Jump to content

Resoftare BMW E90 318d 90kw (122hp)


CiobyCBI

Recommended Posts

Salutare baieti,

 

Detin un bmw e90 318d varinata de 90kw(122 hp) in prezent masina are 380000 de km reali cu dpf activ, de curand am schimbat turbina punand una reconditionata. Problema este ca uneori parca as vrea sa am mai multa putere si as dori sa o resoftez. A resoftat cineva si a intalnit probleme pe parcurs (de exemplu sa se strice turbina dupa 30000 de kk, injectori, etc).

 

PS: in viitorul apropiat urmeaza sa fac naveta la lucru 60 de km dus-60 intors la lucru zi de zi pe autostrada.

 

Voi ma sfatuiti sa il resoftez sau sa il las default?

 

Merci,

Link to comment
Share on other sites

My 2 cents: lasa-l asa. E mult mai relaxat motorul, iar pentru mers pe autostrada, unde pastrezi viteza constanta, e de ajuns si un motor de 60 HP (intreaba-ma de unde stiu).

 

Gandeste-te ca ce ai tu acolo este motorul de 143, de-tuned. Adica are toate componentele de la 143, dar automat vei trage de ele mai putin. Vei pune multi km cu o naveta de 120 km pe zi. Sunt vreo 2500 pe luna doar din naveta. Cred ca e mai importanta fiabilitatea decat puterea.

 

In plus, chiar crezi ca vei simti 21 de cai, la 140km/h constant, probabil pe tempomat, timp de 40 minute?

 

A.

Link to comment
Share on other sites

Aia 20 de cai sau cati sunt, nu or sa-ti dea nush ce putere extra. Lasa masina asa cum e, merge ft bine. Am mers si cu 318d si cu 320D si diferenta e insesizabila. Limitarea aia electronica e pt tarile in care fiscalitatea e mai favorabila masinilor cu putere mai mica. Multi km fara probleme!
Link to comment
Share on other sites

Diferenta de 20 cai putere se vede in urban, la depasire, demaraj, la mers pe trasee de munte, cand esti cu masina incarcata la capacitate, la drum intins constant, e putin sesizabila. Motorul suporta usor o crestere de putere de 20-40 cp, nu e nimic fortat. Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Salutare baieti,

 

Detin un bmw e90 318d varinata de 90kw(122 hp) in prezent masina are 380000 de km reali cu dpf activ, de curand am schimbat turbina punand una reconditionata. Problema este ca uneori parca as vrea sa am mai multa putere si as dori sa o resoftez. A resoftat cineva si a intalnit probleme pe parcurs (de exemplu sa se strice turbina dupa 30000 de kk, injectori, etc).

 

PS: in viitorul apropiat urmeaza sa fac naveta la lucru 60 de km dus-60 intors la lucru zi de zi pe autostrada.

 

Voi ma sfatuiti sa il resoftez sau sa il las default?

 

Merci,

Am un e90 318d(122hp).Am resoftat (safe la 155hp) si am 50000 de km facuti.Pot sa te anunt ca e diferenta destul de mare.Nu am probleme la turbina,injectoare etc.Am sprint mai mare,consum mai mic.Eu sunt fff multumit.Am resoftat-o la George aici de pe forum.

Link to comment
Share on other sites

Aia 20 de cai sau cati sunt, nu or sa-ti dea nush ce putere extra. Lasa masina asa cum e, merge ft bine. Am mers si cu 318d si cu 320D si diferenta e insesizabila. Limitarea aia electronica e pt tarile in care fiscalitatea e mai favorabila masinilor cu putere mai mica. Multi km fara probleme!

Intr-adevar, nu ii da putere wow, dar intre 318d si 320d sa spui ca nu e sesizabil, e cam fortat.

nu stiu cu ce masini ai mers tu, dar diferenta intre ele este destul de mare.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

320D, M47 am dus-o in 195cp cu dpf on. Dupa cca. 10.000km s-a dus turbina. Parerea mea e ca nu din cauza softului, s-a dus din cauza nr. de kilometrii. E diferenta de la cer la pamant 195cp vs 163 cp si 400nm vs 320nm...

 

Sunt adeptul resoftarii, insa mai asteapta si alte pareri avand in vedere nr de km(chiar daca nu e o chestie relevanta)

 

Din cate stiu 318 poate ajunge usor la performantele unui 320 stoc.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, nu ii da putere wow, dar intre 318d si 320d sa spui ca nu e sesizabil, e cam fortat.

nu stiu cu ce masini ai mers tu, dar diferenta intre ele este destul de mare.

 

 

Salut, am mers cu E90 320d 177 cai si cu E90 318d 143 si cai si diferenta nu mi s-a parut WOW. Adica n-as da banii pe resoftare pentru acei 34 de cai in plus. Poate sunt eu ft exigent si fixist si cand zic imbunatatire astept sa fie diferenta considerabila. Cred ca fiecare percepe lucrurile altfel si diferentele intre 143 si 177 de cai.

Edited by six in line
Link to comment
Share on other sites

Cu 143cp nu am mers, dar am avut 163cp, acum 177cp si am mers cu cateva de 122cp.

122cp era super lesinat in comparatie cu 163cp al meu.

Iar, despre resoftare, nici eu nu as face....indiferent de motor...vreau putere mai mare, trec la 325 sau 330...vreau si mai mult...335...si tot asa.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu este nici un "de-tuned". Este M47 motorul de 122, nu este N47 (la 122 ar fi fost 316d nu 318)

 

Da, greseala mea. Singurul 318d cu care am mers avea N47, si era de-tuned. M-am grabit :)

 

Parerea mea legat de topic ramane aceeasi. Pentru mai multa putere exista multe altele, pana la M3. In plus, la aproape 400k, la o masina de care depind sa ajung zilnic la serviciu, personal nu m-as atinge cu artificii de genul.

 

A.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nu as vrea sa redeschid un topic dupa 2-3 luni, mai ales ca postarea este putin off-topic (318xd F30, si nu E90), doar poate ajuta cuiva informatia.

 

Tocmai am remapat un 318xd (F30, cu motorul nou B47) la un tuner specializat. Masina a fost pusa pe dyno si inainte si dupa.

 

Cresterea a fost semnificativa. De la 152 CP standard, la 195 CP dupa remapare (Stage 1) . La cuplu, cresterea a fost si mai mare: de la 326 Nm la 460 Nm.

 

Dupa aproape 1.000 KM pot spune ca la mersul prin oras, diferenta nu este semnificativa . Doar la depasirile pe autostrada se simte cuplul mult mai bine, si nu intra in acea limitare/plafonare la 320 Nm. Acea limitare era evidenta pe "Sport Display" , cand acul ramanea blocat.

 

Nu pot spune care este efectul pe termen lung. Masina are doar 14.000 km. Sper sa nu apara probleme.

 

Graficul cu rularile pe dyno, inainte si dupa, este in attach.

post-49305-0-49108500-1505817905_thumb.jpg

Edited by Denis-the-Menace
Link to comment
Share on other sites

am citit pe niste forumuri din anglia ca motorul B47 318d ar fi identic cu B47 320d (acelasi bloc motor, aceleasi injectoare, aceeasi turbina, doar softul diferit); ei ziceau ca ambele se resofteaza lejer la 225-230cp; are cineva din reteaua de mecanici bmw ceva detalii?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.