Jump to content

prese montat demontat rulment roata spate bmw e46


daniel1braila

Recommended Posts

daca as sti ce prese sa iau l-as demonta eu dar nu stiu ce anume, pentru bucse spate am gasit trusa dedicata asa ma vad nevoit sa merg la reprezentanta si numai manopera este 500 lei

 

in braila se aplica metoda cu bratul dat jos si zic ca planetara iese greu din butuc cai intepenita si nu prea vor sa se bage la asa ceva

Link to comment
Share on other sites

Si eu am schimbat rulmentul dand planetara jos. A fost mult mai rapid decat daca ar fi dat jos bratul, iar planetara a iesit foarte usor. MAsina mea e BMW E90 320d. Initial cei din service voiau sa dea jos bratul dar le-am explicat cu se poate lucra dand planetara jos, le-am aratat si un exemplu pe youtube, si s-au apucat de treaba, la sfarsit fiind si ei multumiti ca au facut treaba mai usor.
Link to comment
Share on other sites

daca as sti ce prese sa iau l-as demonta eu dar nu stiu ce anume, pentru bucse spate am gasit trusa dedicata asa ma vad nevoit sa merg la reprezentanta si numai manopera este 500 lei

 

in braila se aplica metoda cu bratul dat jos si zic ca planetara iese greu din butuc cai intepenita si nu prea vor sa se bage la asa ceva

 

Dar de ce vrei sa mergi la reprezentanta?

Link to comment
Share on other sites

meseriasi buni n-am ce zice, pai normal ca vor sa scoata bascula pentru ca habar nu au de meserie si nici nu iese planetara daca nu stii cum se da jos.....

 

PS

daca tot dati minus astept si un raspuns, sunt curios sa vad cum se demonteaza- monteaza rulmentul si fuzeta la e46 fara trusele alea

Link to comment
Share on other sites

cu ciocan(baros) si lemne... si se baga la loc cu carcasa rulmetului vechi prin bataie si cu multa atentie. ideal este sa ai presa , kit extractie etc... dar doar pentru masina personala merge si cu ciocan Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cu ciocan(baros) si lemne... si se baga la loc cu carcasa rulmetului vechi prin bataie si cu multa atentie. ideal este sa ai presa , kit extractie etc... dar doar pentru masina personala merge si cu ciocan

 

cu ciocan baros mi-au distrus la un Service un senzor ABS si a trebuit sa dau 90e pe unul Hella dupa ce cumparasem unul noname de 20e si nu a functionat.......

na bine sa spunem ca merge si cu barosul, desi eu nu m-as apuca sa bat in planetare si fuzete ca sa le scot cumva, nu ai pozitie sa bati in flansa din interior cu barosul si chiar daca se sparge cumva rulmentul si iese bucati tot ramane jumatate pe flansa si jumatate de carcasa in bascula...... daca e coxat de 15-16 ani acolo si cu presa iese greu, daramite sa bati cu barosul..... si cu lemne, sa vezi ce transpiratie te taie cand ramai fara roata, lisca de transpiratie si tb sa o duci cumva la Service ca nu reusesti.......de vis :thumbsup:

 

dar nu cred ca meritam minus ptr lista de scule de mai sus, fiecare isi are rolul in cadrul operatiunii de demontare montare :aww:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

luni ma duc sa ma programez la bmw macar au prese si ce trebuie am vb si pot sa vin cu rulmentu meu, am comandat skf ca cel original costa cam 350lei, daca as fi gasit vrun servis cu prese prin zona era bine asa decat sami demonteze tot mai bine cu prese si fara dereglat geometria Edited by daniel1braila
Link to comment
Share on other sites

Ce masina ?

Eu am schimbat ambii rulmenti pe spate cu planetarele intepenite.

La primul pe dreapta a fost cu iureş si per total costisitor,aproape ca era sa platesc si o presa indoita.

Iar la cel de pe stanga am ales sa schimb fuzeta cu tot cu planetara SH(cea ce trebuia sa fac si cu primul rulment).

 

Daca planetara este "sudată"nu o scoate nici presa preselor.

Ce as incerca eu acuma dupa ce am studiat situatia ar fi sa ung zona unde intra planetara in fuzeta cateva zile la rand cu un amestec din 50% ulei ATF si 50% acetona.

Cica amestecul asta penetreaza orice,ai nevoie si de o pompita sa ajunga uleiul unde trebuie.

Asta preventiv,nu sti cum se prezinta pana nu desfaci acolo.

Edited by calinbmw2000
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

(..)

Din cate am citit pe internet (credema ca m-am documentat)amestecul de 50% ulei ATF si 50% acetona ar fi cea mai buna soutie,mai buna decat cele din comert.

