Jump to content

Achizitie x5 (2014)


MihaiSilviu

Recommended Posts

totusi de ce doresti tu suv?

 

pt bucuresti, grecia si mers la munte in statiuni, nu iti trebuie suv.

eu nu am sa inteleg niciodata rostul acestor masini si pe cumparatorii lor.

un suv este mare, lent fara motorul adecvat, consuma mult, intretinere scumpa, centrul de greutate sus(risc de rasturnare ridicat), sansele sa eviti un accident in situatia in care o chestie teribila apare pe sosea sunt mici, anvelope scumpe etc.

 

ok, poate as lua un suv ca a 2-a sau a 3-a masina...sincer mi se pare mai util sa ai in ordine: un sedan awd, un coupe decapotabil si apoi un suv.

 

adica, ce face un om cu un suv in bucuresti, grecia si pe valea prahovei?

 

eu zic ca cei 30.000 euro iti sunt suficienti pt un sedan frumos, xdrive si mergi cu el peste tot fara probleme. doar avantaje. nu inteleg care este argumentul unui x5 in fata seriei 5, pt ca nu vad absolut niciunul. poate cineva sa enumere 2-3 chestii pe care le ai cu un X5 si nu le ai cu seria 5 si asta aplicand nu doar la situatia data pe acest topic?

Edited by edit
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Singurul motiv pe care mi-l imaginez, fiind de 3 ani in bucuresti, este sa-l parchezi in locuri nepermise, trotuare foarte inalte unde nu poti sui un sedan :)) chiar eram in parcare la nush ce mall, si era un trotuar super inalt, plin de suv-uri parcate.

Nu zic ca pentru asta il iei tu, dar trend-ul asta l-am observat in bucuresti, si nu numai.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Enumar eu:

1) seria 5 modelul nou are consola din mijloc enorma, unii stam aiurea fiindca nu avem 1,7 metri

2) pozitia la volan e total diferita: nu mai stai cu fundul pe asfalt cu picioarele intinse, e o pozitie mult mai fireasca, ca intr-un fotoliu

3) fara sa fiu cocalar: esti privit altfel in trafic: te lasa lumea sate bagi, nu te claxoneaza nimeni pentru orice greseala minora, de sicanat nu mai spun... si pot sa fac comparatia asta fiindca conduc si alta masina.

 

Ai 2-3 chestii, sa mai continui?

 

Ai condus x5 biturbo, nu mai spun triturbo si a fost lent? Matuta pe jos cu 530, a6 3.0, le-am condus pe toate si vorbesc din experienta.

 

Ai condus x5 cu jante pe 20/21 cu optiunea aia cu amortizoare care se intaresc si a fost instabil?

 

Accident: prefer sa fiu intr-un suv decat intr-o masina mica in caz de ceva chit ca au amandoua 5 stele.

 

Nu e mai mare in dimensiuni ca un seria 5.

 

Decapotabila am avit si e INUTILA in romania: cand e cald te bate soarele in cap, se uita lumea la tine ca la urs, daca mergi cu mai mult de 60 te termina curentul etc. De trapa panoramica ai auzit? Ca eu nu la seria 5 sau 7... doar la suv

 

Uite aici masini lente: 😂😂😂😂

https://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=18604

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

pai da, dar la motorizari echivalente, la jante echivalente, la amortizoare echivalente, mereu sedanul va fi mai rapid, mai stabil. ba chiar nici nu trebuie echivalent, mereu se multumeste cu mai putin decat vrea un suv. am un amic care a trecut de pe A6 modelul fabricat pana in 2010 pe X5 modelul de pana in 2013 si in primele 6 luni a intrat de 3 ori un fundul celui din fata. mereu credea ca masina se va opri si nu a facut-o.

 

da, la siguranta pasiva, suv-ul este peste, insa la cea activa, este mult sub un sedan. incerc sa spun ca suv-ul te poate pune mereu in situatia sa faci un accident pt ca are centrul de greutate sus si este greu. e sufficient sa nu fie semnalizata bine o curba, sa iti sara un pieton in fata si imediat poti ajunge in sant pe cand la sedan ai sanse mai mari sa scapi.

prefer ca in aceasta viata daca este sa fiu pus in 3 situatii extreme, sa fiu de fiecare data in sedan, pt ca daca as conduce sedan poate 2 le-as evita, insa cu un suv poate doar 1 din ele. prefer sa ma gandesc ce fac in acea situatie in in care inevitabilul s-a produs, decat sa fiu in suv si sa ma gandesc la acele 2 situatii.

