Jump to content

Tremurat la franare - Discuri Noi


kevinn14

Recommended Posts

Da , exact așa sunt ale mele , fĂŁrĂŁ sa fac nimic au inceput sa tremure . NiciodatĂŁ nu spĂŁl mașina dupĂŁ un drum , merg maxim de acasĂŁ pana la spĂŁlĂŁtorie ... eu nu sunt la prima ovalizare și sunt atent la asta cu apa ... ĂŁia de la spĂŁlĂŁtorie ma cred nebun probabil , ca le zic mereu sa nu ĂŽmi bage apa cu presiune la discuri orice ar fi ...
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt poate mai norocos, nu am nici o problema cu discurile de frana. Nu s-au ovalizat niciodata. Am montat pe spate discuri cumparate de la dealer; au stanta de BMW..

Recent am cumarat niste discuri facute de Bosch de aici. Am pus intre timp si pe masina sotiei discuri facute tot de Bosch dar acelea au venit fara stanta Bosch si un model/serie.. pe ele. Skoda sotiei franeaza foarte bine. Discurile cumparate pentru E90 vor mai sta o luna in cutia lor si vor fi montate..

 

Acum, incerc sa atrag atentia asupra unui aspect de care nu s-a tinut seama. O metoda de remedia anumite probleme, cum ar fi vibratiile la franare pot fi asa rezolvate/pre-intampinate, lucru stiut de cei mai experimentati in ale mecanicii! :pirate:

...Pe etriere sunt niste elemente/componente/.. doua tije care pot fi schimbate cu altele noi daca etrierul (si discul NOU ..totusi(!) - presupunand ca procesul numit ...beding e incercat cel putin!) nu mai lucreaza cum trebuie.

Eu sugerez... sa incercati sa cumparati un kit de reparare al etrierului/lor de la dealer care costa destul de putin.., ca si in linkul de pe realeom, pus aici ca exemplificare.

Se poate vedea in poza ca componentele: 9, 10, 11; adica: Guiding Bolt, Protective Plug (capacel impotriva prafului..), Repair Kit Guide Bush..., va ajuta/imbunatati felul in care aceea parte IMPORTANTA a etrierului, care practic "pluteste" pe bucse de cauciuc, culisand pe boltul de ghidare. Bucsa de cauciuc aceasta din urma, asa cum banuiti, timpul si conditiile in care lucreaza.. o/le deformeaza/afecteaza destul de mult!

Desigur acestea trebuie cumparate si schimbate in pereche. Usor nu va fi sa fie instalate acele bucse-mansoane de cauciuc pentru ca se potrivesc destul de fix pe gaurile din etrier dupa cum si tijele trebuiesc desurubate.. fiind probabil foarte bine stranse..

Stiu ca aceasta poate fi cauza functionarii defectuoase a franelor mai ales cand problemele apar dupa o perioada de timp de cand placutele sau discul de frana a fost schimbate.

 

Pe de alta parte in cautarile facute in a incerca si discuri facute de alte marci.. am observat ca anumite marci mentioneaza ca/daca discurile sunt pre-incalzite, practic calite. Adica daca vanzatorul precizeaza ca discul are un continut mare de carbon, asta inseamna ca sansele ca acel disc sa se ovalizeze sunt diminuate.

Va sugerez sa si sunati vanzatorul pentru confirmare..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Du te la reprezentanta/dealer.Pentru 500 lei in plus beneficiezi de garantie.Eventual cere o oferta de la Filaret.In perioada asta au reduceri la schimbul de discuri si placute.Eu am programare maine la Filaret (discuri fata,placute fata/spate cu senzori,lichid de frana si manopera 2450 pt e90.

 

Update - tocmai am vorbit și eu la Filaret cum ai spus și am primit o oferta f f buna ( așa mi se pare ) -- 1700 lei cu totul ( discuri , plĂŁcute , senzor , manopera )

Ma lĂŁmurește și pe mine cineva ? Bmw Filaret nu este tot reprezentata ? Mi-a zis tot așa ca este promoție la frâne pana pe 29.05 .

