Jump to content

Motoarele diesel ar putea fi interzise?


Recommended Posts

Facand un calcul acuma, in timp nu stiu daca va mai fi acelasi, cresterea consumului de energie va genera si cresterea pretului ei, sunt sigur de asta, la fel a fost si in cazul benzinei si motorinei. Cat de ieftine erau inainte cand nu era puzderie de masini pe strazi? Sunt putin mai vechi imi amintesc asta

Efectele negative ale masini nepoluante se va vedea in timp la fel cum sa vazut si in cazul motorului termic

App, nu mie frica de evolutie, traim in era ei si chiar m-am bucurat de ea si am beneficiat de ea, insa nu tot ce e nou e si bun, nu tot ce e nou si promovat e si adevarat, exista multe lucruri negative ascunse in dedesubturile acelei promovari, un lucru bun din pucntul meu de vedere nu are nevoie de promovare, merge inainte si fara

 

App de promovare, totul este frumos pana acapareaza clienti, dupa ce ajungi la mana lor si depinzi de ei nu cred ca va fi la fel de frumos, timpul ne-a dovedit asta si nu de putine ori...

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Edited by arabu09
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Facand un calcul acuma, in timp nu stiu daca va mai fi acelasi, cresterea consumului de energie va genera si cresterea pretului ei, sunt sigur de asta, la fel a fost si in cazul benzinei si motorinei. Cat de ieftine erau inainte cand nu era puzderie de masini pe strazi? Sunt putin mai vechi imi amintesc asta

Efectele negative ale masini nepoluante se va vedea in timp la fel cum sa vazut si in cazul motorului termic

App, nu mie frica de evolutie, traim in era ei si chiar m-am bucurat de ea si am beneficiat de ea, insa nu tot ce e nou e si bun, nu tot ce e nou si promovat e si adevarat, exista multe lucruri negative ascunse in dedesubturile acelei promovari, un lucru bun din pucntul meu de vedere nu are nevoie de promovare, merge inainte si fara

 

App de promovare, totul este frumos pana acapareaza clienti, dupa ce ajungi la mana lor si depinzi de ei nu cred ca va fi la fel de frumos, timpul ne-a dovedit asta si nu de putine ori...

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

 

Tesla a si inceput sa taxeze curentul la statile lor , toate masinile cumparate dupa 02.2017 nu mai beneficiaza de incarcare gratuita. Asta a fost o stire din 2016 , nu am mai urmarit sa vad detalile dar au zis atunci ca pretul o sa fie putin mai mic de cat ai alimenta cu benzina (pe bune !!!) Nu ii condamn , era culmea sa imi plateasca ei curentul care il consum ,si nu zic nici ca a fost o teapa/momeala la inceput. Asta a fost doar asa ca ai zis ca ''dupa ajungi la mana lor'' toti santem la mana lor intr-un fel sau altu.

 

Si nu, nu imi e frica de evolutie, daca era sa am 100.000 de dat pe o masina mi-as cumpara un Lucid Air scurt, nu sunt asa de lipid de motarele cu combustie , dar nu imi convine pretextu asta de 2 bani ca dieselul polueaza si hai sa incepem cu discriminarea.

Oricum mai este cale lunga pana atunci ... se incepe incet , anunturi cu termen limita pana cand se mai pot produce masini diesel , dupa incep sa le interzica pe alea non euro , euro 2 , 3, 4 si tot asa , chestia asta o sa dureze cel putin 15-20 de ani de cand se hotarasc natiunile . Pana acuma este vorba de o singura tara , si altele care stau pe ganduri cu privire la circulatia prin centrul unor orase super populate. Este prematur sa ne speriem sau sa incepem cu revolte, pana atunci putem sa ne inegrim tobele si asfaltul cat ne tin buzunarele :D :D

