Jump to content

Costuri intretinere f 10


miky_1

Recommended Posts

Buna ziua all,nu stiu daca postez unde trebuie,imi cer scuze.M ar interesa costurile intretinere unui f 10.Ce s a stricat si cat a costat,la schimburile de ulei si filtre am gasit preturi,dar alte costuri?.Cam de ce bani trebuie sa dispui lunar pt o asa masina,pt intretinere.Multumesc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E un topic ce nu o sa te lamureasca, pentru ca fiecare masina e diferita. In 2.5 ani de F10 530 am ajuns sa fac investitii consistente financiar, dar majoritatea au fost in consumabile si nu in probleme de natura mecanica.

 

La inceput lucram doar la reprezentanta. Costuri:

- bujii, releu, discuri si placute fata spate: 7000 lei

- fulie motor, role si curea accesorii: 3600 lei

- igienizare clima, reumplere si filtru carbon: 1000 lei

- geometrie 300 lei

 

Apoi am inceput sa lucrez cu un mecanic de incredere ce a foat la banat car:

- schimb ulei + filtre 1000 lei

- schimb ulei cutie 1500 lei

- schimb pompa apa + garnitura corp racitor ulei 700 parca

- schimb bucsa grup diferential

- schimb brate inferioare fata (700 lei piesele)

 

Astea sunt lucruri ce imi vin acum in minte si preturi aproximative. Au fost mai multe lucrari, dar nu am stat sa ma uit in facturi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Multumesc pt raspunsuri..pai,fac un imprumut la banca ,dau rata de 2000 lei sa zicem,dar orientativ vroiam sa stiu cam cat costa una alta,asa la preturi m am uitat cat de cat pe site uri, dar voi explicati mai frumos.Si asa aflam si ce anume s a stricat.Multumesc
  • Like 3
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

E un topic ce nu o sa te lamureasca, pentru ca fiecare masina e diferita. In 2.5 ani de F10 530 am ajuns sa fac investitii consistente financiar, dar majoritatea au fost in consumabile si nu in probleme de natura mecanica.

 

La inceput lucram doar la reprezentanta. Costuri:

- bujii, releu, discuri si placute fata spate: 7000 lei

- fulie motor, role si curea accesorii: 3600 lei

- igienizare clima, reumplere si filtru carbon: 1000 lei

- geometrie 300 lei

 

Apoi am inceput sa lucrez cu un mecanic de incredere ce a foat la banat car:

- schimb ulei + filtre 1000 lei

- schimb ulei cutie 1500 lei

- schimb pompa apa + garnitura corp racitor ulei 700 parca

- schimb bucsa grup diferential

- schimb brate inferioare fata (700 lei piesele)

 

Astea sunt lucruri ce imi vin acum in minte si preturi aproximative. Au fost mai multe lucrari, dar nu am stat sa ma uit in facturi.

Poti sa-mi dai si mie un tel de contact al mecanicului cu care lucrezi(din ce-ai scris am tras concluzia ca esti multumit de el).Numarul meu de tel. este 0730530009.Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Mda,am primit un minus,am deranjat cu ceva..ms pt lamuriri oricum

 

Ai primit minus de la mine, din simplul motiv ca a te imprumuta la banca pentru o masina scumpa sh, este in opinia mea o prostie. Daca iei masina pe leasing, ca ai nu stiu ce afaceri, si iti deduci cheltuieli, aia e cu totul altceva, dar ca sa ai o rata de 4-500 eur la banca pentru o masina sh costisitoare, nu este o decizie prea inteleapta. Ai mai primit minus de la mine, si pentru faptul ca ti-a fost lene sa cauti, si ai adresat o intrebare generica. Pai consturile de intretinere pot varia enorm in functie de o multime de parametri, pe care tu nu i-ai oferit aici atunci cand ai adresat intrebarea, dar astepti raspunsuri.

Edited by mcliviu
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Mda,am primit un minus,am deranjat cu ceva..ms pt lamuriri oricum

 

Stai linistit, am citit topicul si nu ai deranjat cu nimic.

