Jump to content

518d vs 520d


CristianS1987

Recommended Posts

Salut bĂŁieți ! Am ceva nelĂŁmuriri in privința diferențelor "hardware" dintre 518d și 520d . Am verificat pe realoem . com și ĂŽmi dau exact aceleași piese pe ambele modele . Am gĂŁsit un 518d LCI de 105 kw/143 CP de Belgia din dec 2013 care m-a ĂŽncântat f mult cu dotĂŁrile pe care le are așa ca as vrea sa știu ce posibilitĂŁți am sa ĂŽl aduc la valorile unui 520 sau poate chiar mai sus, sa merg spre cei 30% CP in plus care ar fi safe pt un motor turbo. Cutia ma limiteazĂŁ la 450 Nm , dar având in vedere ca 518d are 360 Nm iar 520d are 380 Nm zic ca ar mai fi loc unde sa urc astfel ĂŽncât sa nu pice componentele hardware . Deci.. diferența ĂŽntre 518d și 520d este STRICT de soft pentru a avea o putere mai micĂŁ și implicit taxe mai mici ? Va mulțumesc . DacĂŁ am scris intr-un topic greșit rog un moderator sa mute și ĂŽmi cer scuze anticipat.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am impresia ca 518d are alte injectoare fata de 520D. La tunning-uri nu ma pricep deloc. Poti suna la BMW sa intrebi cat iti pot ridica puterea si sa fie safe. Vezi ca sunt si pe forum specialisti in tunning.

 

Nici eu nu sunt vreun specialist, dar am fost îndrumat sa verific acolo , pe site-ul respectiv. Din verificările mele am constatat ca ar fi vorba despre aceleași injectoare .. vezi poza atașata.. in chenarul roșu sunt specificațiile injectorului de pe 518d iar in cel verde sunt de pe 520d. Sunt nou pe forum , vin de la alta marca de mașina , drept urmare nu ii cunosc pe băieții de pe forum care ar putea sa ma ajute . Poți sa ma îndrumi către cineva de încredere care vrea și poate sa ajute in adevăratul sens al cuvântului ? Mulțumesc !

post-83349-0-58949200-1497254623_thumb.jpg

Edited by CristianS1987
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

 

Merci frumos ! Cam asta am auzit și eu dar am tot zis sa mai ĂŽntreb sa fiu 150% convins

Link to comment
Share on other sites

Merci frumos ! Cam asta am auzit și eu dar am tot zis sa mai ĂŽntreb sa fiu 150% convins

 

100% sigur nu ai cum sa stii. Oricum conform site ului aluia de mai sus, ei obtin din 143 de cai 224, ceea ce mie unul mi se pare utopic si hilar. Parerea mea este ca sunt si diferente hardware,nu doar de soft. Diferente de soft sunt de exemplu la cele eff dynamic edition, care au 163 de cai, sau la cele vandute in benelux, care au tot 163 de cai, detunat putin din soft doar. Insa la varianta cu 18 in coada, mai putin probabil. Pe seria 3 sunt diferente destule de exemplu intre 318 si 320 si in principiu e acelasi lucru.

Asa cum si motoarele sunt toate n47, insa sunt diferente intre diferitele coduri n47t, n47n, n47c etc.

Link to comment
Share on other sites

Eu am căutat pe realoem.com următoarele componente atât la 518d cât și la 520d ambele fabricate la diferența de 3 săptămâni : motor , injectoare , cutie , ambreiaj , turbo .. rezultatul : nicio diferența , aceleași coduri și specificații . De asta ma face sa cred ca este diferența doar de soft. Accept orice fel de argument contra a ceea ce am zis eu dar sa fie susținut de dovezi concrete.

 

Cat despre valorile de pe site-ul de mai sus , presupunând ca diferența între 518d și 520d este exclusiv de soft, nu mi se par deloc exagerate .. 184CP cât are un 520 , urcat cu cei 30% cât se spune ca ar fi safe pt orice motor turbo chiar se depășeste valoarea de 224, ajungându-se aproape de 240.. dar nu asta este obiectivul meu . Pt moment vreau sa ajung la valorile unui 520 doar dacă am certitudinea ca este safe .

Edited by CristianS1987
Link to comment
Share on other sites

conform site ului aluia de mai sus, ei obtin din 143 de cai 224, ceea ce mie unul mi se pare utopic si hilar

Este foarte posibil sa fie adevarat. Nu e deloc "utopic si hilar". La 118i 2015 se ajunge de la 136 la 220cai doar din soft in conditii de siguranta. Cel mai bine ar da telefon la cineva care se ocupa de softari, precum TCM turbo sau Powertech si asa afla cel mai sigur.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

e posibil sa fie diferente prin alte parti - cauciucurile din echiparea standard, diferente la sistemul de franare, poate pe la suspensii, etc., calitatea (grade-ul) pieselor in general, anumite optiuni nu pot fi selectate, etc

 

518d a fost lansat la vreo 3 ani dupa 520d, la un pret de list cu vreo 3.000 euro mai jos; asa ca e posibil sa nu fie nicio diferenta intre ele, doar marketare; asa a fost de exemplu la A4 B8 143cp si 120cp - masini absolut identice, doar softul motor diferit.

