Jump to content

Arc fata dreapta rupt BMW E91 Touring 2006


alr

Recommended Posts

Vinde-o frate unuia care are grija de ea. Cred ca am pune si motorina SH si ulei SH daca am putea....SH sa fie ca e "eftin si bun" Ne miram dupa aia ca piata e jos la masini SH si ca luam pret de nimic la revanzare...Pai ce pret sa mai iei cand BMW-ul s-a transformat in SH-weu ?
Link to comment
Share on other sites

Se pot monta si pe fata fara presa,eu am facuto doar ca mai trbuie doua persoane sa te ajute cand comprimi arcul,iti trebuie patru chingi mici,un lemn lung si gros gen grinda de acoperis,sa ai pe langa tine un stalp de retea electrica cel gros care are carligul ala metalic pe la nivelul genuchiului,sau merge si altceva greu sub care se poate baga grinda.

cu toate astea eu am schimbat arcurile pe fata la un opel calibra acum multi ani,si erea pt prima data cand desfaceam o suspensie la o masina.deci se poate.

 

vii cu exemple dastea, opel, aici vb de BMW-uri :rolleyes:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asta pare un topic facut la misto....

Chiar s-asa :pardon: :ninja: mecla ca mecla da' degetele sa vezi ce se pot strivi de un arc scapat de sub presa.. Nu mai zic ca atunci cand folosesti prese ieftine/simple trebuie sa gandesti situatia pentru ca presa NU O POTI MUTA, iar daca ai strans arcul intr-un loc gresit unde vine flansa (care nu-i dreapta unde sta arcul sus) trebuie sa o iei de la capat cu presatul arcului; distractie ... s-a intamplat o data ..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca ai doua manute de stanga orice este posibil,poate sa iti sara arcul in cap si sa te omoare chiar si cu presa la 100 ron,acum am o presa din asta.

Ideea este ca daca habar nu ai de putina mecanica aproape toate operatiunile par periculoase, mai ales daca le faci fara scule dedicate operatiuni respective.si ca sa no mai lungesc mult daca esti prost poti sa iti apuci degetele cand schimbi cureaua de accesori,cunosc caz,si avea inelara cu cot.apropo cati de pe aici au schimbat cu mana lor un arc,multi nu sunt in stare sa schimbe niste amarate de placute nu mai zic de discuri,astea trebuie facute neaparat in servis specializat ca tine de siguranta.

Si acum sa vina minusurile.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mda,asta ar insemna sa nu mai fac nimic ca nu sunt de specialitate si nu am scule profesionale.

Toata chestia asta cu inlocuitul unui arc o faceti sa para ce nu este,in opinia mea nu este mare inginerie sa schimbi niste arcuri, si aici m-am oprit ca m-am gandit mai bine si imi ajunge un minus. :thumbsup:

Edited by cabron
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

apropo cati de pe aici au schimbat cu mana lor un arc

aici lasi impresia ca este o operatiune complicata.

 

Mda,asta ar insemna sa nu mai fac nimic ca nu sunt de specialitate si nu am scule profesionale.

Toata chestia asta cu inlocuitul unui arc o faceti sa para ce nu este,in opinia mea nu este mare inginerie sa schimbi niste arcuri, si aici m-am oprit ca m-am gandit mai bine si imi ajunge un minus. :thumbsup:

acum spui ca e simplu.

 

parerea mea,care am schimbat multe la masini, inclusiv arcuri, este ca operatiunea este de dificultate medie.

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

Se pot monta si pe fata fara presa,eu am facuto doar ca mai trbuie doua persoane sa te ajute cand comprimi arcul,iti trebuie patru chingi mici,un lemn lung si gros gen grinda de acoperis,sa ai pe langa tine un stalp de retea electrica cel gros care are carligul ala metalic pe la nivelul genuchiului,sau merge si altceva greu sub care se poate baga grinda.

cu toate astea eu am schimbat arcurile pe fata la un opel calibra acum multi ani,si erea pt prima data cand desfaceam o suspensie la o masina.deci se poate.

