Jump to content

Recommended Posts

Salut!

Rog ajutor cu o problema.

Miercuri am de facut un drum de 2000km mare parte autostrada(relaxare cica,nu stres :) ).

In ultima perioada o roata(jante aliaj MAK R17) tot pierdea usor aer,o tot umflam,fusesem acum 2 saptamani la o vulcanizare unde curase marginea jantei si anvelopa ,valva noua si dupa o sapramana tot tipa senzorul in bord de presiune joasa.

Merg azi iar la acea vulcanizare,umfla f tare roata si o baga iar in apa.Doua maaari fizuri pe interiorul jantei,din ce am vazut dupa semne cred ca e una care am indreptat-o acum vreo 2-3 ani.Cred ca mai am indreptat-o(am luat o mare groapa cu partea dreapta acum vreo cativa ani).

Nu stiu ce sa fac.

Variante :

1.Sa cumpar o janta Mak acelasi model dar cred ca e peste 5-700 ron lejer,restul de 3 sunt julite(adica estetic nu sunt cine stie ce) de la fosta proprietara,mai e una care posibil sa fie si aia indreptata deci setul asta nu prea mai merita zic eu.Plus ca pana marti seara nu mai e timp.

2.Mai am un set de jante de tabla R16 (!)cu anvelope de iarna in stare buna.Il am la vreo 60km dar pot da o fuga pana acolo.

-Sa schimb doar o roata(dreapta spate) si sa merg cu 3 de vara R17 si una de iarna R16 pe spate?O tipa vreun senzor DTC ceva?Fortez diferentialul?Din ce imi aduc aminte,cele R16 parca erau o mica idee mai joase(adica diametrul parca un pic mai mic) (225/45R17 vs 205/55R16)

-Sa schimb ambele roti spate cu roti R16 de iarna?

-Sa le pun pe toate 4 de iarna R16 si sa merg asa?

 

Apreciez orice sfat!

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Rog ajutor cu o problema.

Miercuri am de facut un drum de 2000km mare parte autostrada(relaxare cica,nu stres :) ).

In ultima perioada o roata(jante aliaj MAK R17) tot pierdea usor aer,o tot umflam,fusesem acum 2 saptamani la o vulcanizare unde curase marginea jantei si anvelopa ,valva noua si dupa o sapramana tot tipa senzorul in bord de presiune joasa.

Merg azi iar la acea vulcanizare,umfla f tare roata si o baga iar in apa.Doua maaari fizuri pe interiorul jantei,din ce am vazut dupa semne cred ca e una care am indreptat-o acum vreo 2-3 ani.Cred ca mai am indreptat-o(am luat o mare groapa cu partea dreapta acum vreo cativa ani).

Nu stiu ce sa fac.

Variante :

1.Sa cumpar o janta Mak acelasi model dar cred ca e peste 5-700 ron lejer,restul de 3 sunt julite(adica estetic nu sunt cine stie ce) de la fosta proprietara,mai e una care posibil sa fie si aia indreptata deci setul asta nu prea mai merita zic eu.Plus ca pana marti seara nu mai e timp.

2.Mai am un set de jante de tabla R16 (!)cu anvelope de iarna in stare buna.Il am la vreo 60km dar pot da o fuga pana acolo.

-Sa schimb doar o roata(dreapta spate) si sa merg cu 3 de vara R17 si una de iarna R16 pe spate?O tipa vreun senzor DTC ceva?Fortez diferentialul?Din ce imi aduc aminte,cele R16 parca erau o mica idee mai joase(adica diametrul parca un pic mai mic) (225/45R17 vs 205/55R16)

-Sa schimb ambele roti spate cu roti R16 de iarna?

-Sa le pun pe toate 4 de iarna R16 si sa merg asa?

 

Apreciez orice sfat!

 

Multumesc,

 

 

pt mine cam prima optiune ar fi cea mai buna... imposibil sa te duci 2000km cu 3 roti pe 17 si una pe 16, 50% imposibil pt mine sa merg cu cauciucuri de iarna 2000km vara!!! tu decizi, este si viata ta in joc si dupa si masina!!! poate te mai lumineaza si alti colegi

 

bafta multa si drum bun sa ai!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Cumperi janta identica. Da, stim, nu iti place varianta asta, dar e cea mai buna.

Ar mai fi si varianta sa sudezi janta cu fisura. Problema ta sunt banii, nu dilema de a nu sti care varianta este cea corecta.

Ideal ar fi sa folosesti jante oe, care sunt superioare (majoritatii) jantelor aftermarket din orice punct vei privi.

Restul variantelor la care te-ai gandit sunt niste prostii, dpmdv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va multumesc mult pt raspunsuri.

In conditiile date si discutand in mai multe directii nu am avut decat varianta jantelor de tabla OE+anvelope de iarna.S-au descurcat admirabil,mai ales in conditiile in care la dus a plouat chiar torential pe alocuri.

Ramane ori un set nou R17+anvelopele GoodYear existente sau vand anvelopele cu/fara restul de jante si iau ceva de vara pe R16.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa iei niste jante pe 17 originale BMW, optiuni ai destul de la multe modele BMW, parca ai ET mai mare de 20. Deci poti pune si de E46, in cel mai rau caz.

 

Probabil in 700 de lei gasesti un set de jante bun.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

nu poate pune de e46...ele merg, dar esthetic: zero.

jante oe si daca vrei sa fie iesite mai in afara, iei de e60, cu ET20 si este fix ce trebuie.

eu de iarna am jante de e60 R16 cu ET20 si vin super.

e90 are ET34 pentru 8J

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc!

Ce am acum sunt 8jx17et30.Nu stiu daca asta e dimensiunea corecta pt modelul asta,nu stiu unde as putea verifica.Incep sa caut si ceva jante sh sa vedem poate am noroc dar intreb(nu dau cu parul) : cum pot afla ce et merge(ma refer sa mearga corect fara probleme) la modelul meu de masina?E vreun site/catalog ceva?

Masina a venit din fabrica cu jante de tabla R16,deci irelevant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.