Link to comment
Share on other sites

Este foarte posibil sa fie adevarat. Nu e deloc "utopic si hilar". La 118i 2015 se ajunge de la 136 la 220cai doar din soft in conditii de siguranta. Cel mai bine ar da telefon la cineva care se ocupa de softari, precum TCM turbo sau Powertech si asa afla cel mai sigur.

 

Este chiar utopic, daca nu stii, de ce esti asa sigur? Din 2.0 de 184 de cai baietii de la buzau obtin circa 220, deci nu prea vad cum ar obtine din 143 un plus de 80 de cai.

Link to comment
Share on other sites

Din ala de 184 se obtin 220-230. Si N47-le de 163 cai tot la 220-230 il duc, diferenta de aproape 70 cai. Daca tehnic ar fi/este la fel si cel de 143 ar trebui sa ajunga la aceeasi putere cu cele enumerate mai sus.

 

Nu am spus ca sunt sigur, am spus doar ca este posibil.

Edited by All
Link to comment
Share on other sites

Este chiar utopic, daca nu stii, de ce esti asa sigur? Din 2.0 de 184 de cai baietii de la buzau obtin circa 220, deci nu prea vad cum ar obtine din 143 un plus de 80 de cai.

 

Ar putea obține din cel de 143 CP aceleași valori care se pot obține din 520 .. e simplu .. 518 are aceleași componente doar diferĂŁ softul pentru a genera taxe mai mici in tari ca Belgia , Olanda , etc. Deci e tot un fel de 520 dar cu power reduction . DacĂŁ se scoate acel power reduction și se pune soft de 520 ajunge la 184 CP cât are in mod normal motorul N47.. apoi e treaba bĂŁieților de la BuzĂŁu , etc sa o ducĂŁ la 220 CP . Eu cam așa vĂŁd problema .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ar putea obține din cel de 143 CP aceleași valori care se pot obține din 520 .. e simplu .. 518 are aceleași componente doar diferĂŁ softul pentru a genera taxe mai mici in tari ca Belgia , Olanda , etc. Deci e tot un fel de 520 dar cu power reduction . DacĂŁ se scoate acel power reduction și se pune soft de 520 ajunge la 184 CP cât are in mod normal motorul N47.. apoi e treaba bĂŁieților de la BuzĂŁu , etc sa o ducĂŁ la 220 CP . Eu cam așa vĂŁd problema .

 

Atata doar ca varianta de 184 de cai are deja o varianta cu power reduction care are 163 de cai si care se vinde in tarile cu taxe mari. Am mai scris mai sus, dar nu citeste nimeni. :)) In fine, eu chiar sunt curios daca iti iei respectiva varianta, cum o duci doar din soft la 184 sau 220 de cai.

Link to comment
Share on other sites

Pot da exemplu masina personala, A6 2.0tfsi de 170cp stock. Singura diferenta intre asta si cea de 200cp este de soft, mai exact o limitare a presiunii in turbina. Dupa soft, masina are 230cp (+60cp fata de stock, in realitate +30 fata de harta de 200cp), iar anumiti tuneri scot si 250cp in stage 1. Sunt foarte multe exemple, la toti producatorii..mercedes cu 2.2d, ford cu 2.0d, audi cu 2.0d etc, in multe cazuri rezultand diferente enorme:

1) https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/11-audi/337-a6/3454-4gx-2011/7596-3-0-v6-tdi/ 110cp/180nm

2) https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/5-bmw/571-5-serie/579-f1x-2010-10-2016/5683-525d/ 96cp/170nm

Ambele variante le gasiti facute atat de Powertech, cat si de Completechip, cu rezultate similare celor din Belgia.

Edited by B-490-RZV
Link to comment
Share on other sites

Atata doar ca varianta de 184 de cai are deja o varianta cu power reduction care are 163 de cai si care se vinde in tarile cu taxe mari. Am mai scris mai sus, dar nu citeste nimeni. :)) In fine, eu chiar sunt curios daca iti iei respectiva varianta, cum o duci doar din soft la 184 sau 220 de cai.

 

 

Nu știu ce sa zic, nu sunt convins 100% . De aceea am deschis acest topic , as vrea argumente concrete ca este diferența la componente între 518 și 520 . Nu presupuneri. Eu din "săpăturile" mele am constatat ca NU este diferența. Cât despre a suna la firma X sau Y de softari/remapari și de a întreba dacă este posibil nu am prea mare încredere in ceea ce spun ei pt ca NIMENI NU ÎȘI ASUMA. Ei au tot interesul sa îți spună ca se poate pentru a câștiga un client .