Link to comment
Share on other sites

Nu ma speriu deloc, deocamdata ma bucur de ce am un diesel 4L acasa un benzinar V6 pe unde imi castig painea, pretul inca imi convine la benzina aici statii de benzina dese si daca nu umbla la el poate voi trece la un V8, deocamdata ma mai gandesc, si nu am de gand sa imi indrept ochi inca spre mult laudatele electrice, infrastructura pt motoarele termice va dura inca mult si bine ðŸâÂ

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

, conceptual asta cu hidrogenu a venit si a plecat inainte sa poata fii raspandit. Hiddrogenu se produce din apa prin electroliza , ce iti trebuie ? energie electrica , foarte multa energie electrica , si iara ajungem de unde am plecat ... poluam urat de tot in zonele industrial si dupa ne mandrim ca masina noastra emite doar apa in urma noastra. :rofl: :rofl:
Link to comment
Share on other sites

...nu prea le reusesc la astia de la Renault, Citroen , Peugeot sa scoata un motor diesel fiabil ...

Aici e doar o parere pe care nu ti-o impartasesc. HDI-urile si dCI-urile sunt chiar reusite.

Uite un extras din multele topuri de fiabilitate care se gasesc pe net:

 

Top 10 manufacturers – most reliable engines

Manufacturer Failure Rate

1 Honda 1 in 344

2 Toyota 1 in 171

3 Mercedes-Benz 1 in 119

4 Volvo 1 in 111

5 Jaguar 1 in 103

6 Lexus 1 in 101

7 Fiat 1 in 85

8 Ford 1 in 80

9 Nissan 1 in 76

10 Land Rover 1 in 72

 

Bottom 10 manufacturers – least reliable engines

Manufacturer Failure Rate

1 MG Rover 1 in 13

2 Audi 1 in 27

3 MINI 1 in 40

4 Saab 1 in 40

5 Vauxhall 1 in 41

6 Peugeot 1 in 44

7 BMW 1 in 45

8 Renault 1 in 46

9 Volkswagen 1 in 52

10 Mitsubishi 1 in 59

 

Problema la dieseluri nu e nivelul de CO2, ci nivelul de particule rezultat din arderea motorinei, particule inexistente la motoarele pe benzina. Reducerea lor impusa prin norme Euro6 (7 in viitor) se poate face doar prin tehnologii care sunt scumpe si vor fi si mai scumpe pe masura ce se inaspresc normele, lucru ce va face motoarele diesel din ce in ce mai scumpe. Coroborat cu evolutia motoarelor pe benzina si "explozia" celor electrice le va face nerentabile intr-un viitor nu prea indepartat.

Majoritatea oamenilor nu accepta ideea ca particulele de la motoarele diesel sunt foarte nocive asupra sanatatii, neglijeaza complet aspectul poluarii (cel putin la noi in tara). Sincer, nu vreau sa ajung sa-mi cumpar acasa aparat de filtrat aerul din exterior, asa cum fac chinezii din marile aglomerari urbane. Citez: "And yet with all those variables, scientists can still give us an approximate percentage of the air pollution produced by cars in the United States. According to the Environmental Protection Agency, motor vehicles produce roughly one-half of pollutants like VOCs, nitrogen oxide and particulate matter. Seventy-five percent of carbon monoxide emissions come from automobiles. In urban areas, harmful automotive emissions are responsible for anywhere between 50 and 90 percent of air pollution. All told, that's quite a lot of air pollution coming from our vehicles."

Pana una-alta, sa ne bucuram de motoarele diesel, a caror viata e pe final.

Link to comment
Share on other sites

....

Pana una-alta, sa ne bucuram de motoarele diesel, a caror viata e pe final.

 

Vor mai rezista mult si bine... dar cu mult mai putine noxe!... AdBlue, etc...

Cel mai probabil, in marile aglomeratii urbane le vor limita/interzice circulatia/accesul celor foarte vechi/poluante.(sunt zone/orase unde se practica limitari de gen).

In urmatorii 20-25 de ani e imposibil sa le scoata de pe piata. Preturile la transportul de marfuri ar exploda.

