Jump to content

E46d "a luat-o pe ulei"


Timedead

Recommended Posts

Salutare tuturor!detin un e46d motor m47 varianta cu 136cp.motorul sa turat din senin turometrul la maxim de rotati...fum negru apoi albastru pe esapamemt.am oprit motorul doar in treapta a 5 plecat dupa loc brusc.dupa sfatul mecanicului am schimbat turbina si filtru epurator.am facut 800 de km si din nou aceeasi problema.nu stiu de unde trage ulei pe admisie.a patit cineva ceva asemanator?de unde ar putea sa ajunga atat ulei pe admisie si in filtru epurator?multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Inainte sa schimbi turbina si ce ai mai schimbat tu pe acolo , trebuia sa cureti tot traseul de la turbina pana in motor : tubulatura , intercooleru , egr , admisia. Dar daca zici ca s-a intamplat aceasi chestie dupa 800km inseamna ca nici de prima data nu a fost turbine de vina si uleiul a venit de altundeva , cel mai probabil de la epurator si dupa ce s-a adunat mai mult in instalatie a fost aspirat in motor si atunci a incepe nebunia.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca uleiul intra in traseul de injectie de ce se tureaza de nebuna , doar debitul care intra in cilindrii este controlat de injectoare/pompa , nu are voie sa se tureze la maxim fara sa ii dai talpa. Uleiul iti intra in motor prin admisia de aer , doar de la turbine sau de la epurator poate sa fie. Daca ai schimbat turbine si iara a inceput sunt slabe sanse sa fie de la turbine , dar trebuie sa verifici mai amanuntit.
Link to comment
Share on other sites

Paul, uleiul odata intrat in sistemul de injectie are o ardere necontrolata, de aici si turatia la maxim iar in alta ordine de idei pompa e angrenata de lantul de distributie, ceea ce inseamna ca arderea necontrolata creste turatia motorului implicit creste debitul de ulei+motorina dat de pompa. Practic pompa "suge" uleiul care patrunde in sistemul de alimentare.

 

Aceeasi poveste si la turbina, numai ca acolo uleiul o sa fie prezent in toata admisia, mai grav e ca in circa 5 minute de la momentul in care o ia pe ulei, poate sa traga tot uleiul din motor si sa-l duca in admise / camera de ardere piston. Ramane motorul fara ulei => motor calat.

Edited by Mircea-Si
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am inteles , si fenomenul asta se intampla cand uleiul intra prin admisie si tu nu ai control ca iti intra in cantitati mari o data cu aerul , dar daca intra prin injectoare atunci intra in motor intr-o cantitate controlata de injectoare care de ex la relanti este o cantitate foarte mica , daca tu nu ii dai comanda la injectoare sa deschida debitul de ce ar creste asa brusc. Banuiesc ca masina are system de injectie common rail , care este controlat de injectoare , nu sustemul classic cand debitul este controlat de pompa. Daca sistemul este classic atunci foarte probabil sa fie cum zici , dar daca este common rail nu are voie sa se tureze la maxim fara sa ii dai din pedala, creste putin turatia dar nu la maxim.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat doar filtrul epurator sau cu tot cu carcasa?

 

Carcasa are in interior o supapa cu membrana care nu permite uleiului sa plece pe furtunul epurator.

 

Din pompa de injectie putin probabil. Daca ar fi defect simeringul, ai gasit motorina in ulei si nu invers. In pompa de injectie Vp44 nu are pe unde sa intre ulei din motor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.