Ai un + de la mine.

 

 

Poate ca din cazua ca vrei sa te imprumuti si sa iti cumperi o masina pe care poate nu prea iti permiti sa o intreti din cauza ca trebuie sa te imprumuti ca sa o cumperi .

 

Probabil ca ai dreptate, mai sunt si oameni rautaciosi (daca asta este dorinta omului, nu vad ce treaba ar avea altii sa il judece) , insa, colegul cu siguranta are o pasiune pentru aceasta marca si considera ca merita sa faca un compromis/efort pentru a intra in posesia lui.

 

Respect.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta am banuit si eu,de aceea intreb,vorbesc cu voi,nu ma arunc sa fac asta ,era o varianta.Dar mult prea costisitoare

 

Aici e totul relativ. E greu de spus de cati bani trebuie sa dispui lunar, pentru ca depinde de cati bani din veniturile tale vrei sa aloci unui fier.

Ti s-au dat sus exemple relevante. Piesele de schimb in general sunt scumpe, mai ales daca le iei originale. Consumabilele sunt si ele scumpe, depinde ce repere ai. O revizie costa la reprezentanta 1700 2000 de lei ulei si filtre. Daca o faci la alte servisuri, poate fi 800 900. Dar daca mai schimb si niste placute, niste discuri, mai costa 1000 1500 lei. Un cauciuc pe 18 premium e minim 600 800 lei.

Dar sa nu facem confuzia totusi si sa credem ca toti care au bmw mercedes audi au venituri mari. Pentru ca nu e asa, multi si le iau, merg pana pica si le vand. Le pun cauciucuri sh aduse din ghermania, schimba uleiul la 30 de mii, etc. Le tine 2 ani avand poate norocul sa nu pice nimic la ele si le vand apoi impecabile, intretinute etc.

  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine raspunsul lui Mark a fost suficient,daca mai erau si altii cu cheltuielile lor,si mai bine.Poti da mai multe minusuri,nici o problema,desi banii ,ratele ar fi fix problema mea.Ca am afacere sau nu ,ca mi pot permite sau nu,o sa vad.Eu faceam un calcul asa,la prima strigare.Normal ca preturile .sumele difera.Stiu si eu ca nu e o masina ieftina la intretinere,si binenteles stiu ca nu merita ratele la banca pt o masina sh ,mai ales un f10.O zi buna

 

Cavaliere-bine punctat-pt un fier.Desi este un fier,ne plac,ne atrag si ni le dorim.Simplu: 800 900 o revizie service,1000 lei discuri etc.M ai lamurit pe scurt.Ms frumos

 

Thanx BMG

Edited by miky_1
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Daca spui ce fel de motorizare vrei, o sa primesti si mai multe detalii. In functie de motorizare, dar si de dotari, costurile pot varia semnificativ. Costul total te-ar putea interesa, dincolo de cheltuielile de intretinere, care pot fi nesemnificative. Daca la intretinere te referi la revizii, atunci acestea sunt minore comparativ cu casco, asigurari obligatorii, impozit + altele care pot aparea la o masina SH.

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E un topic ce nu o sa te lamureasca, pentru ca fiecare masina e diferita. In 2.5 ani de F10 530 am ajuns sa fac investitii consistente financiar, dar majoritatea au fost in consumabile si nu in probleme de natura mecanica.

 

La inceput lucram doar la reprezentanta. Costuri:

- bujii, releu, discuri si placute fata spate: 7000 lei

- fulie motor, role si curea accesorii: 3600 lei

- igienizare clima, reumplere si filtru carbon: 1000 lei

- geometrie 300 lei

 

Apoi am inceput sa lucrez cu un mecanic de incredere ce a foat la banat car:

- schimb ulei + filtre 1000 lei

- schimb ulei cutie 1500 lei

- schimb pompa apa + garnitura corp racitor ulei 700 parca

- schimb bucsa grup diferential

- schimb brate inferioare fata (700 lei piesele)

 

Astea sunt lucruri ce imi vin acum in minte si preturi aproximative. Au fost mai multe lucrari, dar nu am stat sa ma uit in facturi.