Varianta cu biodiesel ... in viitorul apropiat nu e fiabila, necesarul de hrana al omenirii e in crestere, iar suprafetele cultivate momentan nu vor face fata cererilor viitoare!

Link to comment
Share on other sites

Sa revenim putin la solutiile propuse, incercari se fac de multa vreme:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=hbxI4rMY_wM

 

 

 

Exceptand compozitia si reciclarea materiilor auto, sa nu uitam ca exista metode verzi de producere a energiei electrice (hidro, eoliene, solare, etc.)......

 

Cat despre placerea de a conduce, recomand calduros un drive test cu o masina full electric (chiar zoe, sau nissan leaf)......sunt convins ca orice senzatie a oricarui glorios v8 sau 6 in linie poate fi reprodusa fidel in boxele masinii si prin vibratii specifice, pentru ca la performante dinamice, un motor electric este in alta liga fata de motorul termic; invers insa , serenitatea deplasarii cu un vehicul electric, nu poate fi obtinuta la motoarele termice. Si sa nu uitam faptul ca poluarea , chiar si cea fonica, ar fi reduse substantial.

 

Iar obtinerea de hidrogen, chiar daca in prezent este energofaga, asta nu inseamna ca nu poate evolua; cine visa acum 15 ani incarcare telefon prin inductie?

Link to comment
Share on other sites

cine visa acum 15 ani incarcare telefon prin inductie?

 

Technologia este foarte veche , nu mai stiu exact de cand dar are zeci de ani (Nikolau Tesla a inceput sa se joace cu transferal de energie prin aer) , ca doar acuma s-au gandit sa o aplice si la telefoane e altceva . Daca ceva apare astazi asta nu inseamna ca ieri nu a existat. BMW a folosit sistemul asta acu 16-17 ani sa incarce cheia de contact. Cine are e39 , e46 etc poate sa confirme.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere ,dieselul are viata lunga de aici in colo,nu ai ce sa pui in loc deocamdata.In Germania masinile pe benzina sunt raritati.Performantele motorului diesel i-si spun cuvantul ,si la leasuing operational daca te duci o sa ai rata mult mai marte daca vrei sa iei benzina,pentru ca la final de leasing masina pe benzina nu mai are nici o valoare.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Exceptand compozitia si reciclarea materiilor auto, sa nu uitam ca exista metode verzi de producere a energiei electrice (hidro, eoliene, solare, etc.)......

 

 

chiar crezi in ele? daca sunt atat de eficiente de ce nu ne lovim de ele la tot pasul? de ce nu e plin de hidrocentrale in romanica? rauri avem, nu ne putem plange, de ce se alege producerea energie pe o alta cale decat cea verde? de ce nu sunt apartamentele pline de aere conditionate? de ce ne uitam tot timpul cand cumparam un electrocasnic la cat consuma? ca doar e ieftina energia...

momentan sunt enorme rezerve de gaze si titei, cat despre promovare a masinei electrice va mai dura mult si bine, momentan totul este gandit pentru motorul termic

ca tot pomeneai de smarturi, ele vor merge si mai departe, nu necesita sa schimbi multe in infrastructura lor pentru a evolua, priza pt incarcare e aceiasi, are microfon si difuzor si actualul, mare lucru nu au facut, au facut un calculator in miniatura, la care sa poti si vb si sa poti si naviga pe net cu el, insa aici vb de ceva ce iai si pui in buzunar nu de ceva care sa te duca in deplina siguranta si autonomie

vom trai si vom vedea ce ne rezerva viitorul, eu cred insa ca si nepoti mei, poate si stranepoti vor mai conduce diesel si benzinare

Link to comment
Share on other sites

E un punct de vedere, uite, eu pot prezenta exemplul Frantei( da , aia de fac diesel proaste :) ) , care la nivel de stat a decis o strategie si un plan al tranzitiei energetice, ce cuprinde multe masuri ce sunt cuprinse si in acordul de la Paris asupra schimbarilor climaterice , si ce urmaresc reducerea poluarii. As mentiona doar cateva, care sunt elocvente, din punctul meu de vedere:

 

- tranzitia catre o energie produsa din surse regenerabile( hidro, eoliana, solara), cu procente clar stabilite ce urmaresc reducerea procentului de energie obtinut din combustibili solizi sau nucleari

 

-interzicerea circulatiei autoturismelor diesel (care da, sunt mai nocive si poluante decat cele pe benzina, sunt nenumarate studii) in orase, odata cu incurajarea achizitiei de hibride/electrice (prin prima la achizitie, prin pretul talonului-ce se plateste la fiecare inmatriculare, deoarece nu exista impozit auto)

 

- stimularea financiara a izolarii caselor si acordarea de prime la instalarea de panouri solare/fotovoltaice

 

-se prevede in viitor un impozit pe consumul de energie /amprenta de carbon a societatilor comerciale (de unde frica ca SUA, iesite din orice acord, vor produce ieftin.....)

 

Lucrul cel mai greu de admis este ca toate aceste masuri de reducere a poluarii, ca si utilizarea unui vehicul mai putin poluant, sunt costisitoare, si au impact atat asupra guvernelor si echilibrului bugetar, cat si asupra venitului fiecarui contribuabil, fapt ceea ce face lucrurile mai greu de implementat. Oricum, Romania este intotdeauna ultima care se trezeste, ca in orice domeniu, asa ca impreuna cu colegii bulgarii, rusii, etc, vor ramane ceva "fumegatori" ca in madmax.....si mai trist este ca nici macar la nivel educational nu se vor forma generatii sensibile si la aceste aspecte (dar se vor succeda in anii urmatori cu siguranta generatii 4tuning ce vor visa numai remapari, dpf off si retrofituri).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am facut o vizita in Romania in weekend si 2 din 3 masini pe drum fumegau groaznic la un moment dat a trebuit sa opresc ca era un golf 4 care ma inabusea cu fumul care il scotea. Dpf off, egr off si tot felu de cazane poluante care nu ar trebui sa existe pe drum. In viitor masinile diesel vor disparea treptat si lumea o sa treaca pe benzina/electrice.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 Masinile pe baterii sunt penibil de scumpe si impractice

 

2 NU exista nici un producator european capabil sa dezvolte aceasta tehnologie, ne bat chinezii la orice ora

 

3 Masinile hybrid sunt cu adevarat functionale si super competitive, din pacate chinezii ne sparg si aici

 

4 Masinile pe baterii merg mana in mana cu energie ieftina tehnologie care lipseste pe Terra, daca bagi cocs si lemne nu obtii nimic, mai bine trecem la aburi inapoi

 

5 Masinile actuale trebuiesc verificate tehnic corespunzator de autoritatile competente

 

6 Masinile vechi trebuiesc casate si nu trimise in S-E Europei si Africa, India, dupa politica actuala a superputerilor exista oameni calitatea I si a II-a :(( noi suntem am fost si vom fi piata de desfacere si pivnita ptr materiale reesapate

Nemtii nu vor sa piarda bani, deci rablele se vand la export pe bani buni indiferent de valoarea lor, legile sunt carmuite in asa fel incat ei sa scape de ele si sa nu-si indatoreze cetatenii

 

7 Daca nemtii si restul din Vest sunt nebuni si se considera fortati sa impuna anumite directii ''EU'' ( care vorba vine ii avantajeaza de minune....) atunci restul vor gasi alte mijloace de a supravietui, de ex. masini Diesel marca Renault, Dacia, Toyota etc...

 

8 Este inca o dovada de politica duplicitara in care se ascund multe secrete corporatiste, de ex. jmecheri cu vapoare si avioane care se inmultesc in nestire si continua sa consume resurse cu nemiluita, polueaza ENORM si care trebuie cumva sa produca bani in continuare, si una din metode este sa cumpere acele tichete de mediu sau cum le zice, sa sponsorizeze tehnologii ecorahatel, sa incurajeze politicile de mediu.... soareci de biblioteca care sa chitaie la TV si in presa......

