Jump to content

Inlocuire injector N47 318d - E91 LCI 2011


Recommended Posts

Salutare dragi colegi,

 

Povestea a inceput in Octombire 2016 cand am mers la Bimmer Service pentru o constatare la motor in urma unor trepidatii ciudate la relanti. Din care a reiesit ca unul din injectoare nu este cuminte (Poza 1). Mi-au propus sa folosesc sa folosesc Aditivul pentru combustibil BMW in speranta ca poate se regleaza functionalitatea acelui injector / cilindru. Nu au promis vre'o rezolvare. Apoi in ianuarie am mers pentru o a doua diagnoza ca sa vedem daca s-a mai schimabt ceva. A doua oara valorile indicau in continuare o problema a unuia din injectoare (Poza 2).

 

Bogdan de la Bimmer Serv. mi-a spus ca nu ar fi un motiv foarte mare de ingrijorare pe moment si ca o sa inceapa sa tacane la rece, dar dupa ce se incalzeste va functiona decent. In cele din urma va trebui schibat sau reconditionat la BOSH Autoserv.

 

Masina nu a mai facut foarte multi km de atunci. Iar saptamanile acestea am inceput sa ma folosesc iar de ea. De ceva vreme, aud (nu mereu) un sunet de motor ca de evacuare sport atunci cand accelerez de la ~1800 pana la 2500rpm si atunci cand este in frana de motor in aceleasi turatii. Pare sa scoata acest sunet doar cand masina este in sarcina, nu foarte mult la neutru. De mentionat este si faptul ca atunci cand motorul se comporta asa, parca si cutia (in mod D) face downshift mai devreme, pare sa isi schimbe comportamentul, sau poate ca e doar imaginatia mea motorul auzindu'se mai tare. Nu simt pierderi de putere in perioadele in care face asa. (Am sa incerc sa pun curand filmari cu zgomotul produs de motor in in sarcina, turatie + frana de motor si pornire / oprire.).

 

 

Poza 1

Poza 2

 

 

Trag concluzia ca incepe sa faca figuri acel injector si intentionez sa merg sa rezolv in saptamana ce urmeaza. Am inteles de la service ca injectoarele funtioneaza in tandem 1 cu 3 si 2 cu 4, si ca cel mai probabil doar unul din el este afectat iar celalalt incearca sa corecteze ce greseste prmul.

 

Intentionez sa schimb unul din injectoare si sa reconditionez altul.

Voi ce at face in locul meu ?

 

- Inlocuire cel cu probleme si reconditionare ce de-al doilea ?

- Inlocuire cel cu probleme si reconditionare a celor 3 ramase ?

- Inlocuirea ambelor injectoare ?

 

Le pot inlocui pe ambele daca va fi cazul insa nu as vrea sa schimb o piesa daca aceasta este in parametrii de functionare. As prefera sa investesc altfel acei bani. Apropos de bani, am inteles ca injectorul BMW ar costa cam 2200 de lei iar cel BOSH in jur de 1600, la acestia adaugandu-se 100-150 de lei manopera la Bimmer. E ok ? As merge pe cel BMW.

 

 

Scuze daca am scris mult,

Va multumesc anticipat! :thumbsup:

Edited by ird
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Schimba-l deocamdata doar pe cel defect, iar daca la diagnoza de dupa apar in continuare probleme si la celelalte, atunci sa iei in calcul si inlocuirea celorlalte cu defecte/probleme.

Dar odata schimbat cel defect si introdus in calculator seria de injector a celui nou, ar trebui sa scapi doar cu 1.

Link to comment
Share on other sites

Schimba-l deocamdata doar pe cel defect, iar daca la diagnoza de dupa apar in continuare probleme si la celelalte, atunci sa iei in calcul si inlocuirea celorlalte cu defecte/probleme.

Dar odata schimbat cel defect si introdus in calculator seria de injector a celui nou, ar trebui sa scapi doar cu 1.

