Jump to content

2nd BMW F30


Merlin21

Recommended Posts

Dupa mai mult de 6 luni de la E92, am ajuns la al doilea BMW.. un F30.

 

Nu eram f hotarat ce vreau dupa coupe, prima optiune era 328 F30 si dupa vreo 10 masini vazute, conduse, unele pierdute, am ajuns la un 320d.

 

Pt mine conta sa nu fie negru sau inchis, head-up, trapa si scaune incalzite. Nu au fost sa fie toate, dar ce compromis am facut a fost ok zic eu, pt mine.

 

Masina e un 320d de 184 (pare greu de crezut, dar 80% din ce e de vanzare sunt ED de 163) fab 2014, km 151800 reali, luata de la licitatii.

 

Ca dotari, e destul de aproape de ce as fi configurat si eu de noua.

Le las doar pe cele mai importante

 

Color Mineralweiss Metallic - A96

Upholstery Leder Dakota/schwarz - LCSW

Production Plant REGENSBURG

Production Date 2014-02-13

 

2FH 16"light Alloy Wheels V-spoke 390

205 Automatic Transmission Automatic Getriebe

216 Servotronic Servotronic

3AG Backup Camera Rueckfahrkamera

403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch

417 Roller Sunblind, Rear Side Windows Sonnenschutzrollo Hintere Tuersch.

430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent

5DL Surround View Surround View

524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht

544 Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf.

6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf

6AE Teleservices Teleservices

6NH Hands-free Facility W. Usb Interfac Freisprechein. M. Usb-schnittstelle

6VB Control Infotainment Steuerung Infotainment

6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.

606 Navigation System Business Navigationssystem Business

610 Head Up Display Head-up Display

8TH Speed Limit Info Speed Limit Info

 

Ce imi lipseste f tare sunt scaunele incalzite, dar o sa fac cumva sa le pun.

Masina am luat-o pt starea in care era, dotarile, anul si km.

Era placut sa mai aiba si pachetul de lumini, in rest alte dotari nu imi lipsesc.

 

Cel mai incantat sunt de Visibility package, este de departe cea mai misto dotare a masinii, fata de bixenonul de pe E92, pare ca a rasarit soarele. Este f placut de condus noaptea.

 

In 3 saptamani de cand o am, am facut si prima investitie, un set de oglinzi noi, pt ca... BMW.. si neinscriptionate.. Acum sunt scrise, desi masina are numere provizorii.

 

Si 2 poze la repezeala:

 

IMAG2608.jpg

IMAG2610.jpg

  • Like 9
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca e reglabila, ca sa o vad ok e la maxim sus.

Si hai sa zicem ca ma descurc cu head-upul, problema e deschizatura volanului e ingusta raportat de la informatia de pe display-ul din bord.

 

Am mai mult de 1000km cu masina, am facut si un detailing interior si am spalat-o corespunzator pe afara, dar poze tot nu am apucat sa ii fac.

Link to comment
Share on other sites

Inainte sa o iau am citit destul de multe review-uri, am vb cu 2 persoane care au facut aceasi trecere si am mers cu cateva masini.

Totusi nimic nu te pregateste chiar atat de bine pt convietuirea cu masina.

 

Toti ziceau ca interiorul este un mare pas inapoi si calitatea este mult mai slaba. Eu am zis ca exagereaza, dar e chiar mai rau de atat.

Nu cred ca am vazut masini post... 2007 care sa fie ansamblate atat de slab.. efectiv.. cred ca poti sa gasesti squeaks and craks peste tot. Masina scartie efectiv peste tot unde pui mana si apesi mai tare. E... ireal, comparativ cu seria E90 cat de slabe sunt la capitolul asta. Din punctul meu de vedere calitate interior la bmw-uri sub F10 nu mai exista. F10 inca e ce trebuie, seria 3, 1, X1, chiar si X3 stau rau la capitolul asta.

 

Cu pozitia in masina iar e greu, E92 era ce trebuie, F30 desi e mai mare, pare mai inghesuit, spre exemplu controalele la geamuri, la coupe veneau la fix, aici e aiurea trebuie sa dau mana inapoi ca sa ajung la ele.

Aa.. si ce ma dispera efectiv.. nu gasesc o pozitie ok la volan incat sa vad head-upul si informatiile de pe bord, efectiv volanul acopera o parte din informatii. Trebuie sa stai f aproape de volan si cu volanul f jos ca sa apuci sa vezi kilometrajul. Se poate trai cu asta.. dar , atentia la detalii cam a lipsit.