 

9 In timp ce noi vindem tot din tara pe nimic, importam tot si am uitat cum se face un gem de caise, traim in case de chirpici , paie si trestie.... altii se dezvolta infinit de mult si repede......, noi inca ne incalzim la godin si visam avioane cu 3.5% consum, si din pacate lumea a luat-o efectiv razna din toate punctele de vedere, pacat de tara noastra in care totul era frumos si natural, acum mancam rahaturile altora impachetate in etichete BIO.... mai spunea cineva pe celalalt topic ca el mai bine cumpara o masina gata fabricata de nemti veche si vai mortii ei decat sa fabrice sau sa cumpere una noua autohtona de ex. si dadea exemplu costurile de fabricatie la poluare..... sorcerer.png

 

10 La punctul nr. 9 am exagerat vizibil ptr a demonstra diferenta dintre NOI vs. Ei , persoanele de fata se exclud thumbsup.png

 

Scuzati deranjul daca imi permiteti rolleyes.gif

Edited by BOASKA
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca te-ai referit la Japonezi nu la Chinezi , adica eu nu stiu nici o masina Chinezeasca hybrid sau electrica. Marii producatori europeni de automobile sunt foarte capabili sa produca o masina full electric cu o autonomie de 500-600km , dar ei inca au peste 90% din industrie formata pe automobilele conventionale (cu combustie interna) si trecerea o sa o faca foarte incet si cu cat mai putine costuri. Pentru Tesla a fost foarte usor , au inceput direct axiati pe constructia automobilelor fill electrice. La fel si cu Romania si infrastructura la internet, de ce crezi ca am fost printre primii in lume la viteza de internet , ca s-a bagat ce era atunci ultima technologie , si tarile din west care erau deja pline de net de 20 de ani au avut aceasta trecere progresiva , nu poti sa treci asa brusc de la o infrastructura la alta. In schimb pentru Neamt este mult mai usor sa construiasca autostrazi fata de Romania , mai marii conducatori ai tarii inca nu cred ca Romania are nevoie de autostrazi ,dar de la niste tarani ce au venit dintr-un sat cu wc in gradina nu poti sa ai asteptari foarte mari ,chiar daca au ajus la putere , asta nu ii face vizionari ,in schimb construiesc tara dupa chipul si asemanarea mediului in care au crescut, ca doar era bine , nu ! Edited by OPaul
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca te-ai referit la Japonezi nu la Chinezi , adica eu nu stiu nici o masina Chinezeasca hybrid sau electrica. Marii producatori europeni de automobile sunt foarte capabili sa produca o masina full electric cu o autonomie de 500-600km , dar ei inca au peste 90% din industrie formata pe automobilele conventionale (cu combustie interna) si trecerea o sa o faca foarte incet si cu cat mai putine costuri. Pentru Tesla a fost foarte usor , au inceput direct axiati pe constructia automobilelor fill electrice. La fel si cu Romania si infrastructura la internet, de ce crezi ca am fost printre primii in lume la viteza de internet , ca s-a bagat ce era atunci ultima technologie , si tarile din west care erau deja pline de net de 20 de ani au avut aceasta trecere progresiva , nu poti sa treci asa brusc de la o infrastructura la alta. In schimb pentru Neamt este mult mai usor sa construiasca autostrazi fata de Romania , mai marii conducatori ai tarii inca nu cred ca Romania are nevoie de autostrazi ,dar de la niste tarani ce au venit dintr-un sat cu wc in gradina nu poti sa ai asteptari foarte mari ,chiar daca au ajus la putere , asta nu ii face vizionari ,in schimb construiesc tara dupa chipul si asemanarea mediului in care au crescut, ca doar era bine , nu !