 

Multumesc mult de sfat. Am sa'l iau in considerare cand voi merge cu masina.

 

Intre timp am reusit sa filmez cate ceva. Primul clip este cu functionare normala iar cel de'al doilea este cu sunetul de care vorbeam in original post. In video 3 am incercat inregistrarea sunetului la neutru, cu usa deschisa.

 

 

De mentionat ca am mai observat ca atunci cand se comporta ciudat, daca incerc sa tin rpm la putin peste relanti ~900-950 rpm se simte in caroserie o oscilatie ciudata, ca si cum motorul nu merge rotund.

Link to comment
Share on other sites

In filmarea cu usa deschisa pare sa se regenereze filtrul de particule.

Am avut si eu diesel si cand se regenera filtrul de particule avea putin lag la accelerare, se auzea un sunet mai gros pe evacuare, iar cutia schimba la turatie mai mare decat de obicei. Si motorul parea sa isi schimba mersul pe parcursul regenerarii.

Link to comment
Share on other sites

In filmarea cu usa deschisa pare sa se regenereze filtrul de particule.

Am avut si eu diesel si cand se regenera filtrul de particule avea putin lag la accelerare, se auzea un sunet mai gros pe evacuare, iar cutia schimba la turatie mai mare decat de obicei. Si motorul parea sa isi schimba mersul pe parcursul regenerarii.

 

Salut, m-am gandit si eu la asta si am tot cautat pe net filmulete cu regenerarea filtrului. Am vazut in toate filmele de pe net ca atunci cand se regenereaza DPF scoate un fum gri/alb, la mine nu face asta. Nu scoate pic de fum pe evacuare. Si intrebarea mea e: daca se regenereaza DPF nu ar trebuit sa scrie pe nicaieri ? Un bec, ceva. Si nu inteleg de ce ar face asta doar din cand in cand.. ca face de 3-4 saptamani. Si chiar si asa de ar fi, nu cred ca e asta pentru ca simt motorul ca nu merge cu ar trebui, nu merge rotund, chiar daca nu resimt pierderi de putere.

 

 

Ma pune pe ganduri.

 

Am inteles ca o curatare buna cu ultrasunete e binevenita (Vedeti video de mai jos). Doar prin urmarirea clipului atasat mai jos veti observa ce presupune curatarea injectoarelor. Si mi se pare foarte fair ce explica baietii aia acolo. Stiu ca ala e un clip din SUA, dar ma gandesc ca poate si pe la noi sunt baieti care o fac corect.

 

Planuiesc sa schimb cel mai afectat injector si sa le curat pe restul la SERVICE Bosch Car Service – Negruzzi Bucuresti

Apoi o curatare de EGR si a galeriei de admisie la Bimmer Serv.

 

A mai lucrat cineva cu Bosch Car Service – Negruzzi ? Sunt ok ?

Dar de Bimmer Service ? Pareri ? Experiente ?

Edited by ird
Link to comment
Share on other sites

La mine asa arata corectiile si merge rotund motorul, sa nu fie altceva la tine.

post-74174-0-51512700-1493669214_thumb.jpg

 

Hmm. Ma pui pe ganduri.

 

Oricum, cred ca s-ar merita sa fac o curatare a injectoarelor, just in case. Adica cred ca ar fi de folos pentru functionarea buna a motorului.

 

Cred ca inainte de toate am sa merg sa repet revizia facuta acum 5k KM. Chiar daca nu a trecut asa mult as vrea sa pun alt ulei. Trebuie sa recunosc ca am fost la Bimmer si am optat pentru pachetul lor de revizie fiind mai usor pentru mine, pt ca eu nu cunosc ce si cum sa cumpar. Am vazut ulterior pe factura ca uleiul pe care mi l-au pus, pe factura este trecut "Ulei BMW Shell Butoi 5W30". Si una peste alta, nivelul actual la ulei este cu 1-2 mm peste nivelul maxim. WTF ? :mellow:

Am mai auzit nasoale pe forum despre uleiul la butoi, and stuff. E nasol ? :angry2:

 

Ma gandesc sa cumpar eu uleiul dar nu am experienta nicidecum in achizitia de piese. Citeam pe forum despre Castrol Magnatec 5W30 C3. Sau Castrol Edge, 5W30 ?

