BMWClub: Motoarele diesel ar putea fi interzise? - BMWClub

Jump to content

  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Motoarele diesel ar putea fi interzise? Rate Topic: -----

#41 User is offline   OPaul 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2385
  • Joined: 05-March 14
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita-Constanta

Posted 08 June 2017 - 18:25

Cred ca te-ai referit la Japonezi nu la Chinezi , adica eu nu stiu nici o masina Chinezeasca hybrid sau electrica. Marii producatori europeni de automobile sunt foarte capabili sa produca o masina full electric cu o autonomie de 500-600km , dar ei inca au peste 90% din industrie formata pe automobilele conventionale (cu combustie interna) si trecerea o sa o faca foarte incet si cu cat mai putine costuri. Pentru Tesla a fost foarte usor , au inceput direct axiati pe constructia automobilelor fill electrice. La fel si cu Romania si infrastructura la internet, de ce crezi ca am fost printre primii in lume la viteza de internet , ca s-a bagat ce era atunci ultima technologie , si tarile din west care erau deja pline de net de 20 de ani au avut aceasta trecere progresiva , nu poti sa treci asa brusc de la o infrastructura la alta. In schimb pentru Neamt este mult mai usor sa construiasca autostrazi fata de Romania , mai marii conducatori ai tarii inca nu cred ca Romania are nevoie de autostrazi ,dar de la niste tarani ce au venit dintr-un sat cu wc in gradina nu poti sa ai asteptari foarte mari ,chiar daca au ajus la putere , asta nu ii face vizionari ,in schimb construiesc tara dupa chipul si asemanarea mediului in care au crescut, ca doar era bine , nu !

This post has been edited by OPaul: 08 June 2017 - 18:28

0

#42 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 4116
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Zona metropolitana fara drumuri CT

Posted 08 June 2017 - 18:37

View PostOPaul, on 08 June 2017 - 18:25, said:

Cred ca te-ai referit la Japonezi nu la Chinezi , adica eu nu stiu nici o masina Chinezeasca hybrid sau electrica. Marii producatori europeni de automobile sunt foarte capabili sa produca o masina full electric cu o autonomie de 500-600km , dar ei inca au peste 90% din industrie formata pe automobilele conventionale (cu combustie interna) si trecerea o sa o faca foarte incet si cu cat mai putine costuri. Pentru Tesla a fost foarte usor , au inceput direct axiati pe constructia automobilelor fill electrice. La fel si cu Romania si infrastructura la internet, de ce crezi ca am fost printre primii in lume la viteza de internet , ca s-a bagat ce era atunci ultima technologie , si tarile din west care erau deja pline de net de 20 de ani au avut aceasta trecere progresiva , nu poti sa treci asa brusc de la o infrastructura la alta. In schimb pentru Neamt este mult mai usor sa construiasca autostrazi fata de Romania , mai marii conducatori ai tarii inca nu cred ca Romania are nevoie de autostrazi ,dar de la niste tarani ce au venit dintr-un sat cu wc in gradina nu poti sa ai asteptari foarte mari ,chiar daca au ajus la putere , asta nu ii face vizionari ,in schimb construiesc tara dupa chipul si asemanarea mediului in care au crescut, ca doar era bine , nu !


prin '' Chinezi'' am definit toate rasele cu ochi alungiti, da ii includ si pe japonezi

si da ai dreptate, nu am stipulat inca un argument : Autostrazi sau mai bine spus lipsa infrastructurii in Romania, 75% din teritoriul se incadreaza in filmul ala Badlands Posted Image



0

#43 User is offline   Eugen B 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1150
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 08 June 2017 - 18:56

Boaska presedinte!!!!!!!!!
1

#44 User is offline   danypop 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 253
  • Joined: 18-February 10
  • Gender:Male

Posted 08 June 2017 - 20:19

View PostEugen B, on 08 June 2017 - 18:56, said:

Boaska presedinte!!!!!!!!!

Votez😁👍
0

#45 User is offline   SorinT 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 540
  • Joined: 11-October 08
  • Gender:Male
  • Location:dragasani

Posted 08 June 2017 - 23:53

O sa mergem cu mijloace de transport în comun. Eu unu cred ca baza problemei cu poluarea zace în creČ™terea exponenČ›iala a populaČ›iei pe glob. Ca Č™i rezolvare ar fi sa "emigram" pe alte planete, dacă nu, vom plăti preturi din ce în ce mai mari...