 

Ma intristeaza postarea ta... Nu inteleg cum de ai putut sa dai atatia bani la reprezentanta. Nici la mecanic nu mi se pare ca este foarte avantajos, piesele pentru revizie costa <600 lei iar manopera ~150 lei. Restul lucrarilor par ok.

 

Ontopic: si eu te sfatuiesc sa te uiti pe Autokarma/Epiesa, asa vezi cel mai bine la ce preturi se gasesc piesele pentru o masina. Daca te apuci sa intrebi lumea fiecare o sa vina cu preturile lui. Pentru aceeasi masina unul poate sa iti spuna ca da 1500 lei la revizie, altul ca da 500 lei si nu mai intelegi nimic. Depinde foarte mult de tine daca ai un mecanic cinstit, daca stai sa iti comanzi piesele singur, daca iei o masina cu istoric de intretinere, daca vrei sa pui piese de calitate etc.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ma intristeaza postarea ta... Nu inteleg cum de ai putut sa dai atatia bani la reprezentanta. Nici la mecanic nu mi se pare ca este foarte avantajos, piesele pentru revizie costa <600 lei iar manopera ~150 lei. Restul lucrarilor par ok.

 

Ontopic: si eu te sfatuiesc sa te uiti pe Autokarma/Epiesa, asa vezi cel mai bine la ce preturi se gasesc piesele pentru o masina. Daca te apuci sa intrebi lumea fiecare o sa vina cu preturile lui. Pentru aceeasi masina unul poate sa iti spuna ca da 1500 lei la revizie, altul ca da 500 lei si nu mai intelegi nimic. Depinde foarte mult de tine daca ai un mecanic cinstit, daca stai sa iti comanzi piesele singur, daca iei o masina cu istoric de intretinere, daca vrei sa pui piese de calitate etc.

 

Asa faci cand iti cumperi prima masina si vrei sa o intretii cat de bine poti. Apoi te trezesti cand vezi diferentele enorme de pret intre piesele comercializate de reprezentanta si cele din magazin. :wacko: Am preferat sa pun mereu piese de calitate, chiar daca au fost mai scumpe. Reprezentanta a fost o greseala. Aveam alta parere...

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mai jos o lista cu ce am schimbat eu la 525d xdrive in cele ~5 luni de cand e la mine:

 

1. kit distributie, vreo 24 de repere imreuna cu uleiul si filtrul de ulei. Toate piesele au fost pe OE. Pret piese: 2600RON; Manopera 600Euro. In pretul de manopera a intrat si garnitura de la galeria de admisie, plus curatatul galeriei

 

2. baterie VARTA 105Ah AGM - 800RON

 

3. Placute de frana fata si spate Jurid, OEM - 500RON

 

4. Filtrele toate pe MAN - 400RON

 

5. Tampoane OE, plus schimb - 1000RON

 

Simt ca-mi scapa ceva, dar in mare cam asta am facut pana acum. Sper sa te ajute.

 

LE. Manopera, doar la un singur mecanic in particular, nu reprezentanta. Este vorba despre acelasi mecanic la care merge si Crysis21. :)

Edited by RaYn3
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

2600 lei piesele si 2700 lei manopera la distributie+ulei+curatat galerie?! Pai asta inseamna in total peste 5000 lei, cred ca sunt persoane care si-au facut la reprezentanta distributia cu banii astia. Cum calculeaza mecanicul ala, +200 lei ora de lucru ? Daca nu i-a luat 3 zile lucrarea nu inteleg de ce sa coste 2700 lei, mi se pare enorm.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2600 lei piesele si 2700 lei manopera la distributie+ulei+curatat galerie?! Pai asta inseamna in total peste 5000 lei, cred ca sunt persoane care si-au facut la reprezentanta distributia cu banii astia. Cum calculeaza mecanicul ala, +200 lei ora de lucru ? Daca nu i-a luat 3 zile lucrarea nu inteleg de ce sa coste 2700 lei, mi se pare enorm.

