Jump to content

Retrofit DDC - Suspensie activa X3F25


ACM

Recommended Posts

Va salut.

 

Credeti ca se poate face un upgrade de la suspensie normala la DDC (dynamic damper control) pentru X3F25?

 

Masina are 3 moduri de condus (EcoPro, Sport si Comfort) lipseste cel Sport+ caracteristic masinilor ce au suspensie activa?

 

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Nu este adevarat , de obicei cele care au Comfort si Sport au suspensie active ... dar nu are relevanta ... Vezi in dotarile masinii ce ai. Nu merita de loc sa faci retrofit , doar telescoapele costa 1000 euro bucata plus cablaraia si modulele ... iar rezultatul final nu o sa fie ceva wow fata de suspensia standar , nu vad cum poti exploata in x3 asa fel incat sa fie asta o nevoie prioritara. Parerea mea , am vazut diferentele ... in plus dynamic drive sau active drive (nu mai stiu cum se numeste) este in ust have , se inclina masina in curbe si nu mai simti balasul Acela care este caracterizata masinilor suv cele care au centru de greutate mai sus fata de o limuzina.
Link to comment
Share on other sites

Nu este adevarat , de obicei cele care au Comfort si Sport au suspensie active ... dar nu are relevanta ... Vezi in dotarile masinii ce ai. Nu merita de loc sa faci retrofit , doar telescoapele costa 1000 euro bucata plus cablaraia si modulele ... iar rezultatul final nu o sa fie ceva wow fata de suspensia standar , nu vad cum poti exploata in x3 asa fel incat sa fie asta o nevoie prioritara. Parerea mea , am vazut diferentele ... in plus dynamic drive sau active drive (nu mai stiu cum se numeste) este in ust have , se inclina masina in curbe si nu mai simti balasul Acela care este caracterizata masinilor suv cele care au centru de greutate mai sus fata de o limuzina.

 

Am verificat VIN-ul si am optiunea S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO

Din ce sesizez eu diferenta intre modurile Sport vs Comfort pe masina mea este de Servodirectie si Cutie.

Directia e mai precisa pe sport --> se intareste volanul si cutia schimba treptele mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Va salut.

 

Credeti ca se poate face un upgrade de la suspensie normala la DDC (dynamic damper control) pentru X3F25?

 

Masina are 3 moduri de condus (EcoPro, Sport si Comfort) lipseste cel Sport+ caracteristic masinilor ce au suspensie activa?

 

Mersi.

DDC ar merita daca ai avea EDC... ceea ce nu cred :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, EDC (DDC cum apare pe lista de optiuni) nu e doar o optiune de reglaj a telescoapelor (cum e la VW). E un sistem complet care regleaza permanent amortizarea pe fiecare telescop in parte (un fel de magnetic-ride la Audi/Ford,etc). Este si un computer care "se ocupa" cu asta (stiu ca l-am ars si a trebuit sa-l schimb). Diferenta e mare intre EDC si telescoape cu amortizare fixa. Am simtit-o cand nu mai mergea computerul. Adica intareste telescoapele fata la frane mai tari, sau pe cele spate la demaraje, pe drumuri cu denivelari mari masina e mult mai echilibrata (intareste, respectiv slabeste selectiv telescoapele in functie de datele primite de la senzori si de viteza), etc. E parte din Adaptive Drive la X5, doar ca lipsesc din ecuatie "motorasele" de pe barele stabilizatoare. E drept ca la X3 nu era nevoie de ele, pentru ca pe Sport/Sport+ cu EDC masina nu inclina deloc in curbe.

Daca merita retrofit-ul? Nu cred. Mai convenabil iesi daca iti cumperi alta cu EDC.

 

P.S. Un telescop fata cu DDC e cam 2800 RON. E o diferenta fata de preturile vehiculate de 1000EUR/buc cum auzisem si eu. E drept ca tot scump e :thumbsup:

Edited by mircea_b
Link to comment
Share on other sites

Acuma stiu de ce ultimul S class este putin mai confortabil de cat ultimul seria 7 . Cauciucurile au facut diferenta :D :D

Aici nu vb de S sau seria 7.Omul vrea putin confort pe un x3.Acel confort poate fi dat de cauciucurile normale.Si da,daca pui gume normale pe un seria 7 se schimba treaba.

Link to comment
Share on other sites

As fi folosit numai cauciucuri normale daca as avea loc de depozitare ptr roata de rezerva.

De ce ti-e frica? Eu am avut pana pe RFT si am mers pe el. Crede-ma, a doua oara nu imi mai trebuie. Sa nu crezi ca poti merge sau ai siguranta unei roti de rezerva inguste. In day-to-day e suficient un kit de pana. Pentru drumuri lungi, daca ti-e teama, o roata de rezerva mica. Diferenta de confort te va face sa uiti instantaneu de RFT.

 

P.S. Am uitat. Cate pene ai avut cu taiat de cauciuc? Doar atunci e util RFT-ul. La cuie, suruburi, etc, un compresor de 30 lei te duce la orice vulcanizare (solutie temporara).

Edited by mircea_b
Link to comment
Share on other sites

Daca as avea loc dedicat ptr roata de rezerva ar fi super. Atunci as merge pe cauciucuri normale. Dar sa pun o roata in portbagaj si sa imi ocupe spatiu nu as vrea...

Am copil mic si duc f multe bagaje in cĂŁlĂŁtorii.

Link to comment
Share on other sites

Si eu ma gandeam sa trec pe cauciucuri normale la anul, pentru un confort sporit. E cam aiurea cu jante pe 19 si RFT. Dar din cate am inteles pe forum, masina a fost facuta cu RFT in minte, daca ii pui normale ii cam scad performantele.
Link to comment
Share on other sites

Am fost la repr. BMW din Timisoara pentru un service recall la X3-ul meu.

 

Discutand diverse chestiuni am ajuns si la topicul suspensie standard respectiv la cauciucuri normale vs RFT.

 

Cei de acolo spun ca masina este proiectata si gandita cu cauciucuri RFT.

Daca posesorul schimba cauciucurile dupa cumparare o face pe rĂŁspunderea lui.

Spuneau si referitor la stabilitate ca poate fi afectata intr-o anumita masura.

 

Un reprezentant de acolo mi-a zis chiar ca a existat un caz in care a fost refuzata reparatia in garantie ptr ca posesorul a schimbat cauciucurile trecand pe non RFT...

Link to comment
Share on other sites

Ce vrajeala.Exista optiunea cand cumperi masina sa o iei fara runflat si cu roata de rezerva,deci?Din cate stiu nu peste tot in lume se vand cu runflat.Asta inseamna ca masina a fost proiectata de 2 ori?Cu runflat sau normale?Baietii de la reprezentantele bmw nu mai stiu cum sa prosteasca lumea.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ce vrajeala.Exista optiunea cand cumperi masina sa o iei fara runflat si cu roata de rezerva,deci?Din cate stiu nu peste tot in lume se vand cu runflat.Asta inseamna ca masina a fost proiectata de 2 ori? Cu runflat sau normale?Baietii de la reprezentantele bmw nu mai stiu cum sa prosteasca lumea.

Nu stiu cum e cand o cumperi de noua ce optiuni ai la cauciucuri, dar cand am luat de iarna scria clar ca cele de de 6000 si ceva lei (cu tot cu jante) nu erau runflat. Deci poti sa pui si dealea. Nu e contraindicat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.