Sent from my D6603 using Tapatalk
0

#46 User is offline   Eugen B 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1150
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 14 June 2017 - 23:23

hai cu diesel-urile in estul europei ca sunt amatori:


http://www.digi24.ro...refid=digisport
0

#47 User is offline   mihai vigariu 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1805
  • Joined: 15-May 09
  • Gender:Male
  • Location:CRAIOVA

Posted 14 June 2017 - 23:46

motoarele pe benzina turbo sunt reala amenintare fata de motoarele diesel, si nu cele electrice. deja avem motoare de 1.5 si 1.6 benzina cu 160-200 de cai. Pt ce ai mai avea nevoie de diesel? In plus multe tari europene au impozite duble la diesel-urie. Sa nu mai vorbesc de puzderia de motoare de 0.9 pana in 1.2 litrii, care, cu puterii pana in 120 de cai, acopera o plaja foarte mare de utilizatori. Dieselurile vor disparea la fel de rapid pe cat au aparut, si poate peste multi ani, cu evolutii consistente in tehnologia superacumulatorilor si investitii serioase in producerea de energie eco, motoarele cu combustie vor pierde in detrimentul celor electrice.
1

#48 User is offline   crazyboy 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 463
  • Joined: 01-December 13
  • Gender:Male

Posted 15 June 2017 - 00:40

View Postmihai vigariu, on 14 June 2017 - 23:46, said:

motoarele pe benzina turbo sunt reala amenintare fata de motoarele diesel, si nu cele electrice. deja avem motoare de 1.5 si 1.6 benzina cu 160-200 de cai. Pt ce ai mai avea nevoie de diesel? In plus multe tari europene au impozite duble la diesel-urie. Sa nu mai vorbesc de puzderia de motoare de 0.9 pana in 1.2 litrii, care, cu puterii pana in 120 de cai, acopera o plaja foarte mare de utilizatori. Dieselurile vor disparea la fel de rapid pe cat au aparut, si poate peste multi ani, cu evolutii consistente in tehnologia superacumulatorilor si investitii serioase in producerea de energie eco, motoarele cu combustie vor pierde in detrimentul celor electrice.


Asa e motoare de capacitate mica turbo, cai multi si se mai mira lumea de ce in 5 ani sunt la dezmembrat masinile :)
0

#49 User is offline   mihai vigariu 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1805
  • Joined: 15-May 09
  • Gender:Male
  • Location:CRAIOVA

Posted 15 June 2017 - 00:53

nu vreau sa mai mentionez cum aceleasi performante a reusit BMW sa le obtina chiar si cu motoarele diesel, pe unele nici macar 5 ani nu le-a tinut distributia.
logica cumparatorului de masina noua este nu sa-l tina masina 15 ani, ci sa-l tina 5 ani, sau maxim 150 de mii, poate chiar mai putin. Apoi, grijile se muta in Europa de est. E de ajuns cativa ani de vanzari proaste pe diesel pentru ca producatorii auto sa renunte la aceste motoare. Realitatea este, si trebuie sa o acceptam, ca in dezvoltarea motoarelor pe benzina s-a investit mai mult in ultimii ani decat in diesel, acestea din urma fiind plafonate de normele de poluare.

This post has been edited by mihai vigariu: 15 June 2017 - 00:56

1

#50 User is offline   All 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 908
  • Joined: 29-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 15 June 2017 - 00:57

Depinde de situatie, eu sunt sigur ca producatorii ar fi putut sa faca motoare precum 1.2tsi foarte fiabile dar nu au vrut. De exemplu la primele generatii de 1.2tsi-1.4tsi pica distributia sub 100k km, uneori chiar si dupa 20-40k km de utilizare. Asta nu are nicio legatura cu faptul ca motorul e mic/turbo/de putere mare etc. Din cate am inteles de exemplu 0.9 tce se tine destul de bine. Oricum nu mai putem vorbi despre masini care sa tina 400-500k km...deja am ajuns in situatia in care cumperi o masina noua si te rogi sa nu iti pice motorul pana ajungi la 150k km. Din pacate sunt din ce in ce mai multe cazuri in ultimii 10 ani de marci ale caror modele au defecte grave din primii 2-3 ani de utilizare.
0