Si eu care credeam (si inca cred) ca "taticul" degripantului/penetrantului e de fapt lichidul de frana (practic atacand fierul(!) daca nu dam cu apa cel putin.. dupa aceea) pur si simplu.

Pentru ca lichidul de frana NU face ca, cheia/scula de folosit sa patineze/alunece pe capul surubului/piulitelor.

Sunt convins ca orice penetrant pe baza de ulei (vezi WD40.. Water Displacement!!?) NU este cel mai bun penetrant!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

e un bmw e46 320d din 2004 oricum am vb cu un mecanic si preventiv o sa dau eu piulita de la planetara si cateva zile o sa ung locul unde planetara intra in fuzeta, initial vroiam sa dau cu lichid de frana dar cred ca o sa incerc cu 50% ulei ATF si 50% acetona, o sa incerc la reprezentanta cel puti ei au presa de scos planetara si daca nu iese nici macar dupa ce o dau cu lichid cateva zile o sa apelez la un servis normal dupa ce cumpar planetara sh si fulie cu totu
Link to comment
Share on other sites

(...) cateva zile o sa ung locul unde planetara intra in fuzeta, initial vroiam sa dau cu lichid de frana dar cred ca o sa incerc cu 50% ulei ATF si 50% acetona, o sa incerc la reprezentanta cel puti ei au presa de scos planetara si daca nu iese nici macar dupa ce o dau cu lichid cateva zile o sa apelez la un servis normal dupa ce cumpar planetara sh si fulie cu totu

 

..nu conteaza atat de mult ce vrei sa folosesti ca penetrant pentru locul unde trebuie sa ajunga de data aceasta... "secretul nu este sa dai cu lchid cateva zile ci sa dai si sa lasi 5-10 minute penetrantu sa intre apoi cu batai usoare din mai multe directii pe axul planetarei (in axul planetarei..), fuzeta.. sa produci vibratii mici ansamblului ca penetrantul sa ajunga cat mai departe intre piese! Asta necesita rabdare si te asigur ca acel ansamblu va slabi mai devreme sau peste o ora-doua ;) dar cu siguranta va ajuta aceasta tehnica.

 

..Nu stiu cat spor o sa ai daca dai in fiecare zi in acel loc cu penetrant.. pentru ca acesta va alege sa curga altundeva..

daca nu aplici o tehnica pentru a fi absorbit unde trebuie!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Amestecul de 50/50 Atf si acetona este eficient datorita proprietatiior acetonei ridicate de penetrare ca solvent (in acest caz poarta cu ea uleiul care degripeaza).

 

@bimmer.in cazul lichidului de frana nu ar trebui sa mai existe pistoane sau suruburi de aerisire a etrierilor gripate.

 

@cainus.Nu rulmentul trebuie degripat,ci planetara care se sudeaza de fuzeta la imbinĂŁturĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

@bimmer.in cazul lichidului de frana nu ar trebui sa mai existe pistoane sau suruburi de aerisire a etrierilor gripate.

Nu vreau sa continui mult pe tema degriparii, dar poti sa fii sigur ca pistoanele (poate ca era si cazul sa spui in ce sens, unde mai exact) se gripeaza pentru ca pistonul are aceea garnitura de cauciuc (uzata sau crapata sau chiar distrusa)care protejeaza acel ansamblu de mizerie, apa, praf de placuta, cate si mai cate..; de aceea se gripeaza! Se mai gripeaza pistonul si din cauza ca scapa lichid si rugineste cilindru de metal..

 

Suruburi de aerisire zici? ;) Eu nu am patit niciodata sa nu le pot slabi intregi! Daca te uiti cu atentie pe acele suruburi.. exista doar o portiune mica 2-3-4 mm in partea de sus, pe surubul de aerisire care rugineste, pentru ca acolo apuca rugina sa se depuna, dar nu rugineste tot surubul!

Iara daca folosesti cheia potrivita, speciala nu vei strica niciodata acel cap al aerisitorului. Acela nu este un surub normal si mi se pare normal sa fie desfacut cu cheia dedicata.

 

Consider ca am dat un raspuns complet si logic.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Intradevar se prelinge lichid de frana pe langa garnitura si astfel pistonul rugineste (lichid de frana + umiditate).

Sunt patit si cu surub de aerisire rupt pt ca era gripat.

 

Totusi lichidul de frana este foarte coroziv (atrage si retine umezeala)periculos pt metal vopsea si cam tot cu ce intra in contact.

Cred ca Atf+acetona ar fi mai safe.

 

Cu toate astea nu contest calitatea lichidului de frana ca penetrant.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.