure taking care not to produce excessive heat in the system. Avoid heavy braking for the first 400-500 miles.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ce problema avea fulia?

 

Era aproape rupta , nu mai ținea mult .... și fĂŁcea un zgomot așa ca și cum ar atinge ceva

 

Incearca mai bine pe un stand de frane model nou care arata gradul de ovalizare in procente

 

Inainte sa arunci discurile poate se merita o rectificare cu canvik etc

 

Verificare cu comparatorul a fuzetelor discurilor

 

Mai de curand exista o lege in romania ca atelierele de reparatii trebuie sa fie dotate stand de franare... unde poti face si bedding initial pe axe fata spate

 

Pe urma urmezi procedura pe durata a cateva sute de km

 

Failure to follow these procedures may result in brake judder, excessive noise, or other difficulties in bedding-in the new brake pads. The pads need a fresh surface to lay down an even transfer film. Residue from the previous pad compound on the surface or an irregular surface on a used rotor will cause the pads to grip-slip-grip-slip as they pass over the rotor surface under pressure. The resulting vibration will cause noise and telegraph vibrations through the suspension and steering wheel. This vibration is known as brake judder or brake shimmy. This is typically caused by an uneven transfer film on the rotor surface or an uneven surface on the rotor not allowing that transfer film to develop evenly. This is often misdiagnosed as a warped rotor.

 

Bedding-in new pads and rotors should be done carefully and slowly. Rapid heat build up in the brake system can lead to warped rotors and or glazed brake pads. Most brake pad compounds will take up to 300-400 miles to fully develop an even transfer film on the rotors. Following are the recommended bed-in procedures from each manufacturer:

 

AKEBONO

400 to 500 miles of moderate driving is recommended. Consumer should avoid heavy braking during this period.

 

ATE

400 to 500 miles of moderate driving is recommended. Consumer should avoid heavy braking during this period.

 

BREMBO GRAN TURISMO

In a safe area, apply brakes moderately from 60mph to 30mph and then drive approximately 1/2 mile to allow the brakes to cool. Repeat this procedure approximately 30 times.

 

HAWK

After installing new pads make 6 to 10 stops from approximately 35 mph with moderate pressure. Make an additional two to three hard stops from approximately 40 to 45 mph. Do not allow the vehicle to come to a complete stop.When completed with this process, park the vehicle and allow the brakes to cool completely before driving on them again. Do not engage the parking brake until after this cooling process is compete.

 

Note: Hawk racing pads (Blue, Black, HT-10, HT-12) may require a different bed-in procedure. Contact your sales specialists at the Tire Rack for racing application information.

 

POWER SLOT

Follow the brake pad manufacturer's recommended break-in procedure taking care not to produce excessive heat in the system. Avoid heavy braking for the first 400-500 miles.

 

Mersi pt informații , scuze nu am mai intrat pe aici .

Asta urmeazĂŁ sa fac , o sa merg cu mașina sa le masor cu ceasul comparator , și fuzetele. Sunt 100% convins ca așa in starea asta nu o sa ĂŽmi dea nimic la garantie , deoarece tremuratul nu se simte rĂŁu. Am mai pĂŁțit asta la fosta mașina. Ăntre timp am cerut și o oferta la BMW MHS , am ĂŽnțeles ca au reducere 40% pentru schimb plĂŁcute + discuri, și poate se merita sa le pun acolo . O sa ĂŽncerc sa urmez și acea procedura dupĂŁ ce le schimb

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor

 

Cred cã e bine aici unde scriu legat de tremuratul in timp ce franezi. Eu am pãtit la fel si am rezolvat foarte simplu am schimbat lichidul de frâna.. e normal cand mergi la un service sa iti mai zicã si altele pt ca ei din asta trãiesc. Trebuia schimbat lichidul Întâi si dupã vedeai ca nu iti mai tremura

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La manuale se trage frana de mana la semafor, nu se tine piciorul pe frana?

:offtopic:

Da ar trebui sa se traga frana de mana la semafor. Piciorul pe frana nu este considerata o metoda/masura sigura de franare la semafor.

 

Pe de alta parte este recomandabil ca noaptea/seara (daca vrei sa fii politicos si ..atent fata de cel din spatele tau la semafor) trage frana de mana sa nu il mai orbesti cu stopurile. Dar probabil asta este considerat de pe alta lume..

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor

 

Cred cã e bine aici unde scriu legat de tremuratul in timp ce franezi. Eu am pãtit la fel si am rezolvat foarte simplu am schimbat lichidul de frâna.. e normal cand mergi la un service sa iti mai zicã si altele pt ca ei din asta trãiesc. Trebuia schimbat lichidul Întâi si dupã vedeai ca nu iti mai tremura

 

Nu are legĂŁtura la mine cu lichidul de frâna și nu am mai auzit asta pana acum . Oricum este schimbat lichidul la mine in același timp când am schimbat toate discurile

Link to comment
Share on other sites

Salut . Am fost astĂŁzi am verificat discurile cu ceasul comparator , sunt destul de varza . Cei de acolo au zis ca trebuia sa tremure mai rĂŁu la ce valori au pe ceasul comparator . Butucii au zis ca sunt Ok ... asta nu știu ce sa cred , ĂŽncĂŁ nu sunt convins dacĂŁ sa iau și butucii noi sau nu. Etrierii iar au spus ca sunt Ok. NU ĂNȚELEG de ce s-au ovalizat discurile noi ATE POWER in 3000 km ...