 

Voi ce ulei folositi / recomandati ?? Pentru 2011 318d N47 213k KM - Cod F065993

Cati L de ulei intra in N47 ?

Iar pentru filtre ? Stiu ca Trebuiesc filtre pentru habitaclu, aer motor, ulei si combustibil. Dar de care ? Cum ? De unde ? :( Sunt praf.

Edited by ird
Link to comment
Share on other sites

Cand se regenereaza filtrul de particule este normal sa NU scoata niciun fel de fum.

Eu la diesel motor 3.0, foloseam Castrol, numai 0W40 LongLife 4. Banuiesc ca merge si la 2.0 fara probleme, din moment de respecta norma BMW LL4. Filtre OE-BMW, Mann sau Knecht.

Reviziile le faceam la BMW Filaret.

Link to comment
Share on other sites

Uleiul e bun pentru motorizarea ta, nu merita sa-l dai jos la 5000km, macar 10k. e totusi cel mai avansat ulei pentru BMW. La butoi esti mai sigur ca e ce trebuie decat asta la bidoane de la toti comerciantii stradali. Toate reprezentantele auto, nu numai BMW aduc ulei de la fabricant la butoi. Mai intai rezolva problema cu regenerarea, vezi daca se face corect, filtru de particule cum prezinta? Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

In legatura cu uleiul de motor,intra 5.4l,daca mergi pe Castrol,baga 5w30 LL-long life;eu am facut pana acu 2 schimburi cu el si sant multumit de cum suna motorul cu el,poti merge linistit 15000 km.cu el,despre filtre eu merg mult pe Man mai putin ala de motorina care l-am pus de la Mahle .
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor de lamuriri. Raspund fiecaruia prin quote, mai jos.

 

Cand se regenereaza filtrul de particule este normal sa NU scoata niciun fel de fum.

Eu la diesel motor 3.0, foloseam Castrol, numai 0W40 LongLife 4. Banuiesc ca merge si la 2.0 fara probleme, din moment de respecta norma BMW LL4. Filtre OE-BMW, Mann sau Knecht.

Reviziile le faceam la BMW Filaret.

Ok, deci daca nu scoate fum, e vre'un mod in care sa imi dau seama ca face Regen ? Si cat ar trebui sa dureze ?

Cat despre ulei, observ ca 0W40 LongLife 4 de la Castrol este recomandat de BMW si are omologarile necesare, dar la fel are si 5W30, respectiv 5W40. Care sunt diferentele intre ele ? Tu de ce ai ales 0W40 si nu altceva ?

 

 

Uleiul e bun pentru motorizarea ta, nu merita sa-l dai jos la 5000km, macar 10k. e totusi cel mai avansat ulei pentru BMW. La butoi esti mai sigur ca e ce trebuie decat asta la bidoane de la toti comerciantii stradali. Toate reprezentantele auto, nu numai BMW aduc ulei de la fabricant la butoi. Mai intai rezolva problema cu regenerarea, vezi daca se face corect, filtru de particule cum prezinta?

 

Legat de ulei, incerc sa motivez cumva schimbarea asta cu faptul ca masina a inceput sa se comporte asa la scurt timp dupa ce am facut ultima revizie, in ianuarie. Parerile sunt impartite despre uleiul la butoi. Depinde si de unde l-au luat. De luat in calcul ca Bimmer Service nu sunt reprezentanta (sau cel putin asa cred). Poate o fi ceva cu el.

Iar legat de regerare DPF. Cum imi dau seama cum se prezinta filtrul de particule ? Ma pot uita undeva in meniul masinii ? Ca nu cred ca fizic este accesibil, acesta fiind sub masina.