#51 User is offline   crazyboy 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 463
  • Joined: 01-December 13
  • Gender:Male

Posted 15 June 2017 - 01:01

Eu nici nu vreau sa mai aud de diesel :) m-am saturat de ele. Prefer sa platesc mai mult la pompa decat sa stau cu ea in service mereu :)
1

#52 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 4116
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Zona metropolitana fara drumuri CT

Posted 15 June 2017 - 12:29

View PostEugen B, on 14 June 2017 - 23:23, said:

hai cu diesel-urile in estul europei ca sunt amatori:


http://www.digi24.ro...refid=digisport


au dat si la tv, toti sunt arsi, mai ales aia cu firme de tot felul care tb sa intre in oras si nu mai au voie Posted Image

benzina sare de 1.40€/ltr in ultimul timp, toate s-au scumpit si asa cu 30% in ultimul an, cum va fi oare cand totul va merge pe benzina? 2€ litrul?

cine plateste incompetenta si talharia facuta de producatorii de auto masluite? noi. De ce se depasesc granitele de poluare in orase? ptr ca sunt masini masluite la soft si nu scot nici pe departe normele de poluare, de fapt daca s-ar respecta acele norme toate masinile manarite si-ar pierde dreptul de circulatie si nu ar mai ajunge peste 5 ani in europa de est cu denumirea de masini clasa premium , km putini full piele, TUN!!!! mai ajung si pe mana tunerilor ii scot toate filtrele si ne dam la DTM pe varianta..... Stage 3 in Upgrade Posted Image

This post has been edited by BOASKA: 15 June 2017 - 12:41

0

#53 User is offline   AlexH2017 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 06-May 17

Posted 23 August 2017 - 11:48

View PostAll, on 15 June 2017 - 00:57, said:

Depinde de situatie, eu sunt sigur ca producatorii ar fi putut sa faca motoare precum 1.2tsi foarte fiabile dar nu au vrut. De exemplu la primele generatii de 1.2tsi-1.4tsi pica distributia sub 100k km, uneori chiar si dupa 20-40k km de utilizare. Asta nu are nicio legatura cu faptul ca motorul e mic/turbo/de putere mare etc. Din cate am inteles de exemplu 0.9 tce se tine destul de bine. Oricum nu mai putem vorbi despre masini care sa tina 400-500k km...deja am ajuns in situatia in care cumperi o masina noua si te rogi sa nu iti pice motorul pana ajungi la 150k km. Din pacate sunt din ce in ce mai multe cazuri in ultimii 10 ani de marci ale caror modele au defecte grave din primii 2-3 ani de utilizare.


Eu am si un 1.8 TSI / 160 CP.
Din cazua consumului mare de ulei am refacut motorul, cilindri, bielete, etc....la 80.000 km mers numai eu cu masina,
0

#54 User is offline   Romulus 

  • The insider
  • Group: Admin
  • Posts: 9657
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Romania

Posted 23 August 2017 - 12:01

Deocamdata eu nu prea inteleg cum masinile electrice sunt mai putin poluante cand electricitatea in marea ei majoritate este bazata pe arderea de combustibil fosil, care polueaza mai mult decat motoarele cu combustie interna. Inclin sa cred ca nu ajuta.

Mai mult, s-a tot spus aici ca problemele sunt multe si diferite, autonomie, poluare, etc. Dar nu am vazut atinsa problema timpului de incarcare. Atata timp cat nu poti incarca la acest moment o masina in 2 minute cu energie electrica, consider ca e o problema mai grava decat autonomia, sau macar merge mana in mana cu ea. Cred ca nu ar fi asa deranjant sa ai autonomie 200 km daca ai putea reincarca in 2 minute.

#55 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 4116
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Zona metropolitana fara drumuri CT

Posted 14 September 2017 - 09:04

http://0-100.hotnews...munca-in-china/

Europa nu ar trebui sa renunte foarte rapid la masinile pe combustie interna si este nevoie sa fie creata o productie solida de baterii pentru masinile electrice pe continent, avertizeaza seful asociatiei care reuneste producatorii de componente auto. Marele risc este ca multe mii de locuri de munca sa se piarda la furnizorii din Europa in favoarea companiilor din China care au productii mari de baterii pentru masini electrice. In medie, constructorii platesc intre 4.000 si 7.000 euro pentru bateria fiecarui vehicul 100% electric.