De ce este mai ieftin ca in alta parte ?

Sunt Ok ca și service ...? BĂŁnuiesc ca lucreazĂŁ numai cu piese originale nu ?

Link to comment
Share on other sites

Pe site-ul Bmw Romania , oferta de placute si discuri fata (520d) este 1929lei cu manopera si tva incluse.

Btw, am intrebat la Bmw Autotransilvania Cluj cat costa manopera pentru schimbat discuri si placute fata cu piese OE ale clientului. Raspuns 700 lei doar manopera.

Mi se pare exagerat pretul in conditiile in care imi pot face schimbul acasa, probabil cu mai multa grija decat ei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt poate mai norocos, nu am nici o problema cu discurile de frana. Nu s-au ovalizat niciodata. Am montat pe spate discuri cumparate de la dealer; au stanta de BMW..

Recent am cumarat niste discuri facute de Bosch de aici. Am pus intre timp si pe masina sotiei discuri facute tot de Bosch dar acelea au venit fara stanta Bosch si un model/serie.. pe ele. Skoda sotiei franeaza foarte bine. Discurile cumparate pentru E90 vor mai sta o luna in cutia lor si vor fi montate..

 

Acum, incerc sa atrag atentia asupra unui aspect de care nu s-a tinut seama. O metoda de remedia anumite probleme, cum ar fi vibratiile la franare pot fi asa rezolvate/pre-intampinate, lucru stiut de cei mai experimentati in ale mecanicii! :pirate:

...Pe etriere sunt niste elemente/componente/.. doua tije care pot fi schimbate cu altele noi daca etrierul (si discul NOU ..totusi(!) - presupunand ca procesul numit ...beding e incercat cel putin!) nu mai lucreaza cum trebuie.

Eu sugerez... sa incercati sa cumparati un kit de reparare al etrierului/lor de la dealer care costa destul de putin.., ca si in linkul de pe realeom, pus aici ca exemplificare.

Se poate vedea in poza ca componentele: 9, 10, 11; adica: Guiding Bolt, Protective Plug (capacel impotriva prafului..), Repair Kit Guide Bush..., va ajuta/imbunatati felul in care aceea parte IMPORTANTA a etrierului, care practic "pluteste" pe bucse de cauciuc, culisand pe boltul de ghidare. Bucsa de cauciuc aceasta din urma, asa cum banuiti, timpul si conditiile in care lucreaza.. o/le deformeaza/afecteaza destul de mult!

Desigur acestea trebuie cumparate si schimbate in pereche. Usor nu va fi sa fie instalate acele bucse-mansoane de cauciuc pentru ca se potrivesc destul de fix pe gaurile din etrier dupa cum si tijele trebuiesc desurubate.. fiind probabil foarte bine stranse..

Stiu ca aceasta poate fi cauza functionarii defectuoase a franelor mai ales cand problemele apar dupa o perioada de timp de cand placutele sau discul de frana a fost schimbate.

 

Pe de alta parte in cautarile facute in a incerca si discuri facute de alte marci.. am observat ca anumite marci mentioneaza ca/daca discurile sunt pre-incalzite, practic calite. Adica daca vanzatorul precizeaza ca discul are un continut mare de carbon, asta inseamna ca sansele ca acel disc sa se ovalizeze sunt diminuate.

Va sugerez sa si sunati vanzatorul pentru confirmare..

 

Așa este , eu chiar cerusem la bavauto și preț pentru kit de reparație etrieri , dar mi-au spus ca nu au . Dar o sa ĂŽntreb la MHS sau la Filaret , depinde unde ma hotĂŁrĂŁsc sa ma duc

Link to comment
Share on other sites

Pe site-ul Bmw Romania , oferta de placute si discuri fata (520d) este 1929lei cu manopera si tva incluse.