Piesele le-am cumparat eu, iar manopera a fost mai mare pt ca-i xdrive. La reprezentanta costa 6500Ron si schimbau doar lantul superior, plus piesele aferente care tin doar de asta. Un pret putin chiar mai mare, dar tot pe acolo, piese+manopera am primit si de la alt mecanic din tm, doar ca nu inspira prea multa incredere. Poate parea mai mare in comparatie cu preturile practicate de lucian pop spre exemplu, doar ca aveam o luna jumate de asteptat la el, la care se mai adaugau costurile cu transportul pana acolo, cazare o noapte. Pe de alta parte nu cred ca schimba toate piesele nici el. Mai multe decat reprezentanta, clar, dar totusi nu chiar toate douazeci si de repere. Poate ma insel eu totusi si ma corecteaza cineva care chiar a schimbat la el. Tot in acei bani de manopera, mi-a schimbat si placutele de frana.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Luci iti schimba ce se poate schimba daca ai si piesele, pe motoare este foarte bun si lucreaza foarte curat.

Dar de ce costa mai mult la xdrive ? Cred ca daca ai fii avut si ecrane pentru pasagerii din spate pretul era mai mare cu 500lei.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tare asta cu ecranele pentru pasagerii :LMAO:

Sunt patit de asta ma amuza, de multe ori cand merg la diferite service-uri pentru anumite interventi care sunt generale gen reincarcare freon, schimb anvelope etc... imi sunt aruncate niste preturi de ma doare capul :no::)) cand intreb de ce e pretul asa ridicat? o da in parapeti ca ba, ca da :huh: ... mai sa zica ca dee na ai 7`ar (ai bani) si poate "gasca"... :poke:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La fel patesc si eu tot pentru lucrarile astea generale care nu trebuie sa aiba treaba cu marca de masina sau dimensiunile. Am patit mai ales in Constanta cand ma vad astia cu numere de BN, apare ceva in capulor care suna cam asa ''uite si pe fraieru asta din BANAT'' (nici nu glumesc, majoritea zic ca BN vine de la BANAT :)) :)) ) doar ca aici este mai directa lumea si cand ii intreb ce este cu pretu asta imi zice ''pai daca sefu are benveu'' si ranjeste cu 3 dinti pauza :D :D . Edited by OPaul
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

costa mai mult daca e xdrive pentru ca este mai greu. ai planetare pe fata..

 

azi am mai schimbat si eu la misto si fara sa fie prea necesar cateva piese.Singura piesa care trebuia schimbata ca imi statea roata stramb a fost bucsa pivot in rest...le-am schimbat preventiv..aveau mici crapaturi dar 0 simptome. Iar uleiul strict preventiv cum l-am schimbat si pe cel din cutia de viteze si cutia de transfer.

Flansa cardan febi 300 lei , bucsa pivot spate stanga 130 lei lemforder , bucsa grup spate originala 155 lei si ulei in grupuri fata spate 2x 1l 140 lei buc. Vorbesc despre f10 530d xdrive 258 cp.

Edited by ALINUL
Link to comment
Share on other sites

Piesele le-am cumparat eu, iar manopera a fost mai mare pt ca-i xdrive. La reprezentanta costa 6500Ron si schimbau doar lantul superior, plus piesele aferente care tin doar de asta. Un pret putin chiar mai mare, dar tot pe acolo, piese+manopera am primit si de la alt mecanic din tm, doar ca nu inspira prea multa incredere. Poate parea mai mare in comparatie cu preturile practicate de lucian pop spre exemplu, doar ca aveam o luna jumate de asteptat la el, la care se mai adaugau costurile cu transportul pana acolo, cazare o noapte. Pe de alta parte nu cred ca schimba toate piesele nici el. Mai multe decat reprezentanta, clar, dar totusi nu chiar toate douazeci si de repere. Poate ma insel eu totusi si ma corecteaza cineva care chiar a schimbat la el. Tot in acei bani de manopera, mi-a schimbat si placutele de frana.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

 

Salut. De curiozitate, ti-a schimbat distributia dand motorul jos?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.