 

in fine, parerea mea este ca in 30.000 euro poate sa isi ia un sedan f bun.

aici inchei offtopicul ca se supara lumea.

Edited by edit
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

la banii aia nu o sa cumpere niciun X4 si niciun X5 cu motor 3.0D cu una, doua sau trei turbine!

 

Cred ca discutia trebuie sa se raporteze la afirmatiile/solicitarile/intrebarile initiatorului topicului.

 

Fara sa fiu luat in nume de rau, doar ca o parere personala, intaresc afirmatiile lui @edit:

 

1) seria 5 modelul nou are consola din mijloc enorma, unii stam aiurea fiindca nu avem 1,7 metri - nu stiu daca e chiar atata de mare inconvenientul, aici e o chestie care tine de cel care vrea sa isi cumpere masina, de fiecare; nu stim inaltimea si gabaritul lui si nici nu a zis ca vrea SUV ca are probleme cu gabaritul si ca nu intra intr-un sedan :)

 

2) pozitia la volan e total diferita: nu mai stai cu fundul pe asfalt cu picioarele intinse, e o pozitie mult mai fireasca, ca intr-un fotoliu - am fost recent la un BMW driving experience - pilotul chiar mi-a recomandat si mi-a confirmat ca se impune sa stai cu scaunul lasat cat mai jos, cat mai aproape de sosea, din doua motive: 1. centrul de greutate, cu cate este mai jos, cu atat este mai bine; 2. cu cat esti mai jos, cu atat simti mai bine masina si poti sa raspunzi mai rapid la orice solicitare, deoarece corpul nostru resimte tot de jos in sus, iar cu cat esti mai sus cu capul (creierul si neuronii :) ) cu atat si "lag-ul" mai mare pentru fiecare raspuns/actiune a noastra (adica dureaza mai mult ca informatia sa ajunga la creier si sa fie procesata).

 

3) fara sa fiu cocalar: esti privit altfel in trafic: te lasa lumea sate bagi, nu te claxoneaza nimeni pentru orice greseala minora, de sicanat nu mai spun... si pot sa fac comparatia asta fiindca conduc si alta masina. - mi se intampla destul de des (zilnic) sa fiu lasat sa ma bag, sa nu fiu claxonat, sicanat etc. si in seria 3, deci cred ca cu privire la acest aspect, nu neg ca nu ar conta cat de premium ar fi masina, dar nici nu cred ca e diferenta f mare intre un seria 5 si X5, daca ne raportam la cat de mult premium arata ele. Oricum, cred ca mai sunt si alti factori care conteaza la aspectele astea. Spre ex.: daca vad un antitalent pe drum sau pe cineva care are masina lovita/zgariata pe toate partile, il las, chiar daca are masina premium sau nu, DE FRICA orin din alte considerente, dar nicidecum ca e premium masina!

 

Ai 2-3 chestii, sa mai continui?

 

Ai condus x5 biturbo, nu mai spun triturbo si a fost lent? Matuta pe jos cu 530, a6 3.0, le-am condus pe toate si vorbesc din experienta. - nu cred ca are relevanta comparatia (parerea mea e ca nu are buget pentru asa ceva). Atata timp cat initiatorul lua in calcul motorizare2.0D si chiar si fara AWD, nu cred ca e cazul de astfel de comparatii; nu cred ca isi ia o masina sa mature pe jos alte masini :)

Ai condus x5 cu jante pe 20/21 cu optiunea aia cu amortizoare care se intaresc si a fost instabil? la fel, nu cred ca are relevanta comparatia (parerea mea e ca nu are buget pentru asa ceva). Oricum, consider ca avand aceeasi echipare, esti mai safe intr-un sedan decat intr-un SUV, cu exceptia accidentelor, unde sa zicem ca ar putea conta gabaritul SUV-ului, dar mai cred si faptul ca in acelasi timp, daca este sa se intample, se va intampla oricum, iar de la un anumit prag, nu mai conteaza daca esti in sedan sau SUV.

