Jump to content

Culoare lichid servodirectie !?!


floryn1987

Recommended Posts

Am verificat fluidele masinii si am gasit lichidul de servodirectie putin peste prima liniuta de jos. Deci este la minim. Iar pe capacul borcanului era putin curs dar se vedea ca era mai demult nu era proaspat.

Pe capac scrie sa pun doar lichid CHF 11S. Ciudat insa pentru ca, culoarea lichidului este galbena!?!

Am cautat lichid CHF 11S culoare galbena si nu am gasit, deci inseamna ca am alt lichid acolo?

post-80799-0-25452700-1493133142_thumb.jpg

Edited by floryn1987
Link to comment
Share on other sites

Am gasit tutoriale insa nu stiu care este varianta buna.

1. Golesc tot ce este in rezervorul cu lichid, apoi completez cu cat am scos, apoi pornesc masina, volan stang si dreapta maxim, opresc apoi scot iar tot ce este in rezervor si apoi completez iar. Apoi totul ar trebui sa fie perfect. (varianta cand lichidul nu este complet negru)

2. Golosc tot ce este in rezervorul cu lichid, apoi scot un furtun de sub masina (nu stiu care este) golesc tot lichidul ce se afla in instalatie, apoi completez cu lichid toata instalatia, volan stanga - dreapta. (varianta cand lichidul este deja foarte uzat)

 

Prima varianta pare mult mai buna si simpla de facut.

Edited by floryn1987
Link to comment
Share on other sites

Depinde ce vrei tu sa faci , daca vrei sa faci o schimbare in care sa inlocuiesti aproape tot uleiul desfaci si din alte parti si dupa inlocuiesti si bidonul/vasul de la servo in care cica se afla si un filtru magnetic. Dar nu stiu daca toate modelele au acel filtru in bidon/vas. Dar avand in vedere ca uleiul nu este foarte contaminat eu zic sa scoti cat de mult poti din vas si sa pui peste cat intra.
Link to comment
Share on other sites

Am inteles. Dar imi poti spune daca este corect ce vreau sa fac?

Golesc tot ce este in rezervorul cu lichid, apoi completez cu cat am scos, apoi pornesc masina, volan stanga - dreapta maxim, opresc apoi scot iar tot ce este in rezervor si apoi completez iar. Apoi totul ar trebui sa fie perfect, o mare parte din lichid sa fie inlocuit cu cel nou.

Ma gandesc ca dupa ce completez, rotirea volanului stanga-dreapta face ca si restul de lichid uzat sa ajunga in rezervor ca sa il pot scoate.

Edited by floryn1987
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat recent lichidul directiei si am pus uleiul acesta BMW 83 29 0 429 576 la un E90 din 2005.

 

Lichidul cu siguranta nu fusese schimbat niciodata. Conditiile in care era rezervorul sunt greu de imaginat; dupa golire mirosul si mizeria adunata pe peretii rezervorului... nu s-a lasat curatat decat dupa ce l-am fiert efectiv in 2-3 ape cu detergent si ...limpezit lichid de spalat vase si apa rece. Rezervorul are un filtru cilindric ca o cana care sta invers prins cu un surub in centru. Filtrul nu se poate scoate dar se poate roti in interior, pentru a fi curata inspectat - sa nu fie infundat. Multi il schimba cu alt rezervor nou..

 

Schimbul/inlocirea lichidului este relativ simpla. Se scoate unul din furtune (nu cel dintre pompa si rezervor ci celalalt) de la fundul rezervorului si se infunda teava de la fundul rezervorului cu ce ai la indemana pentru ca rezervorul dupa golire trebuie sa il mentii plin pe toata durata procesului..

Capatul furtunului scos il bagi intr-o sticla de plastic pentru ca acolo va curge lichidul vechi (rosiatic).

Apoi rotesti incet-incet cureaua elastica, incercand sa o dai jos de pe "roata" pompei. Cureaua aceea este prevazuta a fi elastica, deci nu trebui sa te temi - eu am refolosit-o cu succes. Am folosit o surubelnita sa scot curea bagand-o treptat-treptat, trangand simultan in lateralul ..rotii pompei. La fel am pus cureaua la loc.

 

Dupa ce ai dat jos cureaua si ai lichidul nou in rezervor poti sa rotesti manual roata pompei. Curand vei observa ca in timp ce rotesti constant, lichidul vechi curge iar cel nou scazand din rezervor. Nu exagerez, o sa il vezi scanzand cu ochii.

 

Eu am folosit aproape un litru la schimbul celui vechi si inca 3/4 dintr-un alt bidon de 1 litru..

 

Eu in timpul schimbului am avut si rotile din fata suspendate asta facand mai usoara manevrarea rotilor la rece fara tensiuni suplimentare in caseta... dar rotirea spre stanga, apoi spre dreapta combinata cu rotirea pompei nu a dus la scoaterea a prea/mai mult lichid vechi, deci nu trebuie sa te ingrijorezi daca tu nu o sa ai rotile suspendate. Poti sa faci rotirile acestea dupa ce pui totul la loc; lichidul nou nu se va contamina prea mult..