 

 

In legatura cu uleiul de motor,intra 5.4l,daca mergi pe Castrol,baga 5w30 LL-long life;eu am facut pana acu 2 schimburi cu el si sant multumit de cum suna motorul cu el,poti merge linistit 15000 km.cu el,despre filtre eu merg mult pe Man mai putin ala de motorina care l-am pus de la Mahle .

 

Cred ca aceasta configurate o sa o aleg si eu pentru filtre. Am vazut ca baietii de la Bimmer mi-au pus filtru de combustibil BMW, sau cel putin asta scria pe el. Ai un magazin favorit de unde procuri ?

Link to comment
Share on other sites

Toate problemele le vezi cu o interfata, mergi la cineva, ca sunt cativa buni in Bucuresti, o sa-ti verifice mai multe chestii care influenteaza regenerarea, gradul de incarcare, bujiile, releul, fara ele ok. nu regenereaza. Uleiul nu are treaba in ecuatia asta, nu cred ca e mai grozav Castrol, decat cel BMW.
Link to comment
Share on other sites

Lasa uleiul in pace ca este foarte bun ,poate ai o probleme la un injector .... eu stiu ca la modelele noi nu se prea curata.......ce ai pus tu link sunt injectoare de pe masina lu bunica.frantics.gifPune testerul pe ea si poate daca faci asta la intr-o reprezentanta te scuteste de bani dati aiurea.Un injector costa 500 euro ,nu te grabi sa-l schimbi .....sau chiar 2 ca asa a zis Bimmer.Ma repet aici ,uleiul Shell chiar daca este la butoi este foarte bun. Edited by dorubimotoru
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Toate problemele le vezi cu o interfata, mergi la cineva, ca sunt cativa buni in Bucuresti, o sa-ti verifice mai multe chestii care influenteaza regenerarea, gradul de incarcare, bujiile, releul, fara ele ok. nu regenereaza. Uleiul nu are treaba in ecuatia asta, nu cred ca e mai grozav Castrol, decat cel BMW.

Care sunt acei cativa buni in Bucuresti ? Te referi la reprezentate sau la persoane fizice, pasionati ?

 

 

Lasa uleiul in pace ca este foarte bun ,poate ai o probleme la un injector .... eu stiu ca la modelele noi nu se prea curata.......ce ai pus tu link sunt injectoare de pe masina lu bunica.frantics.gifPune testerul pe ea si poate daca faci asta la intr-o reprezentanta te scuteste de bani dati aiurea.Un injector costa 500 euro ,nu te grabi sa-l schimbi .....sau chiar 2 ca asa a zis Bimmer.Ma repet aici ,uleiul Shell chiar daca este la butoi este foarte bun.

Ok, am sa merg sa o pun pe tester. Recomanzi o reprezentata anume ? Bmw Filaret suna ok ?

Edited by ird
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 1 month later...

Salutare. De ceva timp masina mea 318d 143 cp dpf if fizic si soft la frig porneste la sfert dar se cam zguduie un pic si cam da cu ful alb/ albastrui la pornire cateva minute, insa dupa cateva minute isi revine si din tremurat si cu svos fum. Am achizitionat o diagnoza ista si am facut un test, zero erori chiar si la rece. Am verificat injectoarele la rece si din ce am mai citit si vazut cilindrul 4 are o valuare de peste 1, parca +1,3 sau + 1,5 , iar pe masura ce se incalzea se apropia de zera. La cald cam toare au valori apropiate de zera sau un pic cu minus. Credeti ca acel injector sa faca acele zgomote si trepidatii? Sa.l schimb sau sa le duc la curatat? Cu masina in ultimele luni am mers mai mult pe oras

La ultimele porniri am observat ca a inceput sa  bata si ceva ca si cum ar fii de la tacheti , dar din topicuri am.inteles ca ar putea fii de la vreaun injector defect( bataie la rece). Daca mai merg o perioda mica asa se poate intampla ceva? Gen sa distrug pistoane sau altceva?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.