Jump to content

Scutura motorul la relanti - bujii sau injector?


Recommended Posts

Spor la treaba! dar mai intai citeste asta:

Motoare diesel

,,Când motorul este rece şi la temperaturi sub

cca. 0 ℃ procesul de pornire poate fi întârziat

prin preîncălzirea automată cu incandescenţă.

Se afişează un mesaj Check Control.''......... Citat din manualul de utilizare

Edited by sandi
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am reusit tocmai azi sa schimb bujiile + releu, toate Beru. Pe langa astea am mai schimbat uleiul BMW original 5W30 plus toate filtrele.

Galeria de admisie e foarte ok, nu e deloc infundata, clapetele functioneaza ok. EGR-ul a avut foarte putina funingine, l-am curatat desi nu era cazul.

A fost arsa doar bujia de pe cilindrul 2, desi pe tester dadea si pe cea de pe cilindrul 1. (posibil releu ars).

Injectoarele sunt ok pe corectii, -0.2, -0.2, 0.6, 0.

Ramane sa vedem maine dimineata cum se manifesta dupa pornire, desi cei din serviceul BMW mi-au spus ca tremuraturile (sau mersul infundat, ca si in 3 cilindri) nu pot fi din cauza bujiilor sau releului.

Chestia e ca tremuraturile la mine sunt ca un mers in trei cilindri si persista foarte putin, pana in 20-25 de secunde maxim, iar daca o accelerez putin (5-6-7 secunde) numai am nicio tremuratura dupa (parca ar fi motorina nearsa pe undeva). Si asta doar la prima pornire din zi. Ciudat e si faptul ca daca o pornesc sa zicem la 9 dimineata, am tremuraturile, o las toata ziua pana la 22 seara, si o pornesc atunci, numai am acele tremuraturi. Acestea parca apar cand o las peste noapte. E ciudat.

Ramane sa vedem daca s-a rezolvat ceva prin schimbarea bujiilor si a releului.

Link to comment
Share on other sites

asteptam sa vedem maine dimineata...

 

daca te ajuta, eu la e60 porneam masina, pornea normal, se balbaia cateva secunde si apoi isi revenea, aveam 2 bujii arse din 4. Am schimbat toate 4 si releu beru si porneste instant si fara nici o trepidatie acum.

Link to comment
Share on other sites

Nu s-a rezolvat nimic prin schimbare bujii si releu. Aceleasi simptome, pornire usoara, apoi mers regulat 8-10 secunde dupa care incepe mica oscilatie a turometrului insotita de tremurat si mers parca in trei cilindri, timp scurt de vreo cateva zeci de secunde. Nu este ceva zguduitor dar mersul "in suturi" e destul de simtitor. Toate astea doar la prima pornire din zi.

 

Poate fi si un filtru epurator infundat?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Recomand sa schimbi injectoarele cu unele second de test! Eu am M47 cu pompa vp44, nu common rail, dar aveam aceasi problema dupa inlocuirea pompei, motorul mergea neregulat la pornirea la rece (in luna Mai), iar dupa 2-3 saptamani a inceput sa mearga neregulat in relantai(in mers sau in stationare). Toti spuneau ca este pompa de vina, insa dupa o luna de teste, am pus injectoare second si problema a disparut! Am testat injectoarele in vreo 2 service-uri, toti spuneau ca sunt ok! Pana la urma erau diuzele de injectie cu probleme cred!

Mult succes!

Link to comment
Share on other sites

Problema asta am avut-o inainte sa reconditionez cele 4 injectoare. Un tremurat foarte mic, care se simtea cel mai rau in masina, adica nu se vedea acul de la turometru mai deloc ca se misca, insa cand tremura se misca toata masina.

 

Daca o porneam si in primele 2 secunde o turam de 2-3 ori la 2000-3000 RPM nu mai facea deloc, daca doar o porneam si o lasam la relanti incepea sa faca. Nu o tineam turata, doar apasam de 2-3 ori consecutiv pana la 2000-3000 RPM.