Volanul alta buba, e basic, dar e... atat de subtire, doar la dacie mai era atat de subtire. Nu are nici o treba cu fostul volan sport de la E. Primul retrofit interior o sa fie volanul de M. A, si inca ceva, acum cu volanul asta, cu mana stanga pe volan, lovesc in genunchiul stang :hyper:

 

La asta am roti de 16, chiar m-am bucurat, zic ca o sa fie super comfortabila... pe naiba.. se simte orice gura de canal, mai rau ca la e92 pe 17 si nici nu am runflat. Ce-i drept nu stiu ce presiune e in ele si cred ca si viteza cu care le iau e mai mare.

 

In rest nu sta pe drum ca E92, ala avea 255 pe spate aici am 205. Avand in vedere asta, nu le compar, dar din ce pot sa imi dau eu seama, sta si ea bine pe drum si cu un set de 17 cred ca e ce trebuie.

 

Acum, are si ea partile ei bune, dotarile o fac sa iasa in fata destul de mult si sa merite, pe noapte e cea mai tare masina pe care am condus-o, consumul e ff bun, iar cutia automata face toti bani.

Banuiala mea e ca orice motor ai pune pe ea, chiar si 318d se misca bine din cauza cutiei. (chiar am condus unul si a fost mai mult decat ma asteptam). In depasiri acolo unde conteaza gen 80-120 e mult mai rapida decat fosta. In ture mai inalte, intr-adevar nu e asa fun ca un motor pe benzina.

 

Mi-ar fi placut mult 328i.. dar la ce viteza medie am eu.. e foarte ok si asta. De motor nu imi pare rau.

Zgomot de distributie nu are, cutia schimba perfect.

 

Ca si o concluzie, dupa cum am spus si in topicul cu e92-ul, daca exista un E92 cu motor de 28i, cu automata asta, head up si dechidere automata a portbagajului, aia era masina ideala pt mine.

 

Am crezut ca doar eu gandesc asa.

Impartasim aceeasi parere. Tehnologia si dotarile sunt ok, tin steagul sus, ca sa spun asa, dar calitatea materialelor din interior ( plastice, fete de usi, bord ) sunt sub calitatea celor din E90. Dar, trecem peste, mergem mai departe...Ne bucuram de ce avem

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente ;) Masina e frumoasa si are dotari faine. Mie imi place f mult cum arata F30 la exterior.

 

Dar cum spui si tu, la interior mai era de munca...au cam dat chix cu calitatea materialelor. Cand am ales si eu, oscilam intre F30 si F10, evident din cauza pretului. Ma tot urcam in ele in showroom si cand treceam din 3 in 5 , nu stiu, parca era un clic asa, o alta lume. Masina transmitea o senzatie de soliditate in constructie, calitate si lux, pe care 3-ul efectiv nu le avea. Apoi test drive-ul cu ambele a fost decisiv. Desi pe F30 LCI au rezolvat unele probleme din interior cu materiale mai bune, inca nu era ce trebuie. Si am comparat mai mult cu e46 si e90 pe care le-am avut, sa fie din aceeasi clasa.

 

Cum spui si tu insa, unele chestii de tehnologie sunt atat de misto incat masina per total iese pe plus :)

 

Personal, daca as putea, cred ca as face un mix din toate modelele de pana acum si toate generatiile...atunci ar iesi masina perfecta :p

 

Important e sa te bucuri de ea si sa aveti grija unul de altul!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Azi a primit si prima revizie, la BMW la Cobalcescu.

Pana acum mi se par mai ok decat Bavaria sau MHS.

 

Km 152k, toate filtrele si lichidul de frana.

Mai avea 11k pana la revizie, dar am zis sa stau linistit.

 

In rest, inca ma obisnuiesc cu ea, incepe sa imi placa mai mult.

Dupa ce am pus mana pe un volan sport si unul de M, m-am convins si mai mult ca asta e urmatorul upgrade.

 

Masina merge bine, daca stau sa citesc pe forumuri diseara trebuie sa ma duc sa schimb uleiul la cutie si maine sa ii fac distributia si a doua zi alta caseta de directie. In realitate incep sa cred ca unii poate au cumparat o masina mai prost intretinuta.

 

Iar sa incep cu ce nu ma incanta, cum schimba cutia. Daca merg in comfort, schimba f jos, gen 1500-1600 si o tine la mers constant la 1100-1200. Mult prea jos dupa mine si se simte daca vrei sa accelerezi ca e subturata. Cu toate astea schimbarile sunt atat de line, imperceptibile de parca e CVT.

Ca sa nu mearga subturat o tin in Drive Sport. Schimba corect in jur de 2100-2200 si in general nu scade sub 1500. Ce nu imi place in drive sport e ca se simt schimbarile de viteza (sa fie din cauza turatiei mai mare?) si directia e sesizabil mai greoaie.

Pacat ca nu poti sa le configurezi individual. Ideal ar fi modul drive comfort si sa schimbe mai sus ca sport.