ConteazĂŁ dacĂŁ prin stâlpul de la rețea trece curent electric sau trebuie sa aștept o pana de curent?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Cel putin la e46 astea nu te ajuta. Sunt putine spire, alea din mijloc au diametrul mai mare si ating in suruburile alea apoi aluneca si sgarii arcul. La compresie nu obtii plane paralele, suruburile se indoaie, si daca n-ai nici pistol iti ia 4 ore ca sa iei decizia inteleapta sa cauti o presa hidraulica http://toolrack.ro/621-thickbox_default/presa-hidraulica-pentru-arcuri-de-suspensie.jpg Si cu asta e tricky sa scoti arcul necomprimat din presa (deja montat cu amortizorul). In presa hidraulica am observat ca la compresie, intro parte chiar s-au atins spira cu spira, cu presa din aia nu obtii asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Si cu asta e tricky sa scoti arcul necomprimat din presa (deja montat cu amortizorul). In presa hidraulica am observat ca la compresie, intro parte chiar s-au atins spira cu spira, cu presa din aia nu obtii asa ceva.

Si la E90 va intampina aceleasi probleme: zgarait arcul, paralelism cu presa.. si mai este una (cu presa cea ieftina..) ghearele presei (partea de jos, plata..) se agata foarte usor in spirele pe langa care trece daca nu strangi alternativ in arc daca nu il comprimi drept, iar "paralela" facuta de axele presei sunt de fapt paralele-perpendiculare pe spirele arcului! Si asta face destul de interesanta, ca sa nu spun ... dificila incercare pentru cineva fara ceva experienta..

 

Si intr-adevar spirele la un moment dat aproape se vor atinge cand arcul e comprimat de presa! De aceea am avut nevoie de doua seturi ca cea pusa de Alex_wly.

 

Presa pusa de tine nu merita avuta decat daca iti castigi painea cu ea, pentru ca, costa prea mult!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cel putin la e46 astea nu te ajuta. Sunt putine spire, alea din mijloc au diametrul mai mare si ating in suruburile alea apoi aluneca si sgarii arcul. La compresie nu obtii plane paralele, suruburile se indoaie, si daca n-ai nici pistol iti ia 4 ore ca sa iei decizia inteleapta sa cauti o presa hidraulica http://toolrack.ro/6...e-suspensie.jpg Si cu asta e tricky sa scoti arcul necomprimat din presa (deja montat cu amortizorul). In presa hidraulica am observat ca la compresie, intro parte chiar s-au atins spira cu spira, cu presa din aia nu obtii asa ceva.

 

nu inteleg de ce trebuie sa comprimi spira in spira arcul doar ca sa prinzi cateva filete piulita de la amortizor, si de ce este tricky sa scoti arcul ''necomprimat'' dar deja montat cu flansa si amortizorul? ma rog atatea chestii tehnice pentru o piulita ma lasa rece

 

 

 

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

 

Acum am realizat ca linkul de pe quora e cam nerelevant si putin mincinos cu orivire la istoria twin-tower.

Rog admin sa stearga, fie si postarea!

:ban:

Link to comment
Share on other sites

Stie careva ce mai trebuie schimbat? Ma refer la garniturile care vin pe arc. Suruburile le pot reutiliza? Flansa cred ca nu o mai schimb. Multumesc!

In general nu se schimba prea multe in fata. Depindece gasesti rupt.

Elementul 11 probabil o sa fie crapat sau rupt unde e mai subtire..

Elementul 12 probabil a supravietuit...

13 merita schimbat daca e crapat, rupt, ca pe el sta sprijinit arcul..

 

Nici eu nu am schimbat flansa dar i-am pus vaselina la bile cat am putut de bine

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU32-EUR-08-2005-E91-BMW-320d&diagId=31_0716

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Amortizorul e si el terminat :((( a trebuit sa cumpar si amortizoarele 640 lei Sachs. Nu am mai luat originale :(((((, maine cumpar presa si termin treaba.

Stie cineva, dupa ce presez arcul surubul de la amortizor iese din flansa sa pot sa l desfac? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.