Btw, am intrebat la Bmw Autotransilvania Cluj cat costa manopera pentru schimbat discuri si placute fata cu piese OE ale clientului. Raspuns 700 lei doar manopera.

Mi se pare exagerat pretul in conditiile in care imi pot face schimbul acasa, probabil cu mai multa grija decat ei.

 

Corect ce zici , doar ca eu am primit oferta de la Filaret 1700 lei cu totul - manopera doar 300 lei ; de-asta ĂŽntreb dacĂŁ sunt Ok ca și service , aparțin tot de bmw ....? Piese originale ? De ce este mai ieftin ?

Link to comment
Share on other sites

Reprezentanta: Bavaria,MHS si poate Cobalcescu (nu sunt sigur)

Filaret este service autorizat BMW cu piese OE.Exact cum ti au spus in perioada asta este oferta,nu are dece sa ti fie teama.

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

atat Automobile Bavaria Grup, cat si BMW Filaret, BMW Apan, BMW AutoCobalcescu sau BMW Proleasing etc. sunt dealeri BMW cu unitate de service proprie... (mai sunt si dealeri fara unitate de service proprie, dar care apartin de cei care au asa ceva)... :excl:

 

in limbajul informal lumea s-a obisnuit sa le spuna reprezentanta, dar important e ca toate au acelasi "rang", nu e una mai presus de alta, in afara de preferintele clientilor, bineinteles...

 

asa ca, intre cele mentionate mai sus (si altele de prin tara), NU EXISTA nicio diferenta dpdv al acreditarii BMW Group

 

ofertele lor sunt bazate in general pe reduceri aplicate (la piese) de la nivel central (BMW Group), dar mai au si oferte proprii bazate pe discount-uri la manopera :sorcerer:

 

Corect ce zici , doar ca eu am primit oferta de la Filaret 1700 lei cu totul - manopera doar 300 lei ; de-asta ĂŽntreb dacĂŁ sunt Ok ca și service , aparțin tot de bmw ....? Piese originale ? De ce este mai ieftin ?

din adaosul comercial aplicat diferentiat de cei doi dealeri...

Link to comment
Share on other sites

Așa este , eu chiar cerusem la bavauto și preț pentru kit de reparație etrieri , dar mi-au spus ca nu au . Dar o sa întreb la MHS sau la Filaret , depinde unde ma hotărăsc sa ma duc

Pe de alta parte nu trebuie sa stai la mana dealer-ului. Pana la urma etrierele nu sunt facute de BMW. Pe etrier trebuie sa fie trecut modelul cel putin.. iar google poate sa iti fie prieten pentru raspunsuri mai detaliate.

..Sigur un model de etrier se potriveste pe aceleasi marimi de discuri dar diferite modele BMW..

Un exemplu.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pt precizĂŁri . M-am decis sa ma duc la Filaret in situația asta . Trebuie sa ma duc joi sau vineri sa dau avans pt ca am ĂŽnțeles ca nu le au pe stoc și nu le comanda fĂŁrĂŁ avans .

Ăntre timp am fĂŁcut un drum de 1 Mai aprox 1000 km , din care 5-600 pe autostrada și am observat exact cum tremura - deci când franez indiferent cum pana in 100-110 nu se simte nimic , când franez usor de la orice viteza 120 + , din nou nu se simte nimic --- tremuratul apare doar când apeși pedala mai tare de la viteze de 120+

Sper sa se rezolve prin schimbarea discurilor , o sa revin cam in 2 sapt cu rĂŁspunsul

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Revin cu un update. Am avut ceva probleme de rezolvat la seria 1 și am amânat schimbarea discurilor la e60. Dar am fost la Filaret am dat avans și dupĂŁ câteva zile m-au sunat , am programare acum miercuri pt schimb discuri + plĂŁcute . Noutatea ar fi ca mai nou par ca și-au revenit discurile de pe mașina ( au ĂŽmplinit cam 5000 km )

Deci nu mai ĂŽnțeleg nimic ; am pus ieri frâne de la mai multe viteze 120; 140 ; 180 ... nu mai tremura , decât f f f f rar .