In Europa lucreaza aproximativ cinci milioane de oameni in fabricile de componente auto si temerea industriei este ca trecerea la masini electrice va reduce cu cateva sute de mii numarul de angajati. Masinile electrice au mai putine componente si o parte dintre sistemele care exista la masinile diesel si pe benzina nu se vor mai regasi in masinile pur-electrice si deci nu va mai fi nevoie de productia anumitor piese.

Va fi insa nevoie de productia de baterii, iar aici Europa sta foarte rau, in timp ce China, Coreea de Sud si Japonia stau foarte bine.

Tranzitia catre masini electrice trebuie sa fie in asa fel gandita incat sa nu oferim un dar nedorit chinezilor, avertizeaza Roberto Vavassori, presedintele Asociatiei Europene a Producatorilor de Componente Auto. El spune ca, spre deosebire de Asia, Europa nu sta deloc bine la productia de baterii, dar nici la cea de senzori si microprocesoare, componente care se vor regasi din plin in masinile conectate ale viitorului si, mai tarziu, in cele autonome.

Sindicatele de peste tot din Europa de Vest insista pe langa patronat ca in diverse fabrici auto sa se treaca si la productia de masini electrice, dar si la cea de baterii, in loc sa se desfiinteze locuri de munca in favoarea companiilor din Asia. Europa trebuie sa faca in asa fel incat sa aiba o productie semnificativa de baterii, dar trebuie sa gaseasca si moduri de a reduce in continuare emisiile la masinile pe benzina si motorina, fie construind motoare mai economice, fie utilizand combustibili sintetici.

La acelasi subiect s-a referit si seful marcii Volkswagen, Herbert Diess, care spune ca Europa trebuie sa creeze un producator regional de baterii care sa ajunga sa concureze cu marii producatori din Asia.

In prezent piata anuala a bateriilor pentru masini electrice este de sub 10 miliarde dolari, dar se prognozeaza ca va trece de 200 miliarde dolari/an in doua decenii. Cele mai cunoscute companii sunt LG Chem, Panasonic si Samsung, dar in China, spre exemplu, sunt peste 140 de producatori de baterii electrice, cel mai cunoscut fiind BYD.


0

#56 User is offline   ViBogdan 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1258
  • Joined: 18-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 September 2017 - 09:31

View PostBala, on 07 June 2017 - 21:27, said:

Acumulatorul polueaza la productie sau cand devine deseu.


Acelasi lucru tot incerc si eu sa explic. Multa lume spune ca productia de automobile electrice va pune in aer la fel de multa poluare in aer ca si mentinerea celor pe combustie interna. Chiar daca acest lucru at fi adevarat, trebuie sa ne gandim ca se muta locul in care poluarea este pusa in aer.

Momentan poluarea se afla in oras, la "fundul" fiecarei masini pe combustie interna. La masini electrice muti poluarea din oras in afara acestuia, acolo unde se produc bateriile, curentul, etc. Iar in momentul in care emisiile sunt mutate in locuri concentrate (fabrica, centrala, etc) pot fi si mult mai usor controlate si reduse. Mult mai usor reglementezi si controlezi emisiile unei fabrici decat emisiile a mii si mii de masini circuland prin oras, fiind intretinute Dumnezeu stie cum.

Personal, am de gand sa trec pe full electric in cativa ani. Investitia in benzina si diesel acum mi se pare riscanta. Ca sa reziste, motoarele pe combustie interna trebuie sa treaca pe noi tehnologii, gen HCCI. Deci oricum o dai, motoarele curente sunt in dezavantaj.

