Jump to content

prese montat demontat rulment roata spate bmw e46


daniel1braila

Recommended Posts

Numai manopera 460 rulmentu l-am cumparat separat skf 120lei, cam mult manopera dar in braila cam toate servisuri unde am intrebat cam o dadeau cotita ca iese greu rulmentu cai gripata planetara ca deonicei nu iese si trebuia sa iau sh fuzeta si planetara (la reprezentanta nici nam stat langa ei miau zis sa stau linistit ca la ce prese au nau intampinat probleme si asa a fost in 2 ore era gata ) Edited by daniel1braila
Link to comment
Share on other sites

Numai manopera 460 rulmentu l-am cumparat separat skf 120lei, cam mult manopera dar in braila cam toate servisuri unde am intrebat cam o dadeau cotita ca iese greu rulmentu cai gripata planetara ca deonicei nu iese si trebuia sa iau sh fuzeta si planetara (la reprezentanta nici nam stat langa ei miau zis sa stau linistit ca la ce prese au nau intampinat probleme si asa a fost in 2 ore era gata )

 

Presupun ca ai schimbat rulmentii in pereche...

 

La reprezentanta evident ca sunt cele mai putine surprize. Si mai ales poti sa fii sigur ca rulmentul a fost instalat/"protejat", ei avand prese potrivite, totul fiind executat cu efort ...minim!

..Probleme cu rugina si depunerile sunt specifice doar noua celor fara prese dedicate. ;)

 

(Nu stiu daca cineva a sugerat aici dar si incalzirea prealabila a fuzetei (pentru a se dilata) cu arzator cu propan poate avea un efect pozitiv in extragerea rulmentilor.. cu "presele" obisnuite.)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Vrei sa scoti capatul planetarei din fuzeta??

 

La mine a iesit cu lovituri de ciocan intr-un dorn un pic mai subtire, sa nu infloreasca filetul.. (dar nu am scos piulita de pe surub pana nu am avut certitudinea ca iese la mana din fuzeta..) am dat in capul planetarei pana iesit. Am dat in dorn, niciodata direct cu, ciocanul in planetara.

Am scos si sprijinit in aer cat de cat drept capatul celalalt al planetarei (dinspre cutie) cu o sarma de cadrul-sport al diferentialului.

 

Sunt super ocupat acum, ca as mai fi zis.. dar asa am procedat in linii mari.

 

A, am pus un penetrant ca sa ajute cat de cat sa intre pe canelurile planetarei..

 

A si rugaciuni la cer sa iasa!

;)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

https://www.sculebgs.ro/scule-mecanica-auto/prese-pentru-tambur-si-butuc-de-roata/bgs-7682-presa-universala-pentru-tamburi-de-frana-butuc-de-roata-7682.html?gclid=EAIaIQobChMI9PmN2-Wc6gIVzBoYCh2-MgWmEAQYASABEgK6-_D_BwE

eu as paria pe una de asta , problema e ca tb sa o vad efectiv cat de strasnica este ptr ca sa mai am doua acasa... una cu gheare si una yato ptr extras rulmenti... dar au suruburile slabute pentru o planetara ruginita de e46

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

presa nr 2 yato ptr extras rulmenti,

si prima victima, un rulment fata, am scos bilele , camesile si inelul, si in combinatie cu surubul ala vechi o sa fac o presa ptr planetare.... sa vad de unde fac rost de niste suruburi m12-1.5

 

PS

Asta cu minusul... du-te frate si cauta-te la cap

post-26913-0-18742600-1593206539_thumb.jpg

post-26913-0-83716400-1593206562_thumb.jpg

post-26913-0-19782700-1593206865_thumb.jpg

Edited by BOASKA
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Asta cu minusul... du-te frate si cauta-te la cap

Unii cred ca fie sunt mecanici si daca vad ca se dua sfaturi cat de cat pe aici, dau si ei cu, ce pot, sau ce le mai ramane.. fie sunt cum zici chiar tu.

 

Asa cum am zis mai sus, as mai adauga ca atunci cand e sa bagi (pardon presezi) rulmentul cel nou inapoi eu am bagat in congelator intr-o punga fuzeta rotii ca sa se contracte cateva ore si sa elimin orice "abuz" cand era sa presez cu un surub lung flansa fuzetei. Tin sa spun ca pe o parte am avut emotii pentru ca surubul cel lung trebuie CENTRAT foarte foarte bine altfel risti sa tragi in unghi, indeosebi cand pui cheile si apropii piulitele .. greu se aliniaza!!

 

Trebuie batut cu ciocanul usor pana intra rulmentul (se aliniaza) pe partea fuzetei de pe masina. Inca o data, eu am lucrat la spate. Poate in fata e diferit, cumva..

 

Apoi ce am mai facut, am pus vaselina din cupru pe rulment din plin satina rugina departe cat mai mult timp. Si eventual sa ajute la lunecarea ulterioara.. daca o fi sa mai demontez acolo!

Desigur 99% din ce am pus eu acolo a fost rasa de toleranta foarte mica dintre fuzeta si rulment. Vaselina avand scopul anti-size; de aceea am pus aceasta.