 

O zi buna tuturor!

 

PS: +1 pentru sedan :)

Edited by B 333 ZYX
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am 1,86 nu sunt obez: in seria 5 stau aiurea.

530 e mai incet decat x5biturbo. Nici nu ma obosesc sa le caut datele oficiale. Le-am condus pe amandoua, acelasi an.

 

Cand iei x5 biturbo/triturbo ai pe el franele mai mari decat la cel cu o singura turbina, sa afirmi ca franeaza aiurea doar imi demonstreaza ca nu ai condus asa masina.

 

Faza cu lasatul: conduci cumva x5 si alta masina ca sa poti face

afirmatii de genul: acelasi sofer acelasi stil de condus difera doar masina?...

 

Cand stai mai sus vezi "peste" masina din fata: ai cateva secunde in plus sa procesezi ce se intampla pe sosea deci esti mai safe.

 

Nu stiu pe ce circuit ai fost tu dar in viata reala e mai important sa vezi obstacolele mai devreme decat sa intri putin mai tare intr-o curba (asta daca esti pilot profesionist cum era ala de la bmw nu amatori ca noi...)

 

 

Dupa logica ta: daca stau cu fundul pe asfalt impulsului nervos ii ia mai mult sa ajunga la creier decat daca as sta intr-o pozitie fireasca? 😂😂😂😂😂😂

  • Like 3
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

X5 F15 Sdrive de 2 tone si ceva iarna pe frig pe panta o va lua in jos. Tractiunea spate nu va face fata si in depasiri motorul ala va fi insuficient. Daca impozitul de 1980 de ron e principala ta grija, inseamna ca nu te gandesti la ce trebuie. Un X5 intretinut ca la carte costa o gramada de bani. Si eu am crezut la fel cand am facut trecerea de la E90 2.0D la F30 330xd ca scap DOAR cu 35% in plus,insa costurile sunt cam duble. Vorba aia: prostia si domnia se platesc :D Daca te feresti de costuri mari legate de consum, taxe si intretinere, mai bine te orientezi spre ceva mai mic.

Salut,

Un PM de la tine se poate, sa incerc un replay?

Cred ca nu am suficiente postari sa pot scrie mesaje private.

Iti multumesc.

 

Trimis de pe al meu SM-N920C folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am 1,86 nu sunt obez: in seria 5 stau aiurea.

530 e mai incet decat x5biturbo. Nici nu ma obosesc sa le caut datele oficiale. Le-am condus pe amandoua, acelasi an.

 

Cand iei x5 biturbo/triturbo ai pe el franele mai mari decat la cel cu o singura turbina, sa afirmi ca franeaza aiurea doar imi demonstreaza ca nu ai condus asa masina.

 

Faza cu lasatul: conduci cumva x5 si alta masina ca sa poti face

afirmatii de genul: acelasi sofer acelasi stil de condus difera doar masina?...

 

Cand stai mai sus vezi "peste" masina din fata: ai cateva secunde in plus sa procesezi ce se intampla pe sosea deci esti mai safe.

 

Nu stiu pe ce circuit ai fost tu dar in viata reala e mai important sa vezi obstacolele mai devreme decat sa intri putin mai tare intr-o curba (asta daca esti pilot profesionist cum era ala de la bmw nu amatori ca noi...)

 

 

Dupa logica ta: daca stau cu fundul pe asfalt impulsului nervos ii ia mai mult sa ajunga la creier decat daca as sta intr-o pozitie fireasca? 😂😂😂😂😂😂

 

Circuitul Motorpark, Adancata :)

 

Exista explicatie si pentru afirmatia ta cu statul mai sus la volan si exista o problema si in cazul asta: cand stai mai sus la volan (situatie in care vezi si botul masinii) problema este ca tinzi sa te uiti in apropierea masinii, adica sa te uiti la botul ei si tocmai aici intervine problema, tinzi sa nu te uiti in fata si sa nu anticipezi. Este vorba despre explicatii/teste facute, in sensul asta; v-am transmis doar ce mi-a confirmat si mie un pilot in urma cu putin timp; un pilot, deci un conducator auto peste medie :)

 

Prin urmare, n-am chef de rautati sau alte chestiuni ca nu este cazul. Cine vrea sa se gandeasca/aprobe cu privire la ce am scris este ok, cine nu, din nou totul este ok :)

 

Obstacolele pe care le vezi la departare (pentru ca stai mai sus), le vezi si dintr-un suv si dintr-un sedan, parerea mea;

 

V-am zis logica si explicatia cu privire la pozitia la volan. Nu intru in polemici de genul si nici in altele, de fel.