 

In eco pro nu am mers niciodata, iar din drive in sport nu am dat decat de vreo 3 ori, nu mi se pare ca ajuta cine stie ce, mai bine cu kick down.

 

Consumul iar mi se pare f bun si trage absolut decent. In continuare cred ca 328i era ce trebuie, dar nu pt drumurile mele.

 

Sunt in cautare de jante style 392 sunt prima optiune, apoi 415 sau 400. As ramane totusi pe 17 cred.

 

 

 

@mikken, mie nu imi place asa tare f30 pe afara, e92-ul parerea mea e mult mai frumos.

Legat de calitate, am stat azi doua ore in showroom asteptand masina si m-am uitat la toate de la x1 la g30. Poate am devenit eu maniac dar la toate am gasit plastice care scartie.. WTF? la E-uri nu exista asa ceva. Pana si F15 sau G30 scartaiau.... dar nici unul ca F30, poate doar X1. Deci problema este cat se poate reala.

 

 

P.S. Culoare imi place f mult, desi nu e gri, tine f bine la praf. Ma incanta maxim asta.

SI o poza dupa spalare (Magifoam, ONR si Sonax BSD). La 2 ore a plouat.. :)

 

IMAG2752-01.jpg

Link to comment
Share on other sites

In bugetul meu se incadrau F30 si F10. Seria 4 depasea bugetul.

 

Si mai e o chestie, 4 coupe... dupa mine e sub seria 6 si seria 2 strict ca design. E chestie de gusturi. Oricum am de gand la urmatoarea sa ma intorc la coupe-uri.

Si legat de 4, ciudat e ca imi place mai mult grand coupe-ul decat F32.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De ce nu ai mers pe seria 4 coupe (nu grancoupe)? Pentru ca din ceea ce spui mie mi se pare ca tie iti place mai mult forma de coupe deoarece tot compari f30-ul cu e92 in loc de e90.

 

Firul acesta incepe asa: "Dupa mai mult de 6 luni de la E92, am ajuns la al doilea BMW.. un F30.". Nici acum nu ti se pare evidenta comparatia in baza experientei personale?

 

Subscriu la problemele cu privire la calitatea asamblarii masinii la interior. F30 este pur si simplu groaznic. Campioana este varianta Sport Line unde sunt folosite multe elemente de plastic tip glossy. Stiu ca nu reprezinta nici o consolare, dar sa stii ca sunt probleme grave si la seriile 4 si 6 spre exemplu.

 

In ideea in care ai chef sa-ti imbunatatesti confortul in habitaclu iti recomand sa urmezi acest fir unde gasesti destul de multe informatii cum sa omori greierii: http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1031768

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Confirm si eu, multe plastice care bat la interiorul de F30. Mi se pare mai slab calitativ fata de E90 :( Motorul si cutia sunt mult mai ok, ceea ce e normal, dar la finisaje au cam dat chix cu plasticele astea ieftine :( Edited by six in line
Link to comment
Share on other sites

Si primul retrofit, de fapt al doilea (primul e un footrest metalic de pachet M), grile de Modern Line.

 

image.jpg

index.jpg

 

Foarte multumit de cum arata masina acum, mai urmeaza niste jante pe 17 sau 18 si e gata.

 

Si inca o intrebare, ca sunt destui posesori de F30 pe aici, se potriveste airbag-ul de la volanul meu (basic) la volanul sport?

Vizual mi se pare ca arata la fel.

Edited by Merlin21
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

absolut deloc.

 

e o chestie de preferinte, mie spre exemplu mi se par cele mai urate cele de M, complet negre.

stiu ca lumea face de obicei schimbul invers, pune negre complet, dar eu inca dinainte sa imi iau masina, orice culoare ar fi fost stiam ca o sa ii pun grilele de Modern.

 

amuzant este ca si la E92 am facut fix la fel, prima modificare a fost sa schimb grilele cu unele cromate.

 

ma oftic de niste jante de Modern Line, am avut ocazia sa le cumpar si apoi m-am sucit ca am ascultat mai multe persoane ca nu sunt cine stie ce. Iar ieri am vazut una ca a mea cu jantele alea si mi-au placut f mult cum veneau.. Asta e, mai caut.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai nevoie de:

Volan incalzit

Buton de incalzire

Trim-ul de sub volan unde vine montat butonul

SZL-ul (partea din spatele volanului, cel cu manete)

 

Astept si eu sa imi vina volanul acum, sper sa imi raspunda userul neo__andersson la mesaj sa ma duc sa fac si eu operatiunea.

Edited by Kragod
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hm, la mine nu scartaia nici un plastic la interior, si masina este chiar comoda.... ptr gropile si craterele din romania nu este conceputa sigur

 

Lol, negrul ala mat de pe bord si volanul nu ma atrag deloc, dar ma rog a mea era colorata toata si nici altora nu le-a placut sa zic asa....

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.