De schimbat oricum le schimb pt ca le-am platit deja , dar nu ĂŽnțeleg fenomenul . Deci mai ĂŽntâi s-au ovalizat , au fost verificat și pe ceas comparator și arata ca sunt ovalizate și dupĂŁ ĂŽncĂŁ vreo 1500-2000 km sa ĂŽși revenit ...? ?

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update. Am avut ceva probleme de rezolvat la seria 1 și am amânat schimbarea discurilor la e60. Dar am fost la Filaret am dat avans și dupĂŁ câteva zile m-au sunat , am programare acum miercuri pt schimb discuri + plĂŁcute . Noutatea ar fi ca mai nou par ca și-au revenit discurile de pe mașina ( au ĂŽmplinit cam 5000 km )

Deci nu mai ĂŽnțeleg nimic ; am pus ieri frâne de la mai multe viteze 120; 140 ; 180 ... nu mai tremura , decât f f f f rar .

De schimbat oricum le schimb pt ca le-am platit deja , dar nu ĂŽnțeleg fenomenul . Deci mai ĂŽntâi s-au ovalizat , au fost verificat și pe ceas comparator și arata ca sunt ovalizate și dupĂŁ ĂŽncĂŁ vreo 1500-2000 km sa ĂŽși revenit ...? ?

 

Cat arata pe ceasul comparator? Am si eu ceva vibratii la franare,care la fel dupa un timp au disparut.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update. Am avut ceva probleme de rezolvat la seria 1 și am amânat schimbarea discurilor la e60. Dar am fost la Filaret am dat avans și dupĂŁ câteva zile m-au sunat , am programare acum miercuri pt schimb discuri + plĂŁcute . Noutatea ar fi ca mai nou par ca și-au revenit discurile de pe mașina ( au ĂŽmplinit cam 5000 km )

Deci nu mai ĂŽnțeleg nimic ; am pus ieri frâne de la mai multe viteze 120; 140 ; 180 ... nu mai tremura , decât f f f f rar .

De schimbat oricum le schimb pt ca le-am platit deja , dar nu ĂŽnțeleg fenomenul . Deci mai ĂŽntâi s-au ovalizat , au fost verificat și pe ceas comparator și arata ca sunt ovalizate și dupĂŁ ĂŽncĂŁ vreo 1500-2000 km sa ĂŽși revenit ...? ?

 

Poate asta e perioada de rodaj , pana se aseaza placutele, eu as mai astepta cu schimbatul, o rezerva nu strica, sa nu ai iar surprize.

Link to comment
Share on other sites

Cat arata pe ceasul comparator? Am si eu ceva vibratii la franare,care la fel dupa un timp au disparut.

 

Sincer nu mai știu exact valoarea dar au zis bĂŁieții ca era de vreo 5-6 ori valoarea maxim admisĂŁ , și am și vĂŁzut cum pulsa acul ĂŁla

 

Poate asta e perioada de rodaj , pana se aseaza placutele, eu as mai astepta cu schimbatul, o rezerva nu strica, sa nu ai iar surprize.

 

Nu mai am ce sa fac , am dat avans 1000 lei din totalul de 1750 lei cu tot cu manopera... tocmai ca nu erau pe stoc fiind mașina mai veche , le-au comandat ...

Link to comment
Share on other sites

Cam repede cu aprecierea, mai lasa -le vreo 5K.

 

 

Așa este, dar parca se simte mult mai bine decât se simțea cu cele ATE POWER imediat dupĂŁ ce le-am montat .

 

Sper sa fie ok .