 

Pot da exemplu masina personala, A6 2.0tfsi de 170cp stock. Singura diferenta intre asta si cea de 200cp este de soft, mai exact o limitare a presiunii in turbina. Dupa soft, masina are 230cp (+60cp fata de stock, in realitate +30 fata de harta de 200cp), iar anumiti tuneri scot si 250cp in stage 1. Sunt foarte multe exemple, la toti producatorii..mercedes cu 2.2d, ford cu 2.0d, audi cu 2.0d etc, in multe cazuri rezultand diferente enorme:

1) https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/11-audi/337-a6/3454-4gx-2011/7596-3-0-v6-tdi/ 110cp/180nm

2) https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/5-bmw/571-5-serie/579-f1x-2010-10-2016/5683-525d/ 96cp/170nm

Ambele variante le gasiti facute atat de Powertech, cat si de Completechip, cu rezultate similare celor din Belgia.

 

 

Cam așa vĂŁd și eu problema . Totuși colegul cavaliere a ridicat o problema destul de interesantĂŁ : și anume de ce au scos 520 de 163 atata timp cât exista 518 ?

Edited by CristianS1987
Link to comment
Share on other sites

Logic ca isi asuma, pentru ca iti zic dinainte o putere estimativa pe care o vei obtine in urma resoftarii. Firmele serioase (mentionate de mine si de cineva de mai sus) fac proba dyno inainte si dupa lucrare, deci la sfarsit o sa iti arate rezultatul. Logic ca nu sunt nebuni sa iti spuna ca obtii intre 215 si 230 cai si sa iti arate la sfarsit ca de fapt ai 190. Nu e ca si cand pot sa iti ascunda rezultatul, ei iti spun de la bun inceput ce se poate si ce nu se poate face.

 

Nu e asa mare mister, 518d a aparut mult dupa 520d. Iar cel de 163 cai din cate stiu are cuplu egal cu cel de 184, deci oricum e clar superior fata de cel de 143. E posibil ca 518d-ul sa fie mai eficient din punct de vedere al consumului. La e46 era o situatie similara intre 318d si 320d. Ambele aveau motor de 2.0, unul avea 116 cai si celalt 150 insa primul e mai econom.

Edited by All
Link to comment
Share on other sites

Logic ca isi asuma, pentru ca iti zic dinainte o putere estimativa pe care o vei obtine in urma resoftarii. Firmele serioase (mentionate de mine si de cineva de mai sus) fac proba dyno inainte si dupa lucrare, deci la sfarsit o sa iti arate rezultatul. Logic ca nu sunt nebuni sa iti spuna ca obtii intre 215 si 230 cai si sa iti arate la sfarsit ca de fapt ai 190. Nu e ca si cand pot sa iti ascunda rezultatul, ei iti spun de la bun inceput ce se poate si ce nu se poate face.

 

Nu e asa mare mister, 518d a aparut mult dupa 520d. Iar cel de 163 cai din cate stiu are cuplu egal cu cel de 184, deci oricum e clar superior fata de cel de 143. E posibil ca 518d-ul sa fie mai eficient din punct de vedere al consumului. La e46 era o situatie similara intre 318d si 320d. Ambele aveau motor de 2.0, unul avea 116 cai si celalt 150 insa primul e mai econom.

 

Poate nu m-am exprimat corect .. nu ma refeream la faptul ca nu ar duce mașina la valorile promise. Ma refeream la faptul ca nu as vrea sa forțeze cu ridicarea puterii dacĂŁ mașina , dpdv tehnic nu poate doar ca sa ma câștige de client iar eu mai apoi , peste ceva timp sa am probleme cu mașina cauzate de aceasta operatiune. Sper ca acum am fost clar.

Link to comment
Share on other sites

Cei de la BR Performance din Willebroek Belgia, sunt foarte profi. Am stat 10 ani in Belgia si asociatul meu si-a tunat toate masinile la ei, fara probleme. Ei iti iau configuratia ta initiala, ti-o salveaza si dupa iti modifica masina. Iti explica ce e safe, ce nu e si depinde de tine ce alegi. Nu trebuie sa o duci de la 143 cai la 220, poti sa o duci si la 200 daca vrei. Ei iti remapeaza tot, au DYNO si fac totul ca la carte. Daca ai probleme dupa resoftare, ei iti pun softul original inapoi gratis. Se ofera garantie si factura si cafeaua e mereu buna la ei. Asociatul meu a modificat 335d de la 287 la 350 de cai, BMW 330d de la 211cai la 255 cai si un alpina B3 Biturbo.
Link to comment
Share on other sites

Si eu pot spune din experienta pentu ca detin un 525 cu acelasi motor, aceasi cutie, aceasi sistem de franare ca 535. Am vazut ca singura diferenta este softul.

Am pus soft de 535 si a ajuns de la 204 cai la 318.

 

 

Asta e parerea ta ca ai acelasi motor si acelasi sistem de franare :D Mai vb cu 2-3 ingineri de la Bavaria sa-ti explice diferentele ;) SA nu apelezi la mecanicii bo$$i din spatele blocului pt ca aia nu stie multe

Link to comment
Share on other sites

Asta e parerea ta ca ai acelasi motor si acelasi sistem de franare :D Mai vb cu 2-3 ingineri de la Bavaria sa-ti explice diferentele ;) SA nu apelezi la mecanicii bo$$i din spatele blocului pt ca aia nu stie multe

 

 

Softul este facut la o firma din Belgia nu la coltul blocului. Ei au zis ca au aceasi echipare si diferenta este de soft.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.