 

prin '' Chinezi'' am definit toate rasele cu ochi alungiti, da ii includ si pe japonezi

 

si da ai dreptate, nu am stipulat inca un argument : Autostrazi sau mai bine spus lipsa infrastructurii in Romania, 75% din teritoriul se incadreaza in filmul ala Badlands pardon.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

O sa mergem cu mijloace de transport ĂŽn comun. Eu unu cred ca baza problemei cu poluarea zace ĂŽn creĂâ˘terea exponenĂâşiala a populaĂâşiei pe glob. Ca Ăâ˘i rezolvare ar fi sa "emigram" pe alte planete, dacĂŁ nu, vom plĂŁti preturi din ce ĂŽn ce mai mari...

 

Sent from my D6603 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

motoarele pe benzina turbo sunt reala amenintare fata de motoarele diesel, si nu cele electrice. deja avem motoare de 1.5 si 1.6 benzina cu 160-200 de cai. Pt ce ai mai avea nevoie de diesel? In plus multe tari europene au impozite duble la diesel-urie. Sa nu mai vorbesc de puzderia de motoare de 0.9 pana in 1.2 litrii, care, cu puterii pana in 120 de cai, acopera o plaja foarte mare de utilizatori. Dieselurile vor disparea la fel de rapid pe cat au aparut, si poate peste multi ani, cu evolutii consistente in tehnologia superacumulatorilor si investitii serioase in producerea de energie eco, motoarele cu combustie vor pierde in detrimentul celor electrice.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

motoarele pe benzina turbo sunt reala amenintare fata de motoarele diesel, si nu cele electrice. deja avem motoare de 1.5 si 1.6 benzina cu 160-200 de cai. Pt ce ai mai avea nevoie de diesel? In plus multe tari europene au impozite duble la diesel-urie. Sa nu mai vorbesc de puzderia de motoare de 0.9 pana in 1.2 litrii, care, cu puterii pana in 120 de cai, acopera o plaja foarte mare de utilizatori. Dieselurile vor disparea la fel de rapid pe cat au aparut, si poate peste multi ani, cu evolutii consistente in tehnologia superacumulatorilor si investitii serioase in producerea de energie eco, motoarele cu combustie vor pierde in detrimentul celor electrice.

 

Asa e motoare de capacitate mica turbo, cai multi si se mai mira lumea de ce in 5 ani sunt la dezmembrat masinile :)

Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa mai mentionez cum aceleasi performante a reusit BMW sa le obtina chiar si cu motoarele diesel, pe unele nici macar 5 ani nu le-a tinut distributia.

logica cumparatorului de masina noua este nu sa-l tina masina 15 ani, ci sa-l tina 5 ani, sau maxim 150 de mii, poate chiar mai putin. Apoi, grijile se muta in Europa de est. E de ajuns cativa ani de vanzari proaste pe diesel pentru ca producatorii auto sa renunte la aceste motoare. Realitatea este, si trebuie sa o acceptam, ca in dezvoltarea motoarelor pe benzina s-a investit mai mult in ultimii ani decat in diesel, acestea din urma fiind plafonate de normele de poluare.

Edited by mihai vigariu
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Depinde de situatie, eu sunt sigur ca producatorii ar fi putut sa faca motoare precum 1.2tsi foarte fiabile dar nu au vrut. De exemplu la primele generatii de 1.2tsi-1.4tsi pica distributia sub 100k km, uneori chiar si dupa 20-40k km de utilizare. Asta nu are nicio legatura cu faptul ca motorul e mic/turbo/de putere mare etc. Din cate am inteles de exemplu 0.9 tce se tine destul de bine. Oricum nu mai putem vorbi despre masini care sa tina 400-500k km...deja am ajuns in situatia in care cumperi o masina noua si te rogi sa nu iti pice motorul pana ajungi la 150k km. Din pacate sunt din ce in ce mai multe cazuri in ultimii 10 ani de marci ale caror modele au defecte grave din primii 2-3 ani de utilizare.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.