 

Ultima replica ma conduce la ideea ca ori ai inteles fix pe dos situatia, ori e vorba de o gluma proasta; Prin urmare, iti explic din nou: daca stai in aceeasi pozitie corecta la volan, dar mai sus (cu scaunul mai sus) reactionezi mai tarziu decat daca stai, tot tu, cu scaunul mai jos,pentru ca simti mai repede impulsurile si prin urmare reactionezi mai repede. Cred ca am explicat destul de simplu si clar in postul anterior :)

 

Bafta!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Scuzati de off topic, dar ce am inteles eu din discutie este ca iti iei X5 ca sa poti parca pe toate bordurile si pe toate spatiile verzi si ca sa te lase "fraierii" cu Opel, Ford, Dacia sa te bagi in fata lor si sa le tai calea. Edited by Cosmin S
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Scuzati de off topic, dar ce am inteles eu din discutie este ca iti iei X5 ca sa poti parca pe toate bordurile si pe toate spatiile verzi si ca sa te lase "fraierii" cu Opel, Ford, Dacia sa te bagi in fata lor si sa le tai calea.

Este si asta un motiv 😂😂😂

De fapt conduci mai relaxat ca nu te mai enervezi cu toti prostii in trafic.

 

Chiar nu ma intereseaza ce spune nu stiu ce pilot care poate e super pe circuit dar varza in trafic.

 

Daca stau mai sus vad mai repede obstacolele si am mai mult timp sa reactionez.

 

Gata offtopicul din partea mea.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca tu iti iei SUV dintr'o ambitie prosteasca... Daca te deranjeaza sa dai 2000 lei la impozit pe an o sa ai un soc de fiecare data cand o sa trebuiasca sa bagi bani in masina. Un set de anvelope noi pentru X5 costa 2500 lei, un schimb de distributie 3000 lei, un schimb de discuri si placute 2000 lei (si se duc mult mai repede ca la un F30-F10). Combustibilul anual pentru o medie decenta de KM o sa fie 10 000 lei... Lista este mult mai lunga iar eu am fost optimist cu preturile.

Nu te supara pe mine, dar lasi impresia ca financiar te depaseste situatia... Eu iti recomand sa iti iei un F10(fie sedan sau touring). O sa ai destul spatiu si o sa reduci destul de mult costurile. In primul rand diferenta de consum va fi destul de mare. Daca un F10 2.0d consuma 6 la 130-140kmh, un X3/X5 va manca ~9. De oras sau viteze mai mari nici n'are sens sa mai zic.

Link to comment
Share on other sites

in esenta, problema se rezuma la:

-30.000 sunt insuficienti pentru X5 dupa 2013. punct. prin continuarea afirmatiei si prin felul cum s-a pus problema impozitului, nu cred ca are sens ca omul sa se inhame la tot ce presupune a fi proprietar de X5. eu unul, nu m-as baga pt ca nu ma tine portmoneul si nu mi-e rusine sa recunosc. fiecare om trebuie sa fie rational si cred ca si el trebuie sa fie astfel.

-clar suv fara Xdrive este absolut exclus. mai ales la cat de greu este X5-ul devine si ridicola situatia pt vreme de iarna.

 

alternative: X3/X4/Seria 5 F10(chiar cu facelift)..asta daca vrea musai BMW. pt ca mai sunt alternative si de la alti producatori.

 

initiatorul topicului cred ca vrea X5 si pt prestanta adusa de aceasta masina. consider ca, din cele 3 propuse de mine, seria 5 aduce de toate(s-ar putea sa ii ajunga banii chiar de 525xd bine echipat). si BMW-ul submotorizat ma racaie pe creier. cred ca X5 cu 25d este la fel ca 520xd-ul meu adica slab. posibil ca X5 25d sa fie si mai slab.

nu stiu de ce, insa X4 mi s-a parut mereu un wannabe care nu este deloc. chiar nu imi scot palaria in fata lui X4 ci apreciez mai mult X3-ul, masina fiind de fapt ceea ce isi propune, pe cand X4 nu.