Inca o data am pus un strat f subtire uniform pe exteriorul si interiorul inainte sa trag sub-ansamblele pe el.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dupa forma filetului ar trebui sa reziste destul de bine la stres, cele 5 gheare te ajuta si sa centrezi si sa fortezi mult mai tare, si placa rotunda este destul de rezistenta in comparatie cu presa ptr rulmenti yato care in tutoriale pe youtube se indoia daca era sudata planetara in fuzeta....

Daca nu reusesc cu presa asta sa demontez planetara mai am una veche pe care sa o modific, am facut rost si de suruburi de m12x1.5 de 10 cm, asta ca sa am toleranta pe lungime

Si presa ptr rulmenti este destul de exacta , are flanse si se centreaza perfect , stiu ca rulmentul intra greu inapoi,trebuie sa il presezi pana se centreaza.... am mai schimbat unul in germania, problema este ca acum st in romania si mecanicii au disponibil doar o ranga si un ciocan , si rulmenti de spate la bmw nu prea schimba niciunul.....

Vaselina o sa pun si eu pe rulment

La cate am pe cap mai dureaza cateva saptamani pana ma apuc de el.... <_<

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asa imi vin ideile si sugestiile pe rand.

Nu am inteles prea bine dar apropo de suruburile care le-ai gasit. Sper ca ai gasit tratate termic sau de o duritate/elasticitate mecanica buna, altfel s-ar putea sa se strice filetul ..

 

Oricum, ce am vrut sa zic e ca am facut rost de presa dedicata cat de cat.., in timp ce foloseam presa, aceasta avand un set rulmenti cu bile sub fiecare tip de surub (trei diametre diferite a suruburilor..) ... am observat IMPORTANTA rulmentilor pentru ca la un moment dat (din motice de disper..) am incercat intr-o situatie sa nu pun rulmentii sub piulita presei! Ha-ha, sansele de a apropia piulitele au fost mici (poate si din cauza marimii de presat..) spre nule. Nu mai vorbesc de uzura din filet..

Deci, concluzia a mea fost ca frecarea trebuie tinuta cat mai departe cu (aproape obligatoriu rulmenti dedicati pe marimea capului surubului din presa (acestia fiind unsi din abundenta..) ca si filetul presei uns, tot cu vaselina cuprata, pentru prevenirea "anti-size"- marirea tolerantelor datorita frecarii..

 

Cam asta am mai putut adauga din ce am facut/amintit.

Am folosit asa ceva:

 

https://www.amazon.com/Universal-Sleeve-Bearing-Removal-Insertion/dp/B00QMZJB9I

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

post-26913-0-23165900-1594573524_thumb.jpg

 

post-26913-0-69129700-1594573536_thumb.jpg

 

am gasit o bara de fonta pe care am sudat doua saibe de 60

o bara de otel de 12'si doua ghidaje din platband de 6mm

are cam 1-1.5kg, mi se pare cam anemic cred ca o sa mai adaug doua patrate de fier pe capete adica inca vreo 1.5-2 kg

o sa fac si o adaptare in U ptr prindere pe presa asta noua ca sa nu mai inventez alte alea...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

post-26913-0-23165900-1594573524_thumb.jpg

 

mi se pare cam anemic cred ca o sa mai adaug doua patrate de fier pe capete adica inca vreo 1.5-2 kg

o sa fac si o adaptare in U ptr prindere pe presa asta noua ca sa nu mai inventez alte alea...

Pare cam anemic.. bine faci ca mai pui pe capatul cel putin unde se opreste -slide-hammerul.. acolo, daca ti-ai prins degetul sau pielea in focul actiunii.. "intri pe interzis" de durere.

Pana la urma nu strica sa fie mai greu caci poti ori si cat regla intensitatea loviturii.

 

Si as mai adauga ceva piulita si sudura in plus pe capat.. sa tina!

 

Nu m-as increde prea mult in DW40.

Eu mai intai folosesc prea-sfantul lichid de frana la incercari din astea..

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mai am niste placute de 7mm grosime, ideea este ca sunt foarte scumpe si sa vad din bucatile ramase daca pot sa fac 4 placute de 12 cmx12cm

Saiba din spate este sudata de jur imprejur cu electrod de 3,2 nu se mai zmulge de acolo, as fi dorit sa fac filet la capete, am niste filiere dar cred ca ma chinui rau cu bara aia de otel.... asa am decis sa trec la sudura

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Bravo! Felicitari pentru reusita.

Presa aceea, de unde ai luat-o?

Unde a fost cel mai mic pret.

 

Ma bucur ca esti printre foarte putinii care se baga si schimba cate ceva pe la masina si impartaseste experienta.

 

Dar de ce ai vrut sa schimbi diferentialul si ai ajuns sa schimbi doar crucea cardanica?

Probabil cardanul nu mai e balansat.

Eu nu am schimbat niciodata doar crucea? Se schimba usor?

Banuiesc ca ai prins rulmentul ala intermediar in acelasi loc care a fost strans.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt de fapt doua prese combinate cu flansa de la ciocanul inertial, una este o presa ptr depresat planetare butuc roata , cealalta este pentru rulmenti, si pentru scos rulmentul din butuc am o trusa de depresat bucse, de fapt cred ca am si pus pe aici poze odata

De la bardi auto, triton, sau online am cumparat, ciocanul inertial l-am facut singur, cand am inceput sa bat cu el m-am felicitat singur, am tras de 5-6ori pana sa sara fuzeta fara nu stiu cum as fi reusit

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.