Ideea e ca vreau sa pun discuri + plĂŁcute originale care m-ar costa cam așa : 830 discurile ( ambele ) plĂŁcuțele cam 450-500 ... și ar fi probabil cu tot cu manopera aprox 1500-1550 lei . ( luate de pe Bavauto)

Acum nu știu ce sa fac , am oferta de la MHS Militari schimb plĂŁcute + discuri 2150 lei ... se merita diferența ...? Au vreo procedura ceva diferitĂŁ ? Schimba ceva in plus ? M-as duce acolo dacĂŁ as sti ca e mai bine sau sunt piesele mai bune ceva ...? Plus ca am ĂŽnțeles ca e cam greu cu comanda de pe site-ul asta . Ce pĂŁrere aveți ....?

Eu dacĂŁ nu reușesc sa o fac sa nu mai tremure deloc la frânare dupĂŁ schimbul asta , o pun la vânzare ca ma dispera , ma ĂŽnnebunește , deși am bĂŁgat vreo 4000 euro in ea intr un an o vând și iau alta și gata

Link to comment
Share on other sites

Daca discurile nu sunt montate corespunzator , adica curatat butucul/rotorul inainte ca sa se aseze cat mai bine discul, o sa ai problem indifferent ca sunt originale sau nu. Dar discurile sunt in garantie , de ce nu apelezi la garantie sa le schimbi ?
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu exista sa nu fie montate bine , sunt pĂŁțit cu discurile la mai multe mașini ... o sa le trimit la garantie , dar dupĂŁ ce ĂŽmi montez altele , doar nu aștept sa ĂŽmi dea ĂŁia de la Autokarma banii ....? La ei procedura este : trimiți discurile , le verifica ei bla bla bla și apoi ĂŽți dau banii ... trimit in cont ... nu cred ca e nici vina lor ca am mai ovalizat discuri pe fostul e46 luate si din alte pĂŁrți ...

eu acum nu știu dacĂŁ sa le schimb la Bavaria sau sa le iau eu pe original și sa le schimb la un service unde ma duc de obicei aici in Buc

Link to comment
Share on other sites

Salut . Am fost astĂŁzi am verificat discurile cu ceasul comparator , sunt destul de varza . Cei de acolo au zis ca trebuia sa tremure mai rĂŁu la ce valori au pe ceasul comparator . Butucii au zis ca sunt Ok ... asta nu știu ce sa cred , ĂŽncĂŁ nu sunt convins dacĂŁ sa iau și butucii noi sau nu. Etrierii iar au spus ca sunt Ok. NU ĂNȚELEG de ce s-au ovalizat discurile noi ATE POWER in 3000 km ...

Ideea e ca vreau sa pun discuri + plĂŁcute originale care m-ar costa cam așa : 830 discurile ( ambele ) plĂŁcuțele cam 450-500 ... și ar fi probabil cu tot cu manopera aprox 1500-1550 lei . ( luate de pe Bavauto)

Acum nu știu ce sa fac , am oferta de la MHS Militari schimb plĂŁcute + discuri 2150 lei ... se merita diferența ...? Au vreo procedura ceva diferitĂŁ ? Schimba ceva in plus ? M-as duce acolo dacĂŁ as sti ca e mai bine sau sunt piesele mai bune ceva ...? Plus ca am ĂŽnțeles ca e cam greu cu comanda de pe site-ul asta . Ce pĂŁrere aveți ....?

Eu dacĂŁ nu reușesc sa o fac sa nu mai tremure deloc la frânare dupĂŁ schimbul asta , o pun la vânzare ca ma dispera , ma ĂŽnnebunește , deși am bĂŁgat vreo 4000 euro in ea intr un an o vând și iau alta și gata

 

Eu am ATE pe e46 si nu am nici o problema cu ele, am avut pe e60 Textar la fel au fost ok,totusi la e60 se simte in directie orice denivelare de pe sosea, ti-am mai recomadat sa o pui pe un stand de Frana beissbarth,maha, Nussbaum, astea au program Special pentru recunoasterea ovalizarii, diferentei de franare etc... daca ai Probleme la frane, scoti rezulatatele testelor la imprimanta si le dai cu discurile de Frana ATe in cap la aia..... nu mai ai ce sa astepti de la ei pana fac ei analize ..... din pacate nu mai am programul ptr BMW dar la testul cu ceasul comparator sunt trecute un interval de valori specifice, daca sar de valorile maxime atunci se recomanda inlocuirea.... trebuiau sa-ti specifice si acest lucru pe buletinul de lucru..acum ma rog..... la ce magarii se facu in Romania niste discuri noname puse in cutii ATE nu este nimic deosebit

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi s-au ovalizat discurile ATE intr-o saptamana. DAm pus discuri ATE, am plecat la un drum Romania-Germania, si prin Austria deja imi dansa volanul. Am pus BMW originale si m-au tinut cam 23 de mii de km pana a inceput iar volanul sa bata. Apoi am demontat tot, am curatat etrierii si am pus pasta de cupru pe toate muchiile in care se misca placuta in etrier, plus unse culisele etrierului pt ca nu prea mai aveau ungere, apoi cu o pila lata am "planat" un pic placutele. Am redus tremuratul foarte mult. Mi-am cumparat si un ceas comparator dar nu am apucat inca sa testez, astept vremea buna. Tremuratul acesta care il am acum presupun ca este generat de anvelopele de iarna, pe care desi le-am dus de doua ori la echilibrat imi produceau un tremurat in volan si in mers. Am avut surpriza ca trecand recent la anvelopele de vara sa dispara vibratia in volan in timpul mersului si ramanand decat cu ceva vibratii la franare.

Si apropo de acele teorii despre "bedding". Toate masinile noi ies idn fabrica fara nici un fel de bedding si nu stiu cati stau sa faca aceasta procedura, probabil 5%. totusi nu prea am auzit sa se intoarca multi la dealer cu discurile ovalizate.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.