Jump to content

Cum e mai bine? E90 320d LCI sau nu?


bogdan.b.v

Recommended Posts

Salut!

 

M-am decis de curand ca vreau sa imi cumpar un BMW 320d. Deoarece bugetul de care dispun este de aproximativ 7.000-8.000 euro, sper sa pot afla parerile voastre privitoare la alegerea cea mai buna (la acest buget pot cumpara ceva din perioada 2007-2008-2009-cu putin noroc 2010, cu aproximativ 200.000 km):

 

1. Am observat ca in anul 2008 a intervenit un facelift. Modelul mai bun este cel mai nou?

2. Cutia manuala este mai fiabila decat cea automata?

3. Care ar fi celelalte aspecte pe care ar trebui sa le am in vedere?

 

Va multumesc,

 

PS: am citit toate cele 6 pagini ale topicului despre `e90 vs f30` la (dorea cineva sa cumpere cu 15.000 euro) si am obtinut foarte multe informatii!

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca poti cumpara cu 8000 Euro unul din 2010 in toate mintile. Cel mai probabil unul din 2008-2009, acu depinde si daca e cu automata sau nu.

Cutia automata ZF de pe modelul asta e destul de fiabila. Daca arunci un ochi pe topicurile de aici nu prea gasesti multe in care lumea sa aiba probleme cu ea. Conteaza totusi ca atunci cand o cumperi sa fii atent la modul in care schimba, sa nu o iei super-obosita.

 

Tu stii cel mai bine daca iei automata sau nu. Ca idee, ZF-ul automat de 6 viteze de dupa 2007 a venit cu imbunatatiri la consum si comfort.

Modelul cu facelift de dupa 2008 arata clar mai bine. Daca cu unul din 2005-2008 esti la limita dintre masina care arata veche si una moderna, cu un 3-ar facelift iesi chiar bine-bine.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu gasesti facelift corect in 8000 de euro, mai aduna 1500 si altfel te orientezi.In afara de asta sa mai ai pe dreapta 1000eur. ca in primul an iti trebuiesc sigur asta ca sa stii de la inceput, o revizie simpla de filtre, ulei e 700 ron. iei in calcul ceva placute discuri mai pui 1000ron. nu vorbim curele, fulie, bujii, astea consumabile. Vezi cum iti faci socotelile ca BMW-ul la varsta asta consuma bani constant. Edited by calinus68
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

M-am decis de curand ca vreau sa imi cumpar un BMW 320d. Deoarece bugetul de care dispun este de aproximativ 7.000-8.000 euro, sper sa pot afla parerile voastre privitoare la alegerea cea mai buna (la acest buget pot cumpara ceva din perioada 2007-2008-2009-cu putin noroc 2010, cu aproximativ 200.000 km):

 

1. Am observat ca in anul 2008 a intervenit un facelift. Modelul mai bun este cel mai nou?

2. Cutia manuala este mai fiabila decat cea automata?

3. Care ar fi celelalte aspecte pe care ar trebui sa le am in vedere?

 

Va multumesc,

 

PS: am citit toate cele 6 pagini ale topicului despre `e90 vs f30` la (dorea cineva sa cumpere cu 15.000 euro) si am obtinut foarte multe informatii!

 

In banii aia, te incadrezi la un NFL si cutie manuala.

 

1. Arata mai bine, intr-adevar, dar daca bagi distributia de la N47 in aceasta ecuatie, nu stiu daca o sa iasa ca un FL este mai bun.

 

2. Cutia manuala este mai fiabila decat una automata in general. Problema la CVM de la E90 este ca-i destul de rigida, dar in acelasi timp si f precisa. In oras daca-i si aglomeratie, e destul de obositoare. Iti spun asta din proprie experienta.

 

3. Bolile NFL-ului ar fi cam asa: turbina Mitsubishi, consumul de ulei, ambreiajul daca-i manuala. La FL, adica motorul N47, in principiu ar fi distributia. Asta nu inseamna ca mai sunt si altele, tine si de noroc, de cat de bine au fost intretinute de fostii proprietari.

Link to comment
Share on other sites

Lci-ul arata mai actual, evident. Eu la al meu, de 2 ani de cand il avem, am schimbat flanse amortizoare, brate fata, discuri fata spate si placute fata spate, tampoane motor, bucse bara stab si distributia. Practic nu s-a stricat nimic, ceea ce am schimbat le consider consumabile. Si totusi daca socotesc cred ca adunate sar de 2000 euro lejer.

Ceea ce uita cam toti cumparatorii de masini sh, este ca dupa ce o cumperi, poti lejer sa schimbi nimicuri sau chiar piese serioase. Insa mentalitatea generala este sa iei cat mai ieftin ca e bmw si e bun. Evident asta nu inseamna ca o masina mai scumpa la sh este si mai buna. Nu ai de unde sa stii niciodata ce a schimbat cel dinaintea ta si ce nu.

Insa parerea mea si poate iau minusuri ( nu conteaza pt mine aspectul oricum), cu 8000 iei un nfl bun, dar cu conditia sa ai noroc si sa gasesti proprietar serios. Altminteri, eu cred ca si cu 10 mii nu poti fi sigur ca gasesti un lci bun. Adica poti gasi, insa sanse sunt mici.

  • Like 7
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile oferite. Deja am inceput sa inteleg mai bine la ce ma bag.

Cu toate acestea, va rog sa ma ajutati in continuare:

1. Ce inseamna "cutie automata ZF"? E aceeasi cutie automata care a aparut de la inceput? sau a fost folosita incepand cu un anumit an?

 

2. Ce inseamna FL si NFL? NFL = modelul de dupa face lift? Atunci, LCI, ce mai inseamna?

 

3. Daca am inteles corect, N42 este vechiul motor, iar N47 motorul de dupa facelift (care poate avea sau nu cutie automata)?

 

@ RaYn3: poti sa explici ce inseamna o CVM mai rigida? Te referi la cursele leverului schimbatorului, pedala de ambreaj greoaie, sau la faptul ca raportale nu sunt tocmai in regula?

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile oferite. Deja am inceput sa inteleg mai bine la ce ma bag.

Cu toate acestea, va rog sa ma ajutati in continuare:

1. Ce inseamna "cutie automata ZF"? E aceeasi cutie automata care a aparut de la inceput? sau a fost folosita incepand cu un anumit an?

 

2. Ce inseamna FL si NFL? NFL = modelul de dupa face lift? Atunci, LCI, ce mai inseamna?

 

3. Daca am inteles corect, N42 este vechiul motor, iar N47 motorul de dupa facelift (care poate avea sau nu cutie automata)?

 

@ RaYn3: poti sa explici ce inseamna o CVM mai rigida? Te referi la cursele leverului schimbatorului, pedala de ambreaj greoaie, sau la faptul ca raportale nu sunt tocmai in regula?

1. Cutie automata produsa de ZF, mai fiabila decat cea de la bmw.

2. Fl/lci = facelift, nfl=non-facelift

3. M47 e predecesorul lui n47, n42 e motor pe benzina.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile oferite. Deja am inceput sa inteleg mai bine la ce ma bag.

Cu toate acestea, va rog sa ma ajutati in continuare:

1. Ce inseamna "cutie automata ZF"? E aceeasi cutie automata care a aparut de la inceput? sau a fost folosita incepand cu un anumit an?

 

2. Ce inseamna FL si NFL? NFL = modelul de dupa face lift? Atunci, LCI, ce mai inseamna?

 

3. Daca am inteles corect, N42 este vechiul motor, iar N47 motorul de dupa facelift (care poate avea sau nu cutie automata)?

 

@ RaYn3: poti sa explici ce inseamna o CVM mai rigida? Te referi la cursele leverului schimbatorului, pedala de ambreaj greoaie, sau la faptul ca raportale nu sunt tocmai in regula?

LCI = Life cycle impulse adica Facelift

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

@ RaYn3: poti sa explici ce inseamna o CVM mai rigida? Te referi la cursele leverului schimbatorului, pedala de ambreaj greoaie, sau la faptul ca raportale nu sunt tocmai in regula?

 

Rapoartele sunt OK. Ma refer ca schimbatorul in sine e rigid, dar precis, ambreiajul la fel e destul de tare in comparatie cu alte masini de pe la VAG spre exemplu.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ah, si nu vreau sa-ti stric entuziasmul, dar nu poti sa-ti iei de 7000-8000 E un BMW cu 200.000 km.

Un F30 la 14-17.000 E il iei cu 170.000 - 200.000 km reali, dar poate nici pe ala.

 

Faptul ca-ti iei un NFL din 2007 cu 7500 E, sa zicem, care are real 350.000km nu ar trebui sa te influenteze deloc in a-l lua. Important e ca masina sa treaca niste teste, sa fie buna. Singura sansa sa-l iei cu 200.000 km reali e sa prinzi unu care a fost cumparat din Romania si a fost folosit doar in Ro. Problema e ca s-ar putea sa fie mai damblagit si prost intretinut decat unul care a stat 80% din viata pĂŁ Germania.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Salut, eu am NFL din 2008, 240k km, cutie automata, si inafara de *turbine nu mi-a picat nimic. Putem sa ne vedem sa iti faci o idee de cum ar trebui sa arate una buna(cu istoric bun si intretinuta). PS: nu e de vanzare :p
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Nicoara Alex & @Fortx : multumesc mult! In sfarsit e clar!

 

@RaYn3 : precizarile tale ma ajuta. Cam inteleg la ce te referi. Eu personal nu am condus nici un 3-ar, dar am mai condus masini cu un abreaj care se apasa greu: te obisnuiesti intradevar, dar parca e bine de evitat. Mie nu imi place sa ma imping cu toata forta in pedala. Disconfortul e ridicat :(

 

@GreatValue : dupa lamuririle si explicatiile primite aici (si dupa discutia in privat cu cata_risti), mi-am dat seama ca daca vreau 320d FL cu CVM, chiar si pentru 9 sau 10 ani vechime, daca nu voi creste bugetul cu 2.000 euro, nu am nici o sansa. Astfel, cel mai probabil va trebui sa am disponibil un buget de 10.000 euro pentru masina. Apoi, inca 1.000 euro pentru urgente maxime (uleiuri), inca 1.000 euro pentru primele 6 luni (distributie).

 

@Alex_wly : da, ai dreptate din ce am vazut pe mobile.de. Sper sa nu patesc asta. De asta nici nu am luat o decizie pana am adresat rugamintea de a ma ajuta membrilor BMWCLUB.

 

@vladu : e foarte placut si incurajator sa vezi ca cineva detine masina si nu are probleme cu ea. Oferta ta e de-a dreptul magulitoare: in masura in care timpul iti va permite, cu mare drag ne putem intalni pentru a schimba cateva impresii. Iti multumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

Ideea e ca orice ai alege sa te gandesti ca ieftin si bun nu se gaseste, cum au spus mai sus colegii cauta una NFL cu motor M47 ingrijita, cat mai dotata, sa te obisnuiesti cu gandul km. peste 250K. nu asta te sperie daca masina a fost tratata corespunzator. Daca esti din Bucuresti si nu numai, iti recomand cutia automata. Un schimb de ulei e mai ieftin decat un kit de ambreiaj.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

eu sunt nou pe forum si as dori sa pun o intrebare ( cu riscul ca nu sunt topicul potrivit ). Am un BMW 318D E90 2009, iar aseara mi s-a oprit becul xenoon de pe partea dreapta. Ma puteti sfatui cu ce model de bec ar trebui sa achizitionez ? Oricum voi lua doua ca sa le schimb pe ambele .

 

Si ca o remarca pentru colegul ce doreste sa achizitionez cu 8000 eur , eu am dat 10 000 pe ea - Face lift, 160 000. cutie manuala.

 

Multumesc frumos pentru sfaturi !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@calinus68 Dupa ce am citit ca e destul de incomoda cutia manuala (inclusiv prin raportare la faptul ca pedala de ambreaj e greoaie), cred ca cea mai buna varianta ar fi sa achizionez un 320d cu o cutie automata.

 

@savi2nicos (318d, E90, 160.000 km, CVM, 2009). In ce an ai cumparat masina? Daca intradevar km sunt reali, pretul e bun. Sper ca stai bine si la capitolul optiuni!

Link to comment
Share on other sites

@calinus68 Dupa ce am citit ca e destul de incomoda cutia manuala (inclusiv prin raportare la faptul ca pedala de ambreaj e greoaie), cred ca cea mai buna varianta ar fi sa achizionez un 320d cu o cutie automata.

 

@savi2nicos (318d, E90, 160.000 km, CVM, 2009). In ce an ai cumparat masina? Daca intradevar km sunt reali, pretul e bun. Sper ca stai bine si la capitolul optiuni!

 

De unde ideea asta absolut stupida ca e greoaie cutia manuala la e90? Si ca e pedala tare? Nu stiu cum e la nfl, dar la e90 lci ed edition este foarte moale pedala si timoneria excelenta.

Link to comment
Share on other sites

De unde ideea asta absolut stupida ca e greoaie cutia manuala la e90? Si ca e pedala tare? Nu stiu cum e la nfl, dar la e90 lci ed edition este foarte moale pedala si timoneria excelenta.

 

Nici eu nu stiu cum este la FL, poate au mai schimbat, dar la NFL iti pot spune ca asa este. In oras era f obositoare din aceste cauze, dar in afara treaba statea complet pe dos, asta ca sa nu fiu prost inteles. Cumva este de inteles ca trebuie sa fie totul cat mai "fix", cat mai rigid, daca vrei sa fie in acelasi timp si precis. Aceeasi treaba si cu suspensia.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Confirm ce zice Rayne, la E90 NFL manual, e destul de obositor sa mergi cu ea in oras. Am avut 320D E90 manual m pachet si era destul de solicitanta in oras si la genunchiul stang chiar facusem muschi de la atata ambreiaj. Nimic de zis, cutia era ft precisa si ft ok, dar in Bucuresti unde traficul e jale, cutia era obositoare.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Confirm ce zice Rayne, la E90 NFL manual, e destul de obositor sa mergi cu ea in oras. Am avut 320D E90 manual m pachet si era destul de solicitanta in oras si la genunchiul stang chiar facusem muschi de la atata ambreiaj. Nimic de zis, cutia era ft precisa si ft ok, dar in Bucuresti unde traficul e jale, cutia era obositoare.

 

N-am condus nfl. Tot ce pot sa zic este ca la lci, cel putin la ede, pedala e moale si e foarte comoda de folosit chiar si in oras. Intr-adevar, ede are alt volant usurat, dar timoneria este aceeasi cred la orice lci.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.