 

 

@All

un set de anvelope petarde de X5 costa 2500 lei. ca unele bune costa 3500 lei.

Edited by edit
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Stiu, de'asta am si mentionat ca sunt optimist. De vreo vizita la reprezentanta nici nu se mai pune problema... De banii astia gaseste un F10 cu dotari foarte bune, rulat putin etc. Eu cel putin asta as alege.
Link to comment
Share on other sites

La bugetul de 30.000 eu zic sa te uiti spre un X3 F25 sau un X5 e70 2013 bine dotat cu mai putini km. Un F15 la 30.000 nu vei gasi (poate peste 1-2 ani), plus ca mai trebuie sa iei in calcul, indiferent de masina pe care o vei alege, faptul ca primu lucrul vei schimba distributia (500 euro piesele) si vei face o revizie de ulei si filtre (200 euro) + manopera.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si-un schimb de ulei la cutia de viteze (daca e trecuta de 80k km). De preferat si in cutia de transfer. Vreo 400 de euro, macar.

 

Daca nu tii la X5, X3-ul F25 e ok, chiar ieri m-am urcat intr-unul cu pachet M. Surpins placut de spatiu (fata de E60-ul pe care il am), pozitia la volan, scaune si sunetul N47 (eu am M57 in 6 cilindri).

Edited by jeezy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu tii la X5, X3-ul F25 e ok, chiar ieri m-am urcat intr-unul cu pachet M. Surpins placut de spatiu (fata de E60-ul pe care il am), pozitia la volan, scaune si sunetul N47 (eu am M57 in 6 cilindri).

Ce pozitie la volan? Nu auzi ca procesezi mai greu informatia daca stai mai sus?😂

  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Ce pozitie la volan? Nu auzi ca procesezi mai greu informatia daca stai mai sus?��

Tu chiar crezi astea? :D

 

E chestie de preferinte, eu am scaunul ridicat maxim la E60, si la 1.86, stau comod. Imi place sa vad ce am in jur si sa vad capota masinii.

Probabil ca in SUV l-as tine la minim, ca e inalta pozitia de fel.

 

Edit: Am vazut ieri pe unul cu un Passat, abia i se vedea capul de portiera, ala cred ca simtea pietrele cu funduletul. :frantics:

Edited by jeezy
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ce zici de seria 5 GT? Ofera o pozitie mai inalta la condus fata de un seria 5 standard. Are garda la sol putin mai mare (parca era 15,5 cm).

Este construit pe platforma de seria 7 si la interior este mai spatios decat seria 5.

 

 

La un search pe BMW Gebrauchtwagen preturile pleaca de la 27.000e in functie de dotari.

Am folosit ca filtru an 2013, xdrive si rulaj pana in 141.000

Vezi pdf atasat

BMW seria 5 GT.pdf

Edited by ACM
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea la x4 nici sa nu te gandesti....la banii astia nu gasesti neam...si eu am cautat anul trecut si x5 si x6...oricui ii plac aceste 2 modele...pot spune ca sunt de referinta....pana la urma am facut rabat de de la unele dotari,de la model,si am achizitionat x3 f25,11.2012,27500 euro....asta e treaba...e putin submotorizata in opinia mea avand motorul de 2000 pe benzina dar datorita km am preferat-o pe asta in dauna altora...

spor la cautari..

Link to comment
Share on other sites

Wowwwww ce de raspunsuri...apreciez argumentele pro si contra...bugetul atat in permite.masina viitoare sigur va fi un suv din diferite motive- sotie,copil,siguranta,borduri,etc,sigur voi cauta cu xdrive ca va fi x3,4 sau 5.....motorizarea va fi ori 2 sau 3 litri.nu ma grabesc,am ce conduce,voi fi cu ochii pe mobile.de si alte site-uri(NU de la noi) si voi lua o decizie....VA MULTUMESC pt argumentele pro si contra.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.