 

Inca un amanunt - colierele vechi originale, nu vei reusi sa le pui la loc!

Fa rost in prealabil de coliere metalice de calitate .. si strange-le bine cand le montezi pentru ca ele pot pierde lichid din instalatie..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am comandat PENTOSIN CHF 11S 1L. O sa incerc sa scot cat de mult lichid o sa pot. Insa nu stiu daca o sa desfac furtunele de la rezervor. Poate trebuie sa il curat si eu? La service mi-au zis ca lichidul arata cat de cat curat nu este rau dar nici ca nou si sa completez cu acelasi <_< Insa nu se contamineaza cel nou cu cel vechi in timp ce invart de volan sau de roata pompei?

As fi recunoscator daca mi-ai si arata care este roata pe care se afla cureaua?

Link to comment
Share on other sites

<_< Insa nu se contamineaza cel nou cu cel vechi in timp ce invart de volan sau de roata pompei?

As fi recunoscator daca mi-ai si arata care este roata pe care se afla cureaua?

 

E destul de evident ca se contamineaza prin amestec cu, cel vechi daca scoti doar lichidul din rezervor si il umpli cu altul nou. Prin metoda asta ar trebui sa schimbi/scoti de cateva ori dupa ce pornesti faci cateva ture, opresti motorul.. prin metoda asta nescotand/ne-impingand pur si simplu lichidul vechi.

 

Instalatia directiei are pe langa pompa si un circuit din cauciuc dupa cum si unul de racire, care este in zona radiatoarelor in forma de S; cel putin asa este la 320d 163cp. De aceea intra si atat de mult (aproape 1 litru.. se pare).

 

De aceea am incercat sa explic metoda mea pentru ca eu am ales sa torn lichid nou pe o parte(tur) si sa il scot pe cel vechi pe return. Mai mentionez ca toata operatia se face pe sus; nimic pe dedesupt.

Mai eficient de atat nu se poate..

Am ales metoda asta si pentru ca pretul pe litru al lichidului mi s-a parut destul de mare..

 

Roata pompei este singura care este antrenata prin aceea curea elastica de catre axul motorului.. Cel putin asa este la E90 320d 163cp.

 

Cand ajung acasa dupa lucru voi incerca sa pun si o poza.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Readuc la viata topicul.

Si eu am descoperit azi ca uleiul la servo este la minim. Ca au scazut temperaturile, ptr. ca..., nu are importanta. Trebuie sa completez.

Caut ce sa cumpar, pe realom vad 2 posibilitati: Hydraulic fluid CHF 11 S sau BMW automatic transmission fluid D 2.

Verific, scot din vas lichid cu o seringa, gasesc galben-murdar, oarecum transparent.

Sun un tip ce se ocupa cu piese Bmw si-mi zice sa verific ce scrie pe capacul vasului de lichid. "only ATF" scrie. Deci:81229400272

Description: BMW ATF D II.

Asta ce culoare este la origine ? Sau nici nu conteaza, cu 1 litru schimb tot in instalatie dupa indicatiile lui bimmer90f30.

Masina : E91, NFL, doar cu servodirectie, 2.0 M47 120KW.

Seara buna tuturor !

 

Deci important este sa completam sau sa schimbam cu ce gasim scris pe capacul vasului, nu ?

Edited by daniellu
Link to comment
Share on other sites

Hydraulic fluid CHF 11 S sau BMW automatic transmission fluid D 2.

 

 

Asta ce culoare este la origine ? Sau nici nu conteaza, cu 1 litru schimb tot in instalatie dupa indicatiile lui bimmer90f30.

Masina : E91, NFL, doar cu servodirectie, 2.0 M47 120KW.

E VERDE cand este nou.

 

Sunt la al doilea schimb!

L-am gasit rosiatic din nou!

Prima oara era de-a dreptul mizerabil, si mirosea foarte urat, dupa 350k km, cred si eu. Si cu depuneri, mazga, pe peretii vasului; greu, greu de curatat.

 

De altfel sa stii ca e lifetime.. daca intrebo la dealer.

 

Schimba tot lichidul, altfel nu faci decat sa contaminezi cel vechi cu , cel nou si o sa consumi prea mult pana cel nou il inlocuieste pe cel vechi.

 

Succes.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Va salut,

Oarecum stresat de "culoarea uleiului la servo", dupa oarecare studii am ajuns la urmatoarea concluzie:

- lichidul de servo se completeaza sau inlocuieste dupa specificatia de pe capacul vasului de servo.

 

"Only ATF" si vom utiliza 81229400272, Motul MULTI ATF sau DEXTRON III (foarte posibil rosu, ATF obligatoriu) .

Asta dupa ce am consultat catalogul Motul, TecDoc, nu vreau sa le fac reclama, pareau printre cele mai complete;

 

"capac CHF" - PENTOSIN CHF 11S, cod de origine 83290429576. Pe origine e verde.Producator Motul : MULTI HF.

Mentionez ca am introdus datele masinii mele, E91 2.0D M47 163 hp.

 

Seara buna va doresc,

post-94301-0-51543700-1571688044_thumb.png

post-94301-0-16639400-1571688372_thumb.png

Edited by daniellu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.