 

Am primit și o oferta care mi se pare Ok pt schimb ulei grup , diferențial + cutie transfer ---- 700 lei cu totul , cum vi se pare ?

Știu ca as gĂŁsi mai ieftin dar ma ĂŽntreb dacĂŁ sunt greu de schimbat și ar fi mai bine la ei la Filaret ?

Link to comment
Share on other sites

Și la mine bat la frânare discurile la e90 320d automat, le-am luat la strung.. Și pânĂŁ la 80-90 nu bat.. Peste aceasta valoare iar bat.. Un prieten și-a pus ate power cu plĂŁcuĂže ceramicĂŁ pe e60.. BĂŁteau de noi.. Nu știu ce sĂŁ mai cred/ fac... Lichidul de frânĂŁ schimbat? Etrierii faÞã? Am testat roțile pe faÞã la un service. DupĂŁ ce apĂŁs frânĂŁ și au ĂŽnvârtit de roatĂŁ se ĂŽnvârt ușor.. Wtf?
Link to comment
Share on other sites

Și la mine bat la frânare discurile la e90 320d automat, le-am luat la strung.. Și pânĂŁ la 80-90 nu bat.. Peste aceasta valoare iar bat.. Un prieten și-a pus ate power cu plĂŁcuĂže ceramicĂŁ pe e60.. BĂŁteau de noi.. Nu știu ce sĂŁ mai cred/ fac... Lichidul de frânĂŁ schimbat? Etrierii faÞã? Am testat roțile pe faÞã la un service. DupĂŁ ce apĂŁs frânĂŁ și au ĂŽnvârtit de roatĂŁ se ĂŽnvârt ușor.. Wtf?

 

Inainte sa inlocuiesti discurile verifica etrierele (tijele de ghidare sa le cureti si dupa sa le ungi cu vaselina de silicon , garnitura de la pistonas sa nu fie deteriorate) si dupa ce ai schimbat discul poti sa schimbi si lichidu de frana , asa iti aerisesti si tot sistemul de franare de eventualele bule. Iar in privinta discurilor eu nu as alege ATE.

Link to comment
Share on other sites

Inainte sa inlocuiesti discurile verifica etrierele (tijele de ghidare sa le cureti si dupa sa le ungi cu vaselina de silicon , garnitura de la pistonas sa nu fie deteriorate) si dupa ce ai schimbat discul poti sa schimbi si lichidu de frana , asa iti aerisesti si tot sistemul de franare de eventualele bule. Iar in privinta discurilor eu nu as alege ATE.

Ce discuri sĂŁ aleg? Textar? Și plĂŁcute? Am ĂŽnțeles cĂŁ trebuie sĂŁ fie PlĂŁcuĂžele moi

Link to comment
Share on other sites

.Salutare tuturor, am aceeasi problema cu un F 11, 530d din 2014. Am facut "constatarea" la BMW, masina in teorie este acoperita de garantie "BMW premium Selection" dar se pare ca discurile de frana nu sunt acoperite de garantie, drept urmare mi-au facut un deviz de 1700 de euro, manopera inclusa pentru schimbarea discurilor fata spate . Mi se pare un pic cam mult. Germana nu prea pricep :D , ma puteti ajuta si pe mine sa comand de pe site-ul mai sus mentionat (www.leebmann24.de) ? Multumesc anticipat.

P.S. VIN: WBA5K11000D941359

Edited by AvantGarde
Link to comment
Share on other sites

 

 

Sunt multe firme pe care eu cu baietii le consideram "ghost"(tristan, kayaba(kyb),japanparts) si mai multe

 

kayaba este o firma foarte buna de amortizoare,de 10 ani de când vand si montez piese am schimbat un amortizor kyb la un ford care dupa un an a inceput sa curga,cat despre ate nu am avut cu nici o masina probleme,acum la e90 am pus textar fata spate si discuri si placute,doar pentru ca asa este echipata din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.