 

La mine a fost din injectoare si cred ca si la tine tot aia este. Daca pui testerul pe ea la prima pornire dimineata o sa vezi valori mari pe injectoare (eu am N47 520d E60).

Link to comment
Share on other sites

greu de crezut ca toate cele 4 injectoare sunt cauza (daca o fi de acolo, ca garantat 100% nu poate stii nimeni), ci doar unul din ele.

 

clar trebuie pus testerul si vazute valorile in perioada cand motorul merge prost. alta solutie nu vad sa mergi mai departe cu sapaturile. da schimba si filtrul eupurator, mie imi e greu sa cred ca e de acolo dar fa asta sa stai linistit.

Anticipez ca pe unul din cilindri ceva nu e in regula si in acest caz schimbi direct injectorul respectiv, dar poate fi si ceva din motor, nu neaparat injector.

Link to comment
Share on other sites

Clar, si eu m-as mira sa fie toate 4 injectoare de vina. O sa vad, e clar ca trebuie sa imi cumpar un tester pentru asta, ca nu are nimeni in zona si la service nu am cum sa fac asta dimineata.

 

Voi ce testere aveti, cei care aveti E60-uri?

 

De asta ce parere aveti: https://www.olx.ro/oferta/interfata-bmw-inpa-pe-usb-diagnoza-tester-ncs-expert-dis-57-functi-IDvDcC.html#7c7c298e4e

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

Am mai observat in aceasta dimineata ca daca o tin turata constant la relanti la 4000 RPM incepe sa scoata fum alb pe esapament, destul de mult, nu sa fie nor in spate dar oricum scoate ceva incat sa fie sesizabil si miroase destul de urat. La turatii mai mici pana in 3000 nu se cunoaste. Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

De parca nu era de ajuns, s-a aprins si check engine-ul cu increased emissions si cu robinetul galben.

O sa o pun pe tester mai spre seara si revin. Toate duc spre un DPF. DPF-ul e pe masina, stock, masina are 182k.

E posibil ca fluctuatiile de relanti si mersul trepidat sa fie de la DPF si nu de la injectoare?

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca sunt 2 probleme diferite, dar mai asteapta si alte pareri.

Sincer nu as crede ca e din dpf la niciuna din probleme, dar macar ptr problema cu check engine te poti lamuri ceva mai repede dupa ce citesti eroarea.

 

Cand a aparut check engine? In timp ce motorul era rece sau deja pornisei de mult?

Link to comment
Share on other sites

Sa zic ca apa ajunsese undeva la 50-60 de grade, deci motorul nu era rece. Dar era la relanti, lasat de mult timp vreo 10-15 minute, apoi am accelerat putin si s-a aprins increased emissions.

 

Masina trage la fel ca inainte.

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

Am fost la cineva cu un tester universal, am avut 5 erori, toate intermitente, pe galben, le-am sters, nu a mai aparut nimic nici dupa un drum de 10-15 km.

 

Erorile au fost:

 

-bujie arsa pe cilindrul 1

-bujie arsa pe cilindrul 2

-eroare intermitenta pe senzorul de pe rampa de injectie

-eroare la debitmetrul de aer

-eroare pe clapeta de acceleratie

 

Chestia e ca nu a dat nicio eroare pe evacuare sau legata de emisiile de gaze, gen DPF, sau vreun senzor O2, termostat.

 

Acum nu stiu din cele intermitente care au aparut datorita schimbarii bujiilor si implicit scoaterii galeriei de admisie (pentru ca a avut ceva mufe conectate la ea), dar masina nu a fost pornita sau cu contactul pus cu vreo mufa scoasa. (cei de acolo mi-au zis ca e posibil ca doar eroare pe clapeta intermintenta sa am, dar diagnoza nu mi-au mai pus dupa).

 

Presiunea pe rampa de injectie e ok, conform testerului.

 

Ce parere aveti?

Edited by alynxs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.