Jump to content

Scutura motorul la relanti - bujii sau injector?


Recommended Posts

O sa-ti de-a in continuare...ia sa te uiti la cald (acolo am observat ca face si la mine) gen peste 25 grade.

Nu am zis ca sunt toate 4 injectoarele, la mine 2 erau de vina, dar a fost alegerea mea sa le reconditionez pe toate 4. Mai pune testerul dupa 2-3 zile sa vezi daca mai apare vreo eroare, cu Rheingold (ISTA) poti face verificare si pe injectoare sa vezi exact la prima pornire dimineata.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

De reconditionat clar nu o sa ma bag, nu pot sa stau cu masina pe dreapta, trebuie date jos, lasata masina fara injectoare, prea complicata treaba.

Am un injector de BMW E60 care avea corectie de +1.6, eventual pe ala pot sa il reconditionez sau sa il curat. Sper sa fie doar unul de vina, daca mai e altul voi lua SH.

Cateodata face la 19 grade si nu face la 35 de grade (vorbesc de prima pornire din zi), dar pana nu imi iau tester vorbim degeaba. Asa pot stii daca e debitmetrul, injectoare (corectii la rece) sau altceva.

Link to comment
Share on other sites

da banii pe un tester, vezi ce se intampla dimineata la pornire si cam aia e.

daca ai corectii mari pe un injector (sau mai multe) il schimbi (sh, reconditionare habar nu am, e alta discutie)

 

nu face rau solutia aia dar daca ai un injector mai "lenes" sau ceva in neregula cu el nu are cum sa se faca bine cu solutia aia.

Link to comment
Share on other sites

Am lucrat cu VCDS inainte, si nu sunt chiar asa novice pe ale calculatorului. Sper sa ma descarc, daca ma probleme mai apelez la comunitate.

Cred ca ma hotarasc intai pe ISTA-D, pare mai nou ca interfata, cu toate ca acel cablu K+D-CAN vine cu soft INPA pe DVD.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa cumpar testerul, sa il configurez cu ISTA-D.

 

Am citit erorile de pe masina din nou. Eroare cu galben am avut una singura, la Air Flow Mass, deci la debitmetrul de aer.

 

Valorile pe injectoare sunt trei cu minus, unul cu plus, pe cilindrul 3, in jur de 1.5 - 2.2. De obicei la relantiu ele sunt doua cu minus, doua cu plus, daca accelerez trec trei cu minus si unul singur cu plus, pe cilindrul 3. Valoarea pe cilindrul 3 nu scade deloc nici la 2500 rpm, ramane tot in jurul 1.5 - 2.2.

 

Mentionez ca pe cilindrul 3 am schimbat injectorul cu un SH, cel de pe masina (original) avea aceeasi corectie ca si cel de acum. Dupa schimbare nu am facut nicio codare / calibrare, injectorul de l-am pus a fost dupa un Seria 3, acelasi motor cu al meu, injectorul AVAND EXACT ACELASI COD DE CIFRE (nu vorbesc de codul acela cu cifre si litere) inscris pe el ca si cel de pe masina.

 

Dupa schimbarea injectorului, am pus testerul, am accelerat-o putin timp de vreo 5 minute, iar valorile pe cilindrul 3 erau bune, in jur de 0.2-0.5. Asta s-a intamplat acum 25-30 de zile.

 

Galeria de admisie cat si EGR sunt curate.

 

NU am mai avut aceste tremuraturi in dimineata asta, o usoara oscilatie a relantiului (poate fi si din cauza debitmetrului cred?), dar fara tremuraturi.

 

In ISTA-D pe cilindrul 3 vad ca este trecuta codul vechiului injector si anume: 6PHV2W6; Cel SH pus pe masina are codul 8SST3W8. Este nevoie sa trec noul cod cu ISTA-D acolo?

 

Am marit relantiul cu vreo 50 rpm, sa vedem daca va fi vreo diferenta.

 

Cu ce sa incep? Sa duc injectorul original de pe masina la reconditionat si sa il pun pe cilindrul 3, sau nu e din vina injectorului si e altceva pe acel cilindru? Poate fi din mufa injectorului 3?

 

Astept pareri.

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa introduc codul injectorului SH pus acum vreo 3-4 saptamani in DDE cu ajutorul ISTA-D. Nu am vazut nicio diferenta majora, a mai scazut la 0.9 - 1.1 corectia pe cilindrul 3 si acum cand accelerez la 2500 rpm am aproape de 0 pe el. Dar poate si ca s-a mai incalzit motorul.

 

Asta cu codarea injectorului cred ca a fost apa de ploaie.

Link to comment
Share on other sites

Am pus testerul in dimineata aceasta iar pe masina, relantiul a fost stabil, corectiile la injectoare imediat dupa pornire au fost urmatoarele:

 

Cilindru 1: 0.1

Cilindru 2: -0.2

Cilindru 3: -0.2

Cilindru 4: 0.3

 

Dupa ce s-a mai incalzit masina si m-am mai uitat prin ISTA-D, am dat iar sa vad valorile la injectoare, apa era in jur de 75-80 de grade, si am avut:

 

Cilindru 1: -0.9

Cilindru 2: 0.3

Cilindru 3: 0.4

Cilindru 4: 0.2

 

Trei cu plus, unul cu minus. Am mai observat ca daca accelerez pe la 2000-3000 rpm, valoarea pe cilindru 3 ar creste aproape de 1, in jurul 0.8-0.9, dar fara sa depaseasca 1.

 

Eroare pe debitmetrul de aer nu am mai avut, desi am facut ieri un drum de 60 km cu masina.

 

Am pornit la un mic test cu ea si am vazut ca in treapta a 2-a, in jurul la 1500-2000 rpm, masina da sa dea in nas la o accelerare lenta, nu ceva grav sau trepidatii puternice dar oricum simtitor, cel putin pentru mine. Inainte de codarea injectorului nu aveam aceste "mici suturi" la 1500-2000 rpm in treapta a 2-a.

 

Acum poate fi acel debitmetru de aer care ar da simptomele de mai sus? Sau tot vreun injector cu probleme?

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu ceva simptome de dadea masina in nas,pe tester dadea debitmetru,am pus altul nou(bosch)primele 2 zile totu ok,apoi iar a inceput sa faca figuri,ca inainte,am descoperit la racitorul egr are dedesubt o clapeta care e teapana,am frecato stanga dreapta cu patentul ,i-am dat pace si de atunci nu a mai facut figuri.
Link to comment
Share on other sites

Dupa codarea injectorului e clar ca problema mea nu vine din injectoare, sau corectii mari pe cilindri, desi la cald sunt foarte putine momente cand am trei pe plus si unul pe minus, dar corectii mici pe cele cu plus, pana in 0.5.

 

La rece corectiile sunt in general ca in poza de mai jos.

 

http://imgur.com/M4h0EJE

 

In dimineata asta iar am avut niste trepidatii la relanti precum si oscilarea turometrului cand au aparut aceste trepidatii. Desi nu am avut eroare pe debitmetru de aer la tester (in general aparea dupa 1-2 zile), am dat sa vad valorile pe acesta si sunt ca in poza de mai jos:

 

http://imgur.com/TpUHbH8

 

http://imgur.com/7ZQTokd

 

Chiar si la accelerare valorile cresc atat pe target value cat si pe actual value. E vreo diferenta de 240 mg constant. Nu stiu daca e din cauza EGR-ului sau a debitmetrului pentru ca atunci cand EGR e la 65% activation mi se pare ca valorile sunt in general egale la target si actual. (nu stiu exact, ca nu am facut poze la 65% ca nu se ducea).

 

Am si o oarecare lipsa de putere si "mers in mici suturi" intre 1500-2000 rpm in orice treapta.

 

Testerul m-a ajutat mult, am codat si injectorul si s-au stabilizat corectiile (desi problema nu aparea de acolo) si s-au mai lamurit treburile, dar inca nu stiu daca debitmetrul de aer sau EGR-ul (care mi-au spus mecanicii ca e curat si functioneaza la vacuum) e de vina.

 

Poate fi si un filtru epurator infundat care sa dea valori proaste debitmetrului?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pana la urma cred ca i-am dat de cap si este de la debitmetru.

Am incercat doua porniri cu mufa scoasa, in doua dimineti diferite, si totul a fost OK si mers foarte, foarte lin dupa pornire cu mufa scoasa.

In aceasta dimineata am incercat pe a treia, dar masina a pornit cu Check Engine (Increased Emissions) activat si s-a oprit dupa 2-3 secunde. Pe tester nu au fost erori separate decat cele cu debitmetru, KOMBI (probabil de la oprirea brusca, nu era tradus) si senzorul de temperatura din debitmetru (care apare datorita mufei scoase).

Totusi nu inteleg de ce in aceasta dimineata a avut acest simptom. (la a treia incercare)

Pareri?

Link to comment
Share on other sites

Poti sa faci si de 20 ori, nu are treaba cu debitmetrul. Asa mi-a facut si mie...2-3 zile nu, dupa o saptamana da si tot asa.

 

Eu tot v-am zis, cel mai bun test, este de a accelera masina pe loc de 3-4 ori pana la 2000-2500 rpm, pornesteo, laso 3-5 secunde sa vezi daca face, sau pur si simplu asteapta sa vezi cand face, cand o ia tremuratul dai un sprit pana la 2500 rpm, dupa imediat mai dai unul pana la 3000 rpm, vezi daca mai face si daca mai face mai apasa de 1-2 ori tot la fel.

 

Chiar te rog si revino cu impresii dupa! Testul asta e bun cand vezi clar ca iti face.

 

 

Eu cand o porneam daca o acceleram subtire de 2 ori asa la 2000 rpm nu mai facea, drept dovada este din alimentare/injectoare

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta am mai spus in paginile precedente, daca fac asta numai face.

Chestia e ca atunci cand imi face, am pus testerul si corectiile nu sunt deloc mari. Doua cu plus, doua cu minus, cele cu plus 0.7, 0.8, 0.9 pe aici merg. Am mai pus testerul pe un BMW din zona la fel si avea corectii de 2.0 si 3.0 pe doua injectoare si motorul mergea ok la pornire.

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

Nu ... nicidecum nu am valori peste 1.2, 1.3. Cand am pornit si imi facea, aveam pana in 1 alea cu plus.

 

Eroare pe tester imi da pe debitmetru. Daca o sterg, apare in urmatorii 500 km iar. Si la log imi apare ca mi-o da in general la turatii mari atunci cand apare. Check engine in bord nu apare.

 

Daca este din debitmetru, de ce ar face doar la pornire in primele secunde? Asta nu pot sa inteleg. La fel ar fi si cu injectoarele, daca facea din ele facea constant.

 

Poate fi din EGR? Pot testa cumva?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.