This post has been edited by ViBogdan: 14 September 2017 - 09:38

0

#57 User is offline   cotti 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 681
  • Joined: 25-October 04
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU
  • Interests:bmw

Posted 18 September 2017 - 07:45

Eu cred ca viata automobilelor electrice va fi scurta si una doar intermediara pana se va trece la un alt conbustibil (hidrogen), in tarile cu 4 anotimpuri autonomia elecricelor va avea o variatie foarte mare sa nu mai zic de tarile preponderent reci, unde mai pui si rezolvarea unor prb punctuale de infrastructura, imaginativa un accident un ambuteiaj, pe o magistrala importanta la -28 de grade cu sute de masini blocate carora le scade autonomia in jumatate de ora si le pica acumulatori total , unu dupa celalalt.... cum ii scoti pe toti de acolo ????? sunt prb de infrastructura care trebuie rez si dpdv al sigurantei de aceea nu se grabesc sa cu elecricele. pe de alta parte sunt deja agregate care produc hidrogen acasa (for home :) )
4

#58 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3630
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 18 September 2017 - 08:27

Pai au incercat sa faca pe hidrogen si nu "a prins" la productia in masa (nu stiu de ce, nu cunosc detalii).

Tesla face masini "pregatite" pt tarile nordice, insa ierni grele am avut si noi, si alte tari din continent.

Problemele de infrastructura (prizele), se pot face din 15 in 15 km pe autostrada (bineinteles in tarile civilizate, la noi deocamdata nu vad sa se intample).

In principiu sunt de acord cu tine, dar nu cred ca Tesla ar fi mizat asa mult in tehnologia asta, daca nu asta ar fi viitorul (cel putin pe 100 de ani). Au si ajuns deja la o autonomie de 1000 km, in curand dieselul nu o sa mai aiba sens.

Sunt de acord cu poluarea producerii acumulatorilor, e imensa, nu stiu cum ne mai suporta planeta asta :).
0

#59 User is offline   OPaul 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 2385
  • Joined: 05-March 14
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita-Constanta

Posted 18 September 2017 - 09:04

View Postcotti, on 18 September 2017 - 07:45, said:

Eu cred ca viata automobilelor electrice va fi scurta si una doar intermediara pana se va trece la un alt conbustibil (hidrogen), in tarile cu 4 anotimpuri autonomia elecricelor va avea o variatie foarte mare sa nu mai zic de tarile preponderent reci, unde mai pui si rezolvarea unor prb punctuale de infrastructura, imaginativa un accident un ambuteiaj, pe o magistrala importanta la -28 de grade cu sute de masini blocate carora le scade autonomia in jumatate de ora si le pica acumulatori total , unu dupa celalalt.... cum ii scoti pe toti de acolo ????? sunt prb de infrastructura care trebuie rez si dpdv al sigurantei de aceea nu se grabesc sa cu elecricele. pe de alta parte sunt deja agregate care produc hidrogen acasa (for home :) )


Ai punctat foarte bine.

Cat timp o sa pierzi la alimentare daca nimeresti sa stai dupa 2-3 masini intr-o statie (30 min pentru fiecare masina, minim) ... Cand te gandesti ca pierzi la peco pe autostrada 30 de minute cu toate ca ai 2-3 masini in fata si timpul de alimentare pentru fiecare masina este de doar 2-3 minute ,plus 1-2 minute pana ce se mai face si plata.
O sa fie interzise masinile diesel/benzina , dar nu intr-un viitor asa apropiat cum crede lumea...Inainte de asta trebuie sa ai o infrastructura ce merge ca pe roate (nu poti sa umbli cu canistra de current dupa tine) si statile de incarcare trebuie sa fie cel putin duble la numar fata de cate statii peco sunt acuma , doar pentru a Evita cozile si timpul pierdut pentru incarcare (poate nu stiti dar suntem in epoca vitezei si aici ''timpu e bani'')
0

#60 User is offline   RaresM 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 48
  • Joined: 15-October 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 18 September 2017 - 09:43

Chiar zilele trecute am citit un articol despre inventia celor de la Carnegie University. Au inventat un nou proces de reîncărcare a bateriei prin schimbarea electrolitului. O baterie special concepută la care, în loc să bagi curent, bagi doar electrolit. Astfel, încărcarea se va realiza în câteva zeci de secunde. Îmi si imaginez o statie "Peco" la care, pe furtun, în loc de motorină/benzină, o să curgă electrolit...
Electrolitul vechi se va recupera și recicla. Interesantă idee...

This post has been edited by RaresM: 18 September 2017 - 09:46

0

Share this topic:


  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro