Jump to content

E46 Benzina versus diesel


petrache

Recommended Posts

Salut,am fĂŁcut o comparație preț piese benzina vs diesel pe un site de piese:

Injectoare diesel 1000 lei bucata/Bosch,la benzinĂŁ 330 valeo

Pompa injecție diesel 4500,la benzinĂŁ am gĂŁsit doar pompa combustibil 600 lei ,ambele Bosch.E vb de 318 i 110 kw.au și cele pe benzina pompa de injecție ca dieselul sau cea de sus/pompa combustibil e singura?Clar m-aș orienta cĂŁtre benzina.

Ce alte piese la benzinĂŁ ar mai trebui schimbate/sau se recomanda sa fie schimbate la o mașinĂŁ cu f multi km?Cele mai scumpe,aftermarket >1000 lei,dacĂŁ sunt?

Dieselul mai are și turbosuflanta,cea mai ieftina 2750, bĂŁnuiesc cĂŁ benzina n-are așa ceva.

Ambreiaj și volanta,parca sunt la fel ca pret la ambele.

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

La benzinar nu o sa iti pice injectoarele sau volanta. Nu merita comparatia de pret pentru ca doar la diesel sunt sanse sa le schimbi. Mai bine iei un 318i, dar sa fie neaparat 2004/2005 ca sa eviti problemele cu distributia. Trebuie si la ala sa ii schimbi simeringuri supape, poti avea probleme cu valvetronicul etc. Per total ai sanse mult mai mari sa ai probleme scump de rezolvat la un 320d comparativ cu 318i.
Link to comment
Share on other sites

La 318i ma gandeam si eu,dar cel mai slab,din primii ani.

Pai tocmai am scris mai sus ca diferente ar fi/diferente mari.

Are benzinarul pompa de injectie cum are diesel-ul/am inteles ca asta are 2 sau chiar 3/

sau e una singura,pe care eu am gasit-o "pompa combustibil"?

Link to comment
Share on other sites

Totul tine de exploatare..daca masina respectiva a avut proprietar/i care au avut grija de ea cu reviziile la timp si piese de calitate o sa mearga mult si bine fara segmentari si alte interventii prin motor..bineinteles excluse unele piese gen simeringuri la supape,garnituri,o-ringuri si alte piese care dupa un anumit nr de km trebuie inlocuite pt ca se uzeaza din cauza temperaturii,astea deja pot fi numite consumabile...
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai eu as vrea sa-mi iau una de 15 ani pe care sa o țin inca 10 ani pe puțin și sa o și folosesc.de aceea vreau sĂŁ bag doar piese noi.MĂŁ gândesc sĂŁ-i fac o restaurare

in timp,daca se poate spune așa.bine,ĂŽntâi sa o iau,dar clar sunt fixat pe benzina.

BĂŁnuiesc cĂŁ segmentarea e o soluție,decât un motor de la dezmembrari.

Link to comment
Share on other sites

Pai un diesel duce mult mai mult ca un motor pe benzină daca ne referim strict la motor. Sunt 2.0d si cu 600.000 km, probabil si cu milionul.

 

Am văzut eu un e39 cu 450.000 in bord. Din păcate toate-s cu km înapoi de nu mai stie nimeni numărul real.

 

Ps Eu te-as sfatui sa iei o masina de 5-6 ani. In cele vechi bagi bani de nu se mai termina, in schimb într-una mai noua tu stii cum ti-o intretii. Sa iei o masina de 15 ani pe termen lung nu mi se pare o idee buna, si vorbesc din experiența.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

O masina de 15 ani poate necesita mari investitii. Parerea mea este ca nu motoarele sunt cel mai sensibil punct, ci tablaria si rugina! Eu am un 2.0d cu 300 k km si mai duce mult si bine! In ultimii 4-5 ani am investit mai serios doar in pompa de alimentare si injectoare (sume mari si dureri de cap), in rest nimicuri multe, dar in total se aduna ceva!!!!

Daca nu esti dispus sa dai 1000-2000 E pe reparatii atunci cand va fi cazul, cauta masina noua!

La o masina veche eu vad urmatoarea logica: dai putin pe ea, dar in 5-10 ani, bagi cat in una mai noua cu km putini! Avantajul este ca nu dai toti banii odata si devalorizarea este mai mica ( la o masina de 3000 E, peste 10 ani iei 1000E fata de o masina pe care dai 15000 E si care dupa 10 ani o vinzi cu 6000E)

Link to comment
Share on other sites

Pai eu as vrea sa-mi iau una de 15 ani pe care sa o țin inca 10 ani pe puțin și sa o și folosesc.de aceea vreau să bag doar piese noi.Mă gândesc să-i fac o restaurare

in timp,daca se poate spune așa.bine,întâi sa o iau,dar clar sunt fixat pe benzina.

Bănuiesc că segmentarea e o soluție,decât un motor de la dezmembrari.

 

Nu merita ! Daca vrei masina pe care sa o folosesti 10 ani si zi de zi, cumpara una noua sau aproape noua. Acum poate esti foarte tanar si ai timp, nervi si chef de stat prin service-uri, dar cu timpul iti trece, mai ales cand ai sa iti dai seama ca bagi bani intr-un sac fara fund. Si scaote-ti ideea din cap ca o vei repara cu piese noi! piesele de bmw sunt scumpe iar cine isi permite o masina ieftina cu siguranta nu are de aruncat bani pe fereastra.

 

La o masina veche eu vad urmatoarea logica: dai putin pe ea, dar in 5-10 ani, bagi cat in una mai noua cu km putini! Avantajul este ca nu dai toti banii odata si devalorizarea este mai mica ( la o masina de 3000 E, peste 10 ani iei 1000E fata de o masina pe care dai 15000 E si care dupa 10 ani o vinzi cu 6000E)

 

Cine are 15k euro nu se gandeste la e46 iar cine are bani de e46 nici nu viseaza la o masina de 15k euro. Devalorizarea creste proportional cu varsta, dar una este sa te plimbi cu un G30 azi si alta peste 5 ani si alta peste 15 ani.

Edited by ionut_marius
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Motivul pentru care modelele vechi dispar de pe strazi este legat de evolutia noastra, ca oameni, de unde si nevoia de a avea bunuri mai performante, ecologice, etc, cat si uzura fizica si morala a acestor bunuri, care devin costisitoare din punct de vedere al intretinerii, cat si problematice (numai sa fii masochist sau sa nu ai ce face stai tot timpul in service-uri).

 

Ca si utilizator de masini noi, dar si masini second, pot spune ca , desi pretul de achizitie/asigurare este mult mai mare la o masina noua, cat si asa-zisa devalorizare (de fapt te folosesti de bunul respectiv in conditii de siguranta si confort) nu exista comparatie cu nici o masina uzata(ce sa mai vorbim de E46, care sarbatoreste imediat 20 de ani de la lansare), si intotdeauna este de preferat o masina noua, chiar o marca mai comuna.

 

ce sa mai povestesc de masina din semnatura, care circula ocazional, si in care investesc constant sume importante pentru a o tine intr-o stare de functionare decenta (si nu te gandi la cine stie ce piese, dar mai schimbi ceva garnituri, mai una alta, si se aduna), si mai ramai si cu timpul pierdut sa cauti piesele respective, la asa varsta deja imbatranesc plasticele si devin casante, ceea ce face ca la fiecare interventie mai gasesti una alta de inlocuit. >Nu neg, daca as fi la pensie, probabil ar fi o activitate ce mi-ar aduce satisfactii sau ocupatie, dar in rest, nu e nici o plecere sa cheltui timp si bani, cu un bun ce conform pietii, nu valoreaza mare lucru.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,am făcut o comparație preț piese benzina vs diesel pe un site de piese:

Injectoare diesel 1000 lei bucata/Bosch,la benzină 330 valeo

Pompa injecție diesel 4500,la benzină am găsit doar pompa combustibil 600 lei ,ambele Bosch.E vb de 318 i 110 kw.au și cele pe benzina pompa de injecție ca dieselul sau cea de sus/pompa combustibil e singura?Clar m-aș orienta către benzina.

Ce alte piese la benzină ar mai trebui schimbate/sau se recomanda sa fie schimbate la o mașină cu f multi km?Cele mai scumpe,aftermarket >1000 lei,dacă sunt?

Dieselul mai are și turbosuflanta,cea mai ieftina 2750, bănuiesc că benzina n-are așa ceva.

Ambreiaj și volanta,parca sunt la fel ca pret la ambele.

Va multumesc!

 

Salut.

Citind topicul tau si avand in prezend e46 nfl 320d, m-am simtit nevoit sa iti ofer parerea sau sfatul meu (daca doresti sa-l iei ca pe un sfat) .

 

Cand a venit vremea sa intru in posesia masinii pe care o detin in prezent, acum fix un an, nu am tinut cont de problemele acestui model despre care tot se discuta pe acest forum (citeam forumul dinainte sa o detin) nu neaparat ca am fost nepasator (sau poate putin) dar din simplul motiv ca masina urma sa fie achizitionata de la un prieten, o stiam cum merge si pot sa zic ca aveam si incredere in el (doar mi-a lasat-o in probe mai bine de o luna..deh).

 

Pana anul acesta, in afara de revizie, un buson de la vasul de expansiune, furtune vacuum si anvelope, nu am bagat nimic in ea, mergea perfect.

Ideea este ca anul acesta am cam bagat ceva banuti in ea, dar mentionez ca in consumabile care sunt prezente si pe modelele pe benzina.

Cum ar fi: Flansa cardan, rulment cardan, suport cutie (2buc bucse), fulie arbore (schimbata de 2ori, prima data am luat un model aftermarket mai ieftin, pe care l-am dat jos datorita faptului ca masina vibra foarte rau cu ea, apoi am luat ceva mai bun , corteco daca nu ma insel iar pe cealalta o tin de rezerva in portbagaj, caci doar eu stiu ce am patit cu ea de m-a lasat in drum si am dat pe platforma cat dadeam pe fulie+manopera ), 2 perechi de flanse pt. amortizoare spate (deh..imi placea cum statea masina cu jante style 135 r18 pe sosea, sa nu mai zic de aspect).

Terminand cu partea de consumabile, m-a lasat si electromotorul (schimbat platoul de carbuni si bendixul) , iar la nici doua saptamani diferenta mi-a picat pompa de injectie, au fost doua cipuri dezlipite de pe placa+ cateva "litze" (fire) datorita anilor ce au trecut peste masina, si bineinteles vibratiilor, temperaturii si poate si a siliconului imbatranit, care acopera in totalitate cipul.

Chiar daca peste tot mi s-au cerut sume care depaseau 500eur pentru reparatia pompei, am stiut sa identific problema si am rezolvat cu aproximativ 150eur pt reparatia calculatorulu pompei (garantie 1an).

 

 

Una peste alta, dupa toate cele intamplate, dupa timpul, nervii si banii investiti pot spune ca inca sunt pasionat de masina mea si de aceasta marca, si nu as schimba niciodata al meu e46 diesel cu un benzinar, am condus ambele variante si imi place mai mult feeling-ul de cuplu, ca sa zic asa.

Aproape toate problemele mi le-am rezolvat singur, unde stiu ca ma pot descurca si am ce imi trebuie, ma bag , iar pe langa faptul ca am economisit niste banuti incumetandu-ma sa fac de fiecare data manopera , pot spune ca satisfactia cand stii ca ai terminat si te urci in masina sa vezi rezultatul pentru care ai muncit atatea ore, este maxima. Stii vorba aia "te bucuri ca un copil", exact !

 

Asa ca de incheiere, daca ai avut rabdare sa citesti mica mea povestire, pot spune ca nu imi pare rau de alegerea facuta, deci DA, as recomanda oricui sa mearga pe varianta diesel.

Daca e sa ai noroc de masina buna ai, daca nu , bagi bani.

Oricum ar fi , bani o sa bagi in fiecare masina second, fie ea diesel sau benzina.

Bine, sunt mai multe aspecte pe care trebuie sa le studiezi pentru a putea lua decizia corecta, nu doar ce ti-am relatat aici, cum ar fi :

nr de kilometri pe care ii parcurgi anual, costul carburantului, diferenta de consum diesel/benzina , pretul pieselor, stii si tu.

Dar cel mai important, ia decizia in functie de ce simti ca te multumeste pe deplin si fii optimist,poate ai noroc de o masina buna.

 

Ceea ce am scris este strict parerea mea, nu ma intereseaza argumente, alte pareri, etc.

 

LE: Inca un aspect, dupa parerea mea, piese vor fi atat aftermarket cat si sh , daca nu 10 ani , atunci cel putin inca 5 ani de acum incolo si sunt destul de accesibile ca si pret.

 

 

Multa bafta!

Edited by BMG e46 320d
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sincer nu mĂŁ așteptam sĂŁ primesc atâtea raspunsuri,va multumesc!Sa vĂŁ spun povestea ĂŽntreaga atunci.Am o mașinĂŁ micutza ptr oraș,diesel,luatĂŁ de noua,a fĂŁcut 12 ani de curând și 150000.Am zis cĂŁ o sa o țin pânĂŁ cad tablele dupĂŁ ea,chiar n-am ce sa reprosez la mașinĂŁ:m-a lĂŁsat de 2 ori,o datĂŁ s-a terminat bateria și o datĂŁ n-a mai vrut sĂŁ porneascĂŁ și manopera cu piesa respectiva au costat 300 lei,deși ĂŽmi dadea semne cĂŁ are ceva in neregula am stat așa pânĂŁ n-a mai pornit.

Ok,și m-am gândit eu cĂŁ trece vremea și trece degeaba și m-am gândit sa-mi realizez macar un vis amarat pe care ĂŽl aveam de mult:iubesc mașinile retro,BMW rechin,E 30,fiat 500,600,broscuțĂŁ veche,etc.astea pe care le știam din copilĂŁrie,adolescenta și care ĂŽmi fĂŁcea plĂŁcere sĂŁ le privesc pe strada.mi-am luat repede gândul,m-am gândit cĂŁ n-am atâția bani sĂŁ intretin o mașinĂŁ atât de veche.Apoi m-am gândit la mașinile care m-au fĂŁcut sĂŁ spun wow cand le-am vĂŁzut prima datĂŁ in perioada cat am fost la facultate,și așa am ajuns la audi tt1 și E36,E46.m-am gândit cĂŁ sunt relativ mai noi fata de cele de mai sus,au tabla mai buna și piese ĂŽncĂŁ se mai gasesc.ideea e cĂŁ dacĂŁ aș gĂŁsi una cat de cat ok as merge cu amândouĂŁ ĂŽn paralel,cred cĂŁ suport un consum de 14litri la sutĂŁ, pentru cĂŁ nu fac prea multi km.desi inițial mĂŁ gândeam cĂŁ am sĂŁ renunț la prima,dar nu cred cĂŁ aș face-o,am o "datorie morala" fata de ea(in cel mai rĂŁu caz as da-o unui prieten/ruda pe un preț simbolic).

Și ajungem și la partea cu utilitatea,prima /cea pe care o am acum/ar fi utila,iar a doua ar fi pe sufletul meu.Sau prima mers in timpul sĂŁptĂŁmânii la muncĂŁ și a doua mers de nebun cu ea in weekend prin oraș(placerea de a conduce)+cĂŁlĂŁtoriile ĂŽn afarĂŁ orașului.Una sotie loiala nici frumoasa/nici urâtĂŁ,care ține cu casa,a doua amanta,frumoasa de pica,(mai) buna la pat lol.amandoua condițiile ĂŽndeplinite:mai greu,la mașini mĂŁ refer.Cam asta e pentru mine cu utilitatea și pasiunea.si aici ii dau dreptate colegului care a postat mai sus,BMG.Apropo,colegu',din ce oraș ești?

Edited by petrache
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Până la urmă s-ar putea sa fie alt model.Va rog,ma poate ajuta cineva cu verificare VIN?Istoric service mă interesează.Macar pe privat.

 

Posteaza aici VIN-ul, cu siguranta te ajuta cineva (Asta daca nu e secret vin-ul).

 

PS: N-am inteles ce ai